Zistili ste si, kolko to ma airbagov ? Ma to vobec ESP ? Sedel som v tom a stacilo mi, bola to predvadzacka s cca 4000 km a vrzgalo v nej snad vsetko. Nezlicovane plasty, odstavajuce plastove panely, skratka katastrofa, az ma presla chut na skusobnu jazdu.
Jen na doplnení článku. Kuze v celém vozidle je Nappa leather. Ukazovatel spotreby v infotainmente samozrejme je.....neni videt aktuální spotreba, ale celková a ta se dá samozrejme nulovat. A spotreba je kombinovaná cca 8,2 litru na 100 km. Podotýkam že je v tom i dálnice, mezimesto a mesto.....dohromady cca 6000 km. To jsou informace pro ty co chteji neco vedet o aute a ne o celosvetové politice.
Potvrzuji, Fengon 5 máme cca 1 rok, jezdíme za 8l/100 km, je to super auto.Nejen krásné, luxusní SUV, ale i perfektní svezení. Za srovnatelnou Škodu Kodiaq bychom dali jednou tolik. A většina komponentů i k jiným premiovým značkám se stejně vyrábí v Číně. Takže tak.
I ten spořivý Čech ( aspoň trochu rozumný) do toho prostě nepůjde. 7 let záruka/150000 km je sice lákavá nabídka, ale?? 5 prodejců na republiku, absolutně žádná zkušenost se spolehlivostí a pro Čecha spotřeba 9,9 litrů na 1,5 motor hodně, když Kodiaq 110Kw jezdí za 6 litrů. Moc nevěřím ve velké prodeje, ale třeba se pletu.
Výhoda je, že to nemá moderní pokročilé bezpečnostní asistenty? No to jste tomu pane redaktore dal korunu. Já je mám ve své Hondě Civic z roku 2017 a už bych auto bez nich nechtěl. Příklad: na dálnici používám ACC tempomat kterým si chytnu auto jedoucí přede mnou a pak se za ním jen vezu v nastavené vzdálenosti (nastavím si max.povolenou rychlost) no a auto samo brzdí a přidává, na volantu si aktivuji lane assist/hlídání jízdních pruhů a při delších cestách mi to neskutečně ušetří síly. Onehda mi z pravého pruhu na dálnici nesmyslně na poslední chvíli vjel kamión, přičemž auto prudce samo zabrzdilo a reagovalo rozhodně rychleji než bych reagoval já. Na přechodu nebo spoza autobusu vyjde chodec, rovněž auto samo zabrzdí. Chce to samozřejmě se s těmito systémy sblížit a neodsoudit je při první příležitosti, pak už z toho řidič jen profituje.
Fuj kepl🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Reálná spotřeba při běžné jízdě je 13-15l.
A jinak zdráv?
Jsem našel zrychlení :)) 0-100=13,6sec a 60-100 pružné 7,5sec takže zhruba jako fabia htp a 100-140 to vidím tak 15minut
Cinsky krap bez vykonu, zato s desatlitrovou spotrebou, dizajn fakt slaby, vnutri prasiva kozenka (keby radsej slusna handra), spolahlivost neznama, servisna siet limitne nulova,... a to vsetko za 680 tisic... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
V Číně to soudruh Si prodává za 150 000 tisíc. Křáp čínskej
vykon a spotrebu dovedou 'efektivne' navysit mnohe nedodelky a preslapy, zde podle meho to bude prenosem vykonu. Jinymi slovy prevodovka. Trochu se tomu podivuju protoze udelat dvouspojkovou skrin v dobe spickovych pocitacovych softveru by nemel byt sebemensi problem. Anebo klasickou metodou vzit treba dsg coz je hodne vyzraly a celkem slusny produkt a udelat to 'doma' musi byt pro Cinany hrackou.
Převodovka bude asi hlavní zdroj vysoké spotřeby, ale sama v tom určitě nebude. Dvospojková převodovka pro Číňany určitě hračka nebude. I mnohem zavedenější automobilky si je nechávají dělat u specialistů. A DSGéčko by je vyšlo licenčně hodně draho, mechatronika je od BorgWarneru, zatímco tříhřídelová manuální převodová skříň pochází od VW.
