TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

Radosti
Nepřehlédnutelný design
Pohodlný podvozek
Luxusní interiér
Starosti
Omezená individualizace u nejvyšší výbavy
Cukání automatické převodovky
Ergonomie interiéru
7  /10
 

Novinka DS 3 Crossback chce stejně jako větší sourozenec s označením 7 snášet přísná měřítka a francouzský luxus zákazníkům předkládat za adekvátní peníze. Zdali se to podařilo, jsme v poslední době zjišťovali hned dvakrát.

Jako první v naší garáži zaparkoval zlatý exemplář Grand Chic s motorem 1.2 PureTech o výkonu 96 kW, tedy téměř vrcholná specifikace za tři čtvrtě milionu korun v základu. Pár týdnů poté dorazila výbavou natřískaná edice La Premiere s výkonnější dvanáctistovkou (115 kW) za necelých devět set tisíc. Na konci testu jsme dospěli k závěru, že jeden z vozů dává perfektní smysl a u druhého je nutné dělat kompromisy. Zkuste hádat, který je který.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

Staré dobré časy

Hned v úvodu se sluší říct, že nás DS 3 Crossback bavil svým designem. Je odvážný, výrazný, ze všech úhlů prostě francouzský. Jestliže někteří kroutí hlavami nad divokými tvary a lineárnost rozbíjejícími průhyby, my oslavujeme návrat francouzské odvážnosti, která v nabídce tamních automobilek dlouho chyběla. Tento návrat už částečně nakousl větší model DS 7, mezi crossovery velikosti Audi Q2 ale pořádné vzrušení chybělo.

Líbil se nám i lak karoserie na obou vozech, které jsme dosud stihli vyzkoušet. Zatímco ten zlatý okázale zářil luxusem už na dálku, černý si nechával eleganci pro sebe – právě tím ale přitahoval více pozornosti. Škoda jen, že k nejvyšší výbavě La Premiere se váže jen čtveřice barev: černá odstíny šedé a bílá perleť.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

K nejsilnější variantě zážehového motoru 1.2 PureTech se automaticky vážou i dvě funkční a poměrně široké koncovky výfuku. Dalším hezkým detailem jsou kliky dveří, které se vysunou, jakmile se přiblížíte s klíčem k vozidlu. Nejde o novinku, stejně to mají i Range Rover Velar či Hyundai Nexo a i zde může elektrické vysouvání v zimě potrápit. Stačí, aby se na karoserii vytvořila ledová krusta...

Za každou cenu odlišný

Černý interiér nižší výbavy byl až moc temný, to až vínový odstín té nejvyšší je luxus par excellence. Dominantním tvarem interiéru DS 3 Crossback je kosočtverec, ve kterém je vyvedena většina ovládacích prvků i výdechy ventilace. Přední sedadla jsou pohodlná s možností elektrického polohování, prvky prémiové třídy tedy nechybí ani zde.

Pokud vás při pohledu zvenku straší designové výstřelky, nemusíte se obávat. Z auta je až na trochu silnější A sloupky vidět dobře. Žraločí ploutve na zadních dveřích máte z pozice řidiče tam, kde jsou přední sedadla, takže o nich při pohledu šikmo vzad nevíte. Omezovat výhled tak budou jen cestujícím vzadu, kteří si připadají dost odtržení od okolního světa. Nic pro klaustrofobiky!

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Novinka sází na svažující se střechu, ta ale moc místa vzadu nad hlavou neubírá. Zadní lavice je pohodlná, v loktech je podobně místa jako vpředu, tři dospělí si ale vedle sebe pohodlně nesednou. Opěradla lze sklopit v poměru 60:40, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 350 na 1050 litrů. Využitelnost základního uspořádání je průměrná kvůli nepravidelnému půdorysu podlahy. Ta je však dvojitá a pod ní najdete dojezdové kolo či subwoofer od společnosti Focal.

Sžití se s ovládacími prvky v DS 3 Crossback je pro řidiče běh na dlouhou trať. Pominu-li, že kus vybavený Matrix LED světlomety perfektně svítí a o účinnosti automatických dálkových světel by se mohly učit i věhlasnější značky, je jízda za tmy jako v potemnělé jeskyni. Kaplička digitálního přístrojového štítu je nezvykle malá a chvíli si budete zvykat na její uspořádání. Potěšilo nás však LED osvětlení interiéru, které si zapnete pouhým pohlazením jeho krytky. Podobně to má třeba i Lexus UX, konkurent DS 3 Crossback.

Nahlédněte do interiéru nejluxusnějšího SUV Kia. I s šestiválem se vejde do milionu

Nahlédněte do interiéru nejluxusnějšího SUV Kia. I s šestiválem se vejde do milionu

Střední část přístrojové desky je také z větší části dotyková. Plochy jsou však příliš malé a nejednou se nám stalo, že jsme se napoprvé netrefili tam, kam jsme chtěli. Řešení je to hezké, ale nepraktické. Velký infotainment s displejem o úhlopříčce 10,3" sem padne jako ulitý, menu ale působí docela složitě a je nutné si na něj zvyknout.

K dokonalosti tu chybí vlastně jen několik věcí. Lehké ambientní osvětlení by pobytu na palubě dodalo větší punc jedinečnosti. Víko kufru se otevírá klasicky ručně, elektrické ovládání ale nabízí i levnější automobily, tak proč ne vůz, který chce být parkován i na Champ-Élysées? Head-up displej je fajn, ale reflexní plastová destička čnící z palubní desky působí lacině.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků