Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Sachr  |  04. 05. 2017 10:55

Tak jasně že téhle klasice nemůže konkurovat žádné SUV. Picasso je prostě promyšlené, vzniklo jako kategorie splňující praktické požadavky. SUV je pitomá móda vzniklá v Číně, které se tady rádi chytli sebestřední nafoukanci, kteří chtějí vysokým autem vyčnívat nad ostatní, když už nemůžou vyčnívat mentálně. SUV je zvratek, který je zvenku velký, zevnitř malý, nezřídka až stísněný, potlačuje všechny rozumné věci, k nimž tvůrci za sto let dospěli (aerodynamika, ekonomika, ekologie), žena si neočistí ani přední sklo, páč na něj nedosáhne. Auto, které se tváří, že je něčím, čím ve skutečnosti vůbec není. Oplastovaný nesmysl na velikých a hlavně širokých kolech, který v provozu víc překáží, než ostatní, zabírá víc parkovacího místa, protože jeho majitel si subjektivně ještě myslí, že je větší než ve skutečnosti je. SUV je jako teplouš, kterej si natáhne saténové jůžové montérky a hraje si na tvrďáka. Fandím MPV i klasickým kombíkům a obdivuji moudrost lidí, kteří je pro rodinu používají. Fandím i lidem, kteří pochopili, že pro pohyb po městě stačí miniauto, nebo malé auto. Majitele SUV naopak považuji za extrovertní hlupáky, a pohrdám jimi. Ale to je jen můj názor. Chraňbůh, že bych ho někomu vnucoval.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 05. 2017 11:28

Odříkaného chleba největší krajíc, že? A mimochodem, zniklo a rozšířilo se v US. Odtamtud se Čína opičí.

Absenci klasického tlačítka start/stop bych asi nesnesl. Pokud se mpv srovnává s suv (což je dle mého názoru zbytečné), tak je škoda, že není zmíněná důležitá vlastnost, výška sedáků od podlahy. Jinak na zdejší současné poměry celkem povedené představení vozu. Ještě se trochu více rozepsat o řízení a jízdních vlastnostech a bude to dobré.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 08. 2018 21:30

Přesný.

Odpovědět  |   | 
Drake  |  04. 05. 2017 13:35

Musíš být hrozně študovaný pán, když dokážeš takhle přesně odhadnout lidi, to se pozná. Možná by si mohl naspat o tomto členění motoristů článek, který by zařadili hned vedle toho, kde určují řidiče podle barvy vozu. Na to jsou na tomto portále odborníci a ty by si mohl být zajisté jejich král...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  04. 05. 2017 13:36

Bože to je zas moudra.. Já zase pohrdám takovýma chytrákama jako jsi ty. Ale je to jen můj názor..

Odpovědět  |   | 
Standa  |  04. 05. 2017 14:13

Sachre, stejně tak se dá říci, že lidé s takovým názorem jsou mentálně nevyvinutí, ale to je každého věc podle čeho soudí...

Odpovědět  |   | 
qerD@E  |  04. 05. 2017 14:29

Ono to skoro vypada, ze mu nejaka nana v SUV prejela dite. Jinak si neumim vysvetlit tak nenavistny postoj k SUV.
Chapu, ze nekdo SUV vubec nemusi. Ale ze by z toho mel clovek az takovy problem?

Odpovědět  |   | 
Sachr  |  05. 05. 2017 06:54

No to ne, ale kdykoliv se pokusim s timhle typem lidi seznamit tak se podivaji na moji felicii a jdou odemne pryč. Je to flustrujici

Odpovědět  |   | 
Echt  |  04. 05. 2017 20:34

Asi jako říct, že každý plešatý člověk je nácek...

Odpovědět  |   | 
Golem  |  05. 05. 2017 06:51

Bože, vy škodofkaři jste tak trapni až to bolí.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  04. 05. 2017 11:54

Tak jasně, USA velká země, velcí (objemní) lidé, velká auta a to odjakživa. Jenže kvůli USA se v Evropě taková auta nevyráběla - USA nejsou pro nás zajímavý trh, nebo spíše - my nejsme zajímaví pro ně. Ale s Čínou je to jinak - rozvíjející se hladový trh, který je pro evropské výrobce vidinou rychlého zbohatnutí je ovlivnil natolik, že právě všechny značky začaly jak opice vyrábět jedno a totéž - SUV. Dokonce značky, do kterých by to nikdo neřekl. O to je to horší, ztrácí se nejen zdravý rozum, ale i originalita a vlastní cesta. Inu peníze vládnou světem.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  04. 05. 2017 12:59

Asi mi v článku chybí jedna informace a to zda se dají sedadla zadní a prostřední řady sklopit do roviny?

Odpovědět  |   | 
sgt  |  04. 05. 2017 13:27

stačí si pozrieť fotky a hneď je jasné že áno

Odpovědět  |   | 

Jednou rukou, zatáhneš za červená poutka, sedadlo spolujezdce se sklopí zase opěradlem na sedák. a nepotřebuješ stěhovací firmu.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 05. 2017 09:31

Ale pozor, ty nejvetsi skrine z IKEA (http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/S3... ... se tam vejdou jenom tři. Při větším množství je třeba jet na otočku.

Odpovědět  |   | 
Drake  |  04. 05. 2017 13:42

Sláva, TEST! Byť strohý a bez naměřených údajů. Nikdy jsem nepřišel na chuť tomuto uspořádání palubní desky a byť je zbytek vozu a interiéru velmi slušné a s motorem 1.6 i řidičsky zajímavé, tak ta palubní deska je pro mě nepřekonatelný problém...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 05. 2017 09:32

Souhlasím, také jsem si na ní dlouho nedokázal zvyknout. Asi 19 vteřin.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  04. 05. 2017 14:24

Dnes je C4P někde na 3. nebo 4. místě při uvažování o MPV. (jako MPV počítám POUZE 7-seatery)

1. místo je BMW 2, ale to je drahé (a drahota zase o tolik nepřečnívá nad kvalitou ostatních konkurentů)
2. místo S-max (drahý, ne moc spolehlivý, ale jízda perfektní, bohužel poslední verze není tak hezká jako "fluidní" předchůdci)
3. místo Carens - za málo peněz hodně muziky, docela spolehlivé auto, bohužel bolístkou současné verze jsou průměrné/slabé diesely; benzíny jsou OK
4. místo Picasso. Kdo rád šílené kreace přístrovky a francouzskou měkkost, může prohodit 3. a 4. místo

Zafiru, coby končící model nepočítám, navíc je to Opel, co trpí na problémy s motory a elektronikou. Grand Scenic sice vypadá hezky, ale už moc jako MPV nefunguje (narozdíl od předchozích generací)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 05. 2017 17:23

VW Sharan?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 05. 2017 17:52

Skvělý ale už poněkud za zenitem a hlavně velmi drahý. Přehnaně drahý.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  04. 05. 2017 17:56

Uvidíme to s tou Zafirou. Objednal som 5 miestny dvojliter s automatom a AGR sedačkami. Po kombikoch a jednom SUV idem do MPV.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 05. 2017 20:10

Jízdně to není špatné auto, i když ta dieslová 1.7CDTI je dost líná, i ve srovnání s původní 1,9CDTI.

AGR sedačky mě neoslovily, na první posed jsou perfektní, ale při dlouhých cestách mě z nich bolela záda. Jako pozitivum vidím dobrou polohovatelnost a možnost prodloužit sedák (opora stehen).

