TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

114 komentářů

DusterMan
29. června • 23:20

Duster, krasna prace za dobrou cenu. Uplne perfektne vykopla Tuson z pozice lidovky nekam na srotak a ten si kraluje mezi levnejsimi SUV. Bravo Dacia, Bravo Duster. B-]

Pilot
30. června • 7:03

😂Jasně magůrku. Proto je Hyundai Tucson nejprodávanějším SUV třeba v Německu.

Pilot
30. června • 7:05

zahraničním SUV

koncernový antipíčus
29. června • 18:12

Hádky kundajistů s dusteristy jsou fakt vypečené. My velcí kluci se musíme akorát smát, jako děti ze školky, přitom ty jejich bábovičky jsou jedna za osmnáct a druhá bez dvou za dvacet.

Franc
29. června • 19:43

Vy jste ti nejmenší kluci, řekl bych přímo batolata. Především jsou to bábovičky od koncernu VW (škodovky) a dačky, které jsou jedna za osmnáct a druhá bez dvou za dvacet.

RR
29. června • 15:55

zrušte tady na tom Blesk autorevue diskusi, protože to je na blití B-]

Allamarein
30. června • 8:53

Tak ji nečti, ne?

emkejx
29. června • 14:21

je to 1.0 alebo 0.1?! ved je to jedno, to turbo sa co to natoci...

Jozef
29. června • 8:26

Autor článku by si ju klidne koupil.......... ale pre istotu má v garáži úplne niečo iné ako Daciu 🤔

k22
29. června • 10:06

Celý ten článek zkopíroval Mička od Vaculíka ze SM. ;-)

Libor81
29. června • 15:03

Právě taky mě to zaujalo, podobnost je tam evidentní. Jenže někdy články sdílejí ofiko, tak težko říct. Působí to na mě tak, že ofiko vzal článek Martina Vaculíka a pro zdejší publikum jej trochu zkrátil a zjednodušil, aby mu zdejší jednodušší publikum rozumělo. Stejně na mě působí video v Garáži od Ondry Chamily na Land Cruiser 100. Mazání kardanů zjednodušil, ale jinak je to z velké části Martin Vaculík, jen opět v nějaké podobě pro jednodušší. Jak to je nevím, že se čtou a inspirují navzájem chápu. Ale máte pravdu, že revajvly jsou od originálu až móóóc okaté. :-|

vipe
29. června • 8:06

Jako za ty prachy dobrý - ale .....Dobré pro někoho kdo jezdí, s nájezdem dejme tomu do 10000 - 15000 ročně bych si to setsakra rozmyslel - zvláště jestliže na benzín spotřeba tohohle auta nebude zase tak vysoká.
Není to jenom o tom že jezdím levně ale taky o to žem mám v autě další systém který se může pokazit - je to potenciální komplikace + jsou tam omezení - nemůžu parkovat všude, je tam další servis atd. A ano nějakou zkušenost s lpg mám. :-))
Je třeba si uvědomit že LPG v takovémhle autě je v kategorii "nechci slevu zadarmo"

Dan
28. června • 18:57

Docela mě zaráží, jak je dělané to LPG. Vždyť to má být originál od výrobce, ale i tak je to tam vyvedené formou pár diod, které ukazují stav nádrže. To jako je tak složité přidělat extra ručičku přímo do přístrojové desky? Takhle to vypadá jako dodělávané.:-D:-D:-D

Q
28. června • 19:20

Je to víceméně klasická přestavba, ale provedená už ve výrobním závodě. I díky tomu je to za hubičku.
Ručičku byste chtěl k čemu? U systémů s reduktorem ty diody bohatě stačí. Není tam žádné čerpadlo, LPG se dopravuje do reduktoru samovolně díky svému vlastnímu tlaku. Ve výsledku je vlastně jedno, jaká je hladina LPG v nádrži, rozhodující roli hraje tlak.
Třeba u Opelu se za LPG připlácelo kolem 50 tisíc, LPG systém byl do auta mnohem více integrován (například palubní počítač ukazoval spotřebu LPG), ale ručička na LPG nádrž tam taky nebyla.

Red
29. června • 4:37

U LPG je důležitá hladina. Tlak je konstantní bez ohledu na množství kapaliny. Tlak se mění s teplotou a ve chvílích přeplnění nádrže či úplné vyjetí kapalné fáze.

Q
29. června • 7:02

Přesně tak, tlak závisí zejména na teplotě. Ale také je potřeba vzít v úvahu, že jde o dynamický děj. Klasicky to bývá tak, že ve chvíli, kdy máte skoro prázdnou nádrž a dáte plnou akceleraci, tak "dojde plyn" a přepne se to na benzín. Ale LPG v nádrži stále je, ale nestačilo to k tomu, aby ho teklo do reduktoru tolik, aby "nakrmil" vstřikovače. Když to znova přepnete, můžete jet na LPG třeba dalších 10 km, když budete akcelerovat jen mírně. A i pak tam ještě nějaké kapalné LPG je.

vvvv
28. června • 19:45

:-D citron c3 lpg 2017... origo tlacitko aj rovnaka rucicka paliva.
ono sa to da.

Q
28. června • 22:23

Citroen C3 s originálním LPG? To jsem ani nevěděl, že něco takového existuje. V ČR se to asi neprodávalo.
Neříkal jsem, že to nejde. Třeba u aut na CNG bývá ručička běžně.

Xixao
28. června • 20:04

Hele a jak ta rucicka ukazuje presne v ramci dojezdu? Me se totiz nikdy nepovedlo naladit cidlo v nadrzi (ona je to prakticky takova packa) tak, aby to ukazovalo rozumne naplneni nadrze. Stacilo dojet k jine plnicce s krapet jinym tlakem a bylo po mereni. Takze nejlepsi zpusob mereni byla odjeta vzdalenost od posledniho naplneni.

Dan
28. června • 19:33

Nejde o to jestli je to formou ručičky, diodek nebo kdo ví čeho ještě. Jde o to, že je to ve formě navrtané díry navíc v palubní desce, do které je narvaná nějaká kontrolka. Když to dělá výrobce, tak by to mělo být udělané pořádně. Integrované do infotainmentu a v předním panelu, stejně jako stav benzínu. Když to dělá výrobce, nevidím důvod, proč by to mělo být schované pod volantem.:-|:-/:-(

Q
28. června • 22:31

Vzhledem k té ceně 10 tisíc Kč mi to přijde naprosto v pohodě. Pokud bych se o něco zajímal, tak o jiné komponenty ... jak kvalitní jsou LPG vstřikovače (na tom se i u oroginálních zástaveb často šetří a je to pak častý zdroj problémů) a zda je řidicí jednotka LPG zablokovaná nebo ne (zablokovaná komplikuje opravy v nezávislých LPG servisech).

K.Klíma
22. července • 14:53

U továrního LPG je zcela zásadní přizpůsobení motoru k provozu na LPG. To je ten bonus. Ostatní je nepodstatné. Dodatečné přestavby vozů se často stávají pro majitele některých vozů "danajským darem" a to když se jim motor po několika desítkách tisíc km vysype.

Red
29. června • 6:00

Řídící jednotka je nastavena pro tenhle typ motoru, tudíž bez možnosti úprav. Vstřikovače jsou opravdu srdcem LPG a jejich životnost především závisí na kvalitě paliva. To však platí pro BA i D.
V tomhle případě Dacie zvolila vstřikovače repasovatelné. Za cenu dnešního jednoho benzínového máte všechny plynové 2x a za cenu jednoho naftového snad i 10x.
Duster je bohužel jedno z posledních aut jezdících na LPG, kde při dnešní ceně plynu jezdíte pod korunu, což nedokáže ani můj skutr.
Celá zástavba je volena vcelku rozumně, jelikož jsem se setkal s originálníma zástavbama, kdy oprava přesahovala cenu nového jiného zařízení.
Ukazatel stavu plynu, myslím, že výrobce šel cestou nejmenší komplikace ve výrobě a k ceně. Vzhledem ke znalosti téhle problematiky, řešit s někým co by stálo kdyby, je zbytečné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jim
1. srpna • 9:42

Ono s těmi "továrními" přestavbami je to všelijaké. Renault měl již koncem 90.let v nabídce 3 "tovární" přestavby (Laguna, Kangoo, Scenic). Zástavba byla obdobná jako zde - jenom místo LandiRenzo bylo použito Vialle (což se nakonec ukázalo jako problém - nákupní rozdíl při pořízení, údržba a ceny komponentů při opravě byly neúnosné, takže celý program v podstatě zkrachoval). Kromě věcí, které se zde vyzdvihují (skryté plnění pod víčkem - to vám mimochodem nabídne dnes každý lepší "přestavovatel", tady je to alespoň bez šroubovacího adaptéru) se jednalo o jinou hlavu válců (aby se neřešilo "přimazávání" typu GasLube apod.), jiné ventily atd. Zde se o tom decentně mlčí...
Za zmínku stojí dvě věci:
1. "chybějící" nálepka LPG - nálepka tam je proto, aby v případě havárie např. hasiči věděli, že v autě ja kromě benzínu také něco jiného, takže se jedná patrně o nedbalost prodejce.
2. Dle stávající legislativy určuje životnost nádrže její výrobce (viz vyhl. 341/2014, příloha 11). Vzhledem k tomu, že řada majitelů musí měnit nádrže po 10 letech od data výroby, bude zajímavé, jak se bude řešit případ zástavby této "věčné" nádrže v budoucnu (uvědomme si, že se jedná o zaměnitelné komponenty, (homologované podle R67/01), při výměně se řeší rozměr a způsob uchycení, nikoliv výrobce nádrže).jako náhrady za starou - propadlou - nádrž. Dozajista se najde nějak klička, aby to nešlo, a montéři si svůj. byznys udrželi...
K ekonomice provozu - jezdím na LPG cca 30 let (Felicie, R. Laguna, Volvo S40 II, Volvo C70 II) a pro HRUBÝ odhad mi vždy postačovala "kupecká" matematika - na 1 km ušetřím cca 1 Kč (7 litrů benzínu po 30 Kč, 9 litrů LPG po 12 Kč). Takže když přestavba vyjde na 30 000 Kč, po 30 000 km to mám "doma". Je velmi zhruba, ale pro orientaci to vychází.
A ten pocit - tankovat 40 litrů za 500,- - K NEZAPLACENÍ:.

sarusian
13. září • 11:09

mam logana mcv II 2014 lpg, zatial najazdene na lpg nieco cez 120tis., investicia do lpg zatial ziadna, okrem prehliadok, povodne su aj vstekovace, auto ma stalo 9700e, ak beriem, ze som usetril 120 tis. czk, co je cca 4500e, mozem byt vysmiaty

Q
29. června • 8:10

Uvidíme za dva roky na diskuzi na Dacia klubu, jak dobře se s tím tentokrát Dacia a dodavatel LPG systému popasovali.

Dan
28. června • 23:33

Já o koze, vy o voze... já namítám, že výrobce odflákl design a ulehčil si vývoj tím, že jen okopíroval práci domácího kutila a vy mi tu argumentujete cenou a technickými parametry. :-/

Mondeák
28. června • 18:30

Zrychlení z nuly na sto za 13,8 . To jako vážně ;). To je opravdu velmi živý motor :)

krakonoš
10. února • 10:28

Kdysi jsem vlastnil Ibizu, také s litrovým tříválcem. po rovině a s kopce to jakžtakž jelo, ale jak to mělo jet do kopce, začalo se to třást jak drahej pes, muselo se podřadit a v nádrži okamžitě vír. Najela 90.000 a pak jsem ji vyměnil za Hyundai i 30 s šestnáctiventilovým atmosférickým čtyřválcem a šestistupňovou manuální převodovkou. Jezdí to mnohem lépe, tišeji a s menší spotřebou a protože to mám upravené na E-85, (23 - 24 Kč/litr), jsem na 1,40 Kč na km, Rozjezd ve městě vypadá tak, že když naskočí zelená, dám 1, polochtám plyn, pak 3, znovu polochtám plyn, na tachometru je 50, takže dám 6 a jedu si za 4l/100km průměr. Takže až si někdy v daleké budoucnosti budu pořizovat jiné auto, koupím raději bazarovou ojetinu se čtyřválcem, než sebenovější a sebelevnější tříválec. A pokud budu legislativním násilím donucen koupit elektronesmysl, koupím k němu okamžitě přívěsný vozík s elektrocentrálou a budu dobíjet za jízdy, protože to je a ještě dlouho bude, jediná možnost, jak s elektronesmyslem dojet o kousek dál, než do sousední vesnice.

Q
28. června • 19:00

Každé číslo je relativní. Kdo předtím měl Fabii 1.2 HTP 40 kW, bude si to pravděpodobně pochvalovat. Kdo předtím měl Chevrolet Camaro 7.0 LS7 V8 377 kW, bude na to nadávat. Lze však očekávat, že těch z první skupiny je u nás více.

Jyrka Syrka
28. června • 19:44

Hlavně to není o živém nebo neživém motoru, ale o poměru výkon váha.
On by ten "neživý" motor jak zmiňuje nadkolega asi jinak cvičil např. s prckem Kia Picanto.

Jyrka Syrka
28. června • 18:41

Tak mě by zajímalo, závodníku, za kolik dělá 100 tvoje kára a hlavně kolikrát jsi to za posledního 1/2 roku použil ?:-/

Robin
28. června • 20:29

Tak zase na rovinu, s touhle dynamikou nemáš moc šancí na předjetí autobusu, jedoucím klikatící se okreskou a to nemluvím o kopcích. Ale v této cenové hladině to není nedostatek.

Jyrka Syrka
28. června • 22:06

Tak po takové klikaté kopcovité okresce plné horizontů a nepřehledných zatáček jezdím denně 50 km. Kamiony a autobusy úplně běžně v zatáčkách 1/2 metru přes čáru takže v běžném provozu předjetí není ani tak o dynamice ale o štěstí a o srdci se vedle nich vejít.

Allamarein
28. června • 21:07

Předjet autobus není problém i se slabším autem, když nejsi retardovaná opice.

Robin
28. června • 22:06

Mpolane, doufám, že nejsem. Jako 18 letý smrkáč jsem začínal jezdit s atmo podobné dynamiky. Bylo třeba mít větší rozestup od předjížděného, již předem podřadit, vytočit motor, rozjet to a do levého již s rozdílem rychlosti. I tak jsem nemohl předjíždět tam, kde to silné vozy zvládly s přehledem. A trvám na tom, že dynamika 13.8s ti na okreskách automaticky zamkne mnoho míst, která pro tebe budou na předjetí krátká. Teď jezdím relativně dost silným vozem, tak mohu porovnat. A opět dodám, v této cenové kategorii to není vada, je to celkem běžná vlastnost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
29. června • 8:51

Promiň, ale proč pod můj příspěvek dáváš něco pro "mpolana"?

Karell
28. června • 18:14

Šuplík. Jel jsem v tom a motor je tam snad z vysavače. Ale věřím, že důchodci s rádiovkou na hlavě si přijdou na své. Článek je jen placená reklama. Normální chlap nečte Blesk a nejezdí v Dácii.

CarPro
28. června • 22:38

Čím tedy jezdí normální chlap? Busem? Vlakem? Suzuki? Dáciou? Audi? nechám se poučit. Ale myslím, že moc trpíte na předsudky ;-)

Libor81
29. června • 15:05

Třeba i na koni :-D

Jyrka Syrka
28. června • 18:35

Jsem důchodce bez rádiovka a ten litrový "vysavač" má podle mého názoru 100 pro SUV naprosto dostačujících kobyl. Momentálně mám Yeti o stejném výkonu.
Já vím pro vás mladíčky kteří potřebujete na rozjezd z 50 km/hod v obci na 90km/hod
250 kW a 2 vteřiny je to směšné, ale s tím nic nenadělám.
Tedy za mě "holátko" za 220K asi ne, ale tu druhou za 260K proč ne ? Škodovka za tu cenu nabízí vykuchanou Fabču.

Tomáš
28. června • 15:16

Daciu ani zadarmo.

Ota
29. června • 18:18

slova jako z mramoru .. bazaroveho kovboje ...:-D

Roman
29. června • 17:35

Ano, ale přidal bych k tomu ještě škodovku ani zadarmo.

Allamarein
28. června • 16:53

Taky jednou dospěješ.

Q
28. června • 14:31

Prostě za tu cenu si zákažník těžko může stěžovat. Myslím si, že ideálem je prostřední verze Comfort a dokoupit do ní automatickou klimu a sadu bederní a loketní opěrky. Otázkou je kvalita sedadel a audiosystému, ale to si každý může vyzkoušet.
Velká škoda je, že Dacia nenabízí klasickou nižší střední třídu. Nemyslím Logana, ale něco na úrovni řekněme 10 let starého Focusu či Golfu. To by v nastávající krizi určitě mělo úspěch.

Zdenej
28. června • 12:36

Achjo, vážně se tu rozplíváte nad Dáčijí? Vždyť je to šunt co se za dva roky rozpadne. Už v novém voze všechno vrže. Na omak je cítit, že je vyrobené z nejlacinějších plastů. Pro mě kvalitní auto je jen z Německa...

Milivoj
27. listopadu • 21:21

Nech si své znalecké žvásty a kup si od Turků v Německouo olítanou kraksnu s 3x přetočeným tachometrem, hlavně, že je z Německa...

WP
28. června • 17:30

Nejdříve by jsi se měl naučit pravopis. A pak už stačí přestat psát nesmysly, takový Umr2.

petr r. (petrumr)
29. června • 15:31

kde bydlíš, chceš férovku, tak si mě neber vůbec do huby učitélskéj šméjde, začnu taky podpásovky.

petr r. je blb
1. července • 18:10

hlupák :-D:-D:-D

pirate
29. června • 16:05

Tolik hrubek v jedné větě, tvojí češtinářku právě odvážejí havrani.

Shimi
28. června • 20:24

WP: "by jsi se"? Slušná střelba do vlastní nohy.

Allamarein
28. června • 16:52

Jsi blb.

ach jo
28. června • 15:53

My se fakt nerozplíváme. :-)

k22
28. června • 13:42

Vrže i nová Oktávka nebo Suberb - ale za 2x tolik...

.
28. června • 15:55

Kecáš. Už jsem měl několik Octávek a ani jedna nevrzala.

Šurák
28. června • 19:24

není důvod aby vrzala, ale mohl jste si v ní zavrzat vy;-)

UKU
28. června • 14:46

Proto volím kvalitu bez kompromisů Hyundai, který poráží i tu dnes již vyčpělou německou kvalitu.
Dacia? To je synonymum pro značku pro kterou je slovo kvalita absolutně něco neznámého.

CarPro
28. června • 22:35

Volte si co chete, na preferencích KSČM a STB-ANO je jasně vidět, že je mezi námi stále hodně "popletů". Stejně tak si volte kompromisní Hujdaj, ale Dacia je už je několik let lepší. Ke všemu hraje velmi fér. Tak hezkej den. ;-)

Roman
29. června • 17:30

Dacia lepší než Hyundai? Naivní hlupáku. Tomu ani sám nevěříš. To je prostě mega blbost.
Jsou to přesně ti o kterých píšeš zákazníci Dacie a škodovky. Podle statistik Hyundai kupují pravicově orientovaní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CarPro
29. června • 23:49

:-D zrovna vy mluvte o orientaci :-D a nezáviď Dacii lepší renomé :-P

Pilot
30. června • 6:52

Závidět renomé Dacii? Jsi blázen. To je, na rozdíl od Hyundaie, podznačka, kterou prakticky ve světě nikdo nezná. Stačí se zeptat nekoho třeba US, jestli mu něco říkají značky jako Dacia, Škoda, Peugeot, Citroen, Seat, dnes už i ten Renault, a v 99% ti řekne, jestli jsi nespadl z višně na hlavu, že něco takového snad ani neexistuje. To je to tvé renomé.

setr
28. června • 11:29

Jedině dvouválec na dřevoplyn. A pořádnej setrvačník! Pak to teprve bude ta správná kára pro chalupníka.

jeden kluk
28. června • 10:00

415 000,- za tohle testovane vozidlo je docela na zvazeni, ale je to Dacka. Skodovka porad zdrazuje a zacina byt dostupna pouze pro bohate:-( coz je skoda.

DDT
28. června • 10:18

Žít v EU začíná být peklo.
“Ze všech tyranií je ta, která je upřímně provozována ve jménu dobra obětí, snad ta nejtvrdší. Bylo by lepší žít pod vládou loupeživých baronů než pod všemocnými morálními šťouraly. Krutost loupeživého barona může chvílemi spát, jeho chtíč může být v jistý okamžik ukojen; ale ti, kdo nás trápí pro naše vlastní dobro, s tím budou pokračovat donekonečna, protože k tomu mají souhlas svého svědomí.”
C. S. LEWIS

Není to černobílé
28. června • 11:51

Jsem rád, že lidé, kteří mají ve všem hned jasno, nepochybují o svém nepříteli, EU.400tis je jen 12 průměrných mezd! Cenový střed je zhruba na 2/3 průměru. V roce 2000 bylo 12 průměrů zhruba 180tis. Můžeš mi říci co jsi mohl v této době za 180tis koupit? Auta nejsou vůbec drahá. Jen lidem došlo, že je třeba šetřit na důchod, zdraví a díky vládám, které přihrávají dotace pro své kamarádíčky, nově i svým vlastním společnostem (to je těžký bizár) a neinvestují do infrastruktury, máme drahé i pořízení bydlení vč. podnájmů. Takže na auto nejsou ochotni dát tolik peněz.Vůz mírně prodražují emisní limity. Nucené investice do moderních technologií jsou růstová strategie Evropy pro další dekády. Jestli tedy nechceš začít konvenční válku se zbytkem světa. To by mohlo finančně také pomoci. Faktem je, že konkrétně v automotive, evropský trh disponuje zástavbou malými, na spotřebu úspornými, výrobně levnými jednotkami. Což bude nakonec poptávat celý svět a ty technologie mají evropské společnosti. Díky zlé EU máš povinně minimální záruku na nový vůz 2 roky a 10let po ukončení výroby musíš sehnat klíčové náhradní díly. Už vidím, jak by naše vláda schválila záruku půl roku a díly 2 roky a poslanci by nestačili vynášet igelitky zadním vchodem.A na konkrétním příkladu z naší politiky můžeš vidět, že loupeživý baron nemá nikdy dost a to v jakémkoliv množství. DM drogerie obsazena jeho předraženým covidem a jiné společnosti nedostali ani licenci. Naopak, jídlem roste chuť.

Mirek
28. června • 15:46

Prosím tě, o které zemi to píšeš, že je to 12 průměrných mezd? V současnosti u nás, tedy 2020, je to asi 34 000 Kč HRUBÉHO. Tak lidé tady můžou jít nakupovat za hrubou mzdu? Nemícháš trochu jablka s hruškami?

Malé a úsporné motory? Jo, při pomalé jízdě. :-D

Od kdy je povinnost vyrábět náhradní díly 10 let po skončení výroby? To jsi zavedl teď a pro celou EU tímto svým příspěvkem?

Ota
29. června • 18:16

pro jelita jako je Mivek, ktery sjou uplne mimo a nejsou schopny si nic dohledat - typicky zakompexovany volic ANO
Díly nezbytné pro provoz vozidla jsou dostupné minimálně 15 let po skončení výroby.
https://www.autosport-kucera.cz/originalni-dily...
kupodivu, tato povinnost neplati jen pro automobily, ale i pro nektere dalsi produkty - treba plynove kotlea VZDY se pocitala hruba mzda za kterou si muzes to, ci ono poridit... dane a odvody ma totiz kazdy jinak . uz se to pocitalo v 80. letech ve svete motoru v DEM

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. června • 18:27

Pro pomatené zaostalce.
Auta jsou spotřební zboží, tedy jako mixér, chladnička, televize...
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-o... ...
https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/de... ... Čús jelito Oto.

LOL
29. června • 7:46

Přepočet na hrubou mzdu je zaužívaný standard, který platí i pro to srovnání z roku 2000, tudíž baseline sedí a srovnáváme jabka s jabky. Průměr samozřejmě není nic, podstatnější je medián, ale i ten narostl, z 13 tisíc na 31 tisíc. Což statisticky značí, že společnost bohatne jako celek, a tedy na nové auto dosáhne daleko více lidí, protože ceny nových levných aut buď klesají, nebo stagnují.

Q
28. června • 14:48

Evropa začíná technologicky zaostávat, protože tradiční průmysl se stěhuje čím dál více mimo Evropu, zatímco v moderních technologiích (počítače, smartphony) byla Evropa mimo špičku odjakživa, snad s výjimkou Nokie.
Zbývá jen automobilový průmysl, v něm je Evropa stále na špici. Jenže skoro celý technologický řetezěc Li-ion baterií je několika důvodů koncentrován v Asii, takže legislativní protlačování elektromobilů bude znamenat nejen okamžité zhoršení obchodní bilance Evropy, ale z dlouhodobého hlediska budou evropské automobilky ztrácet technologický náskok. Nic netrvá věčně. Podívejte se na Fiat, kdysi motorizoval doslova půlku světa (ať už přímo, nebo poskytováním licencí). A dnes vyrábí 10 let starou Pandu, 15 let staré Ducato a podobně.

DDT
28. června • 12:31

„Vůz mírně prodražují emisní limity."Díky za nedělní záchvat smíchu. Nemám potřebu diskutovat s komikem.

LOL
29. června • 7:36

Proč jsou tedy v Kalifornii tvrdší emisní regulace, a přesto jsou tam auta levnější?
Proč ameriky vydrží v pohodě najezdit půl milionu a německá šáde se ti vysype ve 180 tisících?Protože v U.S. si automobilky nedovolí prodávat předražené shity jako ty evropské. A jakýkoli podvod je nakonec odhalen a potrestán. Problém není EU, problém jsou nenažraní šmejdi ve vedení automobilek a hloupá lůza, co kupuje předražený a nekvalitní koncern.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
29. června • 8:45

A ten alobalovy klobucik sedi dobre?

setr
28. června • 12:44

Spíš ti chybí odpověď...:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DDT
28. června • 14:56

Vypíchl jsem asi největší kravinu v jeho příspěvku a dle toho fakt nemá smysl reagovat na ostatní kraviny.

setr
28. června • 11:26

Nějaká souvislost s Dusterem na LPG? Nebo Škodovkou?

petr r. (petrumr)
28. června • 8:17

hlavně nečistěte nádrž na dvorku domu kde máte kanál z dědiny. LPG je težší jak vzduch a ty čidla na stropě tych garáží nepomůžou. Pojedu kolem naší dácii, ta cena tam je nižší, ale bomba ve spotřebě je namontovat lpg na priuse s mapou pro hybridy, ti co koupili diesla v dusteru jsou ted smutní.

WP
28. června • 17:28

Může ten žvást někdo přeložit?

Šurák
28. června • 9:02

Král použitelných lidových aut je tady B-] Opravdu příjemně překvapil. Nyní není sebemenší důvod kupovat nebo jakkoliv se zajímat o pofidéní Hundaj i30 :-D Pan redaktor vůz popsal velice hezky. Samotného mě překvapila příjemná jízda, solidní stavba a celkově tak levný provoz. SUV styl pak už jako příjemný bonus. Bravo, to se Dacii povedlo B-]

moje jmeno
28. června • 21:25

Nic proti Dusteru nemám, ale !!! Sebemenší důvod??? A co když prostě nechci SUV? Co když se mi SUV doslova hnusí? Co když SUV prostě na nic nepotřebuji? Co s tím naděláš nyní?

Jane Doe
28. června • 20:33

To jsi neměl dělat, takhle plivat na Hyundai, modlu zdejších diskutérů. Už si zapsali tvůj nick na blacklist a máš zde utrum. Tady se totiž plive pouze na Škodu/koncern VW. :-D

Zdeněk H.
28. června • 20:55

No, tady se plive hlavně na Hyundai jedna lež za druhou. Na škodovku tady nikdo neplive, ale uvádí se o ní skutečná pravda, aby se potenciální zájemci o ni nenechali utáhnout na vařenou nudli a nadšené kecy škodafanatiků.

Tom
28. června • 20:22

Dacia nesahá Hyundai, resp. i30 ani ke dnu drážky v pneu. Co to je Dacia? Taková značka vůbec existuje?🛴🤣

Jedna Bedna
28. června • 21:05

No na rozdíl od korejského shitu si Dacia na nic nehraje. Zatímco korejci vám za nemalé peníze prodají nespolehlivý fejk s přehnanými náklady na servis, Dacia vám za rozumné peníze prodá akceptovatelné lowendové auto, které neohromí, ale jakž takž funguje.

UKU
29. června • 9:27

Ano, Dacia na rozdíl od Hyundaie jen jakž takž funguje, nic víc.
Hyundai funguje vždy. Je totiž jedou z nejspolehlivějších značek aut. A v oblasti bezpečnosti je na špici a překonává i Volvo, které bylo bráno jako etalon.
Dacia je prostě na úplném dně automobilismu. Nemá daleko od koňského provozu. To už i ten kůň má větší životnost a hlavně na rozdíl od ní nerezne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kožmužna
20. července • 3:21

Hmmmm. .....A co Tvá životnost, chrabrý junáku. Dacia (ta nová) má podle odborníků jednu z nejlepších antikorozních ochran. Dno automobilismu ...... ten výraz už sám hovoří za Tebe. Pakliže ovšem jezdíš Rolls Roycem a jmenuješ se třeba Bakala, pak se nedivím. Hlavně ať Ti doutníček nespadne při řízení do klína. To bys mohl řvát víc než ten Tvůj zmiňovaný kůň.:-))

Libor81
29. června • 15:10

Hele trole z křivého Hovnaj ČR, jak to máte s tím Kimem? Byl viděn jen jednou a to jen údajně, v továrně na Hnojiva. Tak je teda živej nebo ne? Ono neučastnit se přehlídky a narozenin není jen tak. Nebo fandíš té jeho sestře?

Mirek
30. června • 18:17

Hmmm, ty musíš mít alespoň tři vysoké školy, každá minimálně třicet pater. :-D

Roman
29. června • 17:09

Jen idiot jako ty neví, že Hyundai je z Jižní Koreje, což je úplně jiná země s diametrálně odlišným zřízením než její soused. Trolle.

Tom
28. června • 22:11

Prosím, neplést si Hyundai se škodovkou o které píšeš. A prosím nebrat si Hyundai do huby. Pojmy jako shit, nespolehlivý fejk platí na tu Dacii a škodovku. To jsou konkurující si značky. Hyundai je nad nimi o několik úrovní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Neboj se
28. června • 22:19

V klidu, nějakého Hovnaje od bambusáků si nikdo s tradiční Škodovkou nesplete.

UKU
29. června • 9:13

Tak podívej se, nevím co těmi tvými ,,bambusáky" myslíš, asi Asiaty...?, ale určitě jsou mnohem dál než ty, nejen v inteligenci, preciznosti, pracovitosti, skromnosti, ale hlavně jsou ze všech ras na Zemi nejpočetnější. Tzn., že tvoří nadpoloviční většinu obyvatel této planety. A z tohoto pohledu rozhodně nejsme ,,pupkem světa", to jsou oni. Konkrétně Korejci jsou v průměrném IQ na osobu druhým nejinteligentnějším národem. My Češi, ale i Němci, Američani a další, jsme hodně daleko za nimi, bohužel. A ty ten náš průměr jenom zhoršuješ. ,,Díky".

Allamarein
29. června • 8:47

Tradiční Škodovka, to je dobrý vtip. :-D :-D

CarPro
28. června • 22:32

Raději Duster než nepovedeny Tuscon

29. června • 21:43

Hošánku, uvědom si, že Tucson je nejprodávanější zahraniční SUV v Německu.

Libor81
29. června • 14:53

Nejlepší jako tak obsolutně je Toyota RAV B-] Následuje VW Tiguan, Honda HRV a Nissan Kaškaj :-) Střed jsou Škoda Karoq, Renault Kajdar, Ford ;-) Pak asi Dacia, ale je za jiné peníze, takže paradoxně jednička. Na konci jsou pak nepovedený Hovnaj Tuzcon nebo Opel Mokka :-/

JaneK
29. června • 6:40

Protoze na Tucsona jednoduse nemate. Tyhle auta nemuzete porovnavat, Duster se nechyta, ale to snad za ty penize ani nikdo neceka. Priste snad zacnete porovnavat Logana s Octavkou, boze... Duster je slusny auto za ty penize, ale chce to trochu soudnosti. Mam vyzkouseny obe auta, evidentne na rozdil od vas, co jste Tucsona videl leda, kdyz projizdel okolo.

Autotu
28. června • 12:55

Na cestu do kravina to je super :)

petr r. (petrumr)
28. června • 17:01

ano, nemusíš to objíždět, nemusíš se převlíkat. Taky miluješ hovězí, já tam jezdím pro maso.

Autotu
28. června • 18:21

V poradku, jest-li jste cilovka Dacie... :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
28. června • 19:58

nejsem, já tam jezdím na kole, jinak po asfaltce je to asi 14km.

petr r. je blb
1. července • 18:10

:-D:-D:-D

petr r. (petrumr)
28. června • 9:24

Šuráku-až přestaneš tahat maminku za prso, tak jí řekni ať ti koupí leporelo s autama a uvidíš rozdíl duster-HB-sedan-kombi-liftback atd. A až budeš chodit do školy(sice v ghetu kojí i školáky)tak budeš umět počítat, nebot nejdražší duster je za stejnou cenu jak větší a lépe vybavený tucson.

Šurák
28. června • 19:21

"V ghetu kojí školáky" ... vy jste měl na Rhodosu úpal? :-O Spočítané to mám oki, nejlepší cena-výkon je litrová předokolka;-)

petr r. (petrumr)
28. června • 19:53

co máš s tím rhodosem? Ty jako jezdíš jednou za deset let na dovolenou, myslím, že už jsem pochopil o koho se jedná a tvoje máti šuká pěkně, já pořád jakou manželku jsem ti přefíkl. Ty vlastně tenhle rok dostals občanku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kožmužna
20. července • 3:12

No, petr r. je prostě jenom hloupý nedovyvinutý sprosťák. Takové prosté hovádko, že....... možná nebyl vůbec kojen, feminar či laktino to způsobilo. Nebuďme však zlí, i osoby ducha ndlého a rozumu kalného s námi mohou žít.

jean
29. června • 15:48

Kde konkrétne to žiješ, ked si tam za manželky beriete vlastné matky?

WP
29. června • 3:20

Ty jsi vypitý ubožák takového kalibru, že ti to někdo vysvětlí brzo naživo po chlapsku.

Allamarein
29. června • 15:22

Kdo by se s ním chtěl obtěžovat?

Hanysek
28. června • 9:11

Stačila by 269.900 Kč (1.0 TCe/74 kW Access):-)

petr r. (petrumr)
28. června • 9:30

u nás mají comfort lpg za 328tkč. Já bych taky nekupoval lpg natož diesel.

petr r. je blb
1. července • 18:09

:-D:-D:-Dvocas

Doporučujeme

Články odjinud