Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

V redakčních testech se nestává tak často, abychom se dostali k vozům, které jsou zákazníky již natolik prověřeny. Dnes už můžeme říci, že Dacia, potažmo Renault, udělal v roce 2010 velice progresivní tah. Na svět tehdy přišel Duster.

Do testu jsme vzali Duster po posledním faceliftu, s atmosférickou šestnáctistovkou a pohonem všech čtyř kol. Vůz byl v akční a stylové výbavě Black Shadow.

Plány Dacie na rok 2017: Řada faceliftů a nakonec nový Duster

Plány Dacie na rok 2017: Řada faceliftů a nakonec nový Duster

Zajímalo nás, jestli tento stylově oděný pracant obstojí i v dnešní nabité konkurenci módních SUV. Po několika kilometrech jsme si však připomenuli, že Duster je vlastně kategorií sám pro sebe a módní vlny jej nezasahují. Tím se ale už dostáváme k některým z bodů, které byste o něm měli vědět, než se třeba připojíte k tisícům českých majitelů...

1. Exteriér dokáže být i stylový. Uvnitř ale poznáte, kde se šetřilo

Rumunské SUV si nejen čeští motoristé zvykli na silnicích vídat natolik, že velké přední světlomety či vypouklé blatníky již nikoho nepřekvapí. Duster však nemusí být jen oblíbencem ve stavební firmě, s nelakovanými nárazníky a dokonale funkční výbavou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dokáže hrát i na city zákazníka prahnoucího po stylovém SUV. Výbava Black Shadow, která stojí hned pod vrcholnou specifikací Exception, dusteru přidá na agresivnějším vzezření čelní maskou lakovanou v leskle černé metalíze. Stejným odstínem jsou lakována i zpětná zrcátka a šestnáctipalcová litá kola.

Oproti základní ceně 249 900 korun však za Black Shadow zaplatíte 312 900 za předokolku, respektive 367 900 za testovanou čtyřkolku. To vše se stejnou atmosférickou šestnáctistovkou.

V interiéru testovaného modelu nacházíme i komfortní prvky výbavy jako infotainment Media Nav 2. K rychlosti či grafice nemáme vzhledem k cenovce připomínky. Že se s ním však při původním návrhu nepočítalo, prozrazuje nevhodná pozice obrazovky. Při jízdě se musí řidič dívat hodně dolů, přeostřovat a luštit zobrazené údaje, natož když se chce prstem strefit do nějaké ikony...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podobných přešlapů zde najdeme více. Tvrdé plasty v interiéru vzhledem k povaze vozu nevadí, avšak třeba ovládání zpětných zrcátek je umístěno pod pákou ruční brzdy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě nízko uložené obrazovky infotainmentu nás štvaly i špatně dostupné ovladače zrcátek a sklonu světlometů. Potěší však dobře vyřešené těsnění dveří

Na regulaci sklonu světlometů pro změnu nevidíte vůbec. Je umístěno absurdně dole. To, že je sklon regulován přes lanko namísto dnes běžných elektromotorů, je spíše úsměvné, ale ničemu to nevadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekZatímco výplň předních dveří je z příjemné látky, zadní je plastová

Některé praktické detaily nás však v interiéru potěšily. Pod zavazadlovým prostorem o objemu 408 litrů najdeme plnohodnotnou rezervu a polystyrenové schránky. Před ušpiněním posádku chrání těsnění dveří až k okrajům a přední kapotu zvedá plynová vzpěra.

bazar

Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 300 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků