Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do třetice podle stejného receptu

Rok 2013 končí a my jsme pro vás během něj vyzkoušeli desítky nových i ojetých aut. A pokryli jsme v něm také takřka kompletní obměnu modelů rumunské automobilky Dacia. Faceliftovaný Duster vám detailně představíme až po Novém roce, nicméně nyní vám nabízíme redakční test třetí karosářské verze řady Sandero/Logan v podobě horké novinky Dacia Logan MCV.

Změna identity

Nové kombi Dacia Logan MCV bylo představeno na letošním jarním autosalonu v Ženevě a na český trh vstoupilo teprve v polovině letošního října jako třetí karosářská verze modelové řady Sandero/Logan. V době premiéry se někteří pohoršovali nad tím, že nový Logan MCV neuveze na rozdíl od svého stejnojmenného předchůdce sedm, ale „jen“ pět cestujících, nicméně nic hrozného se nestalo: pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících, je zde totiž samostatný model Dacia Lodgy.

Díky tomu Logan MCV nevypadá jako kříženec dodávky a mikrobusu, ale spíše jako běžné kombi. Starší verze Dacia Sandero a Dacia Logan jsme pro vás otestovali v průběhu letošního roku, v tomto testu se tedy soustředíme hlavně na odlišnosti plynoucí z nové karoserie a použití vznětového motoru (dosud zkoušené Sandero a Logan měly zážehové tříválce 0,9 TCe).

Škála výbavových stupňů a motorů je u kombi MCV identická se sedanem Dacia Logan a hatchbackem Dacia Sandero (ten se trochu vymyká oplastovanými verzemi Stepway), jakož i ceník, v němž je kombi Logan MCV ve všech verzích o 20 000 Kč dražší než sedan Logan a o 15 000 Kč dražší než Sandero. Nový Logan MCV je aktuálně při leasingu od RCI (alias Dacia Finance) k dispozici sice bez slevy, ale v kombinaci s několika benefity včetně vítané pětileté záruky.

Ta je sice omezena na 100 000 km, ovšem Logan si soukromý zákazník s ročním náběhem přes 20 000 km většinou nekupuje a ve firmě půjde beztak nejpozději po třech letech z domu. Výbavové stupně nesou označení Access, Ambiance a Arctica. Základní provedení Access zahrnuje alespoň stabilizaci ESC, čtyři airbagy, posilovač řízení a dělené zadní opěradlo.

Nabídka verzí

Ambiance v Loganu MCV přidává dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken a za 20 000 Kč dostanete paket Cool Music rádiem s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizaci. Tento paket je standardem pro verzi Arctica, jež je zároveň bohatší třeba o palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant či elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV je třetí karosářskou verzí řady Sandero/Logan

Základem je konvenční zážehový čtyřválec 1,2 16v s výkonem 75 koní (55 kW), který je jedinou pohonnou jednotkou pro základní verzi Access i střední stupeň Ambiance. U Ambiance lze za příplatek 20 000 Kč provozovat tento motor také na LPG. V nejvyšší výbavě Arctica je k dispozici rovněž moderní, přeplňovaný tříválec TCe, který z objemu 0,9 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) a najdeme jej také v nejnovějších vozech značky Renault včetně aktuálního modelu Clio.

Také Logan MCV lze opatřit i vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, který je dostupný ve výkonových verzích 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je ale třeba důkladně zvážit, protože slabší z dieselů je o 65 000 Kč dražší než 1,2 16v a o 37 000 Kč dražší než 0,9 TCe, což jsou u vozu této třídy docela pádné argumenty. Převodovky pro všechny motory jsou výhradně manuální pětistupňové.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Témata článku: , , , ,