Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do třetice podle stejného receptu

Rok 2013 končí a my jsme pro vás během něj vyzkoušeli desítky nových i ojetých aut. A pokryli jsme v něm také takřka kompletní obměnu modelů rumunské automobilky Dacia. Faceliftovaný Duster vám detailně představíme až po Novém roce, nicméně nyní vám nabízíme redakční test třetí karosářské verze řady Sandero/Logan v podobě horké novinky Dacia Logan MCV.
Seznam kapitol
  1. Změna identity, Nabídka verzí
  2. Co jsme to zkoušeli, Technická řešení
  3. Na první pohled, Na palubě
  4. Pro zavazadla, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Změna identity

Nové kombi Dacia Logan MCV bylo představeno na letošním jarním autosalonu v Ženevě a na český trh vstoupilo teprve v polovině letošního října jako třetí karosářská verze modelové řady Sandero/Logan. V době premiéry se někteří pohoršovali nad tím, že nový Logan MCV neuveze na rozdíl od svého stejnojmenného předchůdce sedm, ale „jen“ pět cestujících, nicméně nic hrozného se nestalo: pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících, je zde totiž samostatný model Dacia Lodgy.

Test ojetiny Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolečkách

Test ojetiny Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolečkách

Díky tomu Logan MCV nevypadá jako kříženec dodávky a mikrobusu, ale spíše jako běžné kombi. Starší verze Dacia Sandero a Dacia Logan jsme pro vás otestovali v průběhu letošního roku, v tomto testu se tedy soustředíme hlavně na odlišnosti plynoucí z nové karoserie a použití vznětového motoru (dosud zkoušené Sandero a Logan měly zážehové tříválce 0,9 TCe).

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Škála výbavových stupňů a motorů je u kombi MCV identická se sedanem Dacia Logan a hatchbackem Dacia Sandero (ten se trochu vymyká oplastovanými verzemi Stepway), jakož i ceník, v němž je kombi Logan MCV ve všech verzích o 20 000 Kč dražší než sedan Logan a o 15 000 Kč dražší než Sandero. Nový Logan MCV je aktuálně při leasingu od RCI (alias Dacia Finance) k dispozici sice bez slevy, ale v kombinaci s několika benefity včetně vítané pětileté záruky.

Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Ta je sice omezena na 100 000 km, ovšem Logan si soukromý zákazník s ročním náběhem přes 20 000 km většinou nekupuje a ve firmě půjde beztak nejpozději po třech letech z domu. Výbavové stupně nesou označení Access, Ambiance a Arctica. Základní provedení Access zahrnuje alespoň stabilizaci ESC, čtyři airbagy, posilovač řízení a dělené zadní opěradlo.

Nabídka verzí

Ambiance v Loganu MCV přidává dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken a za 20 000 Kč dostanete paket Cool Music rádiem s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizaci. Tento paket je standardem pro verzi Arctica, jež je zároveň bohatší třeba o palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant či elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV je třetí karosářskou verzí řady Sandero/Logan

Základem je konvenční zážehový čtyřválec 1,2 16v s výkonem 75 koní (55 kW), který je jedinou pohonnou jednotkou pro základní verzi Access i střední stupeň Ambiance. U Ambiance lze za příplatek 20 000 Kč provozovat tento motor také na LPG. V nejvyšší výbavě Arctica je k dispozici rovněž moderní, přeplňovaný tříválec TCe, který z objemu 0,9 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) a najdeme jej také v nejnovějších vozech značky Renault včetně aktuálního modelu Clio.

Také Logan MCV lze opatřit i vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, který je dostupný ve výkonových verzích 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je ale třeba důkladně zvážit, protože slabší z dieselů je o 65 000 Kč dražší než 1,2 16v a o 37 000 Kč dražší než 0,9 TCe, což jsou u vozu této třídy docela pádné argumenty. Převodovky pro všechny motory jsou výhradně manuální pětistupňové.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Změna identity, Nabídka verzí
  2. Co jsme to zkoušeli, Technická řešení
  3. Na první pohled, Na palubě
  4. Pro zavazadla, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera