Kapitoly článku:
Na první pohled
Celá přední část karoserie Loganu MCV je až po sloupky B shodná s dříve zkoušenými vozy Dacia Sandero a Logan. Každá z tří karosářských verzí má specificky tvarovaný zadní pár dveří a zejména právě u Loganu MCV, jenž z pochopitelných důvodů jako jediný dostal okénko mezi sloupky C a D, vyniká směrem vzad mírně vzhůru stoupající linie bočního zasklení.
Přední část karoserie nového Loganu MCV až po sloupky B je prakticky shodná s vozy Sandero a Logan
Nové jsou také sdružené zadní svítilny, jejichž svislá orientace prakticky neomezuje přístup k zavazadlovém prostoru. Nový Logan MCV na rozdíl od svého předchůdce vypadá jako docela běžné kombi, přesto mi zůstává záhadou, proč by levné a účelově zaměřené auto muselo být nutně ošklivé.
Logan MCV přichází s prodlouženou zádí, ale na rozdíl od předchůdce jde o standardní pětimístné kombi
S ohledem na dosažení maximálního možného objemu prostoru pro zavazadla lze pochopit výrazně prodlouženou a stylisticky těžkou záď, méně už však rovné a nečleněné plochy boků, víko krytu hrdla nádrže připomínající svými rozměry i tvarem poštovní schránku a ohromnou černou desku nad zadní tabulkou SPZ. Abychom ale byli spravedliví, stylisté u Dacie se zřejmě skutečně snažili udělat, co bylo v jejich silách.
Řešení zadních partií Loganu MCV mohlo určitě dopadnout lépe, ale s ohledem na design jiných moderních Dacií také podstatně hůř...
Přehlédnout nelze nesmělé prolisy začínající lomem před klikami zadních bočních dveří a končící v do stran vytažených zadních svítilnách, plastové dekory kryjící zadní hranu sloupků D a opticky rozšiřující zadní sklo ani límeček pod zadním nárazníkem decentně skrývající čidla parkovacího asistentu. Také díky těmto prvkům celkové dílo dopadlo daleko lépe než Lodgy, jež si samozřejmě nese hendikep v podobě ještě vyšší a další karoserie.
Na palubě
Interiér Loganu MCV v provedení Arctica je prakticky identický s dříve zkoušenými vozy Sandero a Logan včetně látkových sedadel s kontrastním bílým stehováním a přístrojového štítu. Ten bohužel i v tomto případě nese otáčkoměr bez červeného pole a s cejchováním až do 7 000 ot./min., což zvláště u naftového motoru vyžaduje vtisknout si do paměti hodnotu maximálních otáček motoru, aby řidič nebyl při předjíždění zděšen momentem, kdy se nárůst otáček náhle zarazí…
Nastupování je pohodlné
Pro podrobný popis prostoru pro cestující a pracoviště řidiče doporučujeme čtenáři začíst se do našich testů dříve zkoušených vozů Dacia Sandero nebo Dacia Logan. Oproti nim nyní testovaný Logan MCV vynikal příplatkovým prvkem v ceně pouhých 2 500 Kč, který ale zvláště při delších cestách zlepšuje komfort cestování na předních sedadlech zcela zásadním způsobem: sklopnou loketní opěrou mezi předními sedadly!
Zpracování interiéru je takřka shodné s dříve zkoušenými vozy Sandero a Logan, a to včetně nabídky prostoru
S ohledem na omezování výrobních nákladů jsou o všech tří karosářských derivátů řady Sandero/Logan shodná dokonce i zadní sedadla s asymetricky dělenými a na sedáky sklopnými opěráky. Podobné jsou také prostorové parametry pro cestující na zadních sedadlech i tlačítka příplatkového elektrického ovládání zadních oken na konci středové konzole u podlahy…