Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

runner42  |  29. 03. 2013 07:05

Prostě Das Auto. Leciné, účelné. I když to není kategorie auta pro mě, mám k němu opravdu respekt.

A mimochodem, takovéto auto je dokonalý hrobař elektromobilů a jezdící důkaz, proč se nemůžou nikdy prosadit. Oba mají sloužit na nenáročnou přepravu na kratší trasy, ale v celkových nákladech na kilometr je elektromobil i bez spotřební daně 4x dražší a při zohlednění celkového životního cyklu i mnohem méně ekologický, než tahle jednoduchá Dacie.

Odpovědět  |   | 
jkhhkjghjgghkj  |  29. 03. 2013 21:16

Jakej hrobař? To cheš říc, že se někdo bude rozhodovat mezi třeeba Renault Zoe, nebo Nissanem Leagem a Sanderem? Nesmysl. Nemůžou se nikdy prosadit? Tohle může říct jenom blázen. I když možná je pravda jak řekl někdo před sto lety, že "všechno co šlo už bylo vynalezeno a nic nevýho vynaézt nejde"

Odpovědět  |   | 
jkhhkjghjgghkj  |  29. 03. 2013 21:17

Leafem

Odpovědět  |   | 
runner42  |  01. 04. 2013 20:58

Až se přestanete dívat na auta pohledem technologie a začnete uvažovat nad účelem, zjistíte, že to nesmysl vůbec není.
Bohužel pro Nissan a to jsem jeho velký fanda, z pohledu celkových nákladů Sandero plní účel auta na cestu do práce mnohem lépe, než ekonomická sebevražda zvaná Leaf.
A pokud si to po roce a půl a 20 tisících kilometrech rozmyslíte, nepřijdete o polovinu kupní ceny, jako v případě Leafu, který je po dvou letech a 20 tisících km jako ojetina neprodejný.

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 07:49

Tříválec Tce si do Sandera dá jen eurosnílek. Tento motor v praxi žere více než dobře zajetý letitý 1,2 16V 55kw. Kožený volant je lepší zakoupit v OBI. Potom je věnec tlustý dost. Vybavovat levné auto je nesmysl,potom je to už drahé. Bral bych pouze rezervní kolo,tempomat,centrál a klimu.Zbytek nepotřebuji.

Odpovědět  |   | 
Marus  |  29. 03. 2013 07:59

Tak tak.

Já bych tady nebral ani ten tempomat. Dávat za takové auto 260 tis je nesmysl, za takovou cenu lze koupit auto vyšší třídy s interiérem a ergonomií o 3 levly výše.

Takové auto jedině v základu, to smysl dává - a předpokládám, že takto vybavená (resp. nevybavená) auta budou tvořit většinu prodejů.

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 08:02

Tempomat smysl má,protože Dacia má tak děsný pedál plynu,že při cestě Praha -Brno ti zdřevění noha.

Odpovědět  |   | 
Marus  |  29. 03. 2013 08:15

V normálních autech s ovládáním tempomatu poblíž palce na volantu je tempomat výborná věc. Nicméně tady s ovládáním na středovém panelu si to člověk 3xrozmyslí, jestli jo nebo ne

A jestli má pedál takový jak říkáš, tak potěš koště.

Odpovědět  |   | 
dojo  |  29. 03. 2013 10:26

ovladani je na volantu, jako u vsech Renaultu. Na stredaku je jen prepinac na zablokovani /odblokovani tempomatu/ zapnuti omezovace

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 06. 2013 15:47

tempomat ovládaš na volante ...
aktivuješ ho na stredovom panely a mozes ho nechať aktivovaný naveky

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  29. 03. 2013 08:51

Dacii neznám, budu se muset na ten plynový pedál příležitostně podívat. Ale už jsem si vyzkoušel plynový pedál v Thalii a taky velice nepřirozená poloha. Teď si říkám že to teda asi bude trochu úmysl, aby zákazníka, když už si jde pro ultralevné auto, nenápadně zkusili přesvědčit do auta o stupínek (hlavně cenový) výš.

Odpovědět  |   | 
veto  |  31. 03. 2013 23:12

v dacii sedis viac ako na stolicke, co je perfektna vec na kratke a stredne trasy, ale na dlhe uz horsia. z toho vypliva aj ten divny pedal, sadni si na stolicku a skus si predstavit, ze sliapes na pedal....
na druhej strane.... mal som kedysi sandero, dal som BA-Praha a s5 a nebola to nijaka tragedia, plus minus podobny komfort ako vo fabii1 74kw

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 03. 2013 13:17

vsetky 'motoricke' problemy by vyriesila obycajna atmosfericka 1.6.
Zralo by to menej, islo by to lepsie a bolo by to este lacnejsie a este jednoduchsie (rozumej spolahlivejsie).

Skoda ze to auto nema solidny benzinak, bola by to super volba. Diesel je (a nielen) cenovo samozrejme uplne mimo.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  29. 03. 2013 13:25

Přesně tak, v Dacii nemají ekopokusy jako 0.9 TCE co dělat. Co nejjednodušší atmosféra s bytelnou konstrukcí za co nejnižší cenu. Spotřeba by nakonec byla plus minus stejná.

Odpovědět  |   | 
veto  |  31. 03. 2013 23:17

1,2 55kw nie je zly benzinak. Ale 1,4 8v 55kw bol este o kusok lepsi. Ale uplne naj motor pre daciu bol jednoznacne 1,6 8v 66kw euro4 (s eurom5 to uz pokaslali). Spotrebu som mal 6l s tym starym 8ventilom a to som sa vobec nesnazil o pomalu jazdu, pricom tahal v hocijakych otackach viac nez primerane. Keby bol k dispozicii motor 1,6 16v 74kw, alebo este lepsie 81kw, tak by to uz bolo normalne sportove auto(ved s 1,6 8v euro4 to malo 0-100 za 11,5s)

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  31. 07. 2013 20:22

Rád bych věděl jaké auto je nové za 260 tis. Kč o 3 levly výše.

S pozdravem Lubo

Odpovědět  |   | 
René  |  14. 12. 2014 09:13

vyší třídu za 260 tisíc. To musí být pěkně starý šrot

Odpovědět  |   | 
defender110  |  29. 03. 2013 09:06

prostě v hodnocení : lepší trojka. Zlatý průměr, ideal pro obyč , řidiče co přesedne ze staré Fely, Favoritu, nebo něčeho obdobného...ten nebude řešit, že má volant stavitelný pouze výškově, protože fela neměla ani to, navíc má stavitelné i sedadlo. S tím plynem jak tu psal kolega , má pravdu, pedál má opravdu dřevěnící účinky. Ale jinak je auto celkově v poho. Mi osobně se zdá , že v některých věcech ve výbavě už jsou zbyteční na tento typ auta, tedy lowend , ale zas nikdo nikoho nenutí si to dokoupit. Já osobně bych některé prvky výbavy i oželel a dal tam jiné , ale to je věc každého. Osobně bych dal do výbavy vyhřívané sedačky, pro mě radši než tempomat ...věc názoru, a místo 0.9 turbo , starý dobrý 1.4 MPi 8ventil. (ale to je už pasé) Oceňuji nárůst bezbečnostních systémů a to už od accesu. Vzhled solidní, neurazí, předek se i vydařil, zadek...kopie Clia...staré sandero bylo osobitější...opět věc názoru. Za 160tis super cena, eště za těch 200, má člověk solidně vybavené a prostorné auto. Ale dál už se ztrácí jedna z hlavních výhod...cena. popravdě 270 bych už za to asi nedal. Člověk už pak doplácí jen výbavu (rozežranost) ,ale kvalita vozu jako celku zůstává, tedy průměr.
Řekl bych ..ideální auto pro nenáročné české proti DACII nezakomplexované jedince.

Odpovědět  |   | 
veto  |  31. 03. 2013 23:23

ja si myslim, ze dacia kludne moze byt konkurent nielen pre nenarocnych ,ale kludne aj pre tych co kupuju etalony ako napr fabia2, polo atd.
tiez som siel raz kupovat etalon fabiu2 a rekuze idem kuknut na clio, pri tej prilezitosti som sadol do sandera, kde mi to vyrazilo dych svojou velkostou oproti fabii2 a aj cliu, rovnako vyssim posedom a po porovnani cennikov, kde som zistil ze sandero ponuka normalne motory, normalne kolesa(tj nie 165/70/r14 ako etalon) a vyssiu vybavu, ci zaruku nebolo o com.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  29. 03. 2013 09:14

Jinak, sám jedno Sandero (arctica, 1.4mpi) vlastním, takže vím o čem mluvím. Hlavně s tím plynem . A za volantem se dá najít velmi příjemná poloha, kdy máte ruce tak jak maj být a nohy taky, ale chce to hledat. měřím 178cm, a polohu jsem našel takže to jde.

Odpovědět  |   | 
veto  |  31. 03. 2013 23:25

ja mam 196cm, ale svoju polohu som si nasiel iba v max vybave artica, kedze ta ma vyskovo nastavitelne sedadlo spolujazdca. Keby to bola nizia vybava bez neho, tak by bola jazda pre mna utrpenim. Rovnako aj sedadlo na mieste spolujazdca.

Odpovědět  |   | 
broom  |  29. 03. 2013 12:47

mě se líbí....za 160tis to není špatná volba,ale v té výbavě za 260tis je to hodně předražené. Cenu takhle vybaveného vozu bych si představoval tak do 210tis. Fluence má stejnou výbavu v základu a stojí taky 260tis.

Odpovědět  |   | 
broom  |  29. 03. 2013 12:55

Ještě se musím vrátit : příplatkové rezervní kolo??? Co to jako je? To jako když si nepřiplatím tak ho nedostanu?

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 13:27

Buď vůbec rád,že si ho můžeš připlatit. Protože někde už dostaneš jen lepící sadu bez možnosti výběru. Ve standardu je lepící sada. Každý normální člověk si však dá rezervu(klidně i dojezdovou)

Odpovědět  |   | 
Adam  |  29. 03. 2013 13:29

Ne. Stejně jako u hodně konkurentů. Úspory vytlačují už i takové věci jako je rezerva a místo ní je levnější sada na opravu pneu. A automobilky to ještě pomalu vyzdvihují jako opatření snižující hmotnost a spotřebu

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 13:35

Každý kdo propaguje lepící sadu by měl natočit domácí video jak ji za deště a v blátě používá. A nakonec se spokojeným úsměvem odjet.

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 13:49

Ještě bych dodal,že spíše než píchnutí hrozí na našich cestách necestách proražení pneumatiky a poškození disku. A potom je mi lepící sada platná jako mrtvému zimník.

Odpovědět  |   | 
k22  |  29. 03. 2013 14:49

Tedy, pokud je hlučnost při 130 km/h 63 dB, tak to se může jít Golf i Passat zahrabat..

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  29. 03. 2013 19:55

Nejzajímavější volbou z nabídky jsou plynové verze (LPG) u 1,2 motoru. Má to sice jenom 53 kW, ale na takové dojíždění z bodu A do bodu B na pár kilometrů (tj. např. každý den do práce) je to naprosto ideální... Osobně mne trochu překvapuje, že Logan je za úplně stejnou cenu, myslím, že lidé budou kupovat spíše ji než Sandero.

Odpovědět  |   | 
SS  |  29. 03. 2013 20:12

Budou kupovat Logan kombi.

