Test Citroënu C3 1.6 16V: malý vůz pro 21. století

Citroën C3 velmi výrazně vybočuje v segmentu malých vozů svým avantgardním designem, který připomíná populární vozítko 2CV, lidově řečeno „kachnu“. V porovnání s konkurencí nabízí neoddiskutovatelně nejpřitažlivější a nejméně okoukaný design exteriéru.
Test Citroënu C3 1.6 16V: malý vůz pro 21. století

První, co na vozu zaujme, je vnější design, jak jsem naznačil již v úvodu. Oproti svým hranatým konkurentům je C3 hezky zaoblený, obzvláště při pohledu z boku. Přední maska je rovněž nápaditá, tudíž se vám nestane, že byste si Citroën C3 na ulici spletli s jiným vozem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Avantgardní C3 po boku legendárního Citroënu 2CV, lidově nazývaného
"kachna". Designéři se inspirace rozhodně nebáli.

Exteriér je skvělý, co interiér?

Pojďme se podívat na interiér. Do vozu se nastupuje široce otevíratelnými dveřmi, usedáte do měkkých a pohodlných sedaček, kterým bohužel chybí boční vedení. Plasty ve dvoubarevném interiéru působí poměrně tvrdě, ovšem celkově nepůsobí nepříjemným dojmem. K ovládání nemám výhrad; až na elektrické stahování oken, které je umístěno hodně neprakticky - vlevo a vpravo od řadící páky.

Přístrojový panel je sice originální, ovšem ne každému bude vyhovovat displej, který ukazuje aktuální rychlost číslicemi a nad ním je úzký oblouk stupnice otáčkoměru. Ukazatel stavu paliva je nepřesný. Pochvalu zaslouží volant, který se výtečně ovládá a dobře padne do ruky. Nadprůměrný zavazadlový prostor o objemu 305 litrů obsahuje systém Moduboard. Jedná se o plastové desky, kterými lze prostor rozdělit na několik samostatných částí. To je výhodné, když převážíte menší křehké předměty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přístrojový panel je svým způsobem originální, ovšem ne každému
bude vyhovovat displej.

Bezpečnost a jízdní vlastnosti

Rovněž bezpečnost zaslouží pochvalu; citroën má ocelové výztuhy dveří a vhodně navržené deformační zóny. Standardně je vůz vybaven dvěma předními airbagy, volitelně lze dokoupit dva boční a dva hlavové. Dále výbava testovaného vozu zahrnovala ABS, ESP, ASR a brzdového asisenta EBD. Při extrémním brždění se automaticky aktivují výstražné ukazatele. Drobnost, ale šikovná.

Testovaný vůz pohání zážehový čtyřválec o objemu 1.6 litru s pětistupňovou manuální převodovkou. 1058 kilogramů těžká "cé-trojka" je s tímto motorem o výkonu 81 kW/110 k hodně živá, zejména v rozmezí 3000 – 5500 otáček. Z nuly na sto sprintuje za 10,7 s, přičemž maximální rychlost je okolo 190 km/h. Kombinovaná spotřeba se během testu pohybovala na slušné úrovni - okolo 7 litrů na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru je 305 litrů. --- Systém Moduboard
dokáže rozdělit plochu na jednotlivé části, což je výhodné při převážení
menších předmětů.

Brzdy jsou na všech kolech kotoučové, jejich nástup je možná až zbytečně ostrý. K pětistupňové mechanické převodovce nemám výhrad. Podvozek je tvrdší, v extrémnějších situacích se C3 relativně hodně naklání, při průjezdu zatáčkou však „drží“ dobře.

Výbava a cena

Pro letošní rok by měla být do ČR dovezena z celkového počtu vyrobených 160 tisíc kusů rovná tisícovka, přičemž více než polovina již byla prodána. Nejlevnější verzi C3 lze pořídit za 314 900 korun (1.1/44 kW/61 k), námi testovaná 1.6 16V Exclusive přijde na 494 900 korun.

Součástí standardní výbavy je v tomto případě: ABS, brzdový asistent, 4x kotoučové brzdy, posilovač řízení s variabilním účinkem, airbag řidiče + spolujezdce + boční airbagy, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, mlhovky, elektrické ovládání všech oken, tempomat, CD přehrávač.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C3 je oproti svým konkurentům hezky zaoblený, určitě si jej
na ulici s žádným jiným vozem nespletete.

Cena testovaného vozu se tak vyšplhala na 540 200 korun, příplatková výbava zahrnovala metalický lak, hlavové airbagy, ESP, ASR a baby-pack.

Citroën C3 1,6 16V Exclusive

Motor 1587 cm3, 16V
Výkon 81 kW/110 koní
Točivý moment 147 Nm
Zrychlení 0-100 km 10,7 s
Největší rychlost 192 km/h
Kombinovaná spotřeba dle EU 6,5 l/100 km
Rozměr (délka, šířka, výška) 3850, 1667, 1519 mm
Rozvor 2460 mm
Pohotovostní hmotnost 1035 kg
Zavazadlový prostor 305 l
Základní cena 494 900 Kč
Cena testovaného vozu 540 200 Kč

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků