Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Šest naftových vozů koncernu Volkswagen se umístilo na předních příčkách testu zjišťujícího reálné emise NOx v provozu. Spolu s BMW řady 3 jako jediné plně vyhovují normě Euro 6.

Stále více organizací se nyní zabývá měřením emisí osobních aut v reálném provozu. Jedno takové nyní provedla organizace EQUA, která zaměřila se na emise oxidů dusíku NOx. Ty jsou v posledních několika měsících velmi sledovanou hodnotou především kvůli aféře Dieselgate. Asi se ptáte, jak tedy dopadl Volkswagen a jeho naftová auta?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejlepší reálné emise NOx mezi diesely normovanými dle Euro 6 má BMW řady 3 s dvoulitrovým dieselem. Druhé nejlepší má VW Touran 1.6 TDI 81 kW a třetí je VW Scirocco 2.0 TDI 110 kW. Naopak nejhorší emise mají Audi A8 3.0 TDi, SsangYong Korando 2.2 D a Fiat 500X 1.6 Multijet

Překvapivě se hned šest vozů koncernu VW se čtyřválcovými motory 1.6 TDI a 2.0 TDI umístilo na prvních příčkách. Spolu s BMW 320d tak plně vyhovují emisnímu standardu Euro 6. Na opačném konci se umístil jen Volkswagen Polo 1.4 TDI a Audi A8 3.0 TDI. Všechny vozy v testu mají odpovídat normě Euro 6.

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

EQUA Air Quality Index hodnotí vozy známkou od A do H s tím, že A je nejlepší a H nejhorší výsledek. Test probíhá v běžném provozu předem vybranou trasou, která obsahuje městský, mimoměstský a dálniční provoz. Jezdí se v různých teplotních podmínkách a řidiči testovaných aut se vyhýbají extrémnímu způsobu jízdy. Test má co nejvíce odpovídat reálnému používání auta.

A co jednotlivé indexy EQUA znamenají? To uvádíme v následující tabulce:

Co znamenají jednotlivé indexy EQUA?
index rozsah emisí
NOx g/km
vysvětlivky
A 0,00 0,08 odpovídá normě Euro 6 pro diesely a Euro 4 pro benzíny
B 0,08 0,12 odpovídá odchylce 1,5 pro Euro 6 v reálném provozu
C 0,12 0,18 odpovídá Euro 5, odpovídá odchylce 2,1 pro Euro 6 v reálném provozu
D 0,18 0,25 odpovídá normě Euro 4 pro diesely
E 0,25 0,50 odpovídá normě Euro 3 pro diesely
F 0,50 0,75 neodpovídá normě, 6x až 8x vyšší emise než Euro 6
G 0,75 1,00 neodpovídá normě, 8x až 12x vyšší emise než Euro 6
H 1,00 - neodpovídá normě, 12x nebo vyšší emise než Euro 6

A nyní už výsledky testování naftových aut, které mají v laboratoři odpovídat emisní normě Euro 6:

EQUA Air Quality Index: Skutečné emise NOx dieselů v reálném provozu
značka model modelový
rok
objem
motoru
výkon v k poháněná
kola
převo-
dovka
index
BMW 3 Series 2013 2.0 187 2 M A
Volkswagen Touran 2016 1.6 110 2 M A
Volkswagen Scirocco 2015 2.0 150 2 M A
Volkswagen Passat 2016 1.6 120 2 M A
Volkswagen Golf SV 2015 2.0 150 2 A A
Škoda Superb 2016 2.0 150 2 M A
Audi A5 2014 2.0 163 2 M A
BMW 2 Series 2014 2.0 152 2 A B
BMW 2 Series 2014 2.0 193 2 M B
Volvo S60 2016 2.0 150 2 M B
Volvo S80 2014 2.0 181 2 M C
Audi A6 2014 2.0 191 2 A C
Škoda Octavia 2016 2.0 184 4 A C
Range Rover Evoque 2016 2.0 181 4 A C
Jaguar XF 2016 3.0 300 2 A C
Jaguar XE 2016 2.0 181 2 A C
Ford Fiesta 2015 1.5 95 2 M C
Audi A6 2014 2.0 190 2 A C
Audi A4 2016 2.0 150 2 M C
Mercedes-Benz C-Class 2014 1.6 138 2 M D
Citroën DS5 2014 1.6 117 2 M D
BMW 2 Series 2014 2.0 184 2 M D
Volvo XC90 2016 2.0 225 4 A D
Peugeot 308 2015 2.0 183 2 A D
Mazda 2 2016 1.5 106 2 M D
Mazda CX-5 2015 2.2 150 4 A D
Mazda CX-3 2015 1.5 106 2 M D
Mazda 6 2015 2.2 176 2 M D
Mazda 6 2013 2.2 150 2 M D
Citroën C4 Cactus 2014 1.6 100 2 M D
BMW X1 2016 2.0 190 4 A D
BMW 1 Series 2015 1.5 116 2 M D
Mercedes-Benz S-Class 2013 3.0 262 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 152 2 M E
Audi A4 2016 2.0 150 2 A E
Volvo V40 2015 2.0 190 2 M E
Toyota RAV4 2016 2.0 143 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 160 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 136 2 M E
Mercedes-Benz GLS-Class 2016 3.0 258 4 A E
Mercedes-Benz GLC-Class 2016 2.1 171 4 A E
Mercedes-Benz E-Class 2016 3.0 258 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 204 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 171 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 176 2 A E
Kia Sportage 2016 1.7 116 2 M E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 A E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 M E
Hyundai i20 2015 1.4 90 2 M E
Ford S-Max 2015 2.0 181 2 M E
Citroën C4 Picasso 2015 1.6 120 2 M E
BMW 4 Series 2015 2.0 184 2 A E
Volvo S60 2014 2.0 181 2 A F
Volvo XC60 2016 2.4 220 4 A F
Volkswagen Polo 2015 1.4 90 2 M F
Ssangyong Turismo 2016 2.2 179 2 A F
BMW X3 2014 2.0 190 4 A F
Vauxhall Zafira Tourer 2014 1.6 136 2 M G
Infiniti Q30 2016 1.5 110 2 M G
Audi A8 2013 3.0 251 4 A H
Ssangyong Korando 2016 2.2 179 2 M H
Fiat 500X 2015 1.6 120 2 M H

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků