TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

hlavně nečistěte nádrž na dvorku domu kde máte kanál z dědiny. LPG je težší jak vzduch a ty čidla na stropě tych garáží nepomůžou. Pojedu kolem naší dácii, ta cena tam je nižší, ale bomba ve spotřebě je namontovat lpg na priuse s mapou pro hybridy, ti co koupili diesla v dusteru jsou ted smutní.

Odpovědět  |   | 
Šurák  |  28. 06. 2020 09:02

Král použitelných lidových aut je tady Opravdu příjemně překvapil. Nyní není sebemenší důvod kupovat nebo jakkoliv se zajímat o pofidéní Hundaj i30 Pan redaktor vůz popsal velice hezky. Samotného mě překvapila příjemná jízda, solidní stavba a celkově tak levný provoz. SUV styl pak už jako příjemný bonus. Bravo, to se Dacii povedlo

Odpovědět  |   | 
Hanysek  |  28. 06. 2020 09:11

Stačila by 269.900 Kč (1.0 TCe/74 kW Access)

Odpovědět  |   | 

u nás mají comfort lpg za 328tkč. Já bych taky nekupoval lpg natož diesel.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  01. 07. 2020 18:09

vocas

Odpovědět  |   | 

Šuráku-až přestaneš tahat maminku za prso, tak jí řekni ať ti koupí leporelo s autama a uvidíš rozdíl duster-HB-sedan-kombi-liftback atd. A až budeš chodit do školy(sice v ghetu kojí i školáky)tak budeš umět počítat, nebot nejdražší duster je za stejnou cenu jak větší a lépe vybavený tucson.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 28. 06. 2020 09:25

Odpovědět  |   | 
Šurák  |  28. 06. 2020 19:21

"V ghetu kojí školáky" ... vy jste měl na Rhodosu úpal? Spočítané to mám oki, nejlepší cena-výkon je litrová předokolka

Odpovědět  |   | 

co máš s tím rhodosem? Ty jako jezdíš jednou za deset let na dovolenou, myslím, že už jsem pochopil o koho se jedná a tvoje máti šuká pěkně, já pořád jakou manželku jsem ti přefíkl. Ty vlastně tenhle rok dostals občanku.

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 06. 2020 03:20

Ty jsi vypitý ubožák takového kalibru, že ti to někdo vysvětlí brzo naživo po chlapsku.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 06. 2020 15:22

Kdo by se s ním chtěl obtěžovat?

Odpovědět  |   | 
jean  |  29. 06. 2020 15:48

Kde konkrétne to žiješ, ked si tam za manželky beriete vlastné matky?

Odpovědět  |   | 
Autotu  |  28. 06. 2020 12:55

Na cestu do kravina to je super :)

Odpovědět  |   | 

ano, nemusíš to objíždět, nemusíš se převlíkat. Taky miluješ hovězí, já tam jezdím pro maso.

Odpovědět  |   | 
Autotu  |  28. 06. 2020 18:21

V poradku, jest-li jste cilovka Dacie... :)

Odpovědět  |   | 

nejsem, já tam jezdím na kole, jinak po asfaltce je to asi 14km.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  01. 07. 2020 18:10

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 06. 2020 20:22

Dacia nesahá Hyundai, resp. i30 ani ke dnu drážky v pneu. Co to je Dacia? Taková značka vůbec existuje?🛴🤣

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  28. 06. 2020 21:05

No na rozdíl od korejského shitu si Dacia na nic nehraje. Zatímco korejci vám za nemalé peníze prodají nespolehlivý fejk s přehnanými náklady na servis, Dacia vám za rozumné peníze prodá akceptovatelné lowendové auto, které neohromí, ale jakž takž funguje.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 06. 2020 22:11

Prosím, neplést si Hyundai se škodovkou o které píšeš. A prosím nebrat si Hyundai do huby. Pojmy jako shit, nespolehlivý fejk platí na tu Dacii a škodovku. To jsou konkurující si značky. Hyundai je nad nimi o několik úrovní.

Odpovědět  |   | 
Neboj se  |  28. 06. 2020 22:19

V klidu, nějakého Hovnaje od bambusáků si nikdo s tradiční Škodovkou nesplete.

Odpovědět  |   | 
CarPro  |  28. 06. 2020 22:32

Raději Duster než nepovedeny Tuscon

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  29. 06. 2020 06:40

Protoze na Tucsona jednoduse nemate. Tyhle auta nemuzete porovnavat, Duster se nechyta, ale to snad za ty penize ani nikdo neceka. Priste snad zacnete porovnavat Logana s Octavkou, boze... Duster je slusny auto za ty penize, ale chce to trochu soudnosti. Mam vyzkouseny obe auta, evidentne na rozdil od vas, co jste Tucsona videl leda, kdyz projizdel okolo.

Odpovědět  |   | 
Libor81  |  29. 06. 2020 14:53

Nejlepší jako tak obsolutně je Toyota RAV Následuje VW Tiguan, Honda HRV a Nissan Kaškaj Střed jsou Škoda Karoq, Renault Kajdar, Ford Pak asi Dacia, ale je za jiné peníze, takže paradoxně jednička. Na konci jsou pak nepovedený Hovnaj Tuzcon nebo Opel Mokka

Odpovědět  |   | 
 |  29. 06. 2020 21:43

Hošánku, uvědom si, že Tucson je nejprodávanější zahraniční SUV v Německu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 06. 2020 08:47

Tradiční Škodovka, to je dobrý vtip.

Odpovědět  |   | 
UKU  |  29. 06. 2020 09:13

Tak podívej se, nevím co těmi tvými ,,bambusáky" myslíš, asi Asiaty...?, ale určitě jsou mnohem dál než ty, nejen v inteligenci, preciznosti, pracovitosti, skromnosti, ale hlavně jsou ze všech ras na Zemi nejpočetnější. Tzn., že tvoří nadpoloviční většinu obyvatel této planety. A z tohoto pohledu rozhodně nejsme ,,pupkem světa", to jsou oni. Konkrétně Korejci jsou v průměrném IQ na osobu druhým nejinteligentnějším národem. My Češi, ale i Němci, Američani a další, jsme hodně daleko za nimi, bohužel. A ty ten náš průměr jenom zhoršuješ. ,,Díky".

Odpovědět  |   | 
UKU  |  29. 06. 2020 09:27

Ano, Dacia na rozdíl od Hyundaie jen jakž takž funguje, nic víc.
Hyundai funguje vždy. Je totiž jedou z nejspolehlivějších značek aut. A v oblasti bezpečnosti je na špici a překonává i Volvo, které bylo bráno jako etalon.
Dacia je prostě na úplném dně automobilismu. Nemá daleko od koňského provozu. To už i ten kůň má větší životnost a hlavně na rozdíl od ní nerezne.

Odpovědět  |   | 
Libor81  |  29. 06. 2020 15:10

Hele trole z křivého Hovnaj ČR, jak to máte s tím Kimem? Byl viděn jen jednou a to jen údajně, v továrně na Hnojiva. Tak je teda živej nebo ne? Ono neučastnit se přehlídky a narozenin není jen tak. Nebo fandíš té jeho sestře?

Odpovědět  |   | 
Roman  |  29. 06. 2020 17:09

Jen idiot jako ty neví, že Hyundai je z Jižní Koreje, což je úplně jiná země s diametrálně odlišným zřízením než její soused. Trolle.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 18:17

Hmmm, ty musíš mít alespoň tři vysoké školy, každá minimálně třicet pater.

Odpovědět  |   | 
Jane Doe  |  28. 06. 2020 20:33

To jsi neměl dělat, takhle plivat na Hyundai, modlu zdejších diskutérů. Už si zapsali tvůj nick na blacklist a máš zde utrum. Tady se totiž plive pouze na Škodu/koncern VW.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk H.  |  28. 06. 2020 20:55

No, tady se plive hlavně na Hyundai jedna lež za druhou. Na škodovku tady nikdo neplive, ale uvádí se o ní skutečná pravda, aby se potenciální zájemci o ni nenechali utáhnout na vařenou nudli a nadšené kecy škodafanatiků.

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  28. 06. 2020 21:25

Nic proti Dusteru nemám, ale !!! Sebemenší důvod??? A co když prostě nechci SUV? Co když se mi SUV doslova hnusí? Co když SUV prostě na nic nepotřebuji? Co s tím naděláš nyní?

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 06. 2020 17:28

Může ten žvást někdo přeložit?

Odpovědět  |   | 
jeden kluk  |  28. 06. 2020 10:00

415 000,- za tohle testovane vozidlo je docela na zvazeni, ale je to Dacka. Skodovka porad zdrazuje a zacina byt dostupna pouze pro bohate coz je skoda.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  28. 06. 2020 10:18

Žít v EU začíná být peklo.
“Ze všech tyranií je ta, která je upřímně provozována ve jménu dobra obětí, snad ta nejtvrdší. Bylo by lepší žít pod vládou loupeživých baronů než pod všemocnými morálními šťouraly. Krutost loupeživého barona může chvílemi spát, jeho chtíč může být v jistý okamžik ukojen; ale ti, kdo nás trápí pro naše vlastní dobro, s tím budou pokračovat donekonečna, protože k tomu mají souhlas svého svědomí.”
C. S. LEWIS

Odpovědět  |   | 
setr  |  28. 06. 2020 11:26

Nějaká souvislost s Dusterem na LPG? Nebo Škodovkou?

Odpovědět  |   | 
Není to černobílé  |  28. 06. 2020 11:51

Jsem rád, že lidé, kteří mají ve všem hned jasno, nepochybují o svém nepříteli, EU.

400tis je jen 12 průměrných mezd! Cenový střed je zhruba na 2/3 průměru. V roce 2000 bylo 12 průměrů zhruba 180tis. Můžeš mi říci co jsi mohl v této době za 180tis koupit? Auta nejsou vůbec drahá. Jen lidem došlo, že je třeba šetřit na důchod, zdraví a díky vládám, které přihrávají dotace pro své kamarádíčky, nově i svým vlastním společnostem (to je těžký bizár) a neinvestují do infrastruktury, máme drahé i pořízení bydlení vč. podnájmů. Takže na auto nejsou ochotni dát tolik peněz.

Vůz mírně prodražují emisní limity. Nucené investice do moderních technologií jsou růstová strategie Evropy pro další dekády. Jestli tedy nechceš začít konvenční válku se zbytkem světa. To by mohlo finančně také pomoci. Faktem je, že konkrétně v automotive, evropský trh disponuje zástavbou malými, na spotřebu úspornými, výrobně levnými jednotkami. Což bude nakonec poptávat celý svět a ty technologie mají evropské společnosti.

Díky zlé EU máš povinně minimální záruku na nový vůz 2 roky a 10let po ukončení výroby musíš sehnat klíčové náhradní díly. Už vidím, jak by naše vláda schválila záruku půl roku a díly 2 roky a poslanci by nestačili vynášet igelitky zadním vchodem.

A na konkrétním příkladu z naší politiky můžeš vidět, že loupeživý baron nemá nikdy dost a to v jakémkoliv množství. DM drogerie obsazena jeho předraženým covidem a jiné společnosti nedostali ani licenci. Naopak, jídlem roste chuť.


Odpovědět  |   | 
DDT  |  28. 06. 2020 12:31

„Vůz mírně prodražují emisní limity."

Díky za nedělní záchvat smíchu. Nemám potřebu diskutovat s komikem.

Odpovědět  |   | 
setr  |  28. 06. 2020 12:44

Spíš ti chybí odpověď...

Odpovědět  |   | 
DDT  |  28. 06. 2020 14:56

Vypíchl jsem asi největší kravinu v jeho příspěvku a dle toho fakt nemá smysl reagovat na ostatní kraviny.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  29. 06. 2020 07:36

Proč jsou tedy v Kalifornii tvrdší emisní regulace, a přesto jsou tam auta levnější?
Proč ameriky vydrží v pohodě najezdit půl milionu a německá šáde se ti vysype ve 180 tisících?

Protože v U.S. si automobilky nedovolí prodávat předražené shity jako ty evropské. A jakýkoli podvod je nakonec odhalen a potrestán. Problém není EU, problém jsou nenažraní šmejdi ve vedení automobilek a hloupá lůza, co kupuje předražený a nekvalitní koncern.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 06. 2020 08:45

A ten alobalovy klobucik sedi dobre?

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 14:48

Evropa začíná technologicky zaostávat, protože tradiční průmysl se stěhuje čím dál více mimo Evropu, zatímco v moderních technologiích (počítače, smartphony) byla Evropa mimo špičku odjakživa, snad s výjimkou Nokie.
Zbývá jen automobilový průmysl, v něm je Evropa stále na špici. Jenže skoro celý technologický řetezěc Li-ion baterií je několika důvodů koncentrován v Asii, takže legislativní protlačování elektromobilů bude znamenat nejen okamžité zhoršení obchodní bilance Evropy, ale z dlouhodobého hlediska budou evropské automobilky ztrácet technologický náskok. Nic netrvá věčně. Podívejte se na Fiat, kdysi motorizoval doslova půlku světa (ať už přímo, nebo poskytováním licencí). A dnes vyrábí 10 let starou Pandu, 15 let staré Ducato a podobně.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 06. 2020 15:46

Prosím tě, o které zemi to píšeš, že je to 12 průměrných mezd? V současnosti u nás, tedy 2020, je to asi 34 000 Kč HRUBÉHO. Tak lidé tady můžou jít nakupovat za hrubou mzdu? Nemícháš trochu jablka s hruškami?

Malé a úsporné motory? Jo, při pomalé jízdě.

Od kdy je povinnost vyrábět náhradní díly 10 let po skončení výroby? To jsi zavedl teď a pro celou EU tímto svým příspěvkem?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  29. 06. 2020 07:46

Přepočet na hrubou mzdu je zaužívaný standard, který platí i pro to srovnání z roku 2000, tudíž baseline sedí a srovnáváme jabka s jabky. Průměr samozřejmě není nic, podstatnější je medián, ale i ten narostl, z 13 tisíc na 31 tisíc. Což statisticky značí, že společnost bohatne jako celek, a tedy na nové auto dosáhne daleko více lidí, protože ceny nových levných aut buď klesají, nebo stagnují.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  29. 06. 2020 18:16

pro jelita jako je Mivek, ktery sjou uplne mimo a nejsou schopny si nic dohledat - typicky zakompexovany volic ANO
Díly nezbytné pro provoz vozidla jsou dostupné minimálně 15 let po skončení výroby.
https://www.autosport-kucera.cz/originalni-dily...
kupodivu, tato povinnost neplati jen pro automobily, ale i pro nektere dalsi produkty - treba plynove kotle

a VZDY se pocitala hruba mzda za kterou si muzes to, ci ono poridit... dane a odvody ma totiz kazdy jinak . uz se to pocitalo v 80. letech ve svete motoru v DEM

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 18:27

Pro pomatené zaostalce.
Auta jsou spotřební zboží, tedy jako mixér, chladnička, televize...
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-o... ...
https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/de... ...

Čús jelito Oto.

Odpovědět  |   | 
setr  |  28. 06. 2020 11:29

Jedině dvouválec na dřevoplyn. A pořádnej setrvačník! Pak to teprve bude ta správná kára pro chalupníka.

Odpovědět  |   | 
Zdenej  |  28. 06. 2020 12:36

Achjo, vážně se tu rozplíváte nad Dáčijí? Vždyť je to šunt co se za dva roky rozpadne. Už v novém voze všechno vrže. Na omak je cítit, že je vyrobené z nejlacinějších plastů. Pro mě kvalitní auto je jen z Německa...

Odpovědět  |   | 
k22  |  28. 06. 2020 13:42

Vrže i nová Oktávka nebo Suberb - ale za 2x tolik...

Odpovědět  |   | 
UKU  |  28. 06. 2020 14:46

Proto volím kvalitu bez kompromisů Hyundai, který poráží i tu dnes již vyčpělou německou kvalitu.
Dacia? To je synonymum pro značku pro kterou je slovo kvalita absolutně něco neznámého.

Odpovědět  |   | 
CarPro  |  28. 06. 2020 22:35

Volte si co chete, na preferencích KSČM a STB-ANO je jasně vidět, že je mezi námi stále hodně "popletů". Stejně tak si volte kompromisní Hujdaj, ale Dacia je už je několik let lepší. Ke všemu hraje velmi fér. Tak hezkej den.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  29. 06. 2020 17:30

Dacia lepší než Hyundai? Naivní hlupáku. Tomu ani sám nevěříš. To je prostě mega blbost.
Jsou to přesně ti o kterých píšeš zákazníci Dacie a škodovky. Podle statistik Hyundai kupují pravicově orientovaní.

Odpovědět  |   | 
CarPro  |  29. 06. 2020 23:49

zrovna vy mluvte o orientaci a nezáviď Dacii lepší renomé

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  30. 06. 2020 06:52

Závidět renomé Dacii? Jsi blázen. To je, na rozdíl od Hyundaie, podznačka, kterou prakticky ve světě nikdo nezná. Stačí se zeptat nekoho třeba US, jestli mu něco říkají značky jako Dacia, Škoda, Peugeot, Citroen, Seat, dnes už i ten Renault, a v 99% ti řekne, jestli jsi nespadl z višně na hlavu, že něco takového snad ani neexistuje. To je to tvé renomé.

Odpovědět  |   | 
.  |  28. 06. 2020 15:55

Kecáš. Už jsem měl několik Octávek a ani jedna nevrzala.

Odpovědět  |   | 
Šurák  |  28. 06. 2020 19:24

není důvod aby vrzala, ale mohl jste si v ní zavrzat vy

Odpovědět  |   | 
ach jo  |  28. 06. 2020 15:53

My se fakt nerozplíváme.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  28. 06. 2020 16:52

Jsi blb.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 06. 2020 17:30

Nejdříve by jsi se měl naučit pravopis. A pak už stačí přestat psát nesmysly, takový Umr2.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 06. 2020 20:24

WP: "by jsi se"? Slušná střelba do vlastní nohy.

Odpovědět  |   | 

kde bydlíš, chceš férovku, tak si mě neber vůbec do huby učitélskéj šméjde, začnu taky podpásovky.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  29. 06. 2020 16:05

Tolik hrubek v jedné větě, tvojí češtinářku právě odvážejí havrani.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  01. 07. 2020 18:10

hlupák

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 14:31

Prostě za tu cenu si zákažník těžko může stěžovat. Myslím si, že ideálem je prostřední verze Comfort a dokoupit do ní automatickou klimu a sadu bederní a loketní opěrky. Otázkou je kvalita sedadel a audiosystému, ale to si každý může vyzkoušet.
Velká škoda je, že Dacia nenabízí klasickou nižší střední třídu. Nemyslím Logana, ale něco na úrovni řekněme 10 let starého Focusu či Golfu. To by v nastávající krizi určitě mělo úspěch.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  28. 06. 2020 15:16

Daciu ani zadarmo.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  28. 06. 2020 16:53

Taky jednou dospěješ.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  29. 06. 2020 17:35

Ano, ale přidal bych k tomu ještě škodovku ani zadarmo.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  29. 06. 2020 18:18

slova jako z mramoru .. bazaroveho kovboje ...

Odpovědět  |   | 
Karell  |  28. 06. 2020 18:14

Šuplík. Jel jsem v tom a motor je tam snad z vysavače. Ale věřím, že důchodci s rádiovkou na hlavě si přijdou na své. Článek je jen placená reklama. Normální chlap nečte Blesk a nejezdí v Dácii.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  28. 06. 2020 18:35

Jsem důchodce bez rádiovka a ten litrový "vysavač" má podle mého názoru 100 pro SUV naprosto dostačujících kobyl. Momentálně mám Yeti o stejném výkonu.
Já vím pro vás mladíčky kteří potřebujete na rozjezd z 50 km/hod v obci na 90km/hod
250 kW a 2 vteřiny je to směšné, ale s tím nic nenadělám.
Tedy za mě "holátko" za 220K asi ne, ale tu druhou za 260K proč ne ? Škodovka za tu cenu nabízí vykuchanou Fabču.

Odpovědět  |   | 
CarPro  |  28. 06. 2020 22:38

Čím tedy jezdí normální chlap? Busem? Vlakem? Suzuki? Dáciou? Audi? nechám se poučit. Ale myslím, že moc trpíte na předsudky

Odpovědět  |   | 
Libor81  |  29. 06. 2020 15:05

Třeba i na koni

Odpovědět  |   | 
Mondeák  |  28. 06. 2020 18:30

Zrychlení z nuly na sto za 13,8 . To jako vážně ;). To je opravdu velmi živý motor :)

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  28. 06. 2020 18:41

Tak mě by zajímalo, závodníku, za kolik dělá 100 tvoje kára a hlavně kolikrát jsi to za posledního 1/2 roku použil ?

Odpovědět  |   | 
Robin  |  28. 06. 2020 20:29

Tak zase na rovinu, s touhle dynamikou nemáš moc šancí na předjetí autobusu, jedoucím klikatící se okreskou a to nemluvím o kopcích. Ale v této cenové hladině to není nedostatek.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  28. 06. 2020 21:07

Předjet autobus není problém i se slabším autem, když nejsi retardovaná opice.

Odpovědět  |   | 
Robin  |  28. 06. 2020 22:06

Mpolane, doufám, že nejsem. Jako 18 letý smrkáč jsem začínal jezdit s atmo podobné dynamiky. Bylo třeba mít větší rozestup od předjížděného, již předem podřadit, vytočit motor, rozjet to a do levého již s rozdílem rychlosti. I tak jsem nemohl předjíždět tam, kde to silné vozy zvládly s přehledem. A trvám na tom, že dynamika 13.8s ti na okreskách automaticky zamkne mnoho míst, která pro tebe budou na předjetí krátká. Teď jezdím relativně dost silným vozem, tak mohu porovnat. A opět dodám, v této cenové kategorii to není vada, je to celkem běžná vlastnost.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 06. 2020 08:51

Promiň, ale proč pod můj příspěvek dáváš něco pro "mpolana"?

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  28. 06. 2020 22:06

Tak po takové klikaté kopcovité okresce plné horizontů a nepřehledných zatáček jezdím denně 50 km. Kamiony a autobusy úplně běžně v zatáčkách 1/2 metru přes čáru takže v běžném provozu předjetí není ani tak o dynamice ale o štěstí a o srdci se vedle nich vejít.

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 19:00

Každé číslo je relativní. Kdo předtím měl Fabii 1.2 HTP 40 kW, bude si to pravděpodobně pochvalovat. Kdo předtím měl Chevrolet Camaro 7.0 LS7 V8 377 kW, bude na to nadávat. Lze však očekávat, že těch z první skupiny je u nás více.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  28. 06. 2020 19:44

Hlavně to není o živém nebo neživém motoru, ale o poměru výkon váha.
On by ten "neživý" motor jak zmiňuje nadkolega asi jinak cvičil např. s prckem Kia Picanto.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  28. 06. 2020 18:57

Docela mě zaráží, jak je dělané to LPG. Vždyť to má být originál od výrobce, ale i tak je to tam vyvedené formou pár diod, které ukazují stav nádrže. To jako je tak složité přidělat extra ručičku přímo do přístrojové desky? Takhle to vypadá jako dodělávané.

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 19:20

Je to víceméně klasická přestavba, ale provedená už ve výrobním závodě. I díky tomu je to za hubičku.
Ručičku byste chtěl k čemu? U systémů s reduktorem ty diody bohatě stačí. Není tam žádné čerpadlo, LPG se dopravuje do reduktoru samovolně díky svému vlastnímu tlaku. Ve výsledku je vlastně jedno, jaká je hladina LPG v nádrži, rozhodující roli hraje tlak.
Třeba u Opelu se za LPG připlácelo kolem 50 tisíc, LPG systém byl do auta mnohem více integrován (například palubní počítač ukazoval spotřebu LPG), ale ručička na LPG nádrž tam taky nebyla.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  28. 06. 2020 19:33

Nejde o to jestli je to formou ručičky, diodek nebo kdo ví čeho ještě. Jde o to, že je to ve formě navrtané díry navíc v palubní desce, do které je narvaná nějaká kontrolka. Když to dělá výrobce, tak by to mělo být udělané pořádně. Integrované do infotainmentu a v předním panelu, stejně jako stav benzínu. Když to dělá výrobce, nevidím důvod, proč by to mělo být schované pod volantem.

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 22:31

Vzhledem k té ceně 10 tisíc Kč mi to přijde naprosto v pohodě. Pokud bych se o něco zajímal, tak o jiné komponenty ... jak kvalitní jsou LPG vstřikovače (na tom se i u oroginálních zástaveb často šetří a je to pak častý zdroj problémů) a zda je řidicí jednotka LPG zablokovaná nebo ne (zablokovaná komplikuje opravy v nezávislých LPG servisech).

Odpovědět  |   | 
Dan  |  28. 06. 2020 23:33

Já o koze, vy o voze... já namítám, že výrobce odflákl design a ulehčil si vývoj tím, že jen okopíroval práci domácího kutila a vy mi tu argumentujete cenou a technickými parametry.

Odpovědět  |   | 
Red  |  29. 06. 2020 06:00

Řídící jednotka je nastavena pro tenhle typ motoru, tudíž bez možnosti úprav. Vstřikovače jsou opravdu srdcem LPG a jejich životnost především závisí na kvalitě paliva. To však platí pro BA i D.
V tomhle případě Dacie zvolila vstřikovače repasovatelné. Za cenu dnešního jednoho benzínového máte všechny plynové 2x a za cenu jednoho naftového snad i 10x.
Duster je bohužel jedno z posledních aut jezdících na LPG, kde při dnešní ceně plynu jezdíte pod korunu, což nedokáže ani můj skutr.
Celá zástavba je volena vcelku rozumně, jelikož jsem se setkal s originálníma zástavbama, kdy oprava přesahovala cenu nového jiného zařízení.
Ukazatel stavu plynu, myslím, že výrobce šel cestou nejmenší komplikace ve výrobě a k ceně. Vzhledem ke znalosti téhle problematiky, řešit s někým co by stálo kdyby, je zbytečné.

Odpovědět  |   | 
Q  |  29. 06. 2020 08:10

Uvidíme za dva roky na diskuzi na Dacia klubu, jak dobře se s tím tentokrát Dacia a dodavatel LPG systému popasovali.

Odpovědět  |   | 
vvvv  |  28. 06. 2020 19:45

citron c3 lpg 2017... origo tlacitko aj rovnaka rucicka paliva.
ono sa to da.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  28. 06. 2020 20:04

Hele a jak ta rucicka ukazuje presne v ramci dojezdu? Me se totiz nikdy nepovedlo naladit cidlo v nadrzi (ona je to prakticky takova packa) tak, aby to ukazovalo rozumne naplneni nadrze. Stacilo dojet k jine plnicce s krapet jinym tlakem a bylo po mereni. Takze nejlepsi zpusob mereni byla odjeta vzdalenost od posledniho naplneni.

Odpovědět  |   | 
Q  |  28. 06. 2020 22:23

Citroen C3 s originálním LPG? To jsem ani nevěděl, že něco takového existuje. V ČR se to asi neprodávalo.
Neříkal jsem, že to nejde. Třeba u aut na CNG bývá ručička běžně.

Odpovědět  |   | 
Red  |  29. 06. 2020 04:37

U LPG je důležitá hladina. Tlak je konstantní bez ohledu na množství kapaliny. Tlak se mění s teplotou a ve chvílích přeplnění nádrže či úplné vyjetí kapalné fáze.

Odpovědět  |   | 
Q  |  29. 06. 2020 07:02

Přesně tak, tlak závisí zejména na teplotě. Ale také je potřeba vzít v úvahu, že jde o dynamický děj. Klasicky to bývá tak, že ve chvíli, kdy máte skoro prázdnou nádrž a dáte plnou akceleraci, tak "dojde plyn" a přepne se to na benzín. Ale LPG v nádrži stále je, ale nestačilo to k tomu, aby ho teklo do reduktoru tolik, aby "nakrmil" vstřikovače. Když to znova přepnete, můžete jet na LPG třeba dalších 10 km, když budete akcelerovat jen mírně. A i pak tam ještě nějaké kapalné LPG je.

Odpovědět  |   | 
vipe  |  29. 06. 2020 08:06

Jako za ty prachy dobrý - ale .....

Dobré pro někoho kdo jezdí, s nájezdem dejme tomu do 10000 - 15000 ročně bych si to setsakra rozmyslel - zvláště jestliže na benzín spotřeba tohohle auta nebude zase tak vysoká.
Není to jenom o tom že jezdím levně ale taky o to žem mám v autě další systém který se může pokazit - je to potenciální komplikace + jsou tam omezení - nemůžu parkovat všude, je tam další servis atd. A ano nějakou zkušenost s lpg mám.
Je třeba si uvědomit že LPG v takovémhle autě je v kategorii "nechci slevu zadarmo"

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  29. 06. 2020 08:26

Autor článku by si ju klidne koupil.......... ale pre istotu má v garáži úplne niečo iné ako Daciu 🤔

Odpovědět  |   | 
k22  |  29. 06. 2020 10:06

Celý ten článek zkopíroval Mička od Vaculíka ze SM.

Odpovědět  |   | 
Libor81  |  29. 06. 2020 15:03

Právě taky mě to zaujalo, podobnost je tam evidentní. Jenže někdy články sdílejí ofiko, tak težko říct. Působí to na mě tak, že ofiko vzal článek Martina Vaculíka a pro zdejší publikum jej trochu zkrátil a zjednodušil, aby mu zdejší jednodušší publikum rozumělo. Stejně na mě působí video v Garáži od Ondry Chamily na Land Cruiser 100. Mazání kardanů zjednodušil, ale jinak je to z velké části Martin Vaculík, jen opět v nějaké podobě pro jednodušší. Jak to je nevím, že se čtou a inspirují navzájem chápu. Ale máte pravdu, že revajvly jsou od originálu až móóóc okaté.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  29. 06. 2020 14:21

je to 1.0 alebo 0.1?! ved je to jedno, to turbo sa co to natoci...

Odpovědět  |   | 
RR  |  29. 06. 2020 15:55

zrušte tady na tom Blesk autorevue diskusi, protože to je na blití

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 06. 2020 08:53

Tak ji nečti, ne?

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  29. 06. 2020 18:12

Hádky kundajistů s dusteristy jsou fakt vypečené. My velcí kluci se musíme akorát smát, jako děti ze školky, přitom ty jejich bábovičky jsou jedna za osmnáct a druhá bez dvou za dvacet.

Odpovědět  |   | 
Franc  |  29. 06. 2020 19:43

Vy jste ti nejmenší kluci, řekl bych přímo batolata. Především jsou to bábovičky od koncernu VW (škodovky) a dačky, které jsou jedna za osmnáct a druhá bez dvou za dvacet.

Odpovědět  |   | 
DusterMan  |  29. 06. 2020 23:20

Duster, krasna prace za dobrou cenu. Uplne perfektne vykopla Tuson z pozice lidovky nekam na srotak a ten si kraluje mezi levnejsimi SUV. Bravo Dacia, Bravo Duster.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  30. 06. 2020 07:03

😂Jasně magůrku. Proto je Hyundai Tucson nejprodávanějším SUV třeba v Německu.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  30. 06. 2020 07:05

zahraničním SUV

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 5 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A