123
Fotogalerie

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Kapitoly článku:


Vzhledem neurazí

Nové Sandero dokazuje, že levné auto nemusí být nutně vysloveně ošklivé. Dacia Sandero druhé generace vyniká měkce zaobleným boky karoserie a ostřeji řezanou přídí. Té dominuje široká maska chladiče doplněná po stranách sdruženými svítilnami, v jejichž středech se našlo místo pro zdroje denního svícení (na „velká“ světla je třeba přepínat manuálně, senzor chybí). Spodní část předního nárazníku vybíhá dvojicí výčnělků vpřed, podobně jako u jiných vozů značky.

02.jpg10.jpg17.jpg
Sandero působí decentním, přesto docela moderním dojmem

Boční dveře mají masivní a široké rámy, prosklená plocha karoserie je přesto velká a umožňuje řidiči i posádce pohodlný výhled do všech směrů. Vnější zpětná zrcátka mají dostatečně velkou odrazovou plochu, ale postrádají ve svých krajích zalomení pro omezení mrtvých úhlů. Hrdlo palivové nádrže má uzávěr na klíč a plechový kryt ohromných rozměrů.

P1150247.JPGP1150248.JPGP1150252.JPGP1150254.JPGP1150255.JPGP1150258.JPG
Pod prahy se sbíhají plechy, jež bývaly u starých aut semeništěm koroze

Boky karoserie zdobí dvě úrovně mělkých prolisů, sdružené zadní svítilny budí dojem slušné kvality, nad zadním oknem je náznakový spoiler.

Spartánský a účelný

Po otevření masivních dveří žádnou katastrofu nečekejte. Ano, kromě látkových sedadel je zde všechno včetně palubní desky, středové konzole a dveřních výplní obloženo fádními šedočernými plasty, jejichž tvrdost obtěžuje třeba v loketních opěrách ve dveřích. Jako drobné zpestření působí chromované obroučky výdechů ventilace a béžově lakované dekory na dveřních madlech, středové konzole a volantu. Přední sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky, ale jejich materiál je velmi měkký, takže očekávejte jen minimální oporu.

P1150180.JPGP1150178.JPGP1150179.JPG20.jpgP1150288.JPG22.jpg
Přístup do útrob vozu je skrze masivní a rozměrné dveře

Za volantem se hledá správná poloha jen velmi obtížně. Volant je totiž stavitelný pouze na výšku (verze Access a Ambiance nemají dokonce ani to!) a umístěný příliš blízko palubní desky. Pokud tedy chcete mít nohy pohodlně pokrčeny, ruce budete mít natažené, a když naopak budete chtít mít alespoň trochu slušný úchop volantu, kolena se vám budou opírat o palubní desku. Je tedy třeba volit kompromisní řešení.

P1150169.JPGP1150170.JPGP1150171.JPGP1150172.JPGP1150173.JPGP1150176.JPG
Na sedadlech je místa dost, ale jejich měkký materiál na dlouhé cesty zrovna vhodný není

V interiéru je na všech místech prostoru překvapivý dostatek, zvláště pro hlavy, a za sebe si bez potíží sednou i dva průměrně vzrostlí lidé. Zadní lavice je dostatečně široká na to, aby si na ni při troše skromnosti sedli i tři cestující, středový tunel vystupuje pouze nepatrně, usadíte sem i tři dětské sedačky vedle sebe. Zavazadlový prostor nabízí slušný objem, nákladová hrana je ale dosti vysoká a nemá plastový obklad. Také víko zavazadelníku je plechové a jen v jeho středu najdeme plastovou část sloužící jako madlo pro zavírání čistou rukou.

P1150159.JPGP1150160.JPGP1150161.JPGP1150162.JPGP1150165.JPGP1150166.JPG
Zavazadlový prostor je kromě prahu čalouněn, rezervní kolo je k mání za příplatek

Pod podlahou zkoušeného vozu bylo příplatkové rezervní kolo, hever najdete za levým podběhem. V případě nutnosti lze sklápět asymetricky dělený opěrák zadních sedadel na pevné sedáky, přičemž vzniklá plocha není zcela rovná. Aby se vám při sklápění opěráků nepletly pod ruce pásy krajních zadních sedadel, můžete jejich přezky zasunout do zvláštního otvoru v bočních plastových obkladech (obrázek vpravo dole).

P1150163.JPGP1150167.JPGP1150168.JPG

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud