TEST Dacia Sandero Stepway TCe 110 Expression: Nová tvář, staré kvality, vyšší cena

Dacia změnila firemní identitu a krom jiných změn zavedla nové logo. Sandero Stepway se v rámci těchto změn podrobilo drobnému osvěžení vzhledu, tak jsme prověřovali, jak se s ním nyní žije.
Radosti
Stále dobrá cena
Relativně výkonný a úsporný motor
Prostorný a praktický interiér
Starosti
Přeposilované řízení
Nepřesné řazení
Nervozita při prudším zrychlení
7  /10

Podobně jako ostatní modely, také Sandero převzalo novou identitu značky Dacia, což přineslo několik vizuálních změn. Pochopitelně to platí také pro lifestylovější verzi Stepway s oplastováním spodní části karoserie („plasty“ na dveřích jsou však jen nálepky). Nové Sandero oproti dosavadnímu provedení poznáme podle nového loga značky na přídi a upravenou výplní masky.

U testovaného kousku do sériové výbavy patřilo také kryty vnějších zpětných zrcátek v šedé Megalithe, přičemž tuto barvu nalezneme také na šikovných modulárních podélných střešních ližinách, které lze v případě potřeby snadno přeměnit na příčníky. Na zádi se pak v rámci nové identity značky objevuje nápis Dacia místo loga a označení modelu se na pátých dveřích posunulo o pár čísel níže.

Dacia dále upouští od použití chromu, takže ozdobné detaily na karoserii, nápisy a logo značky jsou provedeny v bílé barvě. Vše jsou v podstatě kosmetické změny, které na fungování vozu nemají vliv, ale pokud víte, po čem koukat, novinku od předchůdce snadno rozeznáte. Za nás navíc úpravy vozu propůjčují o trochu modernější vzhled.

Sluší se ještě zmínit, že modrý lak karoserie Iron na testovaném voze přišel na 15.700 Kč. Ještě podstatnější informací je, že pod kapotou pracovala zážehová jednotka TCe 110, kterou však už v kombinaci s testovanou výbavou nepořídíte. Dacia v mezidobí provedla úpravy v nabídce a zkoušenou motorizaci pro Sandero Stepway nabízí už jen v nejvyšší výbavě Extreme.

Rozměry a prostornost

S přijetím nové firemní identity se pochopitelně neměnily samotné rozměry vozu, takže zůstává vše při starém. Připomeňme tedy, že Sandero Stepway na délku měří 4099 mm, což je o 11 mm více ve srovnání se základním Sanderem. Na šířku pak vozu naměříme 1848 mm (shodná) a na výšku 1535 mm (+ 36 mm), respektive 1587 mm (+ 88 mm) včetně podélných střešních ližin. Světlou výšku výrobce udává hodnotou 201 mm, což je ve srovnání se základním Sanderem o 39 mm více.

Ani Interiér neprošel mnoha změnami, vlastně tou nejvýraznější je pouze nové logo značky na čtyřramenném volantu. Naposledy nám Sandero Stepway v redakční garáži zaparkovalo zhruba před rokem a půl, a když si odmyslíme jeho volič automatické převodovky, vnitřek novinky je v podstatě totožný, včetně potahů sedadel, dekoru nebo šikovného držáku na telefon s vhodně umístěnou zdířkou USB-A (i když příliš prostoru pro ruku na zapojení kabelu není).

Vyšší světlá výška přináší výhodu v podobě snazšího nastupování a vystopování, zatímco sedadla jsou pro Dacii typicky měkká a pozice k řízení spíše akceptovatelná. Výhled z vozu je ale slušný a kdo by si nebyl jistý svými schopnostmi, může se při parkování spolehnout na přední i zadní parkovací senzory, stejně jako na zadní kameru. Zadní parkovací senzory patří do základní výbavy stupně Expression, zbytek je součástí paketu Parkování Plus za rozumných 8000 Kč (včetně systému hlídání mrtvého úhlu).

Na zadních sedadlech není místa na rozdávání, ale to od Sandera nikdo neočekává. Průměrně vzrostlý dospělý se sem bez obtíží vejde a přežije i delší cesty. Zavazadlový prostor podle výrobce nabízí 410 litrů, takže také slušný objem. Opěradla zadních sedadel dělená 1:2 je možné sklápět, byť ne do roviny, a kromě toho zavazadelník nabídne dvojitou podlahu, rezervní kolo (4000 Kč) nebo praktické háčky.

Na to, že Sandero má být levnější alternativou, nabízí řadu chytrých detailů, které ani dražší konkurenti nenabídnou, nebo se za ně u nich musí připlácet. A neplatí to jen o zavazadlovém prostoru, ale také pracovišti řidiče. Šikovný držák na telefon už jsme zmiňovali, ale ono je mile jednoduché i prostředí infotainmentu a potěší podpora zrcadlení obrazovky telefonu. Digitální přístrojovou desku sice v Sanderu nenajdete ani za příplatek, ale na starých dobrých analogových budících s doplňkovým displejem uprostřed není nic špatného. Obzvlášť, když jsou takto přehledné a snadno čitelné. 

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

Diskuze (46) Další článek: Kia chce být králem užitkáčů. Vyrobí jich milion a nástavbu si můžete vybrat dle přání

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,