Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče

27 komentářů

Martin Adámek
18. března • 2:14

"pro devět včetně řidiče "...takze mikrobus, resp dnes se to formalne jmenuje kombiAutobus vyzaduje RP sk. D,
minibus RP sk. D1,
tohle je mikrobus

tese
20. února • 13:19

fantastické zápasywww.lete.webuje.cz

jan
14. února • 13:34

Ideální auto do Chorvatska na dovolenou:-))Vejde se i kola a nafukovací člun.

LOL
14. února • 16:13

Nelze než souhlasit. V Chorvatsku není -20°C, tudíž nafta nezamrzne ;-)viz stupnice teplot: -10°C --> Francouzská auta nejdou nastartovat ;-)

Milan
14. února • 22:05

V naší rodině se vyskytuje a vyskytovalo cca. přes patnáct Citroenů, přestavte si, že ani jeden neměl nikdy (!) se startováním problém ani v těch nejnižších teplotách, jak benzínové C3,C4,C5 tak dieslové C5,CX,Jumpy atd. atd. Co se týče spolehlivosti, tak krom spotřebních materiálů (Nejhorší např. ložisko u zadní nápravy nebo lambda-sonda na C5, najeto cca. 230.000km) nikdy žádné problémy. Naopak sousedův Superb před týdnem ne a ne nastartovat, a po večerech ho vidím brečet nad prasklou hlavou válce a podobných maličkostech :) .. Buď máme šťestí na kusy, nebo se k autům chováme uctivě, nebo je šířená panika kolem neněmeckých vozů jen velký kec :) Tyhle "VW keci" si opravdu nechte pro někoho jiného, není totiž nad vlastní zkušenost :))

Vana666
15. února • 7:48

Měl jsem Citroen Jumper koupený jako nový a během 60 tis.km jezdil velice spolehlivě až na nějaké drobnosti - 3x měněný praskající chladič (25 tisíc Kč), jednou prasklý výměník topení (5 tisíc), upadlé obložení zadních brzd !!, upadlý ventil v motoru s následkem zničení hlavy, pístu, ojnice škoda skoro za sto tisíc, 3x zkažený zámek ve dveřích, prasklé čelní sklo samo od sebe, ...Za dva roky docela dost
Kromě toho žral jak prokoputýopravdu překonal moje představy, Citroen už nikdy více

t
19. února • 20:12

...po přečtení Tvých názorů , a s mými zkušenostmi s tímto PRACANTEM -- můžu pouze konstatovat....VÁŃO , VÁŃO , IVANE ... ! ? ! ? .... Asi budeš muset sebe, i řidiče vychovat , a nebo jim pořídit dohled s funkcí dopraváka firmy. A nebo ty svoje popelnice raději prodej , a sjednej si profesionální autodopravu , která ví , jak se k autům chovat !!!! Máš zjištěno, čím Tví řidiči jezdí doma ? Pokud s benzínem , tak jim nic jim nevysvětluj a hned je propust´, stejně nikdy nepochopí co je naftový motor,a zbavíš se minimálně devadesáti procent problémů!!!! Zkus se jich zeptat , potažmo i sebe , co je to žhavení. Většina z nich startuje už po zhasnutí kontrolky,což je u starších diesselů chyba ,jelikož relé ještě neodpojilo žhavičky ,což nevadí v letním provozu , ale v zimě je to hrob pro instalaci a baterii !! Ještě jde proud na žhavičky i do staréru a ten se začne logicky pálit !! Po čtyřech , až pěti pokusech v mrazu stejně nenastartují a ještě přidřou startér.Někteří odborníci ho i dokonce spálí tak , že je na výhoz . Ted´ k závadám......pokud v 60 tis. 3 x prasklý chladič ....bud´chyba výrobce,- tak proč nebyla reklamace ???? A nebo motor někdo vytáčel a nepochopil , že nejezdí na benzín a podfoukl těsnění pod hlavou, což by vysvětlovalo i to prasklé topení, Tlak se , jak je známo , prý šíří všemi směry!! Ale to jsem obočil .....Chladič většinou nepraskne dřív ,než se rozsvítí kontrolka teploty na palubní desce.K tomu snad není co dodat ! Nechápu upadlý ventil v motoru a následnou škodu 100 tisíc! K tomu už jsi nedodal bližší informace . Ale pokud se vrátím zpět ,všechny ty potíže vznikly patrně od prasklého těsnění pod hlavou a tím i prasknutím hlavy a nebo obráceně , někdy se to nedá zjistit , Jediné co z toho vyplývá je asi dost brutální styl jízdy. Ještě se vrátím k upadlým zadním brzdám.Bud´rád, že to všichni řidiči přežili. Tak těžké auto se nedá honit brzda ---plyn . Možná víš , že se ve většině používá brzdné síly motoru !!!!!!!!! Ted´k zámkům a sklu.Skla u všech aut mám pojištěné. U Jumpera každý první mráz prasknou ,ale to je prý u všech dodávek normální.Zámky komentovat nebudu,taky si občas nechtěně vytrhnu zip z kalhot !!!!!!! Malá informace...Jumper není Francouz , ale Evropan !!!!!!!!!! A nakonec něco z reálného života- Pokud se ke sve poloviče chováš hezky , taky ti ráda a dlouho vyhoví!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.S.Omlouvám se za odpověd Můj Jumper žral méně než já a můj kůńKdo si myslíš něco jiného napiš TOM

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
20. února • 13:18

A ještě jedna poznámka Tome. Myslím že naftovým motorům moc nerozumíš. Jinak bys věděl že žhaví ještě určitou dobu i po nastartování. A s tím logickým spálením startéru když jde současně proud i do žhavení jsi prokázal, že nerozumíš ani autoelektrice. Takže raději nikomu nic neraď

Vana666
20. února • 8:41

Milý Tome, tvoje rady by možná pomohly někomu kdo jede autem poprvé, ale nepovažuj všechny lidi za úplné idioty.
Aut ve firmě jsme měli několik před Jumperem i několik po něm ale takhle se sypal jen ten Jumper.
Za druhé mojí spolupracovníci nejsou debilové a vědí jak se s auty jezdí včetně specifik nafty.
Za třetí, několik závad se stihlo projevit ještě behem záruky vč.jednoho chladiče i čelního skla, ale třeba ten motor řachnul měsíc po záruce. A pak to teprve začalo ve velkém.
Za čtvrté, Jumper je sice evropan, ale s francouzským motorem. Což byl asi největší kámen úrazu.
Za páté - ten Jumper žral o cca dva litry víc než stejné Ducato s italským motorem, které jsme měli souběžně. Dokonce se občas jezdilo pro zboží oběma auty najednou, takže i při naprosto stejné rychlosti jízdy se do Jumpera tankovalo víc a vůbec nezáležel kdo ho zrovna řídil.
A za šesté - aniž bych sjednával profesionální autodopravu, problémů jsem se zbavil. Jumpera jsem prodal.takže asi tak

winca
20. ledna • 21:28

No az na to, ze Jumper III ma bohuzel az na nejslabsi dvoulitr motory 2,2 Ford Puma a třílitr od Iveca, ty chytry. A prave motor od Fordu je ten pruser, zvuk traktoru a neustale vymeny EGR ventilu by se jeste daly, ale propalene pisty uz jsou pres caru. Jinak mechanika a elektronika vykazuje po 200 tkm nulove problemy, mam naprosto vse puvodni, krom 2x vymeny EGR a ja sam pisty taky propalene nemam. No a jasne, uz se menil taky olej a vsechny filtry a 1x kotouce a desky (predek), no proste francouz - hruza:-) A spotreba u verze L3H2 88kW v mem pripade 8,0 dle PC, realne 8,6 pri dotakovavani. Jezdi zima, leto, 70% dalnice dlouhodoby rychl. prumer kolem 80 km/h...takze tak! Cili pristi generaci jen vratit francouzský motor a budu spokojen!

kerim
8. února • 0:51

Az ti budou priste říkat že byl špatný egr tak jim nevěř je to pouze zanesene čidlo podtlaku vzduchu v sacim potrubí toto zanesene. čidlo diagnostika signalizuje jako nefunkcni egr bud to vycisti nebo kup nové stoji 1200 Kč je tam na dvou šroubkach

asdf
15. února • 10:57

1) Zrovna Jumper není moc Citroen a za
2) všichni tady víme jak moc autům rozumíš, ani se nedivím že doničíš i naprosto bezúdržbovýho pracanta jako je Jumper.
3) Panebože :-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
15. února • 13:10

asdf: vtipne :-D
ale netrefil ses, s autem jezdili zamestnanci. Upresnim ze jezdili zaroven i s jinymi auty a ty se kupodivu nijak nesypaly, na rozdil od Jumpera

pacho
15. února • 21:27

nesmieš sa chovať k autám ako prasata, trocha sa oň starať, a ono sa Ti odvďačí, bez rozdielu, či je to francúz, talian alebo nemec. Keď niekoho vidím, ako točí dizel bez predohrevu, a keď naskočí, v prvom rade ho riadne natúruje, tak potom nie je o čom. Ináč mám tiež francúza, týždeň stál na -20 a viac, Točil som ho ráno pri -30, a bez vačších protestov naskočil, až som sa divil www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=11098

Vana666
15. února • 23:07

Jistě, mám za sebou teprve něco přes milión kilometrů takže pochopitelně nemůžu mít tolik zkušeností jako asdf a ostatní tady. Takže si rád nechám poradit. Připouštím že lidský faktor může výdrž auta ovlivnit, akorát je mi divně že s tím měl takové zásadní problémy jen ten Jumper. Jiné moje auta ne. :-/

Skyline
16. února • 11:14

Proste az extremni smula na kus. Kamarad mel Jumper mikrobus - 460k km to najelo s puvodni spojkou (!!) a turbem, vstriky se nikdy nemenily. Bylo to pouzivane z 90% na dlouhe vzdalenosti po Evrope, takze to jezdilo obvykle na slusnou naftu a razeni bylo "najedu na dalnici a za 4 hodky vyradim na odpocivadle", nicmene z popisovanych problemu nemel vubec nic. Na Francouze neda dopustit. Mozna mel zase on extremni stesti, tezko rict (s Mercedesy bylo problemu docela dost).

Vana666
16. února • 13:31

nj, a mi zase Sprinter slouží v pohodě už osmý rok.
asi je to fakt o kusu, ale že až tak ...:-/

asta
14. února • 23:07

:))))))))))))))))))

Shimi
14. února • 22:14

Amen a tesat do kamene!

Martin
14. února • 16:41

Jsem majitelem citroenu xsara a momentálně jsem ho měl týden v mrazu na fleku v Krkonoších. V noci bývalo okolo -20C. Po týdnu stání bez problému (napoprvé!) nastartováno. Navíc topí lépe než auta jiných značek, která jsem měl na ježdění ...

Kilmore
18. února • 23:34

No ja osobne mam benzin 1.4, bratr zas 1.9TD, a nemuzu rici, ze by nektera z nich chtela moc topit. Dedova Felicia 1.3 je nesrovnatelne lepsi :)

Antiautomat
14. února • 17:05

nuz, co je u nafty luxus, to je u benzina standard :-)Ale ano, zalezi hodne od toho co tam nalejes.
Puntickar si este pred zimou dobije bateriu a nic sa nemoze prihodit.

Vana666
14. února • 17:38

Antiautomat: Martin ale nepsal že má naftu ! :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
15. února • 11:31

no dobre, mohol som viac upresnit :-) :-)

Kocour
14. února • 14:07

Akorát je to Citroen, takže není jisté jestli tam vůbec dojede bez pomoci asistenčních vozů.

marek zrak
14. února • 16:03

hahaha

LOL
14. února • 16:15

ty se směješ, ale příbuzný jel tam s Berlingem a vracel se zpátky letecky. Nicméně jeho další vůz je opět Frantík, avšak poučení z toho vyvodil: již nikdy více do Chorvatska! :D

Doporučujeme

Články odjinud