Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Rumunské vozy Dacia nabývají na vážnosti. Také u nás patří k vyhledávaným modelům, jsou totiž velmi levné a prostorné. Vyzkoušeli jsme základní model aktuální nabídky.
Seznam kapitol
  1. Sázka na peněženky, Docela moderní technika
  2. Vzhledem neurazí, Spartánský a účelný
  3. Ta ergonomie…, Bouřící hrom
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (výběr)
  6. Fotogalerie (kompletní, 124x foto)

Sázka na peněženky

První model Dacia Sandero se jako zkrácená verze sedanu Logan v prodejích objevil v polovině roku 2008. Vznikl ve francouzském vývojovém ústředí Renaultu ve spolupráci s brazilskými a rumunskými konstruktéry a prvně se ukázal již na sklonku roku 2007 v Brazílii jako Renault Sandero. Jde o jednoduchý, cenově dostupný pětidveřový malý vůz s vyšší stavbou a velmi prostorným interiérem.

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Druhá generace modelu Dacia Sandero se spolu s opět technicky příbuzným sedanem Logan představila na podzimním autosalonu v Paříži a krátce poté se začala prodávat ve většině evropských zemí. Na některých trzích jde dokonce o vůbec nejlevnější osobní automobil. Oproti svému předchůdci nová Dacia Sandero narostla ve většině směrů, a i když základní proporce výhradně pětidveřové karoserie zůstaly zachovány, změnilo se docela výrazně tvarování přední i zadní části karoserie.

U nás je Dacia Sandero k mání za ceny od 159 900 Kč, a pokud se rozhodnete pro nákup na splátky, bude prodloužena záruka na 5 let (jinak je záruka standardně tříletá, za příplatek ji lze ale prodloužit až na šest let, vždy ale s limitem 100 000 km). Výbavové stupně jsou tři, nesou jména Access, Ambiance a Arctica, přičemž k oběma vyšším lze připlácet za verzi Stepway s plastováním karoserie, zvýšenou světlou výškou, metalízou a dalšími doplňky.

Docela moderní technika

U vozu této cenové kategorie nikdo žádné výkřiky moderní techniky očekávat nebude, přesto je třeba předeslat, že nová Dacia Sandero není žádným odkladištěm obstarožních komponent Renaultu. Základem je konvenční zážehový čtyřválec 1,2 16v s výkonem 75 koní (55 kW), který lze za příplatek 20 000 Kč provozovat také na LPG. K dispozici je rovněž moderní, přeplňovaný tříválec TCe, který z objemu 0,9 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) a najdeme jej také v nejnovějších vozech značky Renault včetně nedávno testovaného Clia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero druhé generace, jedno z nejdostupnějších aut na našem trhu

Sandero lze opatřit také vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, který je dostupný ve výkonových verzích 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je ale třeba důkladně zvážit, protože slabší z dieselů je o 65 000 Kč dražší než 1,2 16v a o 37 000 Kč dražší než 0,9 TCe, což jsou u vozu této třídy docela výrazné argumenty. Převodovky pro všechny motory jsou výhradně manuální pětistupňové.

Základní provedení Access zahrnuje alespoň stabilizaci ESC, čtyři airbagy, posilovač řízení a dělené zadní opěradlo. Ambiance přidává dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken a za 20 000 Kč dostanete paket Cool Music rádiem s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizaci. Tento paket je standardem pro verzi Arctica, jež je zároveň bohatší třeba o palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant či elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sandero je po všech stránkách robustním vozem

K testu jsme převzali nejlépe vybavené Sandero se zážehovým přeplňovaným tříválcem TCe a celou škálou doplňkové výbavy. Z ní zmiňme především patnáctipalcové lité ráfky (+ 9 000 Kč), metalický lak (+ 10 000 Kč), tempomat s omezovačem rychlosti v kombinaci s koženým potahem volantu a madla řadicí páky (dohromady + 9 000 Kč), elektrické ovládání zadních oken (+ 3 000 Kč), rezervní kolo (+ 1 500 Kč) a multimediální systém Media Nav s navigací a celkem příjemnou cenou 5 800 Kč.

Tím se cena vozu na snímcích zvýšila ze základních 222 900 až na výsledných 261 200 Kč, což je za takové auto už docela dost.
 

Dacia Sandero Arctica 0,9 Tce
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)261 200 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)159 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, AFU, ESC, ASR, CSV
Centrální zamykáníAno, s DO
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentNe
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na peněženky, Docela moderní technika
  2. Vzhledem neurazí, Spartánský a účelný
  3. Ta ergonomie…, Bouřící hrom
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (výběr)
  6. Fotogalerie (kompletní, 124x foto)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků