Kapitoly článku:
- Tak trochu jiný „osobák“, Nabídka verzí a jejich značení, Minibus nastupuje
- Testované provedení, Na první pohled, Tvary veskrze funkční
- Vše pod kontrolou, Vpředu pro tři, Na dlouhé cesty. Opravdu…?, A co ti vzadu?
- Na silnici, A vystupujeme, Komplikace se nám nevyhnuly…
- Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Testované provedení
Námi zkoušený vůz pocházel z edice Jumper Travel Bus 30, která za zvýhodněnou cenu 499 900 Kč bez DPH přidává ESP a ASR, airbag v pravé části palubní desky s deaktivací, tempomat, klimatizaci a rádio s přehrávačem CD a MP3 a ovládáním na volantu. Celková hmotnost tohoto Citroënu leží na 3 000 kg, takže jej může provozovat i řidič s oprávněním pro skupinu B.
Velká prosklená plocha usnadňuje výhled všemi směry, středové zpětné zrcátko však chybí
Testovaný Jumper byl navíc dovybaven paketem Komfort (parkovací asistent vzadu, automatická klimatizace a Bluetooth; 19 900 Kč), patnáctipalcovými litými koly (+ 15 000 Kč) a metalizovaným lakem (+ 16 000 Kč), čímž jeho cena narostla na 550 600 Kč bez DPH.
Během zpracovávání tohoto testu se ukázalo, že materiály dodávané importérem značky Citroën jsou poněkud rozporuplné, například pohonná jednotka 2,2 HDi s výkonem 120 koní (88 kW) s filtrem pevných částic DPF v aktuálním ceníku nefiguruje.
V tomto testu tedy najdete technické údaje zkoušeného vozu (části z nich se také dopátráte v již dříve odkazovaném katalogu), zatímco výbavové a cenové specifikace vycházejí z aktuálního ceníku. Zájemce o konkrétní vozidlo proto odkazujeme na nejbližšího dealera značky Citroën.
Na první pohled
Jakmile k Jumperu Kombi přijdete, je vám jasné, že je to spíše dodávka než osobní vůz. Ačkoli i zvenčí vypadá takřka stejně jako jeho sourozenci z továrny Sevel, nelze mu upřít jistou dávku osobitosti a švihu moderních stylistických trendů (všimneme si třeba populárního umístění bočních blikačů ve zpětných zrcátcích).
Hranaté tvary jen potvrzují, že jde vlastně o upravenou dodávku
Přídi dominuje robustní, poněkud předsazený nárazník s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům, mlhovkami, velkým továrním znakem a nášlapy pro snadnější čištění čelního skla. To disponuje doslova enormními rozměry a jsme rádi, že jsme tímto autem nemuseli jezdit v silném letním slunci, kdy se budete za volantem nejspíš cítit jako ve skleníku. Většina jeho plochy je však spolehlivě obhospodařována dlouhými raménky dvojice stěračů.
Tvary veskrze funkční
Sdružené svítilny, nesoucí oddělené paraboly pro dálková světla, jsou v této generaci uloženy dosti vysoko, takže je drobné dopravní nehody neohrozí. Zvláště při pohledu na profil karoserie jsou patrny přísně účelové, takříkajíc „krabicoidní“ proporce Jumperu převzaté z výchozího Furgonu, nicméně snadno odtušíme, že v „plechové“ dodávce takřka rovné boky oceníte.
Drobnými detaily se Citroën Jumper snaží držet krok s trendy
Také zadní část karoserie Jumperu Kombi je vyloženě hranatá. Svisle orientované sdružené svítilny s čirými kryty blinkrů a couvacích světel jsou včleněny do zadních sloupků, takže prakticky neomezují přístup k ložné ploše, resp. prostoru pro zavazadla. Do stran se otevírající vrata (po odjištění pojistky je lze rozevřít až o 180 stupňů) jsou sice dělena symetricky, ale vnitřní zpětné zrcátko řidič k dispozici beztak nemá, takže to jeho výhledu nevadí.