Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Možná namítnete, proč že to testujeme podruhé to stejné auto. Inu, ačkoli se to na první pohled nezdá, úplně stejné není…
Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...
Seznam kapitol
  1. Kufřík navíc, Čím se vůbec liší?, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Účelně a jednoduše, Velkorysý kufr
  4. Za volantem, Motor spíše potěší, Na silnici
  5. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (kompletní, 98x foto)

Účelně a jednoduše

Interiér a jeho uspořádání a rozměry jsou u Loganu opět takřka stejné jako u již zkoušeného Sandera, a totéž lze říci o použitých materiálech. Ty působí spíše bytelným než vysloveně laciným dojmem, kvalita dílenského zpracování je však poněkud diskutabilní. Snad s výjimkou látkových sedadel je zde všechno včetně palubní desky, středové konzole a dveřních výplní obloženo fádními šedočernými plasty. Jako drobné zpestření působí chromované obroučky výdechů ventilace a béžově lakované dekory na dveřních madlech, středové konzole a volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšte se na šedé, fádní plasty

Přední sedadla s efektním zvýrazněným stehováním jsou sice celkem rozměrná, ale jejich materiál je příliš poddajný, takže se v nich budete v zatáčkách naklánět ještě více než auto samotné. Místa je na nich ve všech ohledech celkem dost, horší je to s hledáním správné polohy. Jak kdosi správně poznamenal v diskusi k testu Sandera, za volantem se sedí jako na stoličce. Tomu odpovídá také poloha nohy na plynovém pedálu, do které na delších cestách budete možná brzy chytat křeč (naštěstí je tu tempomat).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na všech sedadlech je místa dostatek, jejich materiály jsou ale příliš měkké

Pouze v nejvyšší výbavě najdeme alespoň výškově stavitelný volant, ovšem umístěn je příliš blízko palubní desky. Zvláště postavy vyšší než 180 cm tak musí hledat kompromis mezi pohodlným úchopem volantu a nepříliš pokrčenými koleny, jež navíc mají tendenci opírat se o palubní desku. Na zadní lavici je místa ve všech ohledech překvapivý dostatek (a pro kolena je ho vlivem delšího rozvoru náprav ještě o něco více než u Sandera), takže se tam při troše sebezapření usadí i tři pasažéři běžných proporcí.

Velkorysý kufr

Zavazadlový prostor je přístupný rozměrným víkem, jež lze odjistit pouze stiskem masivního tlačítka, které nás vrací v čase o desítky let zpět. Odskočí jen o několik milimetrů, takže pro jeho otevření musíte zasunout prsty do škvíry pod jeho hranou. Zevnitř zcela nečalouněné víko spočívá na jednoduchých, do zavazadlového prostoru hluboko zasahujících pružinových závěsech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla je alespoň svým objemem velkorysý

Na rozdíl od Sandera na jeho vnitřní straně nenajdeme žádné madlo pro zavírání čistou rukou, ovšem při pohledu na ostré hrany plechů vám záhy dojde, že je lepší si ruku umazat než pořezat. Za levým kolem na vás kouká nijak nekrytý hever, jemuž naproti sekundují nedbale zavěšené šroubovací tažné oko a klíč na kola. Pod podlahou zkoušeného vozu bylo příplatkové rezervní kolo, k němuž lze naštěstí odložit povinnou výbavu a další drobnosti, aby vám nepoletovaly po prázdném kufru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní opěráky lze skládat; víko postrádá jakékoli čalounění či madlo pro zavírání čistou rukou

Kotevní oka pro síť nehledejte. V případě potřeby většího prostoru pro přepravované předměty lze sklápět asymetricky dělené zadní opěradlo na pevný sedák. Vzniklá plocha není zcela rovná a smířit se musíte s mírným přechodovým prahem, ovšem daleko citelněji budete při manipulaci s nákladem omezeni plechovými výztužemi po stranách a v horní části vzniklého průchodu.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kufřík navíc, Čím se vůbec liší?, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Účelně a jednoduše, Velkorysý kufr
  4. Za volantem, Motor spíše potěší, Na silnici
  5. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (kompletní, 98x foto)
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků