Test Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech

40 komentářů

MMX
4. března • 18:08

Dodal by som že Evanda sa v skutočnosti objavila už v roku 1999 ako Magnus a od roku 2000 sa predávala sa v Korei súbežne s Leganzou až do ukončenia výroby Leganzy v roku 2002. Leganza dokonca v roku 2001 prešla miernym faceliftom a od toho momentu mala veľa (aj nepatrných) prvkov z Evandy. Evanda vychádza karosársky z Leganzy, avšak napríklad náprava je iná ako na leganze (napríklad náboje sú 4 dierové na evande a na leganze sú 5 dierové), vrátane tlmičov, uložení, silentblokov a podobne. Evanda z roku 2005 už má pre zmenu komponenty z nasledovníka - mega faceliftu ktorý nakoniec niesol názov Tosca ( u nás Chevrolet Epica ) Ja osobne aktuálne vlastním Evandu aj Leganzu, a okrem výfuku som žiadne z menovaných problémov riešiť nemusel, pritom Evanda má cez 315 tisíc km aktuálne.Leganza mi príde s identickým motorom (2kw rozdiel medzi motorom leganzy a evandy) výrazne živšia a ochotnejšia ísť do otáčok a do výkonu. Spotrebu na Evande mám 8.8-9.6 / 100 podľa toho akú mám v ten deň ťažkú nohu. Verím, že motor L6 (radový 6 valec, navrhnutý Daewoom v spolupráci s Porsche) si s Evandou poradí ďaleko ľahšie a aj jeho spotreba dokáže byť nižšia.

Javurek Ladi
16. srpna • 21:12

DAEWOO EVANDA
podle meho kriteria.je velice dobry a spolehlivy a elegantni vuz,co vic,kdo ho ma musi byt velice spokojeny nema co zavidet jinym zapadnim znackam-blahopreji obcanum kteri se rozhodli si ho poridit, komu tento vuz a komu prekazi v garazi tak at mi ho skratka darujie, ja totiz auto nemam ale velice rad bych ho vlastnil,jsem ex-pracovnik automobilky -GM- of Venezuela,hodne stesti majitelum DAEWOO EVANDA
S pozdravem
L.J.Lanskroun

evanda sk
13. listopadu • 22:43

K uvedenemu clanku Vam zasielam moje skusenosti:Evandu som kupil v tomto roku (ojazdenu 4 rocnu), v podobnom stave ako je testovane (sudiac podla clanku), predtym som mal Leganzu 4 roku, kupenu tiez ako ojazdenu (4 rocnu).

Spotreba: mne vychadza spotreba v rozsahu 8.6-9.0 litr/100 km (jazda mimo mesta, medzi dedinami na rovine, rychlost do 110-120 km/hod, asi 60% jazda na kratke vzdialenosti, 16km do prace).K ovladaniu klimatizace: ja som zatial ani v uzivatelskej prirucke ani v servisnom manuali nedocital, ze by automatika klimatizacie reagovala na upchatie filtra klimy nastavenim na vnutornu cirkulaciu. U mna prechadza na vnutornu cirkulaciu len v rezime chladenia pri zastavenom vozidele (na semafore, a pod.).K stave brzd, vyfuku, korozie: potvrdzujem hodnotenie autora clanku, co sa tyka kritiky na vykonnost brzdoveho systemu, na vznik korozie karoserie a vyfuku (aj ked u mna tiez plati ze v zivote nedozviem skutocne nabehane km, teraz ukazuje 138000 km).Na druhej strane ked porovnam obstarvaciu cenu s europskymi alebo japonskymi znackami podobnej kategorie, tak v porovnani vykon-kvalita/cena u mna zvitazi Evanda, tak ako zvitazila aj Leganza toho casu.Prajem vela stastnych kilometrov.

pečlivý čtenář
19. října • 10:21

Teda nevím, ale to se mi nezdá jako výhodný kauf. Před 3 měsíci jsem zakoupil mondeo s najetými 80000(podle servisní knížky uvěřitelná hodnota) za 190kkč, je to 2,5 liter v automatu. O rok starší než tohle. Nasmrděl jsem na tom 3000 km a rozhodně jsem nemusel řešit nějaké poruchy. Když si uvědomím jak limitující požadavek je automatická převodovka pro nabídku vozů v ČR tak musím prohlásit, že tady autor při nákupu korejce tvrdě přestřelil.Mimochodem při klidné jízdě pod dálnici (tachometrových 110-120 bez prudké akcelerace) dokáže tohle težké automatické mondeo frčet za 7,5l/100km, o deset(9,5) si řekne až při ostré jízdě(do 160 km/hod) a občasné koloně na dálnici. Jestli si 2,0 řekne o více, tak jsem velmi spokojen s fordovými šestiválci i když si spíše myslím, že autor asi neví, co je to klidná jízda. Obecně z toho pro mne plyne - starý korejec(a s ním i japonec) až nakonec ;-)

Tom
19. října • 14:05

Ona je taky cena recenzovaneho kusu vyrazne nadsazena (a nejen vzhledem k jeho stavu!). Tohle auticko uz jako Chevrolet (tj. novejsi, s jinou maskou a logama) se da v perfektnim stavu a se serviskou poridit klidne za 120 tisic (nejlepe u dealeru GM, kde skoncilo protihodnotou).Jo a co se tyce Forda, tak toho mi radsi ani nepripominej, kdysi jsem mel Scorpio z roku 1993 (krasny, majestatny a pohodlny auto), ale ta chatrnost! Vecne se neco kazilo a casto i odpadavalo, rez to auto primo milovalo (skrz deravy lemy zadnich narazniku sotva po 5 letech provozu - to jsem videl snad na kazdym Scorpiu). 3-[

PG
19. října • 10:46

Jenže Japonec doveze tě na konec.

mzprx
18. října • 23:57

Tá Evanda mala podľa môjho názoru najmenej 300 tis. km. Mal som aj Leganzu aj Evandu, obe 3 roky takze mozem zodpovedne porovnávať. Ani jedna z nich nemala také známky opotrebenia, ako popisuje autor článku. Ani zďaleka sa k takému mizernému stavu nepribližovali, obe autá boli po troch rokoch v perfektnom technickom stave. Môj sused má Leganzu 10 rokov a najazdených viac ako 300 tis. km, jedinou závadou za ten čas bola prasknutá hadička v systéme vykurovania. A trochu zažltnuté kryty svetiel. (mimochodom Evanda svieti výborne s originálnymi žiarovkami, s inými je to nejaké podivné, akoby boli mimo ohniska projekčného systému) Na rozdiel od iných značiek je spoľahlivosť na vyššej úrovni, rozhodne lepšie ako u Renaultu Laguna, Opel Omega a iných porovnateľných.
Teraz mám Epicu 2.5l L6 a spotrebu v meste okolo 7,5l - t.j. porovnateľnú s naftou, ale pri pohodlí a tichu benzínového motora. Rekord spotreby v meste mám 6,8l/100km, skúste to dosiahnuť s iným benzínom s objemom 2,5l....

Mark 
18. října • 17:53

Daewoo?

Tom
18. října • 19:24

No jo, dalsi tupohlavek... :-D

nacucanej blbec
21. října • 13:12

Chcel som povedať, že Daewoo by som nechcel ani náhodou!
IDIOT§

Tomfi
18. října • 12:56

V podobném stavu jsem prodával nedávno 35 roků starého fiata 125P :D (mám na mysli stav automobilu, ne výbavu)To auto smrdí na sto honů, nevim jestli má smysl o takovém psát jako o "Daewoo Evanda: korejský luxus po třech letech"
Článku by spíš slušel název: "Jak může skončit Daewoo Evanda po 3 letech" a v závěru ten auták odvést na šroták :)

Jerry.Gunman
17. října • 20:37

Věta "Zato patnáctipalcová šestipaprsková litá kola Evandě vyloženě sluší" pod detailní fotogratií SEDMIpaprskového kola...
:-D :-DObsahuje zbytek testu obdobně erudované informace? ;-)

Jiří Duchoň, autor
17. října • 21:00

Ehm, děkuji za připomínku, mělo by to být opraveno... Vážím si pozorných čtenářů a sypu si popel na hlavu.

Jerry.Gunman
18. října • 10:41

Jinak se ztotožňuji s kolegy - tříleté auto bezu servisky ve stavu, který zcela evidentně neodpovídá najetým kilometrům by, alespoň mně, signalizovalo, že zde "něco" smrdí

ka-spel
18. října • 12:15

Redaktoři Autorevue nemohou přímo napsat, že stav auta odpovídá jménu prodejce. :-D

Jiří Duchoň, autor
19. října • 8:07

Ano, zdánlivě vtipné, ve skutečnosti nesmyslná urážka. Nejsem si vědom ničeho, co by naznačovalo, že se redaktoři Autorevue snaží přikrášlovat skutečnost nebo něco zamlčovat ve prospěch autobazaru, jenž vůz k testu zapůjčil. Pane, myslím, že v tomto testu jsem vůz i jeho stav popsal objektivně a o AAA AUTO se mluví pouze v odkaze na konci článku. Také jsem toho názoru, že podobné příspěvky do diskuse o autech a autobazarech nepřináší nic podnětného. Doufám, že se teď stydíte a jstre červený jak Karkulka:-P Mějte se!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LK
19. října • 9:04

Jste zbytečně vztahovačný ;-). Řekl bych, že ka-spel to myslel tak, že auto je ve stejně mizerném stavu, jak mizernou pověst mezi lidmi AAA má. Což, buďme upřímný, i kdybyste si 100x myslel, jako redaktor prostě napsat nikdy nemůžete.

ka-spel
19. října • 13:24

Vidím, že LK to pochopil naprosto správně.

Jiří Duchoň, autor
19. října • 11:13

Takže asi tak: většina z našich motoristů zná o AAA skutečně akorát tu pověst, plus několik legendárních příběhů nespokojených zákazníků. Řada mých kamarádu servisáků má auta právě odtud... Já od AAA půjčuju pro testování auta přes tři roky, už jich byly desítky, ještě než jsem je začal publikovat na AR. Za tu dobu již mám s nimi docela dost osobních zkušeností. Situace zde není příliš odlišná od ostatních bazarů. Také zde platí, že pokud je člově blbej, zbrklej a nepřipravenej, může koupit pěknou vranu, co si budeme nalhávat. Na druhou stranu, do rodiny a kamarádů jsem z AAA poslal během posledních dvou let celkem 6 aut, shodou okolností Fordů v ceně vždy okolo 100t Kč. Auta jsem si jako každý běžný zákazník nechal zvednout a proklepnout ve značkovém servise. Všechny tyto vozy jezdí neprosto bez potíží, pouze na jednom Mondeu se krátce po koupi rozpadl katalyzátor. Reklamační oddělení AAA odvedlo profesionální práci. Ačkoli se jednalo o závadu, o níž nikdo nemohl mít tušení (a nelze tak mluvit o skryté závadě), nechali kamaráda zaplatit 3 000 Kč a do druhého dne mu katalyzátor vyměnili za nový. Což je myslím slušné. Tak. A teď se do mě pusťte, jak ty ošklivé AAA propaguju!

LK
19. října • 15:56

Jenže vy pořád nechápete, že to nebyla žádná narážka na to, že byste AAA propagoval. Ani vaše kladné zkušenosti vám nikdo nebere. Je však s podivem, že zkušenosti ostatních zlehčujete "akorát pověstí a pár legendárními příběhy". Zrovna já sám jsem udělal s AAA několik krajně negativních zkušeností včetně zážitku, jak s prominutím vyjebali se zákazníkem, co si koupil auto s LPG a kvůli absenci homologace ho vyhodili z technické.
Zrovna v době, kdy jsem obhlížel Sevilly (asi chápete, že při té slabé nabídce v ČR jsem párkát zabrousil i tam), tam měli jeden neskutečnej vrak. A jako to nejmenší, co AAA svým zákazníkům může udělat, je to, že mě prodejce přesvědčoval, že kontrolka "SERVICE ENGINE SOON" znamená, že se blíží servisní prohlídka. Že mě lákali na auta, která ve skutečnosti neexistovala a když už mě tam dostali, snažili se mě ukecat na něco jiného, to je dejme tomu projev sviňského jednání, ale ne přímo podvodu či pokusu o něj. Ale zažil jsem tam i to. S těmi historkami, co jsem prožil na vlastní kůži, bych mohl pokračovat poměrně dlouho. A ne, opravdu "klíčky v zrcátku" k tomu nepatří. Ale mohl bych přidat i zážitky známého, co tam dělal, taky zajímavé informace.
Iluze o normálním slušném bazaru by vás myslím hodně rychle přešly, pokud byste byl ochoten tomu dát určitou váhu a neshodit to vše ze stolu s tím, že jde o výmysly závistivého internetového anonyma, popř. konkurenčního bazarníka házícího na AAA špínu.A argumentace, že ostatní bazary obehlávají stejně, z AAA slušnou firmu opravdu nedělá, spíš dokazuje známou skutečnost, že v ČR je tento obor zavšivený neskutečnou podvodnickou havětí. Ne nadarmo jsem si nakonec to auto dovezl z Německa.A že jste nakoupil dobře? Může být, já jsem přesvědčen, že i v Bronxu se můžete večer jako běloch projít a přežijete to bez úhony. Ale šance, že na hubu dostanete, je pořád řádově vyšší než jinde...

misha-typ
17. října • 19:57

hm to teda kdyz se rekne luxus tak si ho predstavuju jinak a ne ze tam daj ubohou imitaci dreva alá mercedes,jaguar apod...:-/

Tom
17. října • 14:38

Proc mam predstavu, ze kdyz nekdo pise odborny clanek do (snad) odborneho periodika, mel by si nastudovat alespon zakladni udaje (nebo alespon ty, ktere pak pouziva hned v uvodnim odstavci)? Takze par mych pripominek:1. Evanda neni zadna strelba do vlastnich rad ani nahrada, ale primy pokracovatel/nastupce Leganzy (na internetu je spousta fotek, kde ma toto auto primo na sobe oznaceni jako Leganza II nebo New Leganza). Dokonce bych prisahal, ze se navic jedna jen o prosty facelift, mechanicky je to stale tataz Leganza (minimalne motor je stejny).2. Produkce Leganzy skoncila jiz 12/2002 a uz od 01/2003 se prodavala Evanda. Takze v autorove uvedenem roce 2004 doslo tak maximalne k prejmenovani s Daewoo na Chevrolet davno vyrabene Evandy...3. Dale asi autor pouziva jine bryle (pokud nema ovsem zcela odlisne subjetivni vnimani), protoze Leganza vedle Evandy pusobi zretelne subtilne a ma celkove zaoblene tvary (nechapu, co na hranate Evande je podle auta zaoblene - ze by tvar kol a vykrojeni blatniku?!).4. Jeste paradoxnejsi je autorovo tvrzeni, ze Leganza je pry neohrabana! Jak uz jsem napsal, az na vzhled (vne i v interieru) je to v podstate totez, jenze stejny motor v Leganze ma o 2kW (s prevrtanym 2,2L motorem o 4kW) vic a pritom Leganza vazi o 100kg mene a ma vsechny 3 vnejsi rozmery mensi, tudiz jen velmi tezko bude neohrabanejsi nez tezsi a vetsi Evanda se slabsim motorem...5. Neni pravda, ze Evanda je "vůbec prvním vozem Daewoo zaměřeným na evropské zákazníky. Tvůrcem jeho kabátu byl věhlasný Italdesign", nebot toto plati uz pro predchozi generaci modelu Lanos/Nubira II/Leganza, ktere navrhl ten samy Italdesign (Giugiaro).6. V clanku mi chybi jakakoliv zminka o tempomatu, prip. ze posilovac rizeni je adaptivni a zadni naprava viceprvkova (jako u Leganzy).7. Z popisu stavu vozu mi prijde, ze se jedna o velmi "opotrebovany" kus s pochybnym puvodem, protoze o generaci starsi Leganzy nicim takovym netrpi (napr. tou rzi!). Co se tyce vyfuku, na 10 let stare Leganze se meni max posledni dil, pravda je, ze brzdove komponenty moc let nevydrzi, ale vymena je otazka sotva par tisicikorun vcetne prace...

Jiří Duchoň, autor
17. října • 19:27

Dobrý den, děkuji za Vaše postřehy. Každopádně mě vždy trochu mrzí uštěpačné poznámky o tom, že by si měl autor něco nastudovat. Zvláště často od pisatele, který s daným vozem zkušenosti nemá a rovněž jeho suma informací není nikterak rozsáhlá (prokážu níže). Takže popořádku: konstrukce skutečně vychází z Leganzy, se začátkem výroby máte zřejmě pravdu, jde o rozdílné zdroje našich informací. Zakulacenost je částí věcí osobních měřítek, při zběžném pohledu na Evandu poznáte, o čem píšu. Neohrabanost je nasnadě, zvláště co se týče vnějších rozměrů Evandy, místy omezeného výhledu a nepříliš živého motoru. Navíc jsem zde vůbec Evandu nekonfrontoval s Leganzou, s níž, zřejmě na rozdíl od Vás, osobní zkušenosti nemám. Nenechte se mýlit pohledem na auto a do specifikace...Evanda BYLA prvním Daewoo zaměřeným výrazně na Evropu, ačkoli ne prvním oblečeným v Itálii. Giugiaro postavil třeba už Matize.Zmínky o tempomatu a adaptivním posilovači řízení v článku skutečně chybí, protože jimi zkoušený vůz nedisponoval. Zato o víceprvkové nápravě píšu.Co se týče stavu zkoušeného vozu, souhlasím s Vámi i všemi předřečníky. Doufám, že už mě někteří čtenáři přestanou obviňovat z vychvalování autobazaru AAA AUTO, protože se snažím skutečně zhodnotit konkrétní vybraný automobil. A to se těšte na MAtize, na něm si smlsnete :-) Děkuji všem za jejich příspěvky!

Tom
18. října • 1:35

Kdyz ja to jinak nez ustepacne asi ani neumim (a jak koukam na Vasi reakci, taky neni zrovna etalonem asertivity). ;-) Takze nyni jen telegraficky:- nikde netvrdim, ze ma suma informaci je kompletni, ale ja se taky nesnazim verejne publikovat odborne clanky, kde by to melo byt podle me povazovano za samozrejmost...- zakulacenost se da pomerne presne popsat matematicky- ad zamereni na Evropu - chcete snad rict, ze treba Matiz vyrabeny od roku 1998 NENI zamereny na Evropu? Podle me az moc... Vzdyt to je Fiat Lucciola skoro beze zmen (http://leroux.andre.free.fr/simi78c9.jpg). A Fiat je snad podle Vas neevropska znacka? A co treba Nexia nebo Racer - Opel Kadett jak vysity. Opel je taky malo Evropsky? Dobra, a co Chairman? 9 z 10 lidi by prisahalo, ze je to Mercedes-Benz jak vysity... No proste Vase formulace je ponekud zavadejici, protoze modely Daewoo, ktere nebyly zamereny na Evropu, se v Evrope taky ani neprodavaly (Prince, Super Saloon atd. atd.). Jedinou vyjimkou bylo Tico, ktere vychazelo ze Suzuki Alto, tedy ma asijsky puvod. Jinak napr. nazev LEGANZA (= spojeni dvou italskych slov) to auto dostalo, protoze podle Vas asi neni urceno pro Evropu. :-O
- ad tempomat - v clanku tvrdite, ze existovala jedina vybava Evandy a za priplatek byla akorat automaticka prevodovka, kuze a metaliza, pritom po nasich bazarech najdete plno Evand s tempomatem (i palubnim pocitacem), tudiz ani tato cast Vaseho clanku zjevne nevychazi z "rozsahle sumy informaci", kterou pozadujete Vy po mne...PS: Doufejme tedy, ze na clanek o Matizovi se pripravite lip... :-P

xo
24. prosince • 1:51

Zjavne sa prilis vytahujes... urob nejaku pracu aj ty, lebo takychto chvastunov co maju 1 auto a urazi ich ak o nom niekto pise nepresne je tu dost. Ja som v tej recenzii nasiel popis auta ktory som chcel a na subjektivne informacie sa nebudem zameriavat.

LK
17. října • 21:15

Matiz je pecka už jako funglovka z fabriky, jsem docela dost zvědav, jaký může být jako ojetina :-D

Skyline
18. října • 9:56

Mozna by ses divil. Kazdopadne jak vypada kousek z "acek" si dovedu zive predstavit.

Martin
17. října • 14:17

Nechci se tohoto auta zastávat, ale všechno to nějak smrdí. Ohledně motoru, OK, nebude asi z nejlepších, ale to, že tři roky staré auto navíc koupené v ČR nemá servisku, je docela na pováženou.
Jestli pak to nebyla nějaká neodborně opravená bouračka, nebo skládačka z více aut?

Sallmi
18. října • 13:14

Tak na tuto otázku existuje jednoduchá odpověď...AAA

picaso
17. října • 12:18

Chci se zeptat autora u kterých jiných aut musí přepínat klimu do manuálního režimu aby dobře fungovala. Jelikož tyto články slouží jako pomoc při výběru auta tak by to určitě mnoha čtenářům pomohlo.

Jiří Duchoň, autor
17. října • 19:35

Dobrý den, beru Váš příspěvek jako objektivní doporučení, jež nebylo myšleno jedovatě;-) Takový seznam by byl velmi dlouhý, spíše by vydal na rozsáhlý článek o tom, jak jednotlivé klimatizační systémy fungují. Věřím, že mi vy čtenáři dáte zapravdu, že tyto systémy se mohou velmi lišit. Některé se například neobtěžují s výběrem výdechů dle aktuální situace a perou vám vzduch akorát průduchy v palubní desce. Nebo vám, když chcete topit, vytočí ventilátor na maximum, připadáte si jak dáma u kadeřníka, ovšem s tím rozdílem, že než se motor prohřeje, budete mít ve tváři omrzliny.:-/ Spíše bych doporučil zájemcům o nové auto klimatizaci si nejprve u vybraného auta dobře proklepnout.

picaso
17. října • 23:28

Vážený pane autore, to jste nemohl myslet vážně. Jak si mám jako zájemce o nové auto proklepnout klimatizaci? To se dělá jak? Při skušební jízdě před koupí, která trvá 10 km? Právě Váš článek může být určitým vodítkem, kdy testujete auto delší dobu a více dní. Určitě tyto články píšou lidé se zkušenostma většími než má průměrný motorista. Píšete, že seznam aut, kde klima nefunguje správně, by byl dlouhý? To jsem netušil. Jste schopen aspoň vyjmenovat nejkřiklavější případy? Stačí tři. Děkuji.

LK
17. října • 21:15

To je myslím zbytečně přísné hodnocení. Jako každá automatika, třeba stěračů či světel, se to občas trochu sekne. Důležité je, aby to většinu času fungovalo spolehlivě.Nevím, jak ostatní značky, ale u současné "emeriky", u Xantie (z roku 94)i Chairmana fungovala klimatizace mj. tak, že pokud nebyl motor prohřátý, byl větrák stažen prakticky na minimum, právě z důvodů eliminace omrzlin. To dnes nějaké auto v ceně 300k+ dělá, že v auto režimu fičí na řidiče studený vzduch kvůli tomu, že není prohřátý motor?Mimochodem, občas jsem měl pocit, že si klimačka u Sevilly dělá taky, co chce. Např. já mám nastaveno 25, spolujezdec taky. Z mých výdechů jde prokazatelně chladnější vzduch než od spolujezdce. Pak jsem zjistil, že ze dvou slunečních senzorů auto zjistilo, odkud svítí slunce (z mé strany, řidiče) a tudíž tam trochu víc přichladilo.
Jindy se mi zdálo, že fouká zbytečně intenzivně a zbytečně chladný vzduch (na to, že venku 26 a uvnitř nastaveno 25), tak jsem nastavil manuálně malé otáčky větráku, ale za chvíli bylo uvnitř děsné parno od slunce, takže jsem zjistil, že vyšší otáčky větráku i chladný vzduch prostě byly nutné k udržení té teploty, kterou jsem nastavil. Zase jsem utřel a zjistil, že ta automatika funguje perfektně, i když to někdy na první pohled vypadá naopak.

tomyx
17. října • 10:21

nechci tento vůz nějak obhajovat, ale už to, že je starý pouze 3 roky a nemá servisku!!! a velmi nenápadný nájezd těsně pod 100K km, je velký vykřičník :-O B-] Žijeme ve státě, kde má stáčení tachometrů tradici, takže ono potom ten test nemůže pro podvozek a další komponenty vyznít moc lichotivě, když nájezd bych si tipnul cca o 100-200K km větší.
Ale i tak je pravda, že po 3 letech by karoserie neměla jevit ani nejmenší známky koroze, ale toto beru jako asi jediný hmatatelný důkaz o tom, že zpracování není na nej úrovni. O Evandě jsem před rokem také uvažoval, ale na něco podobného (takto použitý stav) jsem tedy nenarazil, ovšem jsem si nevšímal vozů bez servisky a s více majiteli B-]

Hagrid
17. října • 21:58

Pokud se náhodou ale nejedná také třeba o bouračku... když tam chybí ta serviska

P800
17. října • 9:55

Tři roky starý vůz, koupený v ČR a bez servisky? Tady je nějaký problém..

LK
17. října • 9:37

Přiznám se, že tomu všemu poněkud nerozumím. Tři roky staré auto, najeto necelé kilo (čili v kategorii "akorát zajetý vůz") a tolik problémů, to snad ne. Navíc co ten tmelem opravovaný výfuk? To se přece mělo být opraveno v rámci záruky a ne bastleno nějakým tmelem (když už se takovej průser stane, v článku se nad tím autor správně pozastavuje). Jak je možné, že nefunguje TCS a auto o tom nedá vědět?Nemůžu si pomoct, ale opět mi článek potvrzuje staré dobré moudro, které praví, že vždy dostaneš, co si zaplatíš. Když stojí "vyšší střední" půl mega, pak to takhle vypadá. Spotřeba 10 na sto při klidné jízdě (ještě před problémem s výfukem) je docela úlet, s dvoutunovým automatem ve V8 mám při klidné jízdě o litr víc, počítám, že u tohoto přejmenovaného Daewoo bude někde problém.Na druhou stranu, pokud je někdo ochoten nespolehlivost tolerovat výměnou za opravdu zajímavou cenu, má vcelku dobrou šanci pořídit si kus velkého auta.

Jiří Duchoň, autor
17. října • 19:29

Po dlouhé době zdravím pana LK s jeho parádní "emerikou"! Já jsem v tomto testu opět předložil zjištěná fakta a doplnil je svým názorem. V hranicích novinářské objektivity mohu prohlásit, že bych si Evandu po této zkušenosti také zřejmě nekoupil...

elvis
17. října • 12:03

tak, tak, 10l na 100 pri kludnej jazde NIE JE ok ani nahodou
Zlate bmw 530i ci Lexus GS300...

Hagrid
17. října • 21:57

Tak nevím, jestli brečet nebo se smát ;-) Nicméně mám Volvo V50 (1,6 tuny + 0,12 tuny řidič) a klasický pětiválec Volvo 2,4 litru a těch 10 litrů při velmi klidné jízdě striktně podle předpisů mám taky (tedy většina ve městě), někdy i víc. A co se BMW 530i týče, tak si troufám tvrdit, že pod 10 l/100 km nejezdí, o starším GS300 to vím pak zcela jistě, že za míň také nejezdí.

Doporučujeme

Články odjinud