DSG není stavěný do města nebo kolon.
treba si vzali dsg od vw, ale melo najeto 150.000 km.kopie umi delat dobre….
Nevíte, jak je na tom čínský Qoros, který se před x lety snažil rozjet svou evropskou expanzi ze Slovenska?
Qoros minuly rok ukoncil vyrobu, de facto skrachoval.
predpokladam ze skoncili i s tema zarukama a nahradnima dilama. co prece kazdy cinsky vyrobce slibuje.slibem neurazis.takze by si z toho nadsenci do cinskych aut mohli vzit pouceni,,,,
nestačí na radiu zmačknout tlačítko rds nebo něco podobnýho?
Ve 130km/h 4tis. otáček je mazec, pak to nemá žrát.https://youtu.be/gfKkmqqddmY...
Žere? Opravdu? Nespotřebovává to, milý Honzíku, náhodou palivo? Ty budeš pravdomluvný okamurovec že?
Co testér, to názor....https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/rozpacita-... ...
ja jen ze se mi libi jedinci kteri nadavaji na cinske auto na cinske klavesnici, zirajice do cinskeho monitoru a pripojeni na cinskej router.
*já*že*líbí*kteří*nadávají*čínské 2x*klávesnici*dívají*čínského*připojení*čínský
Teda spotřeba 10l benzinu to je jak před minimálně 10 lety🤔
A to bude ještě s jízdou na klobouka! Při „normální" to bude ještě daleko více, se vsadím!
je to moc peněz za neprověřený neznačkový a předražený čínský kepl:D
s cinskym firmware a zarukou :D.
Lidi kradou, nechali by za 5 korun pochcípat jinou rodinu a vy tu kecáte o nějakém uvědomění nekupovat neco čínského. A politici, kteří by mohli zajistit, aby se výrobní náklady snížily, berou megaúplatky.
Co to meleš? Ty jsi dnes nemasturboval?
Babišovec - všeci kradnú, zablokujte ho!
Ty jsi blb.
Majitelé Hovnajů už dávají své plečky do Áček a vyřizují další půjčku od Providentu aby si mohli koupit tuhle supr káru.
To zní logicky vyměnit lepší auto za horší.
To jste to teď majitelům Hyundai nandal 🤣V kolika jste už jezdil ze se tak vyznate.Mimochodem nejsem majitel Hyundai mám poslední Octávku to jen tak na okraj abych od vás hned neslyšel že jsem ovlivněny.
Tedkon si predstavte ze nam jako zakaznikum by meli diktovat monopolni ceny 'vyrobci' jako BMW, Mercedes apod. Monopolni cena znamena bratru to, ze prodavate za cenu, kterou zadate svevolne kupujicimu. Neni mozne? Nu, tak proc to co se deje dnes....
*Teďkom*představte*nám*zákazníkům*měli*zmamená*zadáte*svévolně*kupujícímu*není*možné*proč*děje
Prosim ignorovat Rozerval Parklund.Blbej politruk kterej se namnozi jako plevel v zeli. Dekuji
*Prosím*Blbý*který*namnoží*zelí*Děkuji
Snad ty smradlavky nebudou Evropané kupovat ve velkém. Cena není nijak zázračná, žere to 10 litrů, CVT také žádná výhra, klima s jednou zónou, 130 koní a pak ta koženka, která bude v zimě studit a v létě bez ventilace na tom uhoříte. Za tuto cenu mám v Evropě vyrobené kombi, které má tři zóny klimatizace, všechny bezpečnostní systémy, el. sedačku s pamětí, el. kufr......... Proč proboha posílat třičtvrtě milionu komoušům? Nedává to smysl a jen si tím zhoršíme ekonomickou situaci v EU, nás nevyjímaje.
Takže ekonomiku EU tvoří auta, ale v podstatě 60% dalších věcí ne? Co to je za blbost....
Auto, které spotřebuje 10 litrů benzínu na 100 km a vyžaduje cca 8500 Kč každých 10000 km (skoro 1 Kč/km!) za servisní prohlídku ? Nejsem tak bohatý, abych o tomto "levném" autě přemýšlel. V každém případě pochvala pro redakci za test včetně uvedení cen servisu a dílů.
Naprosty souhlas. A servis po 10kkm…plus zustatkova hodnota blizka nule. Tomu rikam deal!
Asi tak no. Nevidím vůbec žádnou cílovku pro toto auto. Soukromí šetřílci i leasingovky jsou out. A kdo si rád připlatí za něco, co nemá soused, může zvolit z široké a honosnější konkurence.
Kupuji čínu, byl jsem komunista, jsem komunista a budu komunista ! Místní impotent může urážet jak chce, beztak nic ani nerozerval :-D
Můj děda vždycky říkal" mrtvej komunista dobrej komunista"Jako hospodář nechtěl vstoupit do JZD a ksč a dát jim majetky seděl 6 let života. Barák mu soudruzi zbourali dobytek polnosti zabaveno. Babička měla 5 dětí zůstala s nimi sama
Můj děda byl zase živnostník a prodával americký zboží-agfa, kodak, hašlerky, primeros a vše co drogerie dá a mrtvej komunista dobréj to říkal taky. Naše město osvobodili rumuni od nácků a potom začali rabovat rusáci. Nácek normálně platil, ale ruský komunista ne-raboval a kradl. A Petr Pavel dal slib, že ty kapitalisty vyžene a komunismus je budoucnost.
"Můj děda byl zase živnostník a prodával americký zboží-agfa, kodak, hašlerky, primeros..." To čumím, co všechno je americké zboží. Nejvíc mě asi zaskočily ty Hašlerky. :-D
No vida a ty jsi teď volil agenta komunistu, děda by tě zfackoval 🤣
To se máš čím chlubit.
Díky, já totiž v první řadě myslím na lidi!
Počkej, a na které? Ty v Číně, nebo ty naše?..
LoL. Fakt dobry.
Kdo podporuje čínské značky je kolaborant. Hrdý Evropan si koupí evropské auto!
Kolaboranti jsou výrobci těch evropských značek, protože nám je prodávají dráž než třeba američanům, a navíc kolik z těch značek je ještě v evropských rukou?
ACE tak si představ, že ty čínské keple jsou v Číně za půlku co v ČR. 😄👌
Třeba za čtvrtinu, ale představ si že je nekupuju. Koukni za kolik je v Rusku nafta a benzín a stejně radostně cucáš za mnohem vic. A budeš ještě vic jásat, až nám Rukou ropu a plyn budou prodávat ještě dráž, ale politicky vyčištěnou přes pakujiciho se prostředníka.
tak se tam odstehuj, budes to mit lacinejsi :D.a muzes jasat tam, treba nad tim ze nemas splachovaci zachod…psal jsi ze mas penez dost, tak se divim, ze te nejake ceny za energie takhle rozhazi.ja jsem pro splachovaci zachod, volby ve kterych vetsina zvoli jak to bude dal a za to ze kdyz vyjdu ven na ulici tak mi policie nelustruje mobil, nebo ho dokonce jako v pripade ciny lustruje partaj porad. online.promin , ale za to tech par korun navic za energie stoji.
Proč bych utíkal, to je možná tvoje vlastnost. Když budou všichni před problémy utíkat, brzo nebude kam.
tve myslenkove pochody nejsou srozumitelne,automobilky prodavaji vsude za maximalni ceny ktere jsou schopny utrzit.vsude na svete
Tak se nauč používat hlavu.
takze dle tebe se nekde prodavaji auta lacineji z duvodu ze chce mit automobilka mensi zisk?promin ale tak mi to konecne napis jak to je, rad bych se poucil.
Přečti si jak začalo vlákno a na co byla reakce, pak to možná začneš chápat. Potom možná i pochopíš, že když automobilka chce nejvíc vydělat tak zákazník chce taky za svoje peníze největší hodnotu a bude podle toho nakupovat. Docvaklo?
Nechápu souvislost s tím co jsi napsal, tj. s kolaborací firem v Evropě, které prodávají zboží nám dráž než v Americe. A navíc jsou vlastněny zahraničními vlastníky. Tomu bych rád porozuměl.Nerozumím s kým ty firmy kolaborují, proč to dělají, a co je dle tebe výsledkem té kolaborace.
Poskládaný z čínskejch komponent.
To by jsi čuměl kolik stovek firem mimo "montovnu" zaměstnává automobilka a lidí mají práci. Když koup8š čínskej kepl a jedno jestli dobrej nebo šunt, tak podporuješ vládu soudruha Si a ekonomiku Číny na úkor ČR na úkor Evropy.
komponenty nejsou takovy problem jako finalni produkt.na nem je nejvyssi pridana hodnota a ta by se nemela delat v cine.
👍
Čína nám vyhrožuje a vy tady těm komunistickej sráčům děláte reklamu. Místo,. aby se zakázal (nebo pořádně zdanil) dovoz těchto značek z Číny do Evropy, tak začínám sledovat, že to socky kupují místo Dacií, Hjnůjdajů a tradičních evropských značek jako Opel , Fiat atd.Smutné to vidět. Styděl by se v tom jezdit.
On leckdo právě raději koupi Dacii jako evropské auto nebo i30 než "tradiční" evr. Značky co už nestojí o zákazníky, kteři hledaji rozumné dostupné auto.
Auta z Číny jsou zatížena clem. Zákaz dovozu nebo extrémní cla nejsou možné, protože státy EU jsou členy WTO. Z tohoto pohledu víc udělat nelze. To, že EU ničí drtí evropský automobilový průmysl a že evropské automobilky se nezajímají o požadavky zákazníků, a tím dláždí čínským automobilkám cestu do Evropy, je jen a pouze naše chyba.
Byla to jen otázka času, kdy Čína začne bodovat i mezi auty. Teď aby nezačla dominovat.
V elektrice bude nejspíš dominovat. Co se týče ceny výroby baterií, tak tam se opožděný západní autodinosauři naprosto nechytaj. Nemaj gigabaterkárny a už vůbec ne technologie baterií. Furt je kupujou v Asii. A kdyby ty gigabaterkárny a technologie baterií nakrásně měli už teď, tak nemaj dodavatelé surovin, kteří jsou z 90 % opět v Číně. Blbci si vědomě nechali ujet vlak, protože tlačili a furt tlačej spalováky. Zajímavej způsob jak si podříznout větev. :D
Automobilky vyrábějí auta. Nikdy nevyráběly materiály, ze kterých se auto vyrábějí, třeba ocek, hliník, plasty, textilie. Proto nelze očekávat, že by začaly vyrábět sloučeniny lithia a jiné materiály nutné pro Li-ion baterie. Pravda je taková, že know-how i řetězec vyroby Li-ion vznikl, je a bude v Asii. Z podpory elektromobility nejvíce těží právě Čína. Vznikne daleko větší závislost než u ruského plynu.
Nikde neříkám že by automobilky měli produkovat suroviny a jejich polotovary. Jen upozorňuju, že jejich zdroj má pod palcem skoro monopolně Čína a to se všemy důsledky z toho plynoucími. Ať už strategickými či ekonomickými. To že Čína má a bude mít převahu ve všem co se týče baterií je jen chyba namyšlenýho zpátečnickýho západu. Ten si nechal ujet vlak a pokrokovýmu Muskovi a Tesle jen házel a hází klacky pod nohy. Holt život dinosaurů ve zlatý kleci má svá rizika a je životu nebezpečnej.
Ano, na to jsem upozorňoval taky. V Evropě, ze které byl chemický průmysl desítky let vytlačován, řetězec ani know-how nikdy nevznikne. Start-upy typu Britishvolt a Northvolt shrabujou veřejné peníze či peníze od investorů a pak vše od elektrodových hmot až po montážní linky kupující v Číně. A než pořádně rozjedou výrobu, tak stejně zkrachují. Kdo kde házel Tesle klacky pod nohy? Bez přímých i nepřímých dotaci by se dneška Tesla nedožila. Na poli výrobního řetězce baterií je na tom Tesla stejně jako "dinosauři". Dělá pouze finální montáž baterií. Dvorním dodavatelem článků býval japonský Panasonic, dnes se mezi dodavatele řadí i čínský CATL.
To jestli začne dominovat je vždy jen na těch kdo není lhostejný a negramotný a je mu jedno, že podporuje komunistický režim, který na svém území dovážené značky daní a podmiňuje vstupem vlastních automobilek pokud tam chce mít někdo fabriku.To jen Evropa je tak hloupá, že to sem pouští bez limitů, polatků a kontrol. Všechny vlsstní automobilky od Renaultu, Fiatu až po VW, Peugeot nebo Opel zničíme pokud budeme utrácet za tyhle diskontní šroty od soudruha Si.
No jestli nejsky rezim smrdi komunismem tak je to ten co ted zijeme v Evropske socialisticke unii..cina je tvrdy kapitalismus
no nevim teda, vede je strana komunisticka, a je tam sama, takze jsou to komousi, opozice neexistuje, nic jineho se zvolit neda. pokud je teda slovo zvolit vubec pouzitelne.to ze jim to tam funguje ekonomicky jinak, je divny, ale zatim to funguje. nicmene bych to kapitalismem nenazval, neni to vubec otevrene a kapitalismus funguje jen pokud mas socialni kredit a cervenou knizku, Pro firmy zvenci velmi tezke, statistiky neexistuji nebo se jim neda verit. kazdopadne doba pro ne neni prizniva, ti co cinu postavili odchazeji do duchodu, maldi moc do fabrik nechteji. nemovitostni bublina v kombinaci s malym rustem a haraseni s taiwanem tomu neprida. stanovisko k valce s ruskem nejasne… prodaji rusku cokoliv. mozne sankce do budou delaji koupi jakehokoliv finalniho produktu z ciny vabankem.a ano, eu se zmenila, ale porad s tim mame sanci neco udelat, narozdil od chudaku cinanu.
Na nějakej komunistickej režim každej z vysoka ....., tuhle propagandu už skoro nikdo nežere, jak nás naši kamarádi a spojenci pro vlastní zisk dřou z kůže to nevidíš? Jak se nám tady po čínském vzoru zase rozjíždí totalita, to opravdu nevidíš?
propaganda ?promin ale mas to pomotane, kteri spojenci te drou? dre te zamestnavatel a pokud te tvuj zamestnavatel dre, tak si najdi jineho.pokud nic neumis, tak se neco nauc a uvidis jak se o tebe poperou.takze nemotej pojmy a dojmy.a take doporucuji si neco o cine precist, nebo tam zajet a pak to srovnat se situaci u nas,kdybys tohle napsal na wechatu v cine tak ti vecer tuka na dvere policie.tady si jen ostatni diskutujici tukaji na celo ze tohke nejaky clovek muze myslet vazne…
Jsi krapet mimo, o příjem nejde, ten mám krásnej. Jde o princip, cenu energií, potravin atd. Nežer tolik propagandu a začni srovnávat a počítat, nenech si na ČT nebo novinkách říkat, co si máš myslet, to je potom konec. Začni konečně používat svou hlavu a nepidsouvej nesmysly co sis vsugeroval.
co si myslis ze bych mel srovnavat?mluvim nekolika jazyky, zil jsem nejakou dobu mimo cr a tak mam spoustu zdroju i ze zahranici, od taipei times pres platek typu china daily, scmp, bbc, cnn, n-tv, welt a ano ct a novinky bych tam nasel taky.o jaky princip ti jde?jen plane kecy, nevis kudy kam a tak sem hazis floskuke abys nevypadal hloupe.a ridim se dle sve zkusenosti a sve hlavy. videl jsem toho dost z celeho sveta abych toto mohl napsat a ty komouse si pamatuji.kdyz se s temi symboly ktere znas z mladi potkas v cine tak ti to docvakne.za me se to zmenilo s prichodem Xi, do te doby ta trajektorie byla dobra a davala nadeji na zmenu. ted uz ne.
Mluvíš několika jazyky, bezva, tak mi vysvětli v češtině, proč jsou tady třeba energie dražší než vedle v německu, proč jsou tu dražší potraviny. Dokážeš to v jednom jazyku bez nějakejch keců kolem a mlžení a blábolů?
Stačí do google zadat AKTUELLE KRAFTSTOFFPREISE a vypadne ti odkaz třeba sem:https://fleetcor.de/dienstleistungen/fleetcor... ... Ceny ti snad nemusím překládat, dnes aktuálně 1,7€ / Benzín, 1,8€ / naftu, při kurzu 24 je to 40,8 Kč / benzín, 43,2 Kč/ naftu, to ti připadá být lacinější?Viz když do google zadáš aktuální cena paliv? To přece není tak složité ne?A elektro, stačí zadat AKTUELLE ENERGIEPREISE a vypadne ti třeba toto:https://www.vergleich.de/strompreise.html... A tam se dole dočteš, že aktuální cena ja 45,05 ct/kWH, to je při kurzu 24 cca 10,81 Kč/kwh. Zdá se ti to lacinější? Mě ne.Takže energie a paliva bychom měli, asi jsi žil doteˇ%d v jiné realitě, co? Takže si srovnej zdroje.A co se týče potravin, a vůbec srovnání s Německem, je to otázka jednak kurzu, kde díky tomu že nemáme EUR ale Kč, tak se každý dovozce brání nějakou přirážkou. Za druhé je to otázka velikosti trhu, kde na našem není takové konkurence a tak si tady kaufland s lidlem dělá co chce. Chtělo by to ALDI, pak by se to pohlo. Tuhle jsem v kauflandu koupil něco za 48kč, co normálně výrobce prodává za koncovou cenu 33kč, nebyl jsem ostražitý, ale ukazuje to jak se pakují. A když jsme u aut, tak třeba AUDI používá kurs někde okolo 28Kč/EUR, aktuální je dejme tomu těch 24, takže si spočítej sám, jaký je to rozdíl.Pak samozřejmě pokud rozpočteš náklady na počeštění produktu tak to taky zvedne cenu, zvláště u produktů u kterých se v ČR prodá málo.Stačilo ti to takto bez blábolů nebo zase přijdou floskule?
Kecy na benzín je jiná daň, jde o dováženej plyn a o elektřinu kterou za pár halířů vyrábíme tady. Blábol o Euru mě taky nezajímá, podívej se jak je teď koruna v poměru k Euru rekordně výhodná, ale cena pro našeho zákazníka je extra nevýhodná, to prostě nevokecáš. Jsou to nesmysly, jak prostě jen ždímat a napakovat se, je to dlouhodobý proces na kterém se bohužel podílí i naše vlády a pokud to nechápeš a věříš dokola opakovanejm blábolům na novinkách a jejich tzv. odborníkům. Poslechni si konečně i někoho s odborníků co ti vysvětlí reálnou situaci, potřebuješ to jako sůl.
Ok, plyn.Stačí zadat do google aktuelle gaspreise deutschland a vypadne ti 13,4 ct/kWh, což je cca 3200 Kč/Mwh. Taky se ti to zdá být lacinější?
Promiň, netušil jsem že tě to nezajímá. Divím se, že jsi se teda ptal :-).Tak se příště neptej a ušetříme si planou diskuzi.Popřípadě si můj text přečti ještě jednou, pokud jsi to napoprvé nepochytil.Viděl jsi nějaký můj odkaz na novinky.cz? Co to prosímtě blábolíš? Na čem se podílí naše vláda? Jak že tě euro nezajímá? Na tvém zoufalství se podílí hlavně tvoje šedá kůra mozková, které asi jeblo. Nevím proč se ti to stalo a je mi tě vlastně líto... Jako terapii doporučuji Horkýže Slýže a písničku A to je můj postoj (doufám že se to tak jmenuje).
Vždyt ty vůbec nechápeš psanej text a podstatu problému. To je fakt u vás věřících problém, že paušálně všechno hážete směrem co vám řeknou. Nenapsal jsem že mě Euro nezajímá, ale tvůj blábol o Euru a to je sakra rozdíl, to se pak nemůžeš divit že budeš věčně nepochopen. Když ti nedochází že logicky nemá zdůvodnění při propadu Eura zvedat ceny při nákupu v korunách. Teda má, jsme tam kde jsem začali na začátku, pár lidí se pakuje. Co na tom pořád nechápeš?
Promiň psal jsi: Blábol o Euru mě taky nezajímáA ty si myslíš, že ten kurz ty firmy mění každý den? Mnohé to mají nastavené na rok a nemění ho. Takže kurs eur mají v nákupu aktuální (pokud si ho nezafixovali) a mají větší zisky.A vzhledem k přepalu inflace se asi spousta firem řídí pravidlem, že když nezdražíme teď, nezdražíme nikdy. Navíc je tu tlak na mzdy, takže si tím dělají rezervy, protože za poslední 3 roky se toho nepredikovatelného stalo tolik, že se každá rezerva může ještě hodit.A jediné co s tím můžeme dělat, je toho tolik nenakupovat, protože jinak se to nezmění. A oni prodávat musí.
Které mají třeba kurz na rok a nemění ho? Povídej.
Můžeš se podívat na to jak často mění ceníky a jak často se v nich skutečně mění cena. Třeba AUDI Q8 Etron bylo uvedeno na trh 15.11 a od té doby má stejnou cenu od. 15.11 byl kurz 24,32, dnes je 23,84, což by na takové autě mělo přinést zlevnění v řádu 30000 - 40000 Kč. Stačí si otevřít ceník libovolné automobilky v Čechách a v Německu a počítat ceny bez DPH(MwSt), protože se daň z přidané hodnoty v ČR a Německu liší. https://www.audi.de/dam/nemo/models/misc/pdf/... ... 62521,01 € bez DPH, kurs dnešní 23,84, tj 1.490.500 Kč.U nás 1.725.537,19 za to samé. https://cf-cdn-v5.audi.at/media/Kwc_Basic_DownloadT... ... Kurs je tedy 27,6 Kč/EUR.A doporučuji ze podívat na příplatky, taková metalíza co stojí 882€ v Německu stojí u nás 34462 Kč, to odpovídá kurzu 39 Kč/EUR a ukazuje cenotvorbu importéra do ČR.Další si najdi sám, ale je to fakt všude. Nikdo z nich neaktualizuje prodejní ceny měsíčně dle kurzů.
Jo to jsou klasické potraviny a energie o kterých jsem psal.
Promiň, jsem na autorevue, tak jsem sem dal halt po energiích a palivech halt auta.Doufám tedy, že energie jsme vyřešili a vyplývá z toho že na tom v ČR nejsme špatně. U těch aut je to problém, zejména teda kurzu a importéra.Tak budeme řešit potraviny? Ale jen jednu, OK?LIDL ČR, máslo v akci tento týden za 25kč, LIDL DE máslo v akci příští týden za 1.99€ ale je to Meggle :-). Nicméně naposledy jsem byl v Německu minulý týden a cena byla tuším okolo 2€ stejně.
No třeba se časem naučíš konečně ten psanej text chápat, není velká šance, ale když se budeš ještě studova a dost se snažit tak to možná dáš.
A ty se třeba časem taky pochopíš, že tady třeba energie NEJSOU dražší než vedle v Německu a proč jsou tu NĚKTERÉ potraviny dražší a že tomu může být taky naopak.
Oprava, Horkýže Slíže :-). A písnička se jmenuje Postoj.https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/horkyze-slize... ...
Lidem je jedno úplně vše. Nezajímá je původ potravin, textilu, nic, jen cena. A tady to bude stejné. Co sleduji vozy na čínském trhu, už teď mají nabito, aby to tu rozdupaly. Klika je, že se stále snaží nasytit svůj velký trh, pak půjdou na Asii a my pro ně zatím nejsme priorita.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.