Odpovědět  |   | 
nyx  |  29. 03. 2013 20:23

Hezký test, jediné co mi trochu nesedí je hlučnost při 130 km/h, která činí dle měření redakce 63 dB. Tak nízkou hodnotu jsem si nenaměřil ani v Superbu s 1.8 Tsi, je však pravda, že to bylo měřeno aplikací na iPhone, která však v porovnání s profesionálním hlukoměrem v odlišné situaci ukazovala relativně přesně.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  30. 03. 2013 00:04

Někdy se v tom budu muset svézt. Zajímavé je, že zmíněný problém s polohou za volantem a volbou "buď blízko pedály nebo daleko volant" jsem kdysi měl i v Renaultu 21. Houkačku na levé páčce bych ale nekritizoval, přijde mi to jako daleko lepší a pohodlnější řešení než na středu volantu. Zrovna tak za ovladače oken na středovém panelu by majitelé Citigo možná i dojatě poděkovali. Na druhou stranu místo přefoukaného tříhrnku bych tam taky raději viděl klasickou atmosférickou 1.6, spotřeba by vyšla plus minus nastejno. Klasická 1.2 s továrním LPG možná bude trefa do černého.

Odpovědět  |   | 
SS  |  30. 03. 2013 06:22

1,6 LPG by bylo lepší. 1,2 v plynu už jede dost chcíple.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  30. 03. 2013 08:01

To určitě, ta 1.6 prostě chybí a bude chybět. Ale pokud si to představím jen jako postrkovadlo pro cesty do práce, na nákup, atd, tak potom ta 1.2 snad stačí a bude jezdit na plyn za hubičku.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  30. 03. 2013 09:23

Nové Sandero je rozporuplné. Základní cena vypadá zajímavě, ale jde auto absolutně bez výbavy. Testované auto má vše potřebné, ale je to auto pro novináře - běžný zákazník si Sandero za 260 tisíc prostě nikdy nekoupí.
Nesmyslné jsou i některé kontrasty ve výbavě - k čemu je uživateli teleskopická vzpěra kapoty, když si u nižších výbav nemůže nastavit volant ? Kolik zákazníků si do Sandera pořídí navigaci s dotykovým displejem ?
Nabídka motorizací je celkem široká, ale chybí "zlatý střed" nabídky, například čtvrnáctistovka nebo šestnáctistovka, ideálně s možností přestavby LPG. Takže většina zákazníků si bude muset vystačit s dvanáctistovkou.

Odpovědět  |   | 
SS  |  30. 03. 2013 11:02

1,2 16V 55kw v benzínu stačí. Horší je to s LPG. Tam už je to problematické.

Odpovědět  |   | 
begbeee  |  30. 03. 2013 12:00

Ale no tak.. 2kW sú na úrovni štatistickej chyby pri výrobe a meraní. Navyše v akých otáčkach benzínová verzia dosiahne 53 z 55kW ? Koľko % času z celkovej prevádzky vozidla to je? 0,00001%? Kto jazdí na 5000 otáčkach aby z toho dostal maximum? Jedine tak pri predbiehaní a tam rozdiel 53 vs. 55 kW nezaváži, lebo s oboma predbehneš len cyklistov.

Odpovědět  |   | 
SS  |  30. 03. 2013 13:32

Nejde jen o Kilowaty.

Odpovědět  |   | 
SS  |  30. 03. 2013 13:37

Ale i o celkový projev motoru a snížení točivého momentu o 5Nm,na 103

Odpovědět  |   | 
begbeee  |  30. 03. 2013 13:58

To isté platí aj Nm. Maximum krúťaku pri 16v bude hodne vysoko, niekde 4000+...
Jako fakt sú to zanedbateľné čísla.

Odpovědět  |   | 
SS  |  30. 03. 2013 14:04

Zanedbatelná jsou u velkých výkonů,u malých nejsou. Maximum krouťáku je sice vysoko,ale 90% je už při 1500otáčkách. Tento motor nemá charakteristiku starých 16ventilů.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  30. 03. 2013 16:29

Jako základní motor stačí. Ale na dálnici nebo při plném zatížení by se silnější motor hodil. Čtrnástistovka měla lepší průběh výkonu.

Odpovědět  |   | 
sarusian  |  31. 03. 2013 07:34

rodicia maju 1.4 8V 55kw v thalii a ta pekne taha, 1.4 16v 77kw by pre toto auto bolo idealne - uvidime,ake motory ponukne logan mcv, kedze v starej verzii bola/je dostupna tiez 1.4 16v, ak ju nahradia s tymto, tak dakujem, neprosim - bolo by zaujimave tento motor dat 0.9 Tce na brzdu a zmerat skutocne vykony /urcite by to bolo zaujimave aj pre 1.2 16v - kedze s takym meranim som sa nestretol, pretoze sice sa to oznacuje, ako motor 1.2, ale objemovo je to len 1149 cm, cize 1.1/ - tak, ako bol na brzde citroen elysse 1.2vti

Odpovědět  |   | 
sarusian  |  31. 03. 2013 07:36

sorry, u logana mcv nie je 1.4 16v, ale 1.6 16v 77kw, co je aj v dustrovi

Odpovědět  |   | 
><  |  30. 03. 2013 23:27

Jde to.

Odpovědět  |   | 
adamzz  |  01. 04. 2013 17:42

Díky za zajímavý test. Chtěl bych se ale zeptat, kolik mělo toto Sandero najeto, příp. jak jste s ním jezdili? Nesedí mi totiž moc spotřeba. Je jasné, že tabulkové hodnoty jsou nereálné, nicméně Vámi naměřená spotřeba se mi zdá moc velká a je vyšší i než v konkurenčních testech.

Jinde píší o nadměrném hluku (píše se to u spousty aut, u kterých s tím po osobní zkušenosti nesouhlasím), vy píšete o dobrém odhlučnění (je mi jasné že v poměru k ceně - tak to má být). Nicméně, nezdá se mi, že by Dacia byla tišší o 12dB na dálnici než fluence (http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-renault-flue... ... případně o 1dB než Rapid 1.4tsi s dsg (http://www.autorevue.cz/test-skoda-rapid-14-tsi-d... ... Jako zájemce o nový Logan 0.9tce mě to samozřejmě těší, ale přecijen jsem realista :) Vím, že měření hluku není jednoduché, ale můžete napsat vaše subjektivní srovnání hluku oproti zmíněným autům?

Odpovědět  |   | 
defender110  |  03. 04. 2013 06:41

Tabulkové hodnoty spotřeby jsou (alespoň u první serie Sandera) reálné až moc. Dá se úplně klidně jezdit i litr pod hodnotama udanýma v tabulce. A tím nemyslím , že člověk pak nemůže předíjíždět, pouštět rádio, a podobné extrémy.
Ale klima se projeví jak na výkonu, tak na spotřebě.

Odpovědět  |   | 
Rama  |  01. 04. 2013 18:37

Plně vybavená Dáčka nemá smysl... za cenu 260tis lze vzít plnohodnotný skladový kompakt od různých značek...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 04. 2013 19:19

A co antikorozní ochrana ?? Na stránkách Dacie je tohle http://dacia.cz/objevte-dacii/antikorozni... ... Tak snad to už něco vydrží .