Odpovědět  |   | 
Pete  |  06. 05. 2017 09:55

S AGR mám pozitívne skúsenosti v Insignii. Navyše zadné v Zafire majú lounge úpravu, takže v 4 ľuďoch predpokladám max pohodlie. Navyše rozumné 17". Veľmi som zvedavý na ten automat, má to byť hydro klasika.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  04. 05. 2017 19:51

Pokud někdo hledá skutečně 7mistné auto, kde lze pravidelně vozit 7 dospělých, tak ani jedno vyjmenované neuspěje. Třetí řada je totiž pouze nouzová a v případě 7míst je v kufru místo tak na kabelku. V tomto případě jsou daleko lepší "osobní" dodávky - VW Caddy Maxi nebo Ford Grand Tourneo Connect. Nabízejí 7 plnohodnotných míst, cena oproti Galaxy, Sharanu poloviční (případně stejná jako S-max, Picasso) a do kufru se pořád ještě na víkend zabalíte

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 05. 2017 20:06

Ve všech vyjmenovaných autech lze relativně pohodlně dopravovat 7 dospělých, mám je vyzkoušené všechny, včetně zadních sedaček. Na cestování do Chorvatska to ale určitě není, komfort v poslední řadě odpovídá cestám do 100km, což je ale v drtivé většině postačující, už proto, že se rapidně zmenšuje kufr.

Jinak děti v 3. řadě jsou bez problémů a většina doslova vyžaduje místo v poslední řadě (vlastní zkušenost).

Problém osobních dodávek jsou neuspokojivý komfort cestování, hlučnost, jízdní vlastnosti.

U velkých MPV jako Galaxy, Sharan, Scudo apod. je velkým problémem cena a manévrovatelnost ve městech.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 05. 2017 14:26

...u školní družiny nebudete vypadat tak "hustě"...

A to je celý problém a zároveň hlavní důvod, proč si lidé kupují ona SUV. Aby vypadali "hustě". U desetiletého kluka, pro kterého do té družiny jedou, celkem normální stav. U jeho rodičů, kteří na tom jsou, navzdory věku, mentálně úplně stejně, už trochu horší.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 05. 2017 18:40

...na chatu sme o.i. vzali focusa a touarega. Kilometer pod chatou sme zaparkovali inak vyborne jazdiaceho focusa a prelozili veci do SUV. Vyviezli sa veci hore a touareg sa otocil po dalsiu varku hosti. To bolo naozaj ´huste´. Napoveda: svetla vyska.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 05. 2017 21:58

Takže výhod Touarega jste využili jenom raz za čas, k výjezdu posledního kilometru k chatě. Zato po zbytek doby si s sebou vozíte vyšší hmotnost a těžiště a s tím spjatou vyšší spotřebu, horší dynamiku a jízdní vlastnosti. To je opravdu rozumné. Asi jako jezdit pořád v kamionu, protože se určitě budu někdy stěhovat a panečku, jak se to bude pak hodit.

Nevím jak vy, ale já raději párkrát do roka ten poslední kilometr dojdu pěšky a udělám něco pro své zdraví, než si drtivý zbytek času "užívat" mnohem podstatněnjších nevýhod, které SUV přináší. A kdyby mě to jo štvalo, koupím si pro takové případy něco na způsob Lady Nivy k normálnímu autu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  04. 05. 2017 22:10

a neni to nahodou kazdeho vec?... klidne chodte k chate pesky.
Ja to teda tahat v zime v Jizerkach pesky tahat na chalupu nebudu a zbytek roku to klidne preziju v tom "zbytecnem" suv
XC60 ma slusnou svetlou vysku a haldex na moje vyuziti staci bohate.
Kdyby byla vetsi nabidka MPV... 4x4 s AT a o par cm vyssim podvozkem tak
bych asi sel tou cestou.
Pro nekoho je nesmysl sportovni "placka" pro nekoho SUV, pro dalsiho sedan nebo HH

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 05. 2017 22:29

A však říkám snad, že to není každého věc? Mně zase dovol, abych se pousmál nad tím, že někdo kvůli jednotkám km ročně najezdí další desítky tisíc se zbytečně neefektivní krávou.

SUV jsou zkrátka ideálním mixem nevýhod všech automobilových konstrukcí, s tím se nedá nic dělat.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  04. 05. 2017 22:55

Hrozně se mi líbí, jak každý řeší nevýhody SUV a o

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  04. 05. 2017 22:58

Hrozně se mi líbí, jak každý řeší nevýhody SUV a odmítá vzít v potaz výhody- což je právě ta světlá výška. Osobně naprosto neřeším chování auta na limitu, které běžný řidič využije v dnešním provozu opravdu vzácně..

Odpovědět  |   | 
Tom  |  04. 05. 2017 23:14

no tak to už se můžeme začít přít co je pro koho efektivní....
někdo má rád holky druhý vdolky, někdo dá za hodinky desetitisíce někdo je nenosí, protože je nepotřebuje... a tak je to se vším.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  04. 05. 2017 23:31

To je přesně ono. Každý oceňuje něco jiného, jen nechápu tu zarputilost některých lidí proti SUV. Nebo čemukoliv, co se zrovna jim nehodí, nebo neumí využít.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 08:01

Na co je které auto vhodné, není subjektivní, nýbrž objektivní veličina. SUV nevyniká v ničem, kromě toho, že pro velkou skupinu lidí vypadá dobře. Není dobré pro jízdu na silnici (vysoká hmotnost, velká čelní plocha, vysoké těžiště, horší dynamika, vysoká spotřeba). Není dobré do terénu (pro terén pořád nízká světlá výška, většinou fórový systém pohonu všech kol - pokud vůbec nějaký má a není to předokolka, pneumatiky s nízkým profilem a silničním vzorkem).

Z toho mi vychází, že to auto je vhodné jenom pro úzkou skupinu lídí - lidi, kteří si nemohou dovolit zvlášť auto na silnici a auto do terénu, potřebují-li do terénu jezdit nebo pro lidi s omezenou pohyblivostí, protože se jim tam bude dobře nastupovat. Vzhledem k tomu, že skutečné prodeje jsou výrazně vyšší, je jasné, že si většina SUV kupuje z iracionálních důvodů, z nichž hraje prim právě ono dětinské "chci vypadat hustě".

Obecně mi to může být buřt, jen mě sere, když to vedle mě zaparkuje a vzhledem k té nadměrné šířce tam nechá málo místa a blbě se mi nastupuje, když jede přede mnou a zaclání ve výhledu (fajn, že dotyčný ten výhled má super, škoda že na úkor ostatních) nebo když to za mnou zastaví a vysoko položená světla mi svítí do zpětných zrcátek a oslňují.

Odpovědět  |   | 
k22  |  05. 05. 2017 09:17

Je SUV a SUV, zkuste třeba Suzuki Vitaru S a uvidíte, že to je hbité, lehkonohé autíčko s výbornýma jízdníma vlastnostma a nízkou spotřebou,,,

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 13:01

Zrovna Vitara na mě nějak blbě nepůsobí. Já se bavím hlavně o krávách typu Q7, X5, Touareg apod. A na vrcholu všeho vidím mindráky v podobě X6, GLE apod

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 10:09

Tak znova a pomaleji. V znám spoustu lidí, co jezdí ve dvou obrovským kombi a nic tam nevozí, takže výtka, že SUV nejezdí do terenu je irelevantní. Stejně tak supersporty v realu využijí tak 10% výkonu. Ale jednu z hlavních výhod SUV je prostě světlá výška. Lépe se parkuje- neřešíš obrubníky, lépe se nastupuje- a to i nám mladším a ne jen důchodcům a celkově je jízda po městě příjemnější a argument o tom jak nevidíš na semafory je usměvný. Další dost podstatný důvod u rodin vidím třeba v pohodlném upevňování dětí do sedaček. To že to víc než lehčí a nízké auto je vlastnost, kterou majitel musí akceptovat a pak to pro něj není minus stejně jako ostatní vlastnosti SUV. Osobně se taky musím smát když vidím po městech jezdit různé nabušené verze aut a pak jedem všichni ve stejne koloně, nebo na rozbité cestě jedou krokem, jinak si olámou plasty. A stejně memám potrěbu psát jak to jsou auta k ničemu. Jinak bavím se o SUV velikosti RAVKY, Sportage, CX5 ne o nějakem obřím korábu

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 12:46

"To že to víc než lehčí a nízké auto je vlastnost, kterou majitel musí akceptovat a pak to pro něj není minus stejně jako ostatní vlastnosti SUV."

Tak tohle mě dostalo Takže když je nějaká věc v něčem naprd, musím to akceptovat a pak to pro mě nebude minus. To je přímo ultimativní racionalizace

Jinak, samozřejmě, že mám na mysli především různé Q7, X5, nedejbože X6...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 14:41

A jak jinak k tomu chceš přistupovat ? Každý kupec zváží plus a minus a pak se rozhodne. Ty jsi usoudil, že jsou pro tebe minusy "koncepce nizkých aut" akceptovatelné a nevadí ti. Respektuju to, ale nechápu tu drzost to vnucovav a vysmívat se někomu, kdo to vidí jinak.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 14:48

Já to snad někomu vnucuju? To by byl ten případ, kdybych volal například po zákazu SUV, což si nějak nepamatuju, že bych dělal. A vysmívat se? To je pro majitele SUV to nejmenší, co by mohli snést, když já musím od nich trpět to, co už jsem tu několikrát popsal.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 16:34

Víš tohle prostě není o těch autech, ale o lidech. Jestli je někdo debil a neumí si seřídit světla, tak to není chyba stroje. Taky jsem bězně oslňovany autama, co svítí do oblohy, protože majitel neseřídí sklon podle zatížení, parkování je to stejné. Ja si nepamatuju kdy vedle stálo velké auto a byl jsem omezený při vstupu, ale u malých to je pravidelně. (jasný, je jich víc, tak je větši pravděpodobnost).

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 16:42

Ono u xenonů nebo u LED světlometů to moc není o seřízení ale o tom, že prostě jsou vysoko a z malých vzdáleností oslňují navzdory dobrému seřízení. U toho parkování je to o tom, že s velkým autem musí být majitel mnohem pečlivější, aby auto urovnal tak, aby vadil co nejméně. U menších aut to není tolik vidět i když uznávám, že se i tak najdou exoti, kteří dokáží divy i s matizem.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 17:46

Ony se ty xenony taky často rovnou spoji s automatickým přepínáním a to je problém, protože to malokdy funguje dobře. Ale to platí zase u všech tříd. Parkování je prostě o lidech. Blba potkáš v SUV i ve Smartu. Já nejsem žádný fanatický zástupce SUV, jen nemám prostě rád ty chytré řeči co kolem nich někteří vedou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 05. 2017 13:26

....no mne skor pripada normalne, ze ked ked mam chatu a k nej kilometrovu polnu, nekupim si auto, ktore vlaci bruchom po zemi, len aby som ho zakazdym musel nechat kilometer pod chatou alebo po kazdej navsteve dat opravit. Po zvysne kilometre ocenim ze sa nemusim bat parkovania okolo obrubnikov, ze vyssie sedim (dalej vidim), ocenim velke spatne zrkadla s dobrym vyhladom, ocenim vyssi kufor a tym lahsie nakladanie, ocenim lahsie prekonavanie nerovnosti (vacsie kolesa), ocenim ze sa mi do toho dobre nastupuje atd. Tu dynamiku ma ten touareg lepsiu ako ten focus (len tak na margo....), v zakrute na limite nejazdim (nezavodim kazdy den, na to su okruhy) no a verte i, ze vo svetle tychto vyhod ma nejaka vyssia spotreba (stale prijatelna) trapi tak velmi ako minulorocny sneh.

Ako vsetko ostatne, auto si kupujem za nejakym ucelom. Mam zvysenu karu, pretoze od toho nieco ocakavam a podla toho sa rozhodujem. Nepochopitelne, ze.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 14:45

No, mně to pořád přijde padlé na hlavu, si něco takového kupovat kvůli kilometru k chajdě. Já se parkování u obrubníku nebojím ani s normálním autem - nenarážím do něj. Sedíš výš, vidíš dál, ale na úkor druhých, kteří přes tebe zase pro změnu vidí hůř. Kufr má zas vyšší nákladovou hranu - to pohodlí zase naopak ubírá. Kola jsou sice větší, nicméně obvykle opět nízkoprofilové, tudíž výhoda s nerovnostmi je pryč (pokud ty máš balony, ok). Ohledně dynamiky je to třeba srovnat s autem, co má stejný motor - tipuju 3.0TDI, takže A6 - ta bude mít jakou dynamiku a spotřebu ve srovnání s Touaregem? Zákruty na limitě nejezdíš, ale to neznamená, že nikdy nebude potřeba - krizovky mají tendenci, stávat se neočekávaně. Toš tak, abych tomu nastavil trochu zrcadlo.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 05. 2017 19:10

Zase a opat sa vraciam k tomu, ze vyber auta sa riadi tym, na co ho chceme. Ak ma niekto na to aby si kupil viac aut, tak na rodinne jazdenie a na chalupu asi vezme to SUV skor ako Panameru. Denno-denne jazdenie a parkoviska sa zrovna tymito autami akosi nehemzia, ze.

A ak ma niekto rozpocet na jedno rodinne auto /alebo jednoducho hlada univerzalny vehikel/, potom to SUV tuto podmienku splna. Napriklad BMW5 vs X5. Tym viac, ze cena je podobna /co je podla mna uplna kravina/. Doba gumenych nizkoprofilovych nezmyslov je nastastie prec, rovnako ako styl tzv.adidas teplaky, retaz na krku a vizaz zo socikovskej bravcovej konzervy. Mne osobne pride vhodnejsie ak mozem naklad z kufra vykladat bez toho, aby som sa musel plazit po zemi. Priveziem to na voziku k autu, prehodim, bez nutnosti prekonavat nejake exra vyskove rozdiely. Ohladom Touarega a A6 s 3.0TDi: tento argument neobstoji, pretoze mozeme porovnat spomenutu A6 3.0TDi s nejakym T V10TDi. A sme opat tam, kde sme boli.

Skor mi to tu cele pripada ako ista zaujatost voci autam typu SUV, podla toho, co tu vidim. Ale je to skratka o tom, ze maju svoje nesporne vyhody, ako aj nevyhody. Ducato nevynikne na okruhu a Ultima GTR zase nebude tym rodinnym autom. A div sa svete, to Ducato, aj ked nezvlada krizovky tak ako ta Ultima, je na cestach na kadzom rohu vidiet denno-denne : to je potom nespravne?. No a predaje to z nejakeho ´záhadného´ dovodu dopyt po univerzalnosti potvrdzuju. Nezijeme v Monte Carlu a kazdy den sa velka cena nejazdi, zmier sa s tym.

Odpovědět  |   | 

tohle auto mám, sice bez turba a bez třetí řady sedaček které byly za příplatek. Škoda, že test nezjistil i ty drobnosti které dělá řidiči usměv na tváři, třeba o automatických stěračích, světlech atd. Nevytáhnout klíček dva roky taky není k zahození

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 05. 2017 20:40

Je zbytečné komentovat "diskusní" příspěvky. Spíše poskytnu něco pro zamyšlení nad pořádným pohodlným autem pro rodinu na dlouhé cesty: http://automobiles.honda.com/future-cars/odyssey...
V Česku jsem měl možnost vyzkoušet VW Van 4x4 TDI v luxus verzi a též to nebylo vůbec špatné...
A před lety Chrysler Voyager - vezl jsem se na služební cestě vzadu v druhé řadě v samostatném křesle a cesta do Paříže naprosto v pohodě...
Jinak je to kategorie aut, stejně jako SUV, která nesplňuje mé požadavky a potřeby. Asi už natrvalo zůstanu o pořádných sportovních sedanů, které mi naprosto vyhovují.
Připomenu podstatu - ať si každý koupí auto, jaké se mu líbí a jaké mu vyhovuje (a splňuje jeho požadavky). Diskutovaný Citroën může být pro někoho ideálem, rozhodně to není špatné auto. Důležitá je spokojenost majitele a na kecy "znalců" stačí shovívaný úsměv.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  04. 05. 2017 23:00

Amen

Odpovědět  |   | 
panhajzl  |  05. 05. 2017 00:50

Nechapu proc furt nekdo musi resit nekoho jineho proc ,ze si kupuje suv? Do riti, je kazdeho vec, jake auto si snad kupuje, ne? Taky se jsem si porifil grandchero se skoro petilitrem, do terenu jezdim jen obcas a kazdymu to muze bejt u zadniho otvoru! Ze v prumeru jezdim za 15? Ze hur parkjju? No a co! Co je komu do toho?! Starejte se o to, co mate doma na zahrade.... A jen tak mimochodem....kdyz chci 4x4 (spatny vyjezd k baraku) benzin a aby se to hybalo,tak min.3 litry ,automat,aby se tam vesli dve decka,pes a kocar?, co me kdo doporuci? Neco jineho nez SUV nebo offroada? Chrysler (grand)voyager nechci. A Pacificu s 3 ma mistama v druhych sedackach tu temer nesezenete...

Odpovědět  |   | 
panhajzl  |  05. 05. 2017 00:51

...+ svetla vyska a abych do toho nelezl,jak do tanku. S mejma 2 metrama a fakt dlouhejma nohama opravdu nesnasim nalejzani a vylejzani z nizkejch aut!

Odpovědět  |   | 
abc  |  05. 05. 2017 06:58

komu co do toho, ze jazdis za 15 (a smrdis ostatnim pod nos)? ze horsie parkujes (a obmedzujes ostatnych)? ten prvy prispevok niektorych celkom slusne trafil ;)

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 08:15

Nechápu, proč furt někdo musí řešit, že někdo řeší někoho jiného, proč že si kupuje SUV. Do řiti, je každého věc, co řeší, ne? Tak řeším, proč si lidi kupují SUV a každému to může být u zadního otvoru

Mimochodem, minimálně u toho parkování jsi trochu mimo, že nikomu do toho nic není - je fakt "radost" nastupovat do svého auta, když vedle zaparkuje taková kráva a nechá tam málo místa. Už několikrát jsem kvůli tomu musel lézt přes spolujezdce (naštěstí vedle vždy parkovalo normální auto). Nebo, že přes to na silnici je hůř vidět, případně že výše položená světla oslňují ostatní řidiče při stání na křižovatce. Do toho taky nikomu nic není? Tak si aspoň nehraj na to, že to ostatní nijak neomezuje.

Odpovědět  |   | 
panhajzl  |  05. 05. 2017 08:46

Chudaku,je mi te lito, stejne tak te omezuje mpv, ktery je na tom vyskou a celkovou proporci stejne jak moje grandciro. A neni to ropak,takze nesmrdi, ale voni a internetoci uvedomovaci, jako vy me muzou polibit rit!

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 12:51

Je to zvláštní, ale MPV mě takto ani zdaleka neomezují. Možná to bude tím, že ta celková proporce stejná nebude. Nebo to možná bude tím, že se s majitelem SUV často pojí jistý typ osobnosti a s tím spojený styl parkování. Kdo ví.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 05. 2017 09:47

Většina MPV, které jsem měl, měla podobné neduhy, jako SUV. Tedy: velká šířka => malá místa na parkování, nemožnost jet v zúžení levým pruhem; vysoký posez => dobré nastupování; výška => dobře vidím, ale hůř je vidět přez.

Ale narozdíl od mnohem užších a kolikrát i nižších SUV s těmi auty nikdy nebylo potřeba parkovat půl metru od kraje a děti na přechodech byly přes ně dobře vidět (protože 5 metrů je dostatečná