Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče

Citroën Jumper patří do etablované italsko-francouzské rodiny lehkých užitkových vozů. Jaké je kombi s devítimístnou karoserií?
Seznam kapitol
  1. Tak trochu jiný „osobák“, Nabídka verzí a jejich značení, Minibus nastupuje
  2. Testované provedení, Na první pohled, Tvary veskrze funkční
  3. Vše pod kontrolou, Vpředu pro tři, Na dlouhé cesty. Opravdu…?, A co ti vzadu?
  4. Na silnici, A vystupujeme, Komplikace se nám nevyhnuly…
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Tak trochu jiný „osobák“

Ačkoli se užitkovým automobilům na Autorevue.cz věnujeme pouze okrajově, tentokrát pro zpestření zařazujeme test modelu Citroën Jumper, a sice jeho osobní provedení určené pro devět cestujících včetně řidiče. Ačkoli podobnou přepravní kapacitu dnes nabízí i některé osobní vozy tříd MPV nebo SUV, v Jumperu má posádka k dispozici nepoměrně více prostoru pro sebe i svá zavazadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroëen Jumper Kombi 30 L1H1

Původ v dodávce však Citroën Jumper pochopitelně nezastírá, připravte se tedy na vysokou karoserii a rustikální tuhou zadní nápravu s pérováním listovými pružinami. S vozem se samozřejmě jako s čistým „osobákem“ jezdit nedá, přesto nabízí překvapivě komfortní svezení, špičkový výhled a znamenitou manévrovatelnost. Jsme na Autorevue.cz, proto jej budeme posuzovat očima běžného uživatele zvyklého na osobní auta.

Fiat Ducato pro modelový rok 2012: dárek k narozeninám

Fiat Ducato pro modelový rok 2012: dárek k narozeninám

Současné provedení Citroënu Jumper se spolu s technicky shodnými modely Peugeot Boxer a Fiat Ducato vyrábí v továrně Sevel (Val di Sandro) v italské provincii Chieti. Jde o největší továrnu na užitková vozidla v Evropě, jež se rozkládá na ploše 1,2 milionu čtverečních metrů. Tato trojice spolu s Fordem Transit stabilně ovládá v Evropě většinu svého segmentu.

Nabídka verzí a jejich značení

Jak jsme u podobných vozů zvyklí, také Citroën Jumper je k dostání v nepřeberném množství verzí a kombinací. Standardem je uzavřený Furgon, jenž je k dispozici se třemi různými rozvory náprav a objemem nákladového prostoru od 8 do 17 m3, při celkové délce až 6 630 mm, celkové hmotnosti až 4 tuny a při užitečném zatížení přibližujícím se 2 tunám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën Jumper Furgon, dodávaný ve čtyřech možných délkách a třech výškách karoserie, umožňuje velké množství konfigurací. Vnitřní šířka dosahuje hodnoty 1 870 mm, mezi podběhy potom činí 1 420 mm. 16 různých provedení karoserie tak tvoří celých 45 kombinací. Pro snadnější orientaci je struktura modelů značena kódy v rozsahu L1H1 až L4H3, kde první číselná hodnota naznačuje délku karoserie a druhá pak výšku střechy.

Rozvor náprav je pak orientačně udáván kódy 30, 33, 35 a 40. Citroën Jumper je z výroby k mání také v provedeních valník a samostatný podvozek určený k instalaci účelových nástaveb, přičemž v obou případech lze vybírat z jednoduché a dvojité kabiny.

Minibus nastupuje

K testu jsme vybrali devítimístný minibus Citroën Jumper Kombi v provedení 30 L1H1, tedy s nejkratší karoserií, nejužším rozvorem náprav a nejnižší střechou. Jumper Kombi je k dispozici také v devítimístné verzi 33 L2H2 i pětimístných variantách 30 L1H1 a 33 L2H2. Ve všech případech může být vpředu dvojice samostatných sedadel, což celkovou kapacitu sníží na osm cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče a ovládání se nijak výrazně neliší od běžných osobních aut

Standardní výbava je nečekaně rozsáhlá, což komfort jízdy dále přibližuje běžným osobním automobilům. V sériové výbavě najdeme například airbag řidiče, ABS s EBD, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a oddělenými okruhy pro přední a zadní část karoserie, posuvná okénka pro druhou řadu sedadel či přední mlhovky.

Citroën Jumper Kombi Travel Bus 30 2,2 Hdi 110
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (bez DPH)550 600 Kč
Cena základního provedení (bez DPH)499 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy2x
El. řízení podvozkuABS, EBA, ESP, ASR
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání
ČalouněníTextil
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaNe
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioAno, s CD a MP3, vstup USB a Bluetooth
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuNe
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tak trochu jiný „osobák“, Nabídka verzí a jejich značení, Minibus nastupuje
  2. Testované provedení, Na první pohled, Tvary veskrze funkční
  3. Vše pod kontrolou, Vpředu pro tři, Na dlouhé cesty. Opravdu…?, A co ti vzadu?
  4. Na silnici, A vystupujeme, Komplikace se nám nevyhnuly…
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 240 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 57 732 km
Cena: 260 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 165 890 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků