Test Dacie Dokker: Jaká je nejprodávanější osobní dodávka u nás?

27 komentářů

Radek Radek
11. ledna • 21:01

Zajímavé je že zn. Dacia haní "odborníci"co v ní ani neseděli 🙉.
Koupil jsem Dokker 1,6+LPG od výrobce v r.2017.Naprostá spokojenost ,bez jediné závady (115tkm) levná jizda 0,9-1,2kč /km.(LPG). Stála mě 345tisic, za Caddy
chtěli prodejci přes 700tisic a to ještě neumí
LPG od výrobce-jen CNG což jsem nechtěl.Tož asi tak 😉

Lubor
13. května • 11:51

Málo kdo zná, že je to převlečené Kangoo 1 generace. Veškeré technické věci, jako dveře panty atd.
Dokker dává na prdel všem výrobcům. Je super spolehlivý, praktický, hezký, úsporný a co hlavně levný. Např oproti Citanu(převlečené Kangoo2) až o 400tis!!!Už ho taky kupujeme a paráda

Petr
24. října • 22:53

Každý má od takovéhoto auta holt jiné očekávání.Vybíral jsem záložní - druhé auto do rodiny. Vzhledem k tomu že jsem si nedávno koupil rodinný dům, potřeboval jsem, abych mohl v něčem vozit i náklady související s provozem domu a zahrady. Z mého prvního domu vím, jak se (zejména u stavebních úprav) běžný kombík (Octavia) i přes velkou snahu strašně rychle utahá, vše se poničí a zašpiní. Vzhledem k tomu, že jsem měl úplně nového Superba v kombíku, už jsem to nechtěl opakovat a ničit si ho. Záložní auto mělo tedy plnit primárně funkci "otroka", do kterého není problém naskládat zeminu, hnojivo, občas nějakou cihlu, lopatu a nářadí, naložit sekačku do servisu atd. Vzhledem k tomu, že tímto provozem/nákladem auto nemám vytížené logicky pořád, chtěl jsem i možnost civilního využití na velký nákup, odvoz audia na zkoušení kapely, odvoz psů, ale i auto do obyč. provozu, když hlavní auto není z nějakého důvodu k dispozici, pro půjčení kamarádům atd. Zvažoval jsem ojeté Kangoo, nebo Berlingo a samozřejmě VW. Problém ale byl, že jsem ani přes docela velkou snahu nebyl schopný sehnat slušné auto ve stavu prakticky nového, které krátce (roční/dvouletou ojetinu) sloužilo v takovém režimu jako jsem od něj chtěl i já (chata, zahrádkář, rybář atd.) - tedy hlavně ne olítanou firemní dodávku. Roční/dvouleté ojetiny sice byly, ale zpravidla v hrozném stavu, nebo ve strašné výbavě "žebrák". Nejhorší zkušenost byla s VW, kde jsem 3x narazil na absurdně stočené tachometry - a to v bídném technickém stavu a za spousta peněz (jak jsem zjistil, za 2 roky se dá najet opravdu hodně kilometrů, na kterých se vystřídá třeba i přes 50 řidičů). Tohle já ale nechtěl - už jsem si podobným vozem kdysi prošel a starostí mám dost i bez toho. Nakonec jsem se na to teda vykašlal a vzal Dokkera Stepway v benzínu 1,2 Tce. Můj roční nájezd s tímhle vozem jsem plánoval tak 10-15K za rok a spíš kratší cesty, takže diesel ani LPG nedával smysl. Nešetřil jsem a auto trochu vybavil - příplatky nebyly astronomické a když už se kupuje auto na dlouho, proč ne - takže Hadsfreee, navi, couvací kamera, sensory, vyhřívání sedadel, loketní opěrka atd. K tomu jsem si připlatil 5 letou záruku i servis. V této výbavě vypadá auto myslím velmi slušně (individuální, chápu), díky výbavě nejsem ani při obyč jízdě o nic zvláštního ošizen (berme v úvahu kategorii vozu). Prozatím nic neklepe ani neskřípe, nedělá kravál. Vůz jede obstojně, konečně závoďák to není a být nemá. Ani při plném naložení to není hrůza. Brzdy jsou dobré. Jízdní vlastnosti předvídatelné, troufám si říct velmi blízké osobnímu vozu.Kufr je vážně velký a dobře přístupný (800l) a po sklopení zadních sedadel (mám je dělené) je to cca 3000l - a to už se něco vejde. Navíc šoupačky na obou stranách jsou velmi praktické a člověk se nemusí bát do auta naložit i objemnější věci, podlaha vzadu se snadno umyje (ale i poškrábe). Na občasné návštěvy Hornbachu, Sconta atd. ideální.

Od vozu jsem neměl žádná velká očekávání a proto jsem byl opravdu jen mile překvapen. Oproti staršímu Doblu, které jsem si půjčoval od kamaráda na převoz objemnějších a těžších věcí je to velký skok vpřed. Alespoň podle reakcí svého okolí myslím, že auto není špatné. Každý, komu jsem ho zatím půjčil je spíše pozitivně překvapený. Auto i přes větší prostor vzadu v zimě dobře topí.
S vozem není problém jet i na delší cesty, cestovní rychlost 140 km/h bez problémů - Bratislava tam a zpět úplně v pohodě - vyzkoušeno. Běžte se projet a uvidíte.Můžu říct, že jsem celkově velmi spokojen - auto je přesně takové jak jsem očekával a kvůli čemu ho kupoval. Když hodíte za hlavu předsudky a nesmysly kolem jména Dacia, je to výborný poměr cena/výkon. Jde si navíc připlatit 5 letou záruku i servis - a hodit starosti za hlavu. Tzn. koupil bych ho znovu. Ano má své nedostatky a mouchy (ergonomie, větší volant atd.), ale které auto - zejména této kategorie a cenové hladiny je nemá.
Dokážu si představit, že auto bez problémů bude plnit i roli primárního rodinného auta, za které se nemusí nikdo stydět.

AeroKarel
31. prosince • 17:10

Motor je IMHO 16V.
Jinak, jezdit se s tím celkem dá bez problémů a co jsem tak koukal po bazarech, v ceně to moc neklesá.

Johny HD
31. srpna • 20:44

Motor je starý poctivý 16V Nissan, při slušném zacházení, správné údržbě a výměnách oleje max.15 tis. vydrží navěky. Oturbené tříhrnky a i onen 1,2 Tce mu nesahá ani po kotníky.

Johny HD
31. srpna • 20:57

Jo a těch 1300 ot. je samozřejmě marketingová blbost, to leda tak při klidném zrychlování z kopce s prázdným autem. Motor je asi laděn do tahu odspodu, dokáže se posbírat i z tak nízkých otáček, ale pochopitelně je tím týrán, značně namáhán a trpí. Optimální otáčky jsou většinou 2 - 3,5 tis, případně při potřebě zrychlení chvilkově až 4,5 tis.

K.Beránek
21. října • 16:56

Jezdím s ním jako služebním autem,rozvážím pečivo.Měl jsem různá vozidla,ale na Dokkra nedám dopustit.Má pohon na plyn a startuje na benzín,je to poctivý dělníček,zvláště u nás,na Šumavě.

Roman
1. září • 20:38

Za ty prachy je to pro účel ke kterýmu je stvořený, dobrý auto.

bv
3. září • 2:20

Je to hodně špatný auto, navíc za ty prachy dostaneš i podstatně, podstatně lepší. Třeba roční Berlingo nebo dvouletý Connect či Caddy.

k22
6. září • 13:00

Nebo 10letou Q7ku....B-]

Karel
7. prosince • 20:04

ehm, ehmBerlingo: 1.6VTI je stále onen průser s hlavou, ačkoliv se PSA dušovala, že je již vyřešený + velmi, velmi problematická zadní náprava, která je sice perfektní (pohodlná a auto sedí), ale při přetížení se nevratně poškodí (vyvrátí kola do "A") a je nutná repas v cenách +/- 10 000 Kč (zrovna u dodávky je to nešťastné řešení, jelikož ji lze přetížit snadno)VW Caddy: Za ty peníze je tak spíš 3 letá, s nájezdem 100 - 150 000, takže čekající první velké údržby (rozvody, brzdy, možná tlumiče apod.) a hodně často s problematickým TDI (myšleno pravděpodobně s "upraveným SW" v rámci svolávací akce dieselgate, čili že další osud motoru značně nejistý...). Ale je pravda, že je Caddy o celou třídu ve kvalitě úplně jinde.Dokker je relativně nekvalitní plečka, ale má dvě zcela zásadní výhody:
- Když je to nové, má to záruku a hlavně majitel naprosto přesně ví, co se s tím dělo/nedělo apod.
- Praktičnost je skutečně královská
To auto je v podstatě novodobá, nabušenější Felicia Combi - to bylo také vskutku děsné auto (už ve své době), ale bylo to jednoduché a praktické. A takový je Dokker. Hlučný, vrzající, s příšernými plasty, ale za to levný a užitečný.Jak vidno, zákazníci v tom mají celkem jasno, co preferují...

Hanz
11. března • 13:36

Problém se zadními nápravami se týkaly pouze 1. generace Berlinga. Pozdější mají nápravu řešenou jinak. A i v těch prvních vydržela dost, mám r.v. 2005 najeto 150000 km a náprava nedotčená. Zatím.

iX
3. května • 15:36

Mám nového Dokkera Stepway v benzínu, nikde nic nevrže, ani neskřípe, je až moc tichý, motor na volnoběhu není v kabině slyšet. Jede to s 1,2 Tce jako drak (v rámci možností velké krabice), velmi dobře brzdí, všechno funguje, jak má, super výhled z auta. Přední sedačky jsou pohodlné, mají i boční vedení, vynikající audio (co si budeme nalhávat, rádio a volant jsou v autě vždy to nejdůležitější) ovladatelné z pod volantu, vynikající hands free přes rádio, lze napárovat až 5 přístrojů s BT, vestavěná navigace, mapy celé Evropy. Obrovský prostor vzadu, ale auto se ovládá snadno, jako jakýkoliv sedan. Dobrá věc je couvací kamera + senzory. Asistent rozjezdu do kopce, ABS, ESP, klima, zráctka v el., vyhřívání sedaček (v chladnu k nezaplacení, jak to hned pěkně hřeje), omezovač rychlosti a tempomat s ovládáním z volantu, prostě plná výbava. Jsem z toho auta nadšený, přestože to není vrchol současné techniky, má vše co od auta tohoto typu vyžaduji.

Marcel
19. dubna • 18:36

Dokkera mám rok a půl, je v nafte1,5dci 55 kw a nemůžu si stěžovat. Táhne jak má a neni problém i 150 po dálnici.
Při obsazení 4 dospělí a plný kufr krámu jel do Itálie na dovcu za cca 6l při cca 130 dálnice.
Prostě super auto a kdo ho pomlouvá je hlupák a neví co od praktické ,, rodinné,, dodávky očekávat. A navíc mám najeto 45 000 a nic se nes..... Marcel

a
1. září • 0:34

Co to tam píšete, že se motor (cituju:)„mnohem lépe cítí při nižších otáčkách kolem 1300 ot/min. K tomu vás nabádá i kontrolka umístěná vedle tachometru, která radí, kdy má člověk správně přeřadit.“???
Tomu mám rozumět jak? To jako doporučujete jezdit s atmosférickým motorem v těchto otáčkách? A sami se někdy řídíte podle ukazatelů přeřazování? Chudák motor!Další citát: „K němu je připojená pětistupňová manuální převodovka s přímím řazením.“Čert vem směšnou hrubku, to se stane, ale máte tam jaksi stejnou informaci dvakrát. Převodovka manuální a převodovka přímo řazená je totiž jedno a totéž. Dále: převodovka není k motoru „připojená“. Připojený je přívěs nebo elektrický kontakt. Převodovka je s motorem „spojená“. Jinak by se mohlo stát, že se uvolní a odpojí :-)No nevím, styl psaní je trošku takový vyprávěnkový, málo přesvědčivý. Neodborný! Takže po výše uvedeném opravdu nemám chuť ještě prohlížet fotogalerii a hledat tam vaše „další poznatky“, abyste měli ještě víc kliků.

eF
2. října • 20:31

Tento test nepsal nikdo z redakce, je to obšlehnutý z internetu a narychlo přeložený překladačem. Proto tam jsou chyby, nikdo z redakce to nečetl.

Roman
1. září • 20:40

1300 ot. mně u atmosféry taky překvapuje. Neni to překlep?

bv
3. září • 2:21

v kontextu tragické úrovně tohoto článku a zoufalé fotogalerie bych to za překlep nepovažoval

Standa
1. září • 7:04

Hlavne nam tu nebrec! :-(

tom
31. srpna • 18:52

Opravdu ma zadní klikovou napravu? Nejsou to spise vlecena ramena s torzni prickou?

Antiautomat
31. srpna • 10:57

Ta spotreba je hlavne kvoli krabicovitemu tvaru. Nasa O1 1.6 ma spotrebu nieco malo cez 7l, ale to je na tempomate na dialnici a pokial nie je nalozena az po strechu. Na okreske nie je problem ist jemne nadpredpisovo za 5.5. Inak prijemne jednoduche vozitko, Dacia ide, len tak dalej :-)

puk123
31. srpna • 13:45

Ještě přidávají, že auto je poměrně těžké. V technických údajích pak mají: Hmotnost: pohotovostní • celková 1165 kg • 1765 kg . To mi nepřipadá hodně.

asdf
31. srpna • 9:30

Fotit hnědou dodávku ve stínu proti slunci?

asdf
31. srpna • 9:35

manuální ovládání klimatizace, u něhož postrádáme větší odezvu voličeto mám pochopit jak?

Stan
31. srpna • 9:54

Že mu tam to kolečko lítalo jak splašené. To nemáte v redakci normální foťák, že děláte fotky mobilem?

asdf
31. srpna • 10:04

Na rozdíl od moderních klim kolečka na AC panelu v Dacii ovládají mechanická táhla + mají odpor mezi jednotlivými stupni/pozicemi. Při štelování je cejtit i slyšet jak se uvnitř hejbou klapky. Nechápu jaká větší odezva může být.

bv
3. září • 2:31

Tak to mělo i blahé paměti Žiguli, jen u něj to mělo podstatně menší vůle a chodilo to celkem hladce. Což na to, že to tehdy rusové vyráběli na úrovni kladivo a majzlík, zatímco dnes má rencek pro rumuské soudruhy i o něco málo vyšší level technologie, je dost úsměvné.
.... mám kamaráda, co podlehl vábení laciného vozu Made in Romania by Renault a s úsměvem tvrdí: "něco tak příšernýho musí mít jednou obrovskou historickou hodnotu tak to přeci neprodám".

Doporučujeme

Články odjinud