Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
Základní provedení Access zahrnuje v seznamu sériové výbavy také u Loganu alespoň stabilizaci ESC, čtyři airbagy a posilovač řízení, přičemž dělené zadní opěradlo na rozdíl od Sandera přichází až ve střední výbavě Ambiance. Ta přidává také dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken a za 20 000 Kč dostanete paket Cool Music s rádiem s CD, MP3, USB či Bluetooth a klimatizaci. Tento paket je standardem pro verzi Arctica, jež je zároveň bohatší třeba o palubní počítač, alespoň výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče či elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Jednou z mála odlišností tohoto Loganu od dříve zkoušeného Sandera byly kromě delší zádi snad jen letní pneumatiky
K testu jsme převzali nejlépe vybavený Logan se zážehovým přeplňovaným tříválcem a škálou doplňkové výbavy, jež se až na výjimky shodovala s dříve zkoušeným Sanderem. Z ní zmiňme především patnáctipalcové lité ráfky (+ 9 000 Kč), metalický lak (+ 10 500 Kč), tempomat s omezovačem rychlosti v kombinaci s koženým potahem volantu a madla řadicí páky (+ 9 000 Kč), elektrické ovládání zadních oken (+ 3 000 Kč), rezervní kolo (+ 1 500 Kč), couvací asistent (+ 6 000 Kč) a multimediální systém Media Nav s navigací a celkem příjemnou cenou 6 500 Kč (od testu Sandera podražil o 700 Kč, metalíza je dražší o 500 Kč).
Tím se cena vozu na snímcích zvýšila ze základních 222 900 Kč až na výsledných 268 400 Kč. To je o 7 200 Kč více než u dříve zkoušeného Sandera v identické verzi, přičemž jde hlavně o couvací asistent a mírné zdražení multimediální soustavy a metalízy. I v tomto případě platí, že je to docela dost peněz za podobný vůz, na druhou stranu připlácet za elektrická okna vzadu, kožený volant či litá kola u Dacie zrovna nezbytně nutné není…
Dacia Logan Arctica 0,9 TCe |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 268 400 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 159 900 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 4x |
El. řízení podvozku | ABS, AFU, ESC, ASR, CSV |
Centrální zamykání | Ano, s DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ne |
Stavitelný volant | Ano, výškově |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, man. |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ne |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vzadu |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |
Na první pohled
K vzhledu vozu se není třeba nijak důkladně vracet, je prakticky shodný se Sanderem. Také Dacia Logan tak vyniká měkce zaobleným boky karoserie a ostřeji řezanou přídí. Té dominuje široká maska chladiče doplněná po stranách sdruženými svítilnami, v jejichž středech se našlo místo pro zdroje denního svícení (na „velká“ světla je třeba přepínat manuálně, senzor chybí). Hlavní paraboly jsou společné potkávacím i dálkovým světlům.
Logan vyniká prodlouženým rozvorem náprav a karoserií se stupňovitou zádí
Při pohledu z profilu je jasné, že Sandero a Logan jsou shodné až po sloupky B včetně. Tvarování zadní části prahů je ale podobné, nechybí ani prolis obloukem přecházející nad dveřními klikami zadních dveří. Tyto dveře jsou u Loganu především poněkud delší (což mírně usnadňuje nastupování), ale jejich napojení na střechu přes mohutné, ovšem ostře zakončené těsnění je podobné.
Přední svítilny nesou zdroje denního svícení
Zcela jiná je u Loganu pochopitelně záď jeho karoserie, i když podobně tvarované zadní svítilny i v tomto případě ostře vybíhají do blatníků. Většinu zadního čela zabírá poměrně velké a až k nárazníku zasahující víko zavazadlového prostoru.