Test Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech

Je libo zánovní, velký a luxusní vůz za málo? Nakupujte u Korejců. Evanda je zářným příkladem.
Test Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech
Seznam kapitol
  1. Střelba do vlastních řad, První kontakt, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Uvnitř
  3. Za volantem, A jedeme!
  4. Závěrem, Názor z branže
  5. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie

Nabídka verzí

Počet provedení Evandy, prodávané na našem trhu, byl velmi omezený. K dispozici měli motoristé pouze jediný motor a výbavu CDX. Taktéž seznam příplatkové výbavy nebyl nikterak obsáhlý. Přiobjednat tak šlo jen automatickou převodovku za 60 000 Kč a kožené čalounění za přijatelných 40 000 Kč. Za metalízu se připlácelo 12 000 Kč a základní cena vozu činila velmi zajímavých 549 000 Kč. Standardní výbava přitom zahrnovala ABS a TCS, automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání okenních skel a zpětných zrcátek, ale také reostat osvětlení palubní desky nebo elektricky stavitelné řidičovo sedadlo. Importér poskytoval na vůz záruku 3 roky nebo do ujetí 100 000 km, šestiletou záruku na prorezivění karosérie a tříletou asistenční službu zdarma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Uvnitř

Pokud Evanda svým celkovým pojetím lavíruje na horní hranici střední třídy, nabídkou prostoru pro cestující vzadu je zcela v dimenzích vyhrazených třídě vyšší střední. Při přebírání vozu jsem si rutinně hodlal vložit svoji tašku s notebookem za řidičovo sedadlo, k mému překvapení tam však mé zavazadlo takřka zmizelo. Ačkoli jsem měl pracoviště řidiče již pro svoji poměrně vyšší postavu připraveno, vzadu zkrátka zbývalo ještě tolik místa pro nohy, že jsem téměř nevěřil svým očím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Dveře jsou rozměrné a vzhledem k velkorysému úhlu otevření nabízejí pohodlné nastupování. Materiály použité k čalounění jsou dobře zpracovány a nadčasově tvarovány, což u asijských vozů není žádným pravidlem. Sedadla jsou na všech pěti místech rozměrná a pohodlná, ačkoli na ostřejší jízdu nejsou příliš stavěná. Řidičovo sedadlo je všestranně elektricky nastavitelné a oproti zvyklostem nabízí regulovatelnou tuhost bederní opěry. Mezi předními sedadly najdeme výklopnou loketní opěrku, jež nabízí díky důmyslnému mechanizmu dva oddělené prostory. Také cestující vzadu mají uprostřed k dispozici opěradlo, v tomto případě ovšem výklopné a ve svém nitru skýtající prostor pro odložení nápojů a uzavíratelnou kapsu na drobnosti. Vzadu nalezneme trojici navíjecích pásů a výsuvných hlavových opěrek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Čalouněný zavazadlový prostor má velmi slušný objem, omezený však jednoduchým pákovým mechanizmem závěsů, zasahujících do prostoru. Zvětšit jej lze sklápěním nestejně velkých dílů opěradla na sedáky. Vzniklá plocha však není rovná a průchod je vzhledem k výztuhám karosérie velmi úzký. Ale od vozu této kategorie se žádné extrémní přepravní nároky neočekávají. Ačkoli víko kufru zasahuje do vykrojeného nárazníku, jeho nákladová hrana je dosti vysoko nad zemí. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Střelba do vlastních řad, První kontakt, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Uvnitř
  3. Za volantem, A jedeme!
  4. Závěrem, Názor z branže
  5. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků