Zajímavé je že zn. Dacia haní "odborníci"co v ní ani neseděli 🙉.Koupil jsem Dokker 1,6+LPG od výrobce v r.2017.Naprostá spokojenost ,bez jediné závady (115tkm) levná jizda 0,9-1,2kč /km.(LPG). Stála mě 345tisic, za Caddy chtěli prodejci přes 700tisic a to ještě neumíLPG od výrobce-jen CNG což jsem nechtěl.Tož asi tak 😉
Málo kdo zná, že je to převlečené Kangoo 1 generace. Veškeré technické věci, jako dveře panty atd.Dokker dává na prdel všem výrobcům. Je super spolehlivý, praktický, hezký, úsporný a co hlavně levný. Např oproti Citanu(převlečené Kangoo2) až o 400tis!!!Už ho taky kupujeme a paráda
Každý má od takovéhoto auta holt jiné očekávání.Vybíral jsem záložní - druhé auto do rodiny. Vzhledem k tomu že jsem si nedávno koupil rodinný dům, potřeboval jsem, abych mohl v něčem vozit i náklady související s provozem domu a zahrady. Z mého prvního domu vím, jak se (zejména u stavebních úprav) běžný kombík (Octavia) i přes velkou snahu strašně rychle utahá, vše se poničí a zašpiní. Vzhledem k tomu, že jsem měl úplně nového Superba v kombíku, už jsem to nechtěl opakovat a ničit si ho. Záložní auto mělo tedy plnit primárně funkci "otroka", do kterého není problém naskládat zeminu, hnojivo, občas nějakou cihlu, lopatu a nářadí, naložit sekačku do servisu atd. Vzhledem k tomu, že tímto provozem/nákladem auto nemám vytížené logicky pořád, chtěl jsem i možnost civilního využití na velký nákup, odvoz audia na zkoušení kapely, odvoz psů, ale i auto do obyč. provozu, když hlavní auto není z nějakého důvodu k dispozici, pro půjčení kamarádům atd. Zvažoval jsem ojeté Kangoo, nebo Berlingo a samozřejmě VW. Problém ale byl, že jsem ani přes docela velkou snahu nebyl schopný sehnat slušné auto ve stavu prakticky nového, které krátce (roční/dvouletou ojetinu) sloužilo v takovém režimu jako jsem od něj chtěl i já (chata, zahrádkář, rybář atd.) - tedy hlavně ne olítanou firemní dodávku. Roční/dvouleté ojetiny sice byly, ale zpravidla v hrozném stavu, nebo ve strašné výbavě "žebrák". Nejhorší zkušenost byla s VW, kde jsem 3x narazil na absurdně stočené tachometry - a to v bídném technickém stavu a za spousta peněz (jak jsem zjistil, za 2 roky se dá najet opravdu hodně kilometrů, na kterých se vystřídá třeba i přes 50 řidičů). Tohle já ale nechtěl - už jsem si podobným vozem kdysi prošel a starostí mám dost i bez toho. Nakonec jsem se na to teda vykašlal a vzal Dokkera Stepway v benzínu 1,2 Tce. Můj roční nájezd s tímhle vozem jsem plánoval tak 10-15K za rok a spíš kratší cesty, takže diesel ani LPG nedával smysl. Nešetřil jsem a auto trochu vybavil - příplatky nebyly astronomické a když už se kupuje auto na dlouho, proč ne - takže Hadsfreee, navi, couvací kamera, sensory, vyhřívání sedadel, loketní opěrka atd. K tomu jsem si připlatil 5 letou záruku i servis. V této výbavě vypadá auto myslím velmi slušně (individuální, chápu), díky výbavě nejsem ani při obyč jízdě o nic zvláštního ošizen (berme v úvahu kategorii vozu). Prozatím nic neklepe ani neskřípe, nedělá kravál. Vůz jede obstojně, konečně závoďák to není a být nemá. Ani při plném naložení to není hrůza. Brzdy jsou dobré. Jízdní vlastnosti předvídatelné, troufám si říct velmi blízké osobnímu vozu.Kufr je vážně velký a dobře přístupný (800l) a po sklopení zadních sedadel (mám je dělené) je to cca 3000l - a to už se něco vejde. Navíc šoupačky na obou stranách jsou velmi praktické a člověk se nemusí bát do auta naložit i objemnější věci, podlaha vzadu se snadno umyje (ale i poškrábe). Na občasné návštěvy Hornbachu, Sconta atd. ideální. Od vozu jsem neměl žádná velká očekávání a proto jsem byl opravdu jen mile překvapen. Oproti staršímu Doblu, které jsem si půjčoval od kamaráda na převoz objemnějších a těžších věcí je to velký skok vpřed. Alespoň podle reakcí svého okolí myslím, že auto není špatné. Každý, komu jsem ho zatím půjčil je spíše pozitivně překvapený. Auto i přes větší prostor vzadu v zimě dobře topí. S vozem není problém jet i na delší cesty, cestovní rychlost 140 km/h bez problémů - Bratislava tam a zpět úplně v pohodě - vyzkoušeno. Běžte se projet a uvidíte.Můžu říct, že jsem celkově velmi spokojen - auto je přesně takové jak jsem očekával a kvůli čemu ho kupoval. Když hodíte za hlavu předsudky a nesmysly kolem jména Dacia, je to výborný poměr cena/výkon. Jde si navíc připlatit 5 letou záruku i servis - a hodit starosti za hlavu. Tzn. koupil bych ho znovu. Ano má své nedostatky a mouchy (ergonomie, větší volant atd.), ale které auto - zejména této kategorie a cenové hladiny je nemá. Dokážu si představit, že auto bez problémů bude plnit i roli primárního rodinného auta, za které se nemusí nikdo stydět.
Motor je IMHO 16V.Jinak, jezdit se s tím celkem dá bez problémů a co jsem tak koukal po bazarech, v ceně to moc neklesá.
Motor je starý poctivý 16V Nissan, při slušném zacházení, správné údržbě a výměnách oleje max.15 tis. vydrží navěky. Oturbené tříhrnky a i onen 1,2 Tce mu nesahá ani po kotníky.
Jo a těch 1300 ot. je samozřejmě marketingová blbost, to leda tak při klidném zrychlování z kopce s prázdným autem. Motor je asi laděn do tahu odspodu, dokáže se posbírat i z tak nízkých otáček, ale pochopitelně je tím týrán, značně namáhán a trpí. Optimální otáčky jsou většinou 2 - 3,5 tis, případně při potřebě zrychlení chvilkově až 4,5 tis.
Jezdím s ním jako služebním autem,rozvážím pečivo.Měl jsem různá vozidla,ale na Dokkra nedám dopustit.Má pohon na plyn a startuje na benzín,je to poctivý dělníček,zvláště u nás,na Šumavě.
Za ty prachy je to pro účel ke kterýmu je stvořený, dobrý auto.
Je to hodně špatný auto, navíc za ty prachy dostaneš i podstatně, podstatně lepší. Třeba roční Berlingo nebo dvouletý Connect či Caddy.
Nebo 10letou Q7ku....B-]
ehm, ehmBerlingo: 1.6VTI je stále onen průser s hlavou, ačkoliv se PSA dušovala, že je již vyřešený + velmi, velmi problematická zadní náprava, která je sice perfektní (pohodlná a auto sedí), ale při přetížení se nevratně poškodí (vyvrátí kola do "A") a je nutná repas v cenách +/- 10 000 Kč (zrovna u dodávky je to nešťastné řešení, jelikož ji lze přetížit snadno)VW Caddy: Za ty peníze je tak spíš 3 letá, s nájezdem 100 - 150 000, takže čekající první velké údržby (rozvody, brzdy, možná tlumiče apod.) a hodně často s problematickým TDI (myšleno pravděpodobně s "upraveným SW" v rámci svolávací akce dieselgate, čili že další osud motoru značně nejistý...). Ale je pravda, že je Caddy o celou třídu ve kvalitě úplně jinde.Dokker je relativně nekvalitní plečka, ale má dvě zcela zásadní výhody:- Když je to nové, má to záruku a hlavně majitel naprosto přesně ví, co se s tím dělo/nedělo apod.- Praktičnost je skutečně královskáTo auto je v podstatě novodobá, nabušenější Felicia Combi - to bylo také vskutku děsné auto (už ve své době), ale bylo to jednoduché a praktické. A takový je Dokker. Hlučný, vrzající, s příšernými plasty, ale za to levný a užitečný.Jak vidno, zákazníci v tom mají celkem jasno, co preferují...
Problém se zadními nápravami se týkaly pouze 1. generace Berlinga. Pozdější mají nápravu řešenou jinak. A i v těch prvních vydržela dost, mám r.v. 2005 najeto 150000 km a náprava nedotčená. Zatím.
Mám nového Dokkera Stepway v benzínu, nikde nic nevrže, ani neskřípe, je až moc tichý, motor na volnoběhu není v kabině slyšet. Jede to s 1,2 Tce jako drak (v rámci možností velké krabice), velmi dobře brzdí, všechno funguje, jak má, super výhled z auta. Přední sedačky jsou pohodlné, mají i boční vedení, vynikající audio (co si budeme nalhávat, rádio a volant jsou v autě vždy to nejdůležitější) ovladatelné z pod volantu, vynikající hands free přes rádio, lze napárovat až 5 přístrojů s BT, vestavěná navigace, mapy celé Evropy. Obrovský prostor vzadu, ale auto se ovládá snadno, jako jakýkoliv sedan. Dobrá věc je couvací kamera + senzory. Asistent rozjezdu do kopce, ABS, ESP, klima, zráctka v el., vyhřívání sedaček (v chladnu k nezaplacení, jak to hned pěkně hřeje), omezovač rychlosti a tempomat s ovládáním z volantu, prostě plná výbava. Jsem z toho auta nadšený, přestože to není vrchol současné techniky, má vše co od auta tohoto typu vyžaduji.
Dokkera mám rok a půl, je v nafte1,5dci 55 kw a nemůžu si stěžovat. Táhne jak má a neni problém i 150 po dálnici.Při obsazení 4 dospělí a plný kufr krámu jel do Itálie na dovcu za cca 6l při cca 130 dálnice.Prostě super auto a kdo ho pomlouvá je hlupák a neví co od praktické ,, rodinné,, dodávky očekávat. A navíc mám najeto 45 000 a nic se nes..... Marcel
Co to tam píšete, že se motor (cituju:)„mnohem lépe cítí při nižších otáčkách kolem 1300 ot/min. K tomu vás nabádá i kontrolka umístěná vedle tachometru, která radí, kdy má člověk správně přeřadit.“???Tomu mám rozumět jak? To jako doporučujete jezdit s atmosférickým motorem v těchto otáčkách? A sami se někdy řídíte podle ukazatelů přeřazování? Chudák motor!Další citát: „K němu je připojená pětistupňová manuální převodovka s přímím řazením.“Čert vem směšnou hrubku, to se stane, ale máte tam jaksi stejnou informaci dvakrát. Převodovka manuální a převodovka přímo řazená je totiž jedno a totéž. Dále: převodovka není k motoru „připojená“. Připojený je přívěs nebo elektrický kontakt. Převodovka je s motorem „spojená“. Jinak by se mohlo stát, že se uvolní a odpojí :-)No nevím, styl psaní je trošku takový vyprávěnkový, málo přesvědčivý. Neodborný! Takže po výše uvedeném opravdu nemám chuť ještě prohlížet fotogalerii a hledat tam vaše „další poznatky“, abyste měli ještě víc kliků.
Tento test nepsal nikdo z redakce, je to obšlehnutý z internetu a narychlo přeložený překladačem. Proto tam jsou chyby, nikdo z redakce to nečetl.
1300 ot. mně u atmosféry taky překvapuje. Neni to překlep?
v kontextu tragické úrovně tohoto článku a zoufalé fotogalerie bych to za překlep nepovažoval
Hlavne nam tu nebrec! :-(
Opravdu ma zadní klikovou napravu? Nejsou to spise vlecena ramena s torzni prickou?
Ta spotreba je hlavne kvoli krabicovitemu tvaru. Nasa O1 1.6 ma spotrebu nieco malo cez 7l, ale to je na tempomate na dialnici a pokial nie je nalozena az po strechu. Na okreske nie je problem ist jemne nadpredpisovo za 5.5. Inak prijemne jednoduche vozitko, Dacia ide, len tak dalej :-)
Ještě přidávají, že auto je poměrně těžké. V technických údajích pak mají: Hmotnost: pohotovostní • celková 1165 kg • 1765 kg . To mi nepřipadá hodně.
Fotit hnědou dodávku ve stínu proti slunci?
manuální ovládání klimatizace, u něhož postrádáme větší odezvu voličeto mám pochopit jak?
Že mu tam to kolečko lítalo jak splašené. To nemáte v redakci normální foťák, že děláte fotky mobilem?
Na rozdíl od moderních klim kolečka na AC panelu v Dacii ovládají mechanická táhla + mají odpor mezi jednotlivými stupni/pozicemi. Při štelování je cejtit i slyšet jak se uvnitř hejbou klapky. Nechápu jaká větší odezva může být.
Tak to mělo i blahé paměti Žiguli, jen u něj to mělo podstatně menší vůle a chodilo to celkem hladce. Což na to, že to tehdy rusové vyráběli na úrovni kladivo a majzlík, zatímco dnes má rencek pro rumuské soudruhy i o něco málo vyšší level technologie, je dost úsměvné. .... mám kamaráda, co podlehl vábení laciného vozu Made in Romania by Renault a s úsměvem tvrdí: "něco tak příšernýho musí mít jednou obrovskou historickou hodnotu tak to přeci neprodám".
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.