Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

57 komentářů

Hanakl
17. února • 7:26

Dobrý den, také jsem vlastníkem Dacia Duster a jsem nadšena. Koupili jsme ho u http://www.rpz.cz/dacia/... a jsme naprosto spokojeni.

Mischma
4. ledna • 22:30

Nepoletím do Thajska, když na to nemám, ale to neznamená, že si nemůžu užít krásnou dovolenou u moře.... A nebudu si kupovat Mercedes či Audi (či co dalšího?), když vím, že mi stačí dopravní prostředek, kterým můžu jet do práce a z práce či za svými blízkými... Vím, že pro mnoho lidí je auto vyjádřením sebe sama... Ale proč musíte být tak strašně agresivní ke všem majitelům slabších aut, kteří se prostě pouze potřebují přemístit z místa A do místa B.... ??? Ano, mám Dacii, nestydím se za to a jezdím tak, jak jezdím... Snažím se nikoho neomezovat, na dálnici jedu v pravém pruhu a když už někoho předjíždím, dávám to zavčasu najevo... Ale když jedu 130 a auto přede mnou 90, tak ho potřebuji předjet... Hodím blinkr, kouknu do zrcátka - tam nikdo není, ok můžu předjíždět, najedu do levého pruhu - a najednou mám za zadkem "závodníka" A ten na mne zběsile bliká, ať uhnu... Ano, jsem "jen" ženská, ale už mám také naježděných dost kilometrů a vy, "páni tvorstva", se mnohdy chováte mnohem hůř, než vechny ženské, které jsem na cestách potkala...!!!!!!! 3-[:-/

Hana
21. prosince • 21:20

Dobrý den, my máme Dacii od http://www.rpz.cz/dacia/... a nemůžeme si stěžovat. Skvělý servis, i všechno ostatní.

roman
9. listopadu • 6:13

Máte niekto možnosť porovnať priestor na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere u sandera a fabie 2 (miesto na kolena)? Myslel som si, že sandero je priestrannejšie. Ale podľa čísel, ktoré uvádzajú v testoch na auto.cz a vybermiauto.cz je priestrannejšia fabia.

karol
5. dubna • 10:45

treba pozriet aky je rozmerovo z vnutra a nie aky je nafuknuty z vonka a kvantum plechov akoze kufor co v potstate ani nepotrebujeme mapriklad bmv r 3, octavia1-2 ,audi a4 atd.

karol
5. dubna • 10:25

len tak pre zaujimavost skoda superb co je u nas obrovske auto ma oproti dacii sandero 1 usiu zadnu sedacku o cca 6cmm

Jerry
19. srpna • 9:45

Na této Dacii mě úplně dostalo ovládání vnitřní cirkulace vzduchu. Jednoznačné, intuitivně dosažitelné. Jezdím denně skoro 100 km do práce a tak mě zajímá pouze spotřeba, spolehlivost a taky samozřejmě bezpečnost. Otázkou je, jak již bylo v jednom příspěvku, jak ho bude žrát koroze. U některých aut, když jedu za kouřícími náklaďáky, hledám ovladač vnitřní cirkulace vzduchu a v hustém provozu je to problém. Všechny ty řeči o tvrdých plastech, ergonomie ovládání všeho možného jsou v běžném provozu k ničemu. Nejčastěji potřebuji plyn, brzdu, spojku, blinkry, klimu, a právě tu vniřní cirkulaci, abych se neudusil i za některými moderními "dechťáky".
Ještě jedna poznámka k vnitřnímu oplastování: stavím dům, někdy jezdím v zaprášeném oděvu. Mám starší auto, semišové čalounění, dveře obložené textilem (kdysi auto v plné výbavě). Čistit ho je horor. Takže záleží na každém, co si vybere a na co má. U aut v ČR si myslím, že to časem nebude otázkou nějaké prestiže, ale otázkou priorit. Na poskakování do práce určitě, na dovolenou trochu dále, k moři spíše něco většího, silnějšího a pohodlnějšího. P.S. A ten 0,9 l turbo u "low cost" aut mi připadá jako pokus o vtip. Do takových aut patří stará osvědčená a nezničitelná 1,6 (event. 1,4) nic jiného.

Jirka
1. dubna • 19:19

A co antikorozní ochrana ?? Na stránkách Dacie je tohle http://dacia.cz/objevte-dacii/antikorozni... ... Tak snad to už něco vydrží .

SS
3. dubna • 12:50

15 LET TO VYDRŽÍ.Pak se to vyhodí

Rama
1. dubna • 18:37

Plně vybavená Dáčka nemá smysl... za cenu 260tis lze vzít plnohodnotný skladový kompakt od různých značek...B-]

adamzz
1. dubna • 17:42

Díky za zajímavý test. Chtěl bych se ale zeptat, kolik mělo toto Sandero najeto, příp. jak jste s ním jezdili? Nesedí mi totiž moc spotřeba. Je jasné, že tabulkové hodnoty jsou nereálné, nicméně Vámi naměřená spotřeba se mi zdá moc velká a je vyšší i než v konkurenčních testech.Jinde píší o nadměrném hluku (píše se to u spousty aut, u kterých s tím po osobní zkušenosti nesouhlasím), vy píšete o dobrém odhlučnění (je mi jasné že v poměru k ceně - tak to má být). Nicméně, nezdá se mi, že by Dacia byla tišší o 12dB na dálnici než fluence (http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-renault-flue... ... případně o 1dB než Rapid 1.4tsi s dsg (http://www.autorevue.cz/test-skoda-rapid-14-tsi-d... ... Jako zájemce o nový Logan 0.9tce mě to samozřejmě těší, ale přecijen jsem realista :) Vím, že měření hluku není jednoduché, ale můžete napsat vaše subjektivní srovnání hluku oproti zmíněným autům?

defender110
3. dubna • 6:41

Tabulkové hodnoty spotřeby jsou (alespoň u první serie Sandera) reálné až moc. Dá se úplně klidně jezdit i litr pod hodnotama udanýma v tabulce. A tím nemyslím , že člověk pak nemůže předíjíždět, pouštět rádio, a podobné extrémy.
Ale klima se projeví jak na výkonu, tak na spotřebě.

><
30. března • 23:27

Jde to.

Tycoon
30. března • 9:23

Nové Sandero je rozporuplné. Základní cena vypadá zajímavě, ale jde auto absolutně bez výbavy. Testované auto má vše potřebné, ale je to auto pro novináře - běžný zákazník si Sandero za 260 tisíc prostě nikdy nekoupí.
Nesmyslné jsou i některé kontrasty ve výbavě - k čemu je uživateli teleskopická vzpěra kapoty, když si u nižších výbav nemůže nastavit volant ? Kolik zákazníků si do Sandera pořídí navigaci s dotykovým displejem ?
Nabídka motorizací je celkem široká, ale chybí "zlatý střed" nabídky, například čtvrnáctistovka nebo šestnáctistovka, ideálně s možností přestavby LPG. Takže většina zákazníků si bude muset vystačit s dvanáctistovkou.

SS
30. března • 11:02

1,2 16V 55kw v benzínu stačí. Horší je to s LPG. Tam už je to problematické.

Tycoon
30. března • 16:29

Jako základní motor stačí. Ale na dálnici nebo při plném zatížení by se silnější motor hodil. Čtrnástistovka měla lepší průběh výkonu.

sarusian
31. března • 7:34

rodicia maju 1.4 8V 55kw v thalii a ta pekne taha, 1.4 16v 77kw by pre toto auto bolo idealne - uvidime,ake motory ponukne logan mcv, kedze v starej verzii bola/je dostupna tiez 1.4 16v, ak ju nahradia s tymto, tak dakujem, neprosim - bolo by zaujimave tento motor dat 0.9 Tce na brzdu a zmerat skutocne vykony /urcite by to bolo zaujimave aj pre 1.2 16v - kedze s takym meranim som sa nestretol, pretoze sice sa to oznacuje, ako motor 1.2, ale objemovo je to len 1149 cm, cize 1.1/ - tak, ako bol na brzde citroen elysse 1.2vti

sarusian
31. března • 7:36

sorry, u logana mcv nie je 1.4 16v, ale 1.6 16v 77kw, co je aj v dustrovi

begbeee
30. března • 12:00

Ale no tak.. 2kW sú na úrovni štatistickej chyby pri výrobe a meraní. Navyše v akých otáčkach benzínová verzia dosiahne 53 z 55kW ? Koľko % času z celkovej prevádzky vozidla to je? 0,00001%? Kto jazdí na 5000 otáčkach aby z toho dostal maximum? Jedine tak pri predbiehaní a tam rozdiel 53 vs. 55 kW nezaváži, lebo s oboma predbehneš len cyklistov.

SS
30. března • 13:32

Nejde jen o Kilowaty. B-]

SS
30. března • 13:37

Ale i o celkový projev motoru a snížení točivého momentu o 5Nm,na 103

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
begbeee
30. března • 13:58

To isté platí aj Nm. Maximum krúťaku pri 16v bude hodne vysoko, niekde 4000+...
Jako fakt sú to zanedbateľné čísla.

SS
30. března • 14:04

Zanedbatelná jsou u velkých výkonů,u malých nejsou. Maximum krouťáku je sice vysoko,ale 90% je už při 1500otáčkách. Tento motor nemá charakteristiku starých 16ventilů.

JirkaK
30. března • 0:04

Někdy se v tom budu muset svézt. Zajímavé je, že zmíněný problém s polohou za volantem a volbou "buď blízko pedály nebo daleko volant" jsem kdysi měl i v Renaultu 21. Houkačku na levé páčce bych ale nekritizoval, přijde mi to jako daleko lepší a pohodlnější řešení než na středu volantu. Zrovna tak za ovladače oken na středovém panelu by majitelé Citigo možná i dojatě poděkovali. Na druhou stranu místo přefoukaného tříhrnku bych tam taky raději viděl klasickou atmosférickou 1.6, spotřeba by vyšla plus minus nastejno. Klasická 1.2 s továrním LPG možná bude trefa do černého.

SS
30. března • 6:22

1,6 LPG by bylo lepší. 1,2 v plynu už jede dost chcíple.

JirkaK
30. března • 8:01

To určitě, ta 1.6 prostě chybí a bude chybět. Ale pokud si to představím jen jako postrkovadlo pro cesty do práce, na nákup, atd, tak potom ta 1.2 snad stačí a bude jezdit na plyn za hubičku.

nyx
29. března • 20:23

Hezký test, jediné co mi trochu nesedí je hlučnost při 130 km/h, která činí dle měření redakce 63 dB. Tak nízkou hodnotu jsem si nenaměřil ani v Superbu s 1.8 Tsi, je však pravda, že to bylo měřeno aplikací na iPhone, která však v porovnání s profesionálním hlukoměrem v odlišné situaci ukazovala relativně přesně.

Lukáš
29. března • 19:55

Nejzajímavější volbou z nabídky jsou plynové verze (LPG) u 1,2 motoru. Má to sice jenom 53 kW, ale na takové dojíždění z bodu A do bodu B na pár kilometrů (tj. např. každý den do práce) je to naprosto ideální... Osobně mne trochu překvapuje, že Logan je za úplně stejnou cenu, myslím, že lidé budou kupovat spíše ji než Sandero.

SS
29. března • 20:12

Budou kupovat Logan kombi.B-]

k22
29. března • 14:49

Tedy, pokud je hlučnost při 130 km/h 63 dB, tak to se může jít Golf i Passat zahrabat..:-D

broom
29. března • 12:55

Ještě se musím vrátit : příplatkové rezervní kolo??? Co to jako je? To jako když si nepřiplatím tak ho nedostanu?

Adam
29. března • 13:29

Ne. Stejně jako u hodně konkurentů. Úspory vytlačují už i takové věci jako je rezerva a místo ní je levnější sada na opravu pneu. A automobilky to ještě pomalu vyzdvihují jako opatření snižující hmotnost a spotřebu :-D

SS
29. března • 13:35

Každý kdo propaguje lepící sadu by měl natočit domácí video jak ji za deště a v blátě používá. A nakonec se spokojeným úsměvem odjet. :-D

SS
29. března • 13:49

Ještě bych dodal,že spíše než píchnutí hrozí na našich cestách necestách proražení pneumatiky a poškození disku. A potom je mi lepící sada platná jako mrtvému zimník. :-D

SS
29. března • 13:27

Buď vůbec rád,že si ho můžeš připlatit. Protože někde už dostaneš jen lepící sadu bez možnosti výběru. :-D Ve standardu je lepící sada. Každý normální člověk si však dá rezervu(klidně i dojezdovou)

broom
29. března • 12:47

mě se líbí....za 160tis to není špatná volba,ale v té výbavě za 260tis je to hodně předražené. Cenu takhle vybaveného vozu bych si představoval tak do 210tis. Fluence má stejnou výbavu v základu a stojí taky 260tis.

defender110
29. března • 9:14

Jinak, sám jedno Sandero (arctica, 1.4mpi) vlastním, takže vím o čem mluvím. Hlavně s tím plynem :-). A za volantem se dá najít velmi příjemná poloha, kdy máte ruce tak jak maj být a nohy taky, ale chce to hledat. :-)) měřím 178cm, a polohu jsem našel takže to jde.
B-]

veto
31. března • 23:25

ja mam 196cm, ale svoju polohu som si nasiel iba v max vybave artica, kedze ta ma vyskovo nastavitelne sedadlo spolujazdca. Keby to bola nizia vybava bez neho, tak by bola jazda pre mna utrpenim. Rovnako aj sedadlo na mieste spolujazdca.

defender110
29. března • 9:06

prostě v hodnocení : lepší trojka. Zlatý průměr, ideal pro obyč , řidiče co přesedne ze staré Fely, Favoritu, nebo něčeho obdobného...ten nebude řešit, že má volant stavitelný pouze výškově, protože fela neměla ani to, navíc má stavitelné i sedadlo. S tím plynem jak tu psal kolega , má pravdu, pedál má opravdu dřevěnící účinky. Ale jinak je auto celkově v poho. Mi osobně se zdá , že v některých věcech ve výbavě už jsou zbyteční na tento typ auta, tedy lowend , ale zas nikdo nikoho nenutí si to dokoupit. Já osobně bych některé prvky výbavy i oželel a dal tam jiné , ale to je věc každého. Osobně bych dal do výbavy vyhřívané sedačky, pro mě radši než tempomat ...věc názoru, a místo 0.9 turbo , starý dobrý 1.4 MPi 8ventil. (ale to je už pasé) Oceňuji nárůst bezbečnostních systémů a to už od accesu. Vzhled solidní, neurazí, předek se i vydařil, zadek...kopie Clia...staré sandero bylo osobitější...opět věc názoru. Za 160tis super cena, eště za těch 200, má člověk solidně vybavené a prostorné auto. Ale dál už se ztrácí jedna z hlavních výhod...cena. popravdě 270 bych už za to asi nedal. Člověk už pak doplácí jen výbavu (rozežranost) ,ale kvalita vozu jako celku zůstává, tedy průměr.
Řekl bych ..ideální auto pro nenáročné české proti DACII nezakomplexované jedince.

veto
31. března • 23:23

ja si myslim, ze dacia kludne moze byt konkurent nielen pre nenarocnych ,ale kludne aj pre tych co kupuju etalony ako napr fabia2, polo atd.
tiez som siel raz kupovat etalon fabiu2 a rekuze idem kuknut na clio, pri tej prilezitosti som sadol do sandera, kde mi to vyrazilo dych svojou velkostou oproti fabii2 a aj cliu, rovnako vyssim posedom a po porovnani cennikov, kde som zistil ze sandero ponuka normalne motory, normalne kolesa(tj nie 165/70/r14 ako etalon) a vyssiu vybavu, ci zaruku nebolo o com.

SS
29. března • 7:49

Tříválec Tce si do Sandera dá jen eurosnílek. Tento motor v praxi žere více než dobře zajetý letitý 1,2 16V 55kw. Kožený volant je lepší zakoupit v OBI. Potom je věnec tlustý dost. Vybavovat levné auto je nesmysl,potom je to už drahé. Bral bych pouze rezervní kolo,tempomat,centrál a klimu.Zbytek nepotřebuji.

Marus
29. března • 7:59

Tak tak.Já bych tady nebral ani ten tempomat. Dávat za takové auto 260 tis je nesmysl, za takovou cenu lze koupit auto vyšší třídy s interiérem a ergonomií o 3 levly výše. Takové auto jedině v základu, to smysl dává - a předpokládám, že takto vybavená (resp. nevybavená) auta budou tvořit většinu prodejů.

René
14. prosince • 9:13

vyší třídu za 260 tisíc. To musí být pěkně starý šrot :-D

Lubo
31. července • 20:22

Rád bych věděl jaké auto je nové za 260 tis. Kč o 3 levly výše.S pozdravem Lubo

SS
29. března • 8:02

Tempomat smysl má,protože Dacia má tak děsný pedál plynu,že při cestě Praha -Brno ti zdřevění noha.:-D

Antiautomat
29. března • 13:17

vsetky 'motoricke' problemy by vyriesila obycajna atmosfericka 1.6.
Zralo by to menej, islo by to lepsie a bolo by to este lacnejsie a este jednoduchsie (rozumej spolahlivejsie). Skoda ze to auto nema solidny benzinak, bola by to super volba. Diesel je (a nielen) cenovo samozrejme uplne mimo.

veto
31. března • 23:17

1,2 55kw nie je zly benzinak. Ale 1,4 8v 55kw bol este o kusok lepsi. Ale uplne naj motor pre daciu bol jednoznacne 1,6 8v 66kw euro4 (s eurom5 to uz pokaslali). Spotrebu som mal 6l s tym starym 8ventilom a to som sa vobec nesnazil o pomalu jazdu, pricom tahal v hocijakych otackach viac nez primerane. Keby bol k dispozicii motor 1,6 16v 74kw, alebo este lepsie 81kw, tak by to uz bolo normalne sportove auto(ved s 1,6 8v euro4 to malo 0-100 za 11,5s)

Adam
29. března • 13:25

Přesně tak, v Dacii nemají ekopokusy jako 0.9 TCE co dělat. Co nejjednodušší atmosféra s bytelnou konstrukcí za co nejnižší cenu. Spotřeba by nakonec byla plus minus stejná.

Fantomas
29. března • 8:51

Dacii neznám, budu se muset na ten plynový pedál příležitostně podívat. Ale už jsem si vyzkoušel plynový pedál v Thalii a taky velice nepřirozená poloha. Teď si říkám že to teda asi bude trochu úmysl, aby zákazníka, když už si jde pro ultralevné auto, nenápadně zkusili přesvědčit do auta o stupínek (hlavně cenový) výš.

veto
31. března • 23:12

v dacii sedis viac ako na stolicke, co je perfektna vec na kratke a stredne trasy, ale na dlhe uz horsia. z toho vypliva aj ten divny pedal, sadni si na stolicku a skus si predstavit, ze sliapes na pedal....
na druhej strane.... mal som kedysi sandero, dal som BA-Praha a s5 a nebola to nijaka tragedia, plus minus podobny komfort ako vo fabii1 74kw

Marus
29. března • 8:15

V normálních autech s ovládáním tempomatu poblíž palce na volantu je tempomat výborná věc. Nicméně tady s ovládáním na středovém panelu si to člověk 3xrozmyslí, jestli jo nebo ne :-)A jestli má pedál takový jak říkáš, tak potěš koště.

Marek
26. června • 15:47

tempomat ovládaš na volante ...
aktivuješ ho na stredovom panely a mozes ho nechať aktivovaný naveky

dojo
29. března • 10:26

ovladani je na volantu, jako u vsech Renaultu. Na stredaku je jen prepinac na zablokovani /odblokovani tempomatu/ zapnuti omezovace

runner42
29. března • 7:05

Prostě Das Auto. Leciné, účelné. I když to není kategorie auta pro mě, mám k němu opravdu respekt.A mimochodem, takovéto auto je dokonalý hrobař elektromobilů a jezdící důkaz, proč se nemůžou nikdy prosadit. Oba mají sloužit na nenáročnou přepravu na kratší trasy, ale v celkových nákladech na kilometr je elektromobil i bez spotřební daně 4x dražší a při zohlednění celkového životního cyklu i mnohem méně ekologický, než tahle jednoduchá Dacie.

jkhhkjghjgghkj
29. března • 21:16

Jakej hrobař? To cheš říc, že se někdo bude rozhodovat mezi třeeba Renault Zoe, nebo Nissanem Leagem a Sanderem? Nesmysl. Nemůžou se nikdy prosadit? Tohle může říct jenom blázen. I když možná je pravda jak řekl někdo před sto lety, že "všechno co šlo už bylo vynalezeno a nic nevýho vynaézt nejde" :-)

runner42
1. dubna • 20:58

Až se přestanete dívat na auta pohledem technologie a začnete uvažovat nad účelem, zjistíte, že to nesmysl vůbec není.
Bohužel pro Nissan a to jsem jeho velký fanda, z pohledu celkových nákladů Sandero plní účel auta na cestu do práce mnohem lépe, než ekonomická sebevražda zvaná Leaf.
A pokud si to po roce a půl a 20 tisících kilometrech rozmyslíte, nepřijdete o polovinu kupní ceny, jako v případě Leafu, který je po dvou letech a 20 tisících km jako ojetina neprodejný.

jkhhkjghjgghkj
29. března • 21:17

Leafem

Doporučujeme

Články odjinud