TEST Dacia Sandero Stepway TCe 90: Nejočekávanější jízda roku!

32 komentářů

experience
18. února • 14:50

Nejzbytečnější tlačítko je Start-Stop. Jenže když už tam je, tak se musí po každém nastartování vypnout, pokud tedy ani tahle nová Dacia nemá možnost to vypnout trvale? Tlačítko Eco se může jevit jako zbytečné, ale znám majitele Dacie Logan MCV s motorem 0,9 TCe, který to tlačítko má zapnuté skoro pořád. Reakce na plyn je sice pomalejší, ale on se domnívá, že to má díky tomu menší spotřebu, takže něco ušetří. A řadí taky spíš podle šipek v otáčkoměru na palubní desce, protože tomu nerozumí, a výrobce to tak asi chtěl. Takže často podtočený motor víc duní, a nejspíš se v takovém režimu i víc opotřebová, ale hlavně, že se tím šetří palivo a snižují se emise CO2 ...:-/

M@tezz
18. února • 20:37

V Dusteru 4x2 je prý tlačítko ECO úspěšně použitelné na sněhu, kdy ESP zařízne výkon, aby kola neprokluzovala a vy nemůžete zahrabat a vyjet. Vypnout ESP tam nejde (to jen u 4x4), ale ECO otupí reakce plynu a auto se dokáže rozjet. Start-stop vypnout jde přes neofiko diagnostiku, ale je to samozřejmě neautorizovaný zásah s rizikem ztráty záruky.

..
20. února • 15:06

Nepleteš si ESP s ASR?

škoda simply never
17. února • 20:59

Dacie se konečně dostala na úroveň mainstreamu tak o 6 let zpátky a redaktoři z toho mají událost roku. Za tu cenu je to ale totální fail.

Fukcof
17. února • 21:06

Ty jsi ale blb.

k22
17. února • 7:26

Novému Sanderu je těžké něco vyčítat, v plné palbě se člověk dopravuje k 375k, stejně nakonfigurovaná Fabie Style 70 kW vyjde o 50k víc. Sandero je přitom o dost prostornější, v pohodě odveze čtyři dospělé a i když kufr má 328l dle VDA (metodou kapalin 400l) a u Fabky 330 l, takv nejmenší využitelná délka je 71 cm, u Fabky 67 cm, podélný prostor v interiéru u Sandera 183 cm, u Fabky 179 cm...
Nedostatky: nekomutikativní řízení to je dnes standart, není to závoďák, ECO tlačitko prostě ignorujete, dveře kufru bez krytí plastem nevidím jako problém, na hranu kufru půjde určitě koupit nějaká plastový bazmek...
Dle nezávislých testů je podvozek komfortnější než u Fabky, jediná výtka je větší nervozita při vysokých rychlostech a silném větru, je to ale malé, lehké auto (řidiči Rapidu by mohli vyprávět..).
A dynamika je dost dobrá : 80-120 na 4řku cca 10s, z 0-100 nejlepší výsledek 11,4 s, převody jsou ale krátké, takže musíte dvakrát řadit.Velkou výhodou je MPI motor, nebude karbonovat a ředit olej benzínem, i tak má dělené chlazení hlavy a bloku, rozvod širokým řetezem, možnost LPG, paráda..
Skvělé auto v poměru cena/hodnota, rovnocenný konkurent B segmentu.

msot
22. února • 10:34

Jen poznámka k tomu ECO tlačítku. Při normálním ježdění je k ničemu, ale dost se hodí v zimě, když silnice klouže. Mám ho v Capturu.

Znalec
17. února • 13:17

tak som to porovnal.Fabia 70 kw Joy: 13095 €
Sandero 74 kw: 11759 €
rozdiel je 1336 € v prospech Sandera. Pricom ma Sandero navyse LPG.pozadovany standard:
autoklima, senzory, kamera, vyhrievane sedadla. Carplay, tempomat, laktova opierka, svetelny senzor, fron assist, daždový senzor, zaruka 5rTakze Dacia je naozaj stale lacnejsia.
trufam si dokonca povedat, ze casovy pokles hodnoty Sandera bude nizsi ako v pripade Fabie.Takze hoci zdrazili - stale ide o dobry kauf

veritas
17. února • 13:35

Je větší
Vypada o dost lépe
Prozatím se nekrade na ND
Pojistka bude nižší.

R
17. února • 13:44

Dnes jsem si ji projel a opravdu muzu řict je to skok oproti predchozi generaci B-]. Jedine co mi osobne trochu nesedlo je posez kdyz jsem si dal sedadlo co nejnize a volant i když ma uz obe polohy by mohl jit jeste blize k ridici a níž - vodorovneji ;-)

R
17. února • 13:45

A jeste podsedak by mohl byt delsi, lepe by podpiral stehna B-]

...
16. února • 14:06

pan Kaděra jezdil se Sanderem zjevně v Anglii : " dacie nadšeně letí v pravém pruhu a prohání fabie, rapidy a jiné malé dálniční letce"... neškodilo by, kdyby měli v Autorevui korektora.

Dacoolia
16. února • 14:26

On to totiz z casti podle anglicke recenze napsal - opsal.
Bohuzel jeho IQ neni dost vysoke ........ vice dodavat neni treba , dela to v kazdem clanku , ukazuje svoji neschopnost.

Jan Mička
16. února • 14:32 • šéfredaktor AutoRevue.cz

A už konečně k něčemu předložíš nějaký důkaz? Já pořád čekám, dělám si poznámky, měl bys toho objasnit už poměrně dost.Díky.

...
16. února • 18:04


No, aspoň jste to po sobě opravili, šikulové!

.
16. února • 14:56

My zase čekáme, kdy tady s tím konečně něco uděláte. Marně.

Dacoolia
16. února • 15:04

Nikdy,sam to vytvari a vetsinu pise. Je psychicky labilni a davno bere leky. Vymknul se kontrole. Redaktor Micka je proste ...... ,ano,je.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pan Tau
16. února • 17:54

Takhle dráždit Autorevue Sheriffa a blouznit všelijak hnusně... pane, vy jste hnůj a zhouba snad všech diskusí, ve které se objevíte. Takovejch lidí sem chodilo a diskutovalo líp než Vy. Vy jste jich už tolik odradil a kdo ví, jestli ještě příjdou. Nechápu co z toho máte!

R
16. února • 17:10

Jste trapný pane, co jste dokázal ve svém životě, že takhle tady plkáte? No jo, internet...:-/

vtípek
16. února • 13:23

Pracovník rumunské spediční firmy volá na hraniční přechod: "Máme tam kamion s rychle se kazícím zbožím, tak ho pusťe, prosím."
Celník: "A co veze - maso, ovoce nebo zeleninu?"
Speditér: "Dacie!"

vtípek
16. února • 13:56

tenhle vtip je puvodne o hyundai a cekal na trajekt do Spojeneho kralovstvi - zadal vypravit mimoradny trajekt

k22
17. února • 6:46

Ke to hodně starý vtip, původně o Feldě

Karcher Tool
16. února • 12:48

Zajímavé auto.I když jsem si myslel, že bude vzadu malinko více místa.

Dacoolia
16. února • 14:01

Porad je to paradni auto vzhledem k cene a vybave.
Skodovka ,Huidai ani Kij se nechytaji.
Materialy interieru jsou o dost kvalitnejsi / overene info / a exterier je vylozene pekny.
Zadna blaznivost.
Cisty,evropsky design.

__
17. února • 19:09
M@tezz
18. února • 20:27

No jo, Autoforum a jejich statistiky z německé STK :-)

LukHo
18. února • 22:04

hloupost.
Dacia je stejne spolehliva jako kdejaky produkt VWGroup.
Zvlaste poslednich 5 let

brk77
16. února • 19:16

Ono to tabulkově vypadá super, ale na tom autě jsou za mě docela nepochopitelné seky. Tedy minimálně podle konfigurátoru. Chci např. "Sedadlo řidiče výškově nastavitelné" a tak si musím objednat paket Technologie (Plus), jenomže když mám paket Technologie, tak zase nemůžu mít automatickou klimatizaci. Proč?

Dacia
18. února • 10:56

Je to chyba konfiguratoru, normalne jde objednat dohramady.

moje jmeno
17. února • 14:18

Mě zase vytáčí, že téměř ke každému balíčku je vnucena karta, o kterou absolutně nestojím. Chci prostě sám rozhodovat, jestli auto zamknu, nebo ne. A hlavně nechci řešit po šesti letech, že to blbne a nikdo neví co s tím...

k22
17. února • 7:42

U nějakého našeho prodejce jsem na webu viděl kousek s paketem T+ a autoklimou, tak nevím...možná chyba konfigurátoru.

veritas
16. února • 19:26

Konfigurátor VW Group.
Evropský standard - převzala i Toyota a jiné značky.
Nikdy nedostaneš to, co chceš.
Zákazník náš pán už neexistuje.
Zakaznik bere to, co je mu nabídnuto - vnuceno.

Doporučujeme

Články odjinud