Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

V redakčních testech se nestává tak často, abychom se dostali k vozům, které jsou zákazníky již natolik prověřeny. Dnes už můžeme říci, že Dacia, potažmo Renault, udělal v roce 2010 velice progresivní tah. Na svět tehdy přišel Duster.

Do testu jsme vzali Duster po posledním faceliftu, s atmosférickou šestnáctistovkou a pohonem všech čtyř kol. Vůz byl v akční a stylové výbavě Black Shadow.

Plány Dacie na rok 2017: Řada faceliftů a nakonec nový Duster

Plány Dacie na rok 2017: Řada faceliftů a nakonec nový Duster

Zajímalo nás, jestli tento stylově oděný pracant obstojí i v dnešní nabité konkurenci módních SUV. Po několika kilometrech jsme si však připomenuli, že Duster je vlastně kategorií sám pro sebe a módní vlny jej nezasahují. Tím se ale už dostáváme k některým z bodů, které byste o něm měli vědět, než se třeba připojíte k tisícům českých majitelů...

1. Exteriér dokáže být i stylový. Uvnitř ale poznáte, kde se šetřilo

Rumunské SUV si nejen čeští motoristé zvykli na silnicích vídat natolik, že velké přední světlomety či vypouklé blatníky již nikoho nepřekvapí. Duster však nemusí být jen oblíbencem ve stavební firmě, s nelakovanými nárazníky a dokonale funkční výbavou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dokáže hrát i na city zákazníka prahnoucího po stylovém SUV. Výbava Black Shadow, která stojí hned pod vrcholnou specifikací Exception, dusteru přidá na agresivnějším vzezření čelní maskou lakovanou v leskle černé metalíze. Stejným odstínem jsou lakována i zpětná zrcátka a šestnáctipalcová litá kola.

Oproti základní ceně 249 900 korun však za Black Shadow zaplatíte 312 900 za předokolku, respektive 367 900 za testovanou čtyřkolku. To vše se stejnou atmosférickou šestnáctistovkou.

V interiéru testovaného modelu nacházíme i komfortní prvky výbavy jako infotainment Media Nav 2. K rychlosti či grafice nemáme vzhledem k cenovce připomínky. Že se s ním však při původním návrhu nepočítalo, prozrazuje nevhodná pozice obrazovky. Při jízdě se musí řidič dívat hodně dolů, přeostřovat a luštit zobrazené údaje, natož když se chce prstem strefit do nějaké ikony...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podobných přešlapů zde najdeme více. Tvrdé plasty v interiéru vzhledem k povaze vozu nevadí, avšak třeba ovládání zpětných zrcátek je umístěno pod pákou ruční brzdy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě nízko uložené obrazovky infotainmentu nás štvaly i špatně dostupné ovladače zrcátek a sklonu světlometů. Potěší však dobře vyřešené těsnění dveří

Na regulaci sklonu světlometů pro změnu nevidíte vůbec. Je umístěno absurdně dole. To, že je sklon regulován přes lanko namísto dnes běžných elektromotorů, je spíše úsměvné, ale ničemu to nevadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekZatímco výplň předních dveří je z příjemné látky, zadní je plastová

Některé praktické detaily nás však v interiéru potěšily. Pod zavazadlovým prostorem o objemu 408 litrů najdeme plnohodnotnou rezervu a polystyrenové schránky. Před ušpiněním posádku chrání těsnění dveří až k okrajům a přední kapotu zvedá plynová vzpěra.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky