Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Rumunsko-francouzské SUV mělo podle svých původních plánů namířeno na východní trhy, rozbité silnice nebo rovnou do lesa. Jenže zákaznici se našli také ve městech a rozhodně jich nebylo málo. Z jejich pohledu ovšem nesl Duster několik chyb, které bylo potřeba napravit. A proto přišel facelift.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohled klasika, Navigace za hubičku?
  3. Výborný do města
  4. A jinak jezdí jak?, Verdikt
  5. Fotogalerie

Představovat Dacii Duster je zcela zbytečné. Na trhu se poprvé ukázala v roce 2010 coby levná alternativa k automobilů kategorie SUV (nebo crossover). Na rozdíl od drtivé většiny z nich ale kromě nízké ceny dokázal Duster nabídnout také vysoce nadprůměrné schopnosti v terénu. Aby také ne, když v pohonu všech kol má prsty Nissan.

Podle původních představ se Duster měl prodávat převážně na východních trzích, případně pod značkou Renault někde v Jižní Americe. Prostě všude tam, kde se najde mnoho méně solventních zákazníků, případně zájemců, kteří chtějí (nebo musí) jezdit mimo silnice. Nikoho z marketingových plánovačů nenapadlo, že by se Duster mohl stát tolik populární také v celé Evropě. Asi za to může částečně finanční krize, každopádně tahle Dacia představovala trefu do černého a vůz se kromě venkova začal objevovat i ve městech, kde sloužil coby levná náhrada za klasická SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazený Duster se neměl změnit. Cílem faceliftu bylo pouze vyjít vstříc zákazníkům, kterým tohle auto původně určeno nebylo. 

A právě v tom byl problém. Duster je v podstatě jednoduchý off-road a u takových aut hledíte ve větší míře na všechno ostatní, jen ne na pohodlí, což byla jedna z velkých rezerv, kterou si rumunské SUV neslo ve svém genetickém kódu. Když zavzpomínám na testy předfaceliftových verzí, vždy se mi vybaví auto, se kterým jsme jezdili všude možně a byla to velká zábava, ovšem jak přišlo na silniční přesuny, nic extra. Duster byl především dost hlučný.

Renault Duster Détour: ještě drsnější Dacia

Renault Duster Détour: ještě drsnější Dacia

Přidat můžeme také dalších pár drobných prohřešků. Třeba stahování předních oken umístěné na středovém panelu. To ne každému úplně vyhovuje. Interiér působil dost lacině a celý ten levný dojem podtrhla slušně řečeno krycí látka v zavazadelníku.Tedy přesněji řečeno takový jakýsi hadr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přestěhované ovladače na stahování oken nebo plato kryjící zavazadelník. Dva příklady napravených chyb původní verze.

Jasně, majitelům by to mohlo být jedno, ale když už vlastně sami zákazníci zatáhli Duster také mezi městská SUV, bylo docela vhodné na všech těchto „chybách“ zapracovat. A přesně v tomto duchu se nesl facelift představený minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Celá kauza modernizovaného Dusteru se dá shrnout celkem pohodlně do jedné věty. Duster zůstal stejný, ale je podstatně pohodlnější. Které konkrétní oblasti mají toto na svědomí, to si řekneme v následujících kapitolách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohled klasika, Navigace za hubičku?
  3. Výborný do města
  4. A jinak jezdí jak?, Verdikt
  5. Fotogalerie

bazar

Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 143 870 km
Cena: 171 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 325 000 Kč
Dacia Logan 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 240 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 325 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 57 517 km
Cena: 201 000 Kč
Dacia Sandero 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 535 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků