Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Jen si to představte. Atmosférický dvanáctiválec, objem 6,3 litru, maximální výkon 690 koní, nejvyšší rychlost 335 km/h a vy od toho všeho máte klíček. Je malý, absolutně rudý, poměrně těžký a je váš. Na celý jeden den, bez omezení kilometrů...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kvartetový král
  2. Kde je těch 690 koní?, Nová technika na starším podvozku
  3. Nekonečná akcelerace, V zatáčce nedělá nic, Videa
  4. Je to krasavec?, Mám z něj radost, Technické údaje
  5. Ferrari GTC4 Lusso: Fotogalerie

Můj mozek jako kdyby se bránil uvěřit realitě. Sedím na sedadle spolujezdce, kolega za volantem se už osmělil a konečně jsme se vymotali z těch nejvíce frekventovaných silnic, takže to se mnou cloumá ze strany na stranu, zepředu dozadu. Říkám si, že to je celkem dobrá posilovna svalů, o kterých jsem ani nevěděl, že je mám.

Oběma rukama se pevně držím k tomu určených držadel. Přichází další rovinka, další místo na předjetí a kolega neváhá. Podřazuje na dvojku, dvanáctiválec se roztočí s tou největší samozřejmostí na světě, já si opět posiluji krční svaly a ten pekelný stroj nás opět katapultuje před kolonu pomalu jedoucích turistů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari GTC4Lusso: V12, 690 koní, 335 km/h. Nebudeme zastírat, že tohle svezení je pro nás opravdový svátek. Vždyť jde o historicky první test Ferrari na Autorevue.cz

Následuje razantní škubnutí, jak sedmistupňová dvouspojková převodovka přeřadila na trojku. Stalo se tak za časovou jednotku 1 ihned. Radši ani nechci vidět, kolik jedeme, i když před sebou mám k tomu určený displej. Bezpečně vím, že to devadesát nebude.

Ferrari LaFerrari Spider je odhaleno, už teď je produkce zcela vyprodaná

Ferrari LaFerrari Spider je odhaleno, už teď je produkce zcela vyprodaná

Do zatáčky přijíždíme pěkně svižně, krátká brzda, motor vyštěkne, jak kolega zase podřadil na dvojku. Ten zvuk si budu pamatovat snad do smrti. Máme tu další zatáčku, přišel čas na procvičení dalších svalů. Na výjezdu nám zadní náprava trochu uteče, ale ne o moc. Další rovinka, další dvojka vytočená za osm tisíc, další katapult, znovu ten nádherný zvuk vytočeného motoru, škubnutí při přeřazení, blesková akcelerace... Takže dobrý den, vítejte na prezentaci Ferrari GTC4Lusso.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lusso je nástupce Ferrari FF. V podstatě jde o výrzaný facelift, protože technický základ mají obě auta shodný. GTC4 je ovšem modernější, výkonnější a rychlejší 

Kvartetový král

Vzpomínám si, jak jsme kdysi dávno ještě na základní škole jednu dobu zuřivě hráli kvarteto. Nikoho nezajímala oficiální pravidla, měli jsme karty s různými automobily a porovnávali je. Někdo vyhlásil nějaký parametr (třeba Hubraum, respektive objem, karty byly německé), všichni hráči řekli svoje hodnoty a ten nejlepší bral karty ostatních. Kdo nasbíral vše, ten vyhrál. S potěšením musím konstatovat, že jsem měl tu čest s autem, které myslím překonává vše, co jsme tenkrát na těch kartách měli. Ano, je to tak trochu splněný sen.

Toto je zbytek sportovních atmosfér na českém trhu. Moc jich není [galerie]

Toto je zbytek sportovních atmosfér na českém trhu. Moc jich není [galerie]

Ferrari GTC4Lusso je stroj, ze kterého půjdete do kolen v mnoha různých ohledech. Stačí se třeba podívat na základní údaje. Pod kapotou je atmosférický dvanáctiválec, což je samo o sobě dnes dost unikátní, jeho objem je 6,3 litru a výkon drtivých 507 kW, respektive 690 koní. Přiznám se bez mučení, takto výkonné auto jsem ještě nikdy neřídil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GTC4Lusso má řadu krásných detailů. Třeba žábry na blatnících odkazující na 330 GTC. I čtyři kulatá světla vzadu jsou odkazem na staré modely Ferrari

Další věc, která ovšem není na fotkách tak docela dobře vidět, je velikost. Nezdá se to, ale Lusso je gigantický supersport. Na délku má bez pár milimetrů rovných pět metrů. Přeloženo do jazyka českých zákazníků, tohle auto je ještě delší než Škoda Superb. Na šířku mu pro změnu mnoho nechybí k hranici dvou metrů. A teď si představte, že se máte s takovým monstrem pustit na ne příliš široké okresky a chcete vyzkoušet všech těch 690 koní. Je to takové krásně strašidelné.

Večer před touto prezentací jsme se na oficiální večeři bavili s lidmi od Ferrari, kteří nás ujišťovali, že velikost není zas tak velký problém. Stačí si zvyknout. Je to pravda. Netrvalo dlouho a také jsem si zvykl. Velmi rád. 

Radosti
Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou
Nekonečná chuť motoru po otáčkách
Zážitek z jízdy, emoce, rychlost
Opravdu je i praktické
Je to Ferrari
Starosti
Některé detaily ve zpracování mají ještě rezervy (údajně ale šlo o předsériová auta)
Na ergonomii si musíte zvyknout, ale zvyknete si rádi
10  /10
Pokračování testu
Fotogalerie143 fotografií
_DSC1416.jpg _DSC1403.jpg _DSC1407.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kvartetový král
  2. Kde je těch 690 koní?, Nová technika na starším podvozku
  3. Nekonečná akcelerace, V zatáčce nedělá nic, Videa
  4. Je to krasavec?, Mám z něj radost, Technické údaje
  5. Ferrari GTC4 Lusso: Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků