Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

69 komentářů

petr
1. dubna • 0:12

mam Dustera benzin,ethanol v nejlepsi vybave 3,5 roku.Shrnu to: totalni sracka.spotreba 10 l benzin!!!! Na ethanol jen v lete a blbe.Spatne,male auto,kdybych mel shrnout jednim slovem,zvolil bych: Podvod.

Jozef
21. prosince • 21:24

Mně se Duster i přes všechna slova kritiků pořád moc líbí a váhám nad její koupí... Za tu cenu si myslím, že žádné podobné auto nemůžete koupit a je to skvělá volba. Jen bych chtěl najít nějakého spolehlivého prodejce, známý mi radil https://www.rpz.cz/dacia/... , máte s nimi někdo nějaké zkušenosti? Předem díky za všechny podněty.

franta
8. prosince • 10:49

Dustra jsem jsi koupil kvůli ceně a jednoduchosti.Nesnáším v autě zbytečnosti které stoji nehorázné peníze a k ničemu než drahé údržbě nejsou,taky ceny náhradních dílů jsou na toto auto levné.Hodnotím toto auto na 100%.Typicky spíš vojenské auto na kterém se nemá co pokazit.

Alik1986
29. srpna • 7:51

Ja mam toto auticko ale predokolko tiez tu istu vybavu.Najeto 7000 km.Zatial si nestazujem.Len tie blatniky mi vada.Ked taham vozik tak ho vobec nevidim a to ani cez zadne okno.Inak spotreba priemerna za tych 7000 je 7 litrou.

romanek76
24. července • 19:50

Vážení motoristé nebudte zavistiví ,že Dacia se tlačí dopředu. Dyt je to opravdu dobré vozidlo. Navic měsíc co měsíc stoupaji trhy v ČR . Viz červen 2017 necelých 1700 vozu. Kdyby ty auta byla skladem po stovkách kusech, tak je Dacia na druhé příčce. Podivejte se na prodeje v Evropě,pak se běžte s vozem svézt porovnejte cenu servisu od konkurence . Pořád stokrát lepší dáčka než Hyoooondéééé nebo Škoda -která není pro normální lidi.
Prostě v Kostce- je to renault nissan lada dacia group

MildaKvilda
18. března • 19:31

Zdravím SUVéčkáře...
Mám Dacii Duster 1.5 D 4x4 Excelent za 430tis a super auto pro 4 os. hlavně na Šumavě.
Mohu jen doporučit, nechápu některé reakce pisatelů-neználků na Dustera, je to asi nejschopnější, jednodužší, ale opravdové SUV ;-)
PS: jezdím kolem 5,5l nafty.
M.

Prasič prznič hovado
24. března • 9:22

Jenže hold všici nebydlíme, nežijeme na Šumavě, jen občas potřebujeme zdolat pár stovek metrů až kilometrů v průměrném terénu. Pro mě je hlavní problém rozměr auta na délku ( je to nesmyslně krátký ) a vyšší spotřeba. Taky ty vytažené lemy blatníků se mi tedy vůbec nelíbí. Je to stejný hnus jako ta " " módní "" prolomenina dveří u škodovek aj. Ten stylista Škody byl asi zrovna hodně vožralej, když mu tohle vlezlo do hlavy.

Adolf
17. března • 18:39

Kdo nemá dacii je duševně chorý :-D:-D:-D

ja-ne
17. března • 7:51

No pepíci sa moc nepochlapili. Najpredavanejsie SUV hrdzava Dacia. U nas je to s prehladom Suzuki Vitara.

Prasič prznič hovado
24. března • 9:27

Vitara je pěkná zkříženina, Suzuki se nehlásí k záruce na rychlostky a Frantíci co jí vyrobili taky ne. Kdo to umí spravit ti za léčbu napočítá i vzdálenost do kosmoprostoru. Všici co se jim podělala byli rádi , když to prodali dalšímu nešťastníkovi.

panHAJZL
16. března • 8:07

I kdyz je na tom videt setreni,kde se podivas,sve misto pod sluncem ma a vzhledem k tomu,kolik je jich k videni myslim,ze toto auto plni svuj ucel na jednicku. Kolega s dusterem projel rusko,teda ve verzi s 2 litrem,kterou tu nemame, ale rikal,ze byl prekvapenej co vse to projelo. A na to v jakejch podminkach s tim jezdil,tak za dobu roku,co tam byl s tim nemel jediny problem a kupodivu si nestezoval ani na nepohodli. A to si myslim,ze ruske hory a bahno je dobra zkouska

Karel
16. března • 7:52

Jestlipak se našel někdo, kdo poctivě odklikal všech 6 stránek?
Já to vzdal v půlce:-D

DDT
16. března • 1:40

čím větší blbost v článku, tím ohnivější a delší debata pod ním...

Marex
15. března • 23:56

Sice Dacii fandím, i když to není moje cílovka, ale když vidím některé ovládací prvky v interiéru, vzpomenu si vždycky na Š120 a taky staré, ale dobré Clio II. To by už snad tolik nestálo navíc, dát tam třeba vzhledově příjemnější knoflíky a tu dvojitou podlahu udělat trochu precizněji. Ovládání zpětných zrcátek umístit pod ruční brzdu mi přijde stejně bláznivé, jako u starších Peugeotů stahování okýnek. Prostě drobnosti, ale zbytečně to kazí celkový dojem z jinak dobrého vozu se slušnou atmosférou a za skvělou cenu. Třeba ono ruční řazení mě vždycky vyhovovalo lépe u Renaultu, než třeba to ve Škodovkách a taky koukám ponechali vychytávku možnosti zavěšení víčka od nádrže při tankování za háček ve dvířkách od nádrže a ne tu stupiditu, jak má většina aut s tím plastovým páskem.

Pete
15. března • 19:58

3. kapitola má 61 slov a 402 znaků včetně mezer. Dál fakt nečtu....AR jde tímto ze záložek.

Hlinda
15. března • 22:15

Jj taky jsem valil voči. Vůbec jsem tomu neveřil, že kapitola může mít 3-5 vět.
Uffff kam to redakce míří? Zrušit autorevue a dělat jen na auto.cz?

jsou to šmej..
16. března • 23:07

reklamy je potřeba otvírat ... .

mpolan
15. března • 22:41

Jako že by to tam bylo ještě bulvárnější, než teď?
Auto.cz je taky už nehezký odpad.

Mcsafety
15. března • 18:43

Of topic. Dotaz pro redakci: Prosim, kde byli presne porizeny ty fotky u vody? Dekuji

Toper
15. března • 14:58

Duster je od Dacie trefou do černého. Sám jsem ho pár známým již několikrát doporučoval, ale zatím si ho nikdo nevybral.Dost často se také setkávám s názorem, kdy Duster někdo srovnává s Yetim, bohužel, reálné srovnání v tomto duelu Dusterovi nedává žádné šance. Jde na něm moc poznat, že se šetřilo, materiály jsou levné, ergonomie špatná, jízdní vlastnosti nic moc. Nicméně, pokud chce někdo levnou čtyřkolku a spíše dělníka na ježdění "kolem komína", je Duster asi nejlepší volbou.

qwertz
15. března • 14:10

Včera jsem to viděl naživo zezadu na semaforech. Že má SUV vzadu viditelně torzku mě docela rozesmálo. Nivméně on ani ten multilink, který je údajně ve vyšších výbavách nevypadá moc bytelně.

jean
16. března • 8:02

A taký offroad má vzadu aj vpredu dokonca tuhú nápravu. To je šok, čo?

qwertz
16. března • 8:10

To je snad standard u vozidel do těžkého terénu....

Antiautomat
15. března • 13:41

...a potencionálně trvanlivé...Spravne sa pise potenciálně, preboha kto to pisal!....:-O:-O
Odhliadnuc od toho, ze nabuduce daj na kazdu vetu tlacitko next page. To uz bude idealne.K Dusteru: auto je jednoduche, osvedcena technika, robustne, pohodlne /pozor, on naozaj je/. Hned po kupe prejst spodok a vsetky kuty a zahyby rezistinom (idealne viackrat, ide to lahsie ako si myslite), plus doplnit par ochrannych plastov a par list, nech sa neobuchaju hrany. Beznu udrzbu na tomto zvladne kazdy normalny jedinec a bude sluzit naveky. Na chatu pridem mozno o 10 minut neskor, ale vadi mi to? No a preto je uspesny: a predstavte si, k tomuto vsetkemu pridava prijemnu cenu.

Francois
15. března • 14:05

Psal to někdo, kdo umí česky... Být Slovák a poučovat o češtině, to chce zvláštní náturu :-Phttp://prirucka.ujc.cas.cz/...

Antiautomat
15. března • 14:23

...a tu to mas:http://www.navejsce.cz/clanky/zaujalo-nas/2015/1... ... Dalsie otazky, teda skor ako mi vysvetlis ten potencional.

Francois
15. března • 14:30

Není všechno pravda, co je na internetu, chlapče... Chceš srovnávat nějaké pochybné stránky pro studentíky s výkladem výzkumné jazykovědné instituce??? Mohu Ti přidat další zdroj, ale je to stejně zřejmě zbytečné, neb práce s prameny je Ti očividně cizí...http://ssjc.ujc.cas.cz/search.php...

Antiautomat
15. března • 19:00

Tzv.vyskumna jazykovedna institucia tam ma napisanu taku istu h.vadinu ako ked nejaky tzv.analytik mota styri na osem do sprav CTK. Nic v zlom.Ale stale si mi nevysvetlil co je to ten potencional. Alebo je to nebodaj potencion? :-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Francois
15. března • 19:55

To je stejné jako existencionalismus, existencionální, ačkoliv existence je latinsky "exsistentia", stejně tak je od "potentia" potencionální, přechylování samohlásek je běžný způsob slovotvorby. Samozřejmě obě slova mají zkrácená synonyma "existenciální", "potenciální"... Až budeš chtít zase něco vědět, přijď se s důvěrou zeptat 😁

Antiautomat
16. března • 9:04

....si pobavil :-D. Pozeram ze si prave zaviedol nove slovo: existencional, no a s tym prechylovanim /v tomto pripade skor uchylovanim/, tomu Cestinovi teda davas. Ten musi v hrobe rotovat ako v mixeri. No nevadi, ked uz na to chces nasilu nasroubovat prechylovanie /co je sice uplne nieco ine ale co uz/, potom slovo, ktore sa konci samohlaskou je prave z takychto patvarov /slovotvorba s tymito vecami nema nic/ vynate a prebera sa v kratkej forme, tu to nepojde ani nasilu, ale snaha bola, to sa ceni. Teda na vysvetlenie, az by si mal nieco podobne v buducnosti.Vratme sa k podstate veci: stale este neviem co je to ten potencional a zrejme sa ani nedozviem. Ani ten novotvar existencional, ktory si prave zaviedol. Tak sa teda s doverou na Teba obraciam ako odbornu kapacitu, ostatne uz cinim tretikrat, mozno by si mohol zajst na katedru fyziky, pripadne este lepsie strednu skolu a spytat sa co je to potencionalna energia a rozdiel potencionalov, len ako spestrenie vyucovania. Potom prid a podel sa o pojmy a dojmy :-)

Francois
16. března • 10:24

Jasně, že to není přechylování ve smyslu tvorby rodových protějšků, nýbrž jde o sufixální derivaci s konverzí vokály z původně latinského základu potentia (potencia), nevím však, jestli by to takhle pro Tebe bylo srozumitelnější. Podstatou mého příspěvku bylo poukázání na skutečnost, že ne všechna adjektiva se tvoří pouze tak, že se k substantivu dá přípona ve smyslu svět - svět+ový, a že tudíž Tvé trvání na vysvětlení významu údajného výrazu "potencionál" je hloupé. V teorii argumentace jde o kombinaci chyb, které se označují jako "statický sylogismus", jejíž podstata je v tom, že určitý závěr, který platí pouze pro část dané množiny (zde slov), se aplikuje na všechny prvky množiny, a "non sequitur", která spočívá v přesvědčení, že pokud neplatí premisa, nemůže platit ani důsledek, ačkoliv z ničeho neplyne, co může způsobit neplatnost premisy (zde konkrétně, pokud existuje dvojice výrazů potenciál - potenciální, musí existovat i dvojice potencionál - potencionální, a pokud potencionál neexistuje, neexistuje ani potencionální). Jsem rádˇ, že Tě lingvistika a bohemistika baví, takových lidí moc není. Každopádně je už čas skončit bezplatné dovzdělávání... B-]

Antiautomat
16. března • 10:54

Celkom pekna, ucelena uvaha, vyzdobena zdanlivo suvisiacimi vyrazmi ako vianocny stromcek. Skoda ze uplne chybna. Na toto je riesenie jedno: slovny zaklad, po novom sa tomu hovori slovotvorny zaklad. A dalej uz naozaj nema zmysel to rozvadzat, lebo nakoniec prideme k nekonecnosti vesmiru. Ale aj tak, zaujimava diskusia a vdaka za cas a namahu, snaha naozaj bola :-)

Francois
16. března • 11:38

Na Slovensku došly argumenty 😁😉 Pekný deň Ti prajem!

Antiautomat
16. března • 12:46

Napoveda teda. Potencia. Prislusny tvar > potentny (potentni po Vasom). To nema so slovickom potencialny v diskutovanom smere absolutne nic ako sami uzname. Nebavime sa o rozdiele potencii (teda ako kto :-), ale potencialov (a hlavne nie potencionalov a uz vobec nie potencionov). Nebavime sa o potentnej energii (zase ako kto :-), ale potencialnej. Vlastne ta potentna by asi po Vasom bola...dokelu, ved to sa neda ani napisat. Potentova? Potentnalna? Alebo Potentnanionalna? :-D:-D:-D. Ako vidite, nerobim nic ine, len aplikujem Vas postup na pripad, ktory povazujete za analogicky. A ze prideme k nezmyslu, je jasne. Hovori sa tomu dokaz sporom. Ta uvaha (vydobena a rozvetvena v snahe zamlzit a odviest od podstaty veci) je uplne pomylena a logicky nespravna. Pokym nebude vysvetleny a dokazany ten zvlastny patvar potencional a pripadne ten existencional, je zbytocne argumentovat. Dokaz vyssie. Takze opat na zaciatok, zajdime na tu strednu a na tu katedru fyziky, pripadne /po tej zlatanine/ aj nejaku tu jazykovedu - ale prosim poriadnu a nie tu pochybnu. Potom mozeme ist dalej. A este jedna korekcia na zaver: Slovensko neargumentuje, Slovensko d-o-k-a-z-u-j-e.

Sachr
23. července • 18:57

Ty vole jdi už do prdele, potenciál je třeba vodič pod napětím (podstatné jméno), potencionální je přídavné jméno. A ty jdi už potenciálně do prdele.

your.god
16. března • 15:58

Správně je potenciální, Francois je kretén a kapitoly o třech odstavcích po třech větách neklikám, protože já kretén nejsem. Zvlášť když je nad nima reklama jak prase a pod nima půl prázdný stránky s celým portfoliem přiblblých stupidních webů. Yebat tenhle reklamní server. 3-[

Francois
16. března • 17:13

Myslím, že svým oduševnělým příspěvkem jsi všechny dokonale přesvědčil, že opravdu nejsi kretén :-D:-D:-D

Joe Doe
15. března • 16:29

Skus sa zamysliet nad textom, ktory je v tvojom linku....

Antiautomat
15. března • 14:21

hm vysvetli mi potom slovny zvratok potencional. A ver ze tu cestinu zvladam lepsie ako Ty.

Ota
15. března • 10:46

Konečně test, který dává smysl.

Zdenek
15. března • 10:27

Dotaz na redakci: Zuřivě jsem klikal, v testu rozloženým do kapitol po jednom odstavci jsem se dozvěděl v podstatě hovno, ale nějakým způsobem jsem se během toho klikání dostal na tenhle test: http://www.autorevue.cz/test-dacia-duster-15-dci-... ... Je sice starší, ale je tam víc fotek, víc informací, víc všeho. Můj dotaz proto zní: PROČ JSOU SOUČASNÝ TESTY TAK ŠPATNÝ, KDYŽ TO DŘÍV ŠLO LÉPE? Dyť tady test vyjde jednou za měsíc a ještě je to taková sračka. A proč, když tam teda musí být kapitoly, zmizely ty úvodní názvy kapitol a jsou tam teď jenom nějaký čísla? Je to strašně, ale fakt strašně otravný!

Joker
15. března • 9:25

Po delší době rozumný test, kde se jen blazeovaně nenaříká nad "nejistotou v zatáčkách" a "vadnutím brzd při opakovaném ostrém brzdění", ale kvality auta se hodnotí v kontextu jeho zaměření. Za "pseudosportovní jízdní vlastnosti" zvláštní palec nahoru! ;-)

Ferda.
15. března • 9:47

Doporučuji nejdříve vyzkoušet a teprve pak hodnotit.
Mám s ním najeto 125 000 a žádných vadnutí brzd jsem si nevšim. Ono taky k vadnutím brzd docházet nemůže díky kratší převodovce kde rozumný řidič většinu běžného provozu dokáže zvládat podřazením.

Joker
15. března • 10:06

Ferdo, vůbec si nemyslím, že by Duster brzdil špatně, ostatně je to Francouz :-) Měl jsem na mysli ten zvláštní fetiš některých novinářů posuzovat jakékoliv auto od Tata Nano po popelářský kuka vůz optikou okruhových speciálů. Takže se coby nevýhody aut dočítáme, že se rodinné sedmimístné MPV více naklání v zatáčkách, že laciný pohodlný sedan je nejistý ve vysokých rychlostech, ačkoliv jsou to jejich esenciální vlastnosti. Že duster nebude na hladkém asfaltu předvádět výkony méganu R.S., je asi každému jasné, ale to platí i naopak, co by asi R.S. předvedl na rozbahněné lesní cestě, že :-) Takže svým příspěvkem jsem se snažil vyzdvihnout fakt, že se tento test uvedenému nešvaru vyvaroval a hodnotil dustera coby odolné a dostupné SUV.

fela
16. března • 15:12

Veľmi rozumný príspevok - žiaľ, je to presne tak.

Joe Doe
15. března • 9:18

"Proč je tak úspěšá? "Nie som Cech, ale mam pocit, ze tam chyba N.(Pozn. plati v case pisania prispevku).

space
15. března • 9:14

Konečně pořádný test do detailu. Konec konců zabral šest stránek. Já si to s oblibou proklikal (adblock, noscript....), ze mě stejně nic nekáplo.Takovou sra_ku vyvěsit na server, to už vyžaduje ztrátu sebereflexe.

McLoo
15. března • 8:41

tolko (6) "stranok" teda preklikavat nebudem.

renda4
15. března • 8:29

Do toho auta bych asi nešel , ale o to nejde, článek mě připadá jako kdyby si ho nějaká automobilka zaplatila , protože ta kupa zákazníků co si koupila a chce koupit Duster mohla a může být jejich zákazník.

MOJE JMÉNO
15. března • 11:07

A do čeho by jste šel, kdyby jste bydlel někde na kopci, či v horské oblasti ? Osvědčená technika, příznivá cena, atmosféra - co víc si v dnešní přetechnizované době přát. Jediné, co považuji za nutné, je absolvování první cesty z autosalónu směrem k dílně, kde Vám perfektně ošetří podvozek a dutiny. Pokud to budete řešit vždy po třech letech, auto vydrží dlouhá léta na běžné ježdění.

Ota
15. března • 11:58

kolik takovych , potencionalnich , zakazniku asi je?

Antiautomat
15. března • 14:16

potencialnych, ked uz teda.A je ich dost. Napriklad takych, ktori ocenia prijemnu cenu, dobry rozhlad, osvedcenu a nenarocnu techniku, v meste sa nemusia starat o obrubniky a podobne malichernosti, slusny komfort a prekonavanie nerovnosti, nik mi to auto nezavidi....myslim ze to stoji za uvahu.Pokojne by som siel aj do dvojkolky. A to je dalsi okruh zakaznikov, ktori sice nemusia zapasit s terenom, ale vyssia svetla vyska im vyhovuje. Trebars ja. Auto podobnej filozofie, ale v liftbacku mam a ak by sa nedajboze nieco stalo, Duster je horucim kandidatom.

Petr Maleček (dj.kure)
15. března • 10:38

Četl jsi někdy článek o Škodovkách? :D ... ještě stále máš pocit, že tento působí podplaceně? :-D

jogurt
15. března • 16:01

Podplaceně asi ne, to ani není potřeba, dnes je velmi moderní plácat sociální vlídnost, což je u levného auta typická vlastnost.
Auta této výkonové, vzhledové, cenové ani cílové kategorie mě sice nezajímají, ale v Dusteru jsem velmi tolerantní, Ano, ten interiér je megahnusný, ale za ty peníze se to dá omluvit, včetně 30 let starých klapek na výdechu topení. Ano, ten motor je slabý a ještě nesmyslně vyhnaný do otáček a proto potřebuje krátké převody a proto chlastá jak duha, ale za ty peníze se to dá tolerovat. Levná auta nekupují lidé, co kalkulují dál než ke kupní ceně.
Duster je prostě trochu modernější a trochu spolehlivější nástupce ARO10 a proto je naprosto v pořádku, že existuje.

gamblik
16. března • 14:09

Prozradím Ti jedno sladké tajemství. Obvykle je to tak, že čím levnější auto, tím levnější provozní náklady. Včetně oprav. Viz např. Felicie, Thalia, jedničková Fabia, apod. Takže levná auta kupují i lidé, co kalkulují dál, než ke kupní ceně. Drahé auto=drahý servis.

Prasič prznič hovado
24. března • 9:51

Známé heslo méchánů : Když máš na opici, musíš mít i na banány. Levné auto za 150 - 250 / hod. práce, střední 400 - 600,- a drahé 650 - 990,- Pro mě u kámoše na všechny za stopade. :-P

Drake
15. března • 8:26

Přátelé z UK mu říkají domácky RUSTY (rezavý) B-]

Pepa
15. března • 9:27

A tobe pratele jak rikaji?

Drake
15. března • 9:36

DO toho ti nic není, ale od tvé mámy nejčastěji slyším "tvrději"...

Pavel
15. března • 19:10

To ti nezávidím. Jeho máma je už 5 let mrtvá.

Absolon Novak
17. března • 16:29

:-D:-D:-D

Ludek_II
15. března • 10:11

Ty jsi debil :-D

Drake
15. března • 10:20

Tak co jsem mu na to měl napsat, já si lehce píchnu do Dacie, myslím, že naprosto slušně a on to hned vztahuje osobně a ptá se jak říkají mi, tak co na to chceš říct... B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
16. března • 6:37

Kloucku, ty uz nepis nic.

Petr Maleček (dj.kure)
15. března • 10:37

Tvrději? Hmm, tak to je smutný, to asi nejsi moc dobře obdařený, když i chudák maminka musí křičet "tvrději" ... možná bych se obrátil na nějakého specialistu ;-)

Drake
15. března • 10:57

:-D navíc jde z tvého příspěvku poznat, že ho máš zatím jen na čůrání. Když ti ženská křičí tvrději nemá to nic společného s obdařeností. Ale to zase odbíháme od aut, tak jako to začal mistr Pepa...

Mcsafety
15. března • 18:41

Tvl...tvrději...co to je za slovo? To by jedině řvala ve špatně nadabovanem pornu. (harder)

MOJE JMÉNO
15. března • 11:02

Pánové - to je článek a diskuse o Dacii. Přesuňte se někam na bulvár a tady se přestaňte ztrapňovat.

Drake
15. března • 10:52

To by jsi musel vidět jeho matku, tady nepomůže ani specialista a nemontuje se kam nemáš...

Doporučujeme

Články odjinud