Test Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech

Je libo zánovní, velký a luxusní vůz za málo? Nakupujte u Korejců. Evanda je zářným příkladem.
Test Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech
Seznam kapitol
  1. Střelba do vlastních řad, První kontakt, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Uvnitř
  3. Za volantem, A jedeme!
  4. Závěrem, Názor z branže
  5. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie

Nabídka verzí

Počet provedení Evandy, prodávané na našem trhu, byl velmi omezený. K dispozici měli motoristé pouze jediný motor a výbavu CDX. Taktéž seznam příplatkové výbavy nebyl nikterak obsáhlý. Přiobjednat tak šlo jen automatickou převodovku za 60 000 Kč a kožené čalounění za přijatelných 40 000 Kč. Za metalízu se připlácelo 12 000 Kč a základní cena vozu činila velmi zajímavých 549 000 Kč. Standardní výbava přitom zahrnovala ABS a TCS, automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání okenních skel a zpětných zrcátek, ale také reostat osvětlení palubní desky nebo elektricky stavitelné řidičovo sedadlo. Importér poskytoval na vůz záruku 3 roky nebo do ujetí 100 000 km, šestiletou záruku na prorezivění karosérie a tříletou asistenční službu zdarma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Uvnitř

Pokud Evanda svým celkovým pojetím lavíruje na horní hranici střední třídy, nabídkou prostoru pro cestující vzadu je zcela v dimenzích vyhrazených třídě vyšší střední. Při přebírání vozu jsem si rutinně hodlal vložit svoji tašku s notebookem za řidičovo sedadlo, k mému překvapení tam však mé zavazadlo takřka zmizelo. Ačkoli jsem měl pracoviště řidiče již pro svoji poměrně vyšší postavu připraveno, vzadu zkrátka zbývalo ještě tolik místa pro nohy, že jsem téměř nevěřil svým očím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Dveře jsou rozměrné a vzhledem k velkorysému úhlu otevření nabízejí pohodlné nastupování. Materiály použité k čalounění jsou dobře zpracovány a nadčasově tvarovány, což u asijských vozů není žádným pravidlem. Sedadla jsou na všech pěti místech rozměrná a pohodlná, ačkoli na ostřejší jízdu nejsou příliš stavěná. Řidičovo sedadlo je všestranně elektricky nastavitelné a oproti zvyklostem nabízí regulovatelnou tuhost bederní opěry. Mezi předními sedadly najdeme výklopnou loketní opěrku, jež nabízí díky důmyslnému mechanizmu dva oddělené prostory. Také cestující vzadu mají uprostřed k dispozici opěradlo, v tomto případě ovšem výklopné a ve svém nitru skýtající prostor pro odložení nápojů a uzavíratelnou kapsu na drobnosti. Vzadu nalezneme trojici navíjecích pásů a výsuvných hlavových opěrek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Čalouněný zavazadlový prostor má velmi slušný objem, omezený však jednoduchým pákovým mechanizmem závěsů, zasahujících do prostoru. Zvětšit jej lze sklápěním nestejně velkých dílů opěradla na sedáky. Vzniklá plocha však není rovná a průchod je vzhledem k výztuhám karosérie velmi úzký. Ale od vozu této kategorie se žádné extrémní přepravní nároky neočekávají. Ačkoli víko kufru zasahuje do vykrojeného nárazníku, jeho nákladová hrana je dosti vysoko nad zemí. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Střelba do vlastních řad, První kontakt, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Uvnitř
  3. Za volantem, A jedeme!
  4. Závěrem, Názor z branže
  5. Stručné technické údaje, Konkurenti, Kompletní fotogalerie
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků