73
Fotogalerie

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Kapitoly článku:


Slušná ovladatelnost

Řízení MCV je lehce přeposilované, ale ve vyšších rychlostech překvapivě neztrácíte kontakt s vozovkou. Není to sice odezva jako u špiček třídy, ale Logan si za své řízení v tomto segmentu odnáší pochvalu.

Brzdy odpovídají charakteru vozu a dokáží Logan včas zastavit na suchu i za mokra. Při opakovaném brzdění se ale nadměrně zahřívají.

Řazení je oproti koncernovému konkurentovi Renault Thalia nezvykle přesné. Synchrony nemají problémy s rychlým řazením a kulisa slibuje, že i po pěti letech poznáte, co řadíte. Trvanlivost zřejmě byla jednou ze sudiček rumunského superkombi.

Ovladatelnost Loganu je solidní, rozhodně jej za ni nelze pomlouvat. Na tak dlouhý rozvor má slušnou stabilitu, poskytuje svému řidiči dostatečnou odezvu od vozovky a ještě zbývá komfort pro cestující, kteří si Logan po přesednutí ze západoevropské konkurence budou chválit pro skvělé pérování.

Kdy zamíří do terénu?

Už představení konceptu Dacia Logan Steppe nutilo k zamyšlení, jestli Renault nechystá uvedení crossoveru na bázi Loganu. MCV jsme totiž podrobili i lehkému terénnímu testu, ze kterého si odnesl rovněž pochvalu. Vysoká světlá výška je nutností na rumunských cestách a bezesporu se hodí i na polních cestách. Limitující je sice dlouhý rozvor, který nedovoluje skutečně terénní chování, ale jinak si Dacia může dovolit daleko více, než její západoevropští konkurenti.

Věřím, že úpravce nebo přímo Dacii napadne přijít také s terénní verzí. Není nutné, aby se jednalo přímo o 4x4, ale silnější motor a úprava podvozku kitem Old Man Emu by mohla funkčnost Dacie Logan MCV rozšířit také do terénu.

dacia_loganmcvrevue/P1480769.JPG dacia_loganmcvrevue/P1480796.JPG dacia_loganmcvrevue/P1480799.JPG

Naměřená dynamika

Zrychlení:

0-100 km/h: 17,0 s
0-120 km/h: 25,8 s
0-140 km/h: 37,6 s
0-150 km/h: 50,8 s

Pružnost:

40 - 80 km/h: 3 st. 8,2 s; 4 st. 11,2 s; 5 st. 15,9 s
60-100 km/h: 3 st. 9,0 s; 4 st. 11,3 s; 5 st. 18,4 s
80-120 km/h:                  4 st. 14,4 s; 5 st. 18,0 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně:

1 –   40 km/h při 4 900 ot./min
2 –   75 km/h při 4 900 ot./min
3 – 115 km/h při 4 900 ot./min
4 – 155 km/h při 4 900 ot./min
5 – 160 km/h při 3 800 ot./min

Nejvyšší dosažená rychlost: 160 km/h

Převody:

 40:   2 - 2500; 3 - 1700; 4 - 1050; 5 -  700
 60:   2 - 3700; 3 - 2800; 4 - 1900; 5 - 1750
 80:                 3 - 3400; 4 - 2500; 5 -  1900
100:                3 - 4250; 4 - 3100; 5 -  2400
120:                              4 - 3750; 5 -  2850
140:                              4 - 4400; 5 -  3250

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud