Hezky řečeno chlapče;-) Konečně recenze, jak má být!!!
tam kde končí fyzika, začíná upravený software autopočítače
Tam, kde konci fyzika, zacina 'kvalitni' zurnalistika a pr/marketing ;-)
A kde jako má končit ta fyzika čím ?
....konci marketingovym a fajnensom tej-ktorej znacky. Tam Ti uz absolventi v sucasnosti najnepotrebnejsich smerov /presnejsie ustavov/ vysvetlia taku fyziku, proti ktorej je aj kvantova uplny suvix.
Je smutné, že atmosféra v naší společnosti vám vůbec dovolí napsat titulek jako "..kde končí fyzika". Použili byste do titulku slogan/kliše naprosto tupě a očividně ignorující historii? Asi ne, co? Tak to nedělejte ani s přírodními vědami.
Teda nechcem moc rypat, cesky "test" ferrari sa nevidi casto, ale s tym videom ste to uplne zabili. Celkom chapem ze ste z tak draheho a rychleho auta mali velky respekt, ale ked uz je pan novinar takato lopata, tak radsej ziadne video nezverejnujte, zbytocne to degraduje cely clanok, ktory bol celkom fajn.
Lukase Dittricha jsem nekde videl na fotce a rekl bych, ze na videu ridi nekdo jiny.
Ferrari ? Jak rika Uma Thurman v Kill Billovi. Italsky srac :-)
....nieco tomu chyba...a radost z jazdy by bola este vacsia.
To ručkování po volantu vypadá dost strašidleně :-O
Třídveřový hatchback od Ferrari je super trik, jak vydělat. Tvrdí o tom, že to je kombi, škoda že to není třeba raketoplán, nevadí. Nechci znát cenu, ale alespoň to jezdí jak se patří, cílovka se najde, tak to má být, ale LaFerrari to není... Co je ovšem hrůza, tak to jsou ty sedačky. Jednak nemají žádnou oporu ramen, jednak jejich konstrukce je zoufalá, vždyť se viklají a pruží jako ve Fiatu Uno :-)) Holt ital, zlaté Lambo, od dob, co jsou německá, tak je to úplně jiné zpracování, a pozná se to okamžitě na každém detailu. Ale jinak jako celek povedená kára, akorát z toho nejsem vůbec unešený, bál bych se amortizace, jezdit s tím více km, tohle není Mercedes co po 100.000km neřeší absolutně nic, ani stěrače... Spíš bych to viděl tak na servis za jeden mega,zejména brzdy, podvozek... :-)) Ital jako poleno.
Tie sedačky sú tam na pohodlie,ale kto chce si môže objednať aj škrupiny, len neviem ako by stoho človek po napr. 300km vyliezol. Lusso je primárne niečo ako cestovné grand turismo až potom supersport. A Lambo, ano súhlas kvalita išla hore, ale napr. Aventador zdedil tlačidla na stredovom paneli po A8. To je pri cene auta cca. od 250tis. eur troška neucta k zákazníkom aj tradíciám. Až po silnej kritike to koncern zmenil. Servis je kapitola sama o sebe ale to už k týmto značkam tak nejak patrí.
poleno seš akorát ty :-D servis za 100-200 000 u takovýho auta není nic drahýho. Ještě jsem neslyšel si stěžovat majitele eFka na cenu servisu. Pokud ti to přijde drahý, tak seš socka, ale socky si nekupují Ferrari.
jj. 100-200k je tak platba za servis po 15.000 km, nebo jaké tam jsou intervaly. Nebo za takovou tu přípravu na sezónu :-D ale tyhle drobné se u auta za 8+mega (dle výbavy) asi opravdu neřeší...
Kupodivu se to resi a neni to o sockovani, ale o tom, ze dost z tech, co na to maji proste nechteji jen tak vyhazovat penize. Jinak servis byva v 99% predplaceny na 4-8 let dle modelu a toho co si clovek priplati + jde to postupne dokupovat, stejne jako zaruky apod.Jinak ne ze by si majitele primo stezovali, ale kdyz se o tom bavime, tak casto hledaji alternativy a to si to auto koupili za hotove, takze na to maji. Typicky produkt co nekupuji origo jsou treba kola, protoze ty z fabriky jsou vuci kvalite docela raketozne predrazene.Kazdopadne konkretne FF je typicky italsky produkt. To co jde videt je krasne, dotazene a super. Staci se kouknout za hranu a vyrobek jak z Turecka. Tam je pravda, ze Nemci umi veci dotahnout i tam, kam se zrovna nikdo nediva :)Jinak ty ceny servisu zase nejsou az tak astronomicke. Samozrejme neni to Dacie, ale bezna serviska na olej, naplne, kontrolu apod. vychazi v nizsich jednotkach tisicich eurech, takze jinak receno tech 25-40tis. dle modelu a toho vseho co by se menilo, ale opet je to o tom predplacenem servisu. Samozrejme jak kleknou tlumice, prevodovky, spojky, nebo keramicke brzdy, tak to jsou uz jine sumy.Nicmene obecne je dobre pocitat tak s naklady na to auto okolo 20 Kc/km bez amortizace a najezdu 7-10tkm rocne. Jen pro predstavu havarijni full s 1% spoluucasti na nove FF vychazi na cca 115tis. bez DPH za rok. Problem pojmu "nove" je, ze za cenikovku to nikdo nekoupi, realne tak 30-40% za priplatky. Na druhou stranu zase na nove jsou zajimave slevy. Pokud to nejsou nejake limitky, tak neni problem dostat slevy na urovni toho, co clovek dostane na Golfa, tedy klidne 15-20% + spoustu sluzeb "zdarma" ale zmineny predplaceny servis ci delsi zaruky.
Moj zajimave info, dekujeme. Ohledne slev u Ferrari panuje velke ticho, nikde se o tom nic moc nepise.Sleva 20% je pekna, to predpokladam plati pro FF/Lusso, mozna Californii, ale asi uz nic jineho, ne? U tezko sehnatelnych modelu typu 488 a F12 si to neumim predstavit..
Supr kara, fajn clanek, to jako jo. Co ma ale znamenat to ruckovani na volantu? Sakra, to uz i muj deda to delal lepe ve svem rudem Moskvici B-]
Hej, chybí srovnání s novým superbem, který tuto taliánskou plečku zajisté rozseká eins-zwei:-D
Nech autora vydychat, poprve nekdo v redakci sedel v italskem aute. I tak autor jeste ze zvyku srovnaval Ferrari se Superbeckem, alespon v tom, kdo ho ma delsiho 😊. Mozna priprava na to vnutit ctenarum myslenku, ze Oktavii s litrovym moturkem, lze smele srovnavat s Ferrari, podobne jako ji redakce prirovnavala k Volvu 😊. Mozna prozreni autora, pak ho ale ceka vymena, protoze ve Skodovacke redakci pro nej misto nebude. Nikdo tady nebude skodit vlastni znacce!
Nechci být škarohlíd - možná je to nekulatým tvarem volantu, ale to video působí dost strašidelně: s někým, kdo takto (ne)umí držet volant v zatáčce, bych tahkle rychle jet teda nechtěl.
Co je na tomhle držení volantu špatně?
Článek se měl jmenovat Tam kde končí spalováky, protože tady fyzika rozhodně nekončí :-P
Za pravdu se trestá.
...aneb jak kuk ala honza utěšuje sám sebe :-DB-]
Nedávno jsi pod Octavií s litrovým tříhrnkem psal něco o dvacetileté stagnaci aj. Dnes jsi otočil a patrně si na rozdíl od Kuka myslíš, že doba spalovacím motorům přeje?
Težko se to zkousává když se desetiletí budovanej zámek ideálu dokonalosti začíná rozpadat.
Labutí píseň spalovacích dinosaurů.
Proč? Pořád předvádějí to, co žádný hybrid nebo tri turbo nedá. U sportovních aut ve světě je ještě vše v pořádku - Mustang, Camaro, Challenger tvoří nejprodávanější atmosférickou svatou trojici. A tohle Ferarri je klenot samozřejmě. Ačkoliv já bych dal přednost klasické karosérii a pohonu zadních kol.
Cherokee: pokud myslíš, že turba ani hybridy nedokáží to, co tento motor v italském pekáči, pak tento motor je labutí píseň.
Protože současný a budoucí vývoj není spalovacím motorům vůbec nakloněn. Velký objemy mizej z výroby a ty osvedčený menší jsou ještě menší a zkriplený kůli spotřebě.
Kuk: podle hlasů pod tvým příspěvkem se zdá, že většina má za to, že teď je doba spalovacím motorům nakloněná...
A nebo si spíš nepřejí aby to šlo do kopru.
A přitom ta čísla jsou jen na papíře, jak se ukazuje. Turba nic objevného nejsou.
Škoda, že se tyto motory nedostanou do rukou běžných smrtelníků a drtivá většina řidičů nemá se silnou atmosférou žádné zkušenosti. On by se pak totiž úplně přehodnotil pohled na současné "hi-end" turbomotory, které jsou touto dobou označovány jako top. A spotřeba? Když se velkoobjemová silná atmosféra nechá prevalovat na nízké otáčky - zde dokonce jen 1000, tak má téměř shodnou spotřebu. A když chci výkon? Tak podřadím, ne? Na zátah vocpoda tu jsou diesely... Každopádně krásný článek, palec nahoru!
Já to naštěstí tu zkušenost mám - moje Toyota má 99kW v čistě atmosférické 1,6 :-D Ale teď vážně - za 1,2 turbo stejného výkonu bych to neměnil ani za ten zátah od spoda...
Mel jsem Escort 1.8 16V 96kW a aktualne drazdim 1.6 EB 118kW a jizda s turbem je mnohem prijemnejsi. Ja jsem za turbo rad.
Tak zaprvé porovnáváte 1.8 96kw s 118kw turbem. To není moc stejné srovnání :) Zkuste nějakou atmosféru se 120+ kw :) Pak budete mluvit jinak :)
No ale přesně o tom autor původního příspěvku Petr mluvil... nebo ty považuješ escorta 1.8 za velkoobjemovou atmosféru? Já to vidím tak na 3 a více litrů objemu. Pokud k tomu přidáme 6 a více válců, tak ten motor jede i na 1500 otáček velice důstojně, tiše a i celkem úsporně. Když chceš předjet, podřadíš o 2,3 stupně (nebo to za tebe udělá automat) a předjedeš všechno. Ono je i s turbomotorem lepší při předjíždění podřadit, abys snížil čas strávený v protisměru, tak o co jde?
Senzace, pecka, gratuluji k zážitku s takovou károu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.