Odpovědět  |   | 
SS  |  03. 04. 2013 12:50

15 LET TO VYDRŽÍ.Pak se to vyhodí

Odpovědět  |   | 
Jerry  |  19. 08. 2013 09:45

Na této Dacii mě úplně dostalo ovládání vnitřní cirkulace vzduchu. Jednoznačné, intuitivně dosažitelné. Jezdím denně skoro 100 km do práce a tak mě zajímá pouze spotřeba, spolehlivost a taky samozřejmě bezpečnost. Otázkou je, jak již bylo v jednom příspěvku, jak ho bude žrát koroze. U některých aut, když jedu za kouřícími náklaďáky, hledám ovladač vnitřní cirkulace vzduchu a v hustém provozu je to problém. Všechny ty řeči o tvrdých plastech, ergonomie ovládání všeho možného jsou v běžném provozu k ničemu. Nejčastěji potřebuji plyn, brzdu, spojku, blinkry, klimu, a právě tu vniřní cirkulaci, abych se neudusil i za některými moderními "dechťáky".
Ještě jedna poznámka k vnitřnímu oplastování: stavím dům, někdy jezdím v zaprášeném oděvu. Mám starší auto, semišové čalounění, dveře obložené textilem (kdysi auto v plné výbavě). Čistit ho je horor. Takže záleží na každém, co si vybere a na co má. U aut v ČR si myslím, že to časem nebude otázkou nějaké prestiže, ale otázkou priorit. Na poskakování do práce určitě, na dovolenou trochu dále, k moři spíše něco většího, silnějšího a pohodlnějšího. P.S. A ten 0,9 l turbo u "low cost" aut mi připadá jako pokus o vtip. Do takových aut patří stará osvědčená a nezničitelná 1,6 (event. 1,4) nic jiného.

Odpovědět  |   | 
roman  |  09. 11. 2013 06:13

Máte niekto možnosť porovnať priestor na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere u sandera a fabie 2 (miesto na kolena)? Myslel som si, že sandero je priestrannejšie. Ale podľa čísel, ktoré uvádzajú v testoch na auto.cz a vybermiauto.cz je priestrannejšia fabia.

Odpovědět  |   | 
karol  |  05. 04. 2014 10:25

len tak pre zaujimavost skoda superb co je u nas obrovske auto ma oproti dacii sandero 1 usiu zadnu sedacku o cca 6cmm

Odpovědět  |   | 
karol  |  05. 04. 2014 10:45

treba pozriet aky je rozmerovo z vnutra a nie aky je nafuknuty z vonka a kvantum plechov akoze kufor co v potstate ani nepotrebujeme mapriklad bmv r 3, octavia1-2 ,audi a4 atd.

Odpovědět  |   | 
Hana  |  21. 12. 2016 21:20

Dobrý den, my máme Dacii od http://www.rpz.cz/dacia/... a nemůžeme si stěžovat. Skvělý servis, i všechno ostatní.

Odpovědět  |   | 
Mischma  |  04. 01. 2017 22:30

Nepoletím do Thajska, když na to nemám, ale to neznamená, že si nemůžu užít krásnou dovolenou u moře.... A nebudu si kupovat Mercedes či Audi (či co dalšího?), když vím, že mi stačí dopravní prostředek, kterým můžu jet do práce a z práce či za svými blízkými... Vím, že pro mnoho lidí je auto vyjádřením sebe sama... Ale proč musíte být tak strašně agresivní ke všem majitelům slabších aut, kteří se prostě pouze potřebují přemístit z místa A do místa B.... ??? Ano, mám Dacii, nestydím se za to a jezdím tak, jak jezdím... Snažím se nikoho neomezovat, na dálnici jedu v pravém pruhu a když už někoho předjíždím, dávám to zavčasu najevo... Ale když jedu 130 a auto přede mnou 90, tak ho potřebuji předjet... Hodím blinkr, kouknu do zrcátka - tam nikdo není, ok můžu předjíždět, najedu do levého pruhu - a najednou mám za zadkem "závodníka" A ten na mne zběsile bliká, ať uhnu... Ano, jsem "jen" ženská, ale už mám také naježděných dost kilometrů a vy, "páni tvorstva", se mnohdy chováte mnohem hůř, než vechny ženské, které jsem na cestách potkala...!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Hanakl  |  17. 02. 2017 07:26

Dobrý den, také jsem vlastníkem Dacia Duster a jsem nadšena. Koupili jsme ho u http://www.rpz.cz/dacia/... a jsme naprosto spokojeni.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro