Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

Citroën C3 je v nabídce francouzské automobilky od roku 2002. Poznávacím znamením tohoto modelu jsou zejména oblé proporce, které vozu napříč generacemi vydržely dodnes. Nejnovější provedení modelu je ale designovou revolucí, která nabourává šeď běžných městských hatchbacků.

Citroën C3 oficiálně: Zmenšený Cactus s 36 barevnými variantami

Citroën C3 oficiálně: Zmenšený Cactus s 36 barevnými variantami

Není žádným tajemstvím, že se Citroën při tvorbě vzhledu inspiroval větším modelem C4 Cactus. Od svého sourozence přebrala C3 například úzké přední světlomety či boční ochranné Airbumpy.

Z aktuální nabídky čtyř pohonných jednotek jsme vůz vyzkoušeli s 1,2litrovým tříválcem o výkonu 60 kW - aktuálně nejsilnějším benzínovým motorem. Výběr se už za pár týdnů rozšíří o ještě výkonnější (81 kW) agregát, ten ale půjde spárovat výhradně s automatickou převodovkou.

První jízda novým Citroënem C3: Na výmolech je excelentní

První jízda novým Citroënem C3: Na výmolech je excelentní

Během testovacích dní jsme se zaměřili zejména na to, jestli je C3 v uličkách města skutečně tak dobrá, a jak obstojně si vede mimo ně. "Zátěžový" test proběhl v jednom z historicky nejvýznamnějších středočeských měst - Kutné Hoře. Fotogalerii z tohoto putování si můžete prohlédnout níže.

Fotogalerie: S Citroënem C3 po Kutné Hoře křížem krážem

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Extravagantní bublina

Ne každému se nekonvenční vzhled nové C3 musí líbit, za nás ale dostává palec nahoru. Barevný oblý hatchback je mezi ostatními městskými konkurenty příjemným osvěžením. Zájemci si jej navíc mohou personalizovat přesně podle vlastních představ - na výběr je z celkem 36 barevných provedení. Testovaná varianta dostala bílý lak a červené doplňky, kromě střechy jsou v sekundární barvě také zrcátka či výplň předních mlhovek.

Citroën prozradil více o C-Aircrossu. Má kamery místo zrcátek

Citroën prozradil více o C-Aircrossu. Má kamery místo zrcátek

Kolem dokola spodek vozu ochraňuje úzké plastové obložení, které se rozrůstá až v prostorech nárazníků. Hlavním ochranným prvkem jsou ale boční Airbumpy, které C3 převzalo od většího Cactusu. Díky tomuto prvku je riziko poškození laku na parkovišti alespoň částečně minimalizováno. Pokud ale Airbumpy nelahodí vašemu oku, nezoufejte. Montují se volitelně.

Náš exemplář byl posazen na 17" kolech s opravdu originálním designem. Ty jsou ale součástí pouze příplatkové výbavy. Základem C3 jsou kola patnáctipalcová (výbavy Live a Feel), případně 16" (testovaná Shine).

Uvnitř je pohodlně, místa by mohlo být více

Interiér nezaostává za zevnějškem, i vnitřek působí svěžím a funky dojmem. Jistě vás nepřekvapí, že i zde si vůz můžete barevně doladit podle vašich preferencí. Námi testovaná varianta měla palubní desku ozdobenou červeným obkladem, který ladil s doplňky exteriéru. Šuplíček uprostřed či držák na kelímky či plechovky jsou poměrně malé a téměř nevyužitelné. Naopak chválíme prostornost kapes ve dveřích i přihrádky u spolujezdce.

Redaktor s výškou kolem 177 centimetrů se na místo řidiče vešel tak akorát, vyšší lidé mohou mít problémy zejména s nedostatkem prostoru u kolen. Sednout si "sám za sebe" také nebylo žádným problémem a vzadu by se dalo absolvovat i několik desítek kilometrů. Při dlouhých celodenních jízdách už by to s komfortem a pohodlím bylo o poznání horší.

Test ojetiny: Citroën C5 II je kus auta za málo peněz. Je spolehlivé?

Test ojetiny: Citroën C5 II je kus auta za málo peněz. Je spolehlivé?

Na pracovišti řidiče naleznete jen minimum tlačítek. Veškeré klíčové funkce vozu obsloužíte na středovém displeji. Toto rozhodnutí nepovažujeme za ideální, protože zde nastavujete například i teplotu uvnitř auta. A trefovat se za jízdy přesně do malých ikonek na obrazovce je poměrně obtížné, zvláště když nejedete po vyhlazeném povrchu čerstvě položeného asfaltu. Další nevýhodou je samotné umístění displeje, který se nachází poměrně nízko.

Nejzajímavější novinkou uvnitř je integrovaná kamera ConnectedCAM. Ta je umístěna za zpětným zrcátkem a zvládá Full HD obraz v úhlu 120 stupňů. Disponuje pamětí 16 GB, GPS a má také inteligentní funkci, která sama uloží záběry před a po nehodě. Natočený (případně nafocený) obsah můžete pomocí aplikace v chytrém telefonu snadno sdílet s přáteli na sociálních sítích. Jak kamera funguje si prohlédněte na následujícím videu. 

Trable jsme měli po spárování vozu s chytrým telefonem pomocí Bluetooth. Když jsme si ve voze pustili hudbu z telefonu, několik minut se "sekala". Nejedná se o vadu jen tohoto kusu. Stejný problém jsme zaregistrovali už dříve v testovaném Peugeotu 3008 a problém přetrvával, i když jsme smartphone vyměnili za jiný s rozdílným operačním systémem. Zdá se, že problém bude trápit vícero nových modelů skupiny PSA.

Fotogalerie Citroënu C3. Co nás během testu zaujalo?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Do města ano, na dálnici jen v případě nutnosti

Dostáváme se k nejdůležitější kapitole, kterou jsou jízdní vlastnosti. Jen připomínáme, že v útrobách testovaného exempláře se uschovává 1,2litrový tříválec PureTech o výkonu 60 kW, který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Při jízdě v centru byla jednotka kultivovaná a na běžné městské popojíždění je dostačující.

Hydropneumatické odpružení Citroënů lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení Citroënů lidé milovali. Přesto končí

Horší to je při cestách po dálnici. V rychlosti 130 km/h točí motor lehce pod čtyřmi tisíci otáček, a to už o něm v kabině budete vědět. Když k tomu přičteme i hlučnější podvozek a při pokusu o rychlou jízdu hbitě vzrůstající spotřebu, dojde nám, že C3 se skutečně nejlépe cítí ve městě, případně na klasických českých okreskách.

Tam vás při kultivované jízdě hluk motoru trápit nebude. Podvozek je navíc komfortně naladěn, takže vůz s přehledem zvládá i cesty z žulových kostek. A že jsme jich při putování po Kutné Hoře projeli hned několik. O tom, že se pod vámi "něco děje", budete vědět, ale na pohodlí posádky to nemá vliv. V kolonách nás ale několikrát pozlobily vibrace do volantu i řadící páky.

Umí jezdit za málo

Během testovacích dní jsme se pohybovali v hodně širokém rozpětí spotřeby paliva. Zatímco popojíždění po centru města si s občasným vystáváním na semaforech vzalo okolo sedmi a půl litru, ve zbylých podmínkách už to bylo o poznání lepší. Na dálnici se budete pohybovat okolo sedmi litrů, v běžném provozu pak kolem šesti. Při snaze o skutečně ekonomickou jízdu jsme se na okreskách dostali dokonce na 4,1 l!

Evropské auto roku: 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Evropské auto roku: 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Citroën C3 si ideálně představujeme jako druhý vůz do rodiny. Ten, do kterého sednete, když máte ve městě sjednanou schůzku a cestou domů se chcete zastavit na drobný nákup. V základní výbavě pořídíte vůz se stejnou pohonnou jednotkou od 244 900 korun. Ve vrcholové výbavě Shine už je to 309 900 Kč a s mnoha příplatkovými prvky jsme se s testovacím exemplářem dostali na celkovou hodnotu 350 500 českých korun.

Technické údaje: Citroën C3 (1.2 PureTech)

  • Rok • stupeň výbavy 2016 • Shine
  • Počet válců/ventilů na válec 3/4
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 199 cm3
  • Nejvyšší výkon 60 kW
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 750 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 118 Nm při 2 750 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,6 s
  • Nejvyšší rychlost 173 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 300 l • 922 l
  • Objem palivové nádrže 45 l
  • Hmotnost: pohotovostní 976 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,7 • 4,1 • 4,7 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 540 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 474 mm • 1 468 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 3 996 × 1 749 × 1 474 mm

bazar

Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků