78
Fotogalerie

Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do třetice podle stejného receptu

Kapitoly článku:


Na první pohled

Celá přední část karoserie Loganu MCV je až po sloupky B shodná s dříve zkoušenými vozy Dacia Sandero a Logan. Každá z tří karosářských verzí má specificky tvarovaný zadní pár dveří a zejména právě u Loganu MCV, jenž z pochopitelných důvodů jako jediný dostal okénko mezi sloupky C a D, vyniká směrem vzad mírně vzhůru stoupající linie bočního zasklení.

IMG_1808.JPGIMG_1806.JPGIMG_1879.JPGIMG_1810.JPGIMG_1811.JPGIMG_1812.JPG
Přední část karoserie nového Loganu MCV až po sloupky B je prakticky shodná s vozy Sandero a Logan

Nové jsou také sdružené zadní svítilny, jejichž svislá orientace prakticky neomezuje přístup k zavazadlovém prostoru. Nový Logan MCV na rozdíl od svého předchůdce vypadá jako docela běžné kombi, přesto mi zůstává záhadou, proč by levné a účelově zaměřené auto muselo být nutně ošklivé.

IMG_1817.JPGIMG_1819.JPGIMG_1821.JPGIMG_1823.JPGIMG_1825.JPGIMG_1826.JPG
Logan MCV přichází s prodlouženou zádí, ale na rozdíl od předchůdce jde o standardní pětimístné kombi

S ohledem na dosažení maximálního možného objemu prostoru pro zavazadla lze pochopit výrazně prodlouženou a stylisticky těžkou záď, méně už však rovné a nečleněné plochy boků, víko krytu hrdla nádrže připomínající svými rozměry i tvarem poštovní schránku a ohromnou černou desku nad zadní tabulkou SPZ. Abychom ale byli spravedliví, stylisté u Dacie se zřejmě skutečně snažili udělat, co bylo v jejich silách.

IMG_1822.JPGIMG_1824.JPGIMG_1827.JPGIMG_1828.JPGIMG_1830.JPGIMG_1831.JPG
Řešení zadních partií Loganu MCV mohlo určitě dopadnout lépe, ale s ohledem na design jiných moderních Dacií také podstatně hůř...

Přehlédnout nelze nesmělé prolisy začínající lomem před klikami zadních bočních dveří a končící v do stran vytažených zadních svítilnách, plastové dekory kryjící zadní hranu sloupků D a opticky rozšiřující zadní sklo ani límeček pod zadním nárazníkem decentně skrývající čidla parkovacího asistentu. Také díky těmto prvkům celkové dílo dopadlo daleko lépe než Lodgy, jež si samozřejmě nese hendikep v podobě ještě vyšší a další karoserie.

Na palubě

Interiér Loganu MCV v provedení Arctica je prakticky identický s dříve zkoušenými vozy Sandero a Logan včetně látkových sedadel s kontrastním bílým stehováním a přístrojového štítu. Ten bohužel i v tomto případě nese otáčkoměr bez červeného pole a s cejchováním až do 7 000 ot./min., což zvláště u naftového motoru vyžaduje vtisknout si do paměti hodnotu maximálních otáček motoru, aby řidič nebyl při předjíždění zděšen momentem, kdy se nárůst otáček náhle zarazí…

IMG_1848.JPGIMG_1845.JPGIMG_1846.JPG
Nastupování je pohodlné

Pro podrobný popis prostoru pro cestující a pracoviště řidiče doporučujeme čtenáři začíst se do našich testů dříve zkoušených vozů Dacia Sandero nebo Dacia Logan. Oproti nim nyní testovaný Logan MCV vynikal příplatkovým prvkem v ceně pouhých 2 500 Kč, který ale zvláště při delších cestách zlepšuje komfort cestování na předních sedadlech zcela zásadním způsobem: sklopnou loketní opěrou mezi předními sedadly!

IMG_1849.JPGIMG_1850.JPGIMG_1851.JPG
IMG_1885.JPGIMG_1886.JPGIMG_1887.JPG
Zpracování interiéru je takřka shodné s dříve zkoušenými vozy Sandero a Logan, a to včetně nabídky prostoru

S ohledem na omezování výrobních nákladů jsou o všech tří karosářských derivátů řady Sandero/Logan shodná dokonce i zadní sedadla s asymetricky dělenými a na sedáky sklopnými opěráky. Podobné jsou také prostorové parametry pro cestující na zadních sedadlech i tlačítka příplatkového elektrického ovládání zadních oken na konci středové konzole u podlahy…

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud