Test: Dacia Lodgy - obrovský prostor za málo peněz

I se slušnou výbavou je levný a neuvěřitelně prostorný, i v sedmimístné verzi v kufru zbývá 207 l místa pro zavazadla. Přesto nabízí slušný kvalitativní standard. Jmenuje se Dacia Lodgy.
Test: Dacia Lodgy - obrovský prostor za málo peněz
Seznam kapitol
  1. Sázka na užitečnost, Nabídka verzí, Pohonné jednotky, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Spousta místa pro všechny, Zavazadlový prostor
  3. Kdo hledá, najde (ale ne vždy), Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

A vystupujeme

Za volantem vozu na snímcích jsme absolvovali necelých 1 200 km. Dacia Lodgy vyloženě nepřekvapila, ale je třeba uznat, že jsme čekali méně. Ano, je to auto stavěné jednoduše (např. víko zavazadlového prostoru nemá čalounění, ale pouze plastový kryt na svém středu), ale docela kvalitně. Všechno funguje, nic nevrže (kromě čehosi v zavazadlovém prostoru) a výbava nepostrádá nic důležitého.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krásy Dacia Lodgy mnoho nepobrala, ale za málo peněz nabízí spoustu muziky

Za čtvrt milionu korun zde stojí auto s klimatizací, dálkovým centrálem, elektrickým ovládáním oken a zrcátek a docela chytrým rádiem s Bluetooth a vstupy pro externí zvuková zařízení. Lodgy je navíc enormně prostorným strojem, který poslouží nejen náročnějším rodinám, ale také každodennímu použití ve službách živnostníků, kteří ocení také tříletou záruku. Rozhodně bychom si připlatili alespoň za loketní opěrku mezi předními sedadly a parkovací asistent vzadu.

Prodejní hodnota takového auta bude za několik let nejspíš mizivá, přesto jde o plnohodnotnou alternativu k produktům zavedených výrobců. Spotřeba paliva nebyla nijak horentní a v hrubých rysech odpovídá tvrzení výrobce, ve městě jsme jezdili za 8,6 l/100 km, na dálnici za 7,4 l/100 km a na klidných cestách mimo město jsme se pohybovali okolo 5,7 l/100 km.
 

Technické údaje: Dacia Lodgy

  • Rok • stupeň výbavy 2012 • Arctica
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/2 • OHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 598 cm3
  • Vrtání • zdvih 79,5 mm • 80,5 mm
  • Stupeň komprese 9,5:1
  • Nejvyšší výkon 60,5 kW (82 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 134 Nm při 2 800 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,5 s
  • Nejvyšší rychlost 160 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 827 l • 2 617 l
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 090 kg • 1 800 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 9,4 • 5,7 • 7,1 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 810 mm
  • Rozměr pneumatik 185/70 R14
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 498 × 1 751 × 1 682 mm

Naměřené hodnoty

Stupeň/rychlost50 km/h90 km/h130 km/h
1
23 800 ot./min.
32 400 ot./min.4 400 ot./min.
41 700 ot./min.3 200 ot./min.4 600 ot./min.
51 400 ot./min.2 500 ot./min.3 700 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh46 db
50 km/h (4. st.)57 db
130 km/h (5. st.)72 db
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
115,11 s
214,76 s
314,66 s
Průměr14,853 s
60 – 100 km/h
3. stupeň8,78 s
4. stupeň11,12 s
80 – 120 km/h
4. stupeň12,18 s
5. stupeň15,84 s

 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na užitečnost, Nabídka verzí, Pohonné jednotky, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Spousta místa pro všechny, Zavazadlový prostor
  3. Kdo hledá, najde (ale ne vždy), Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 72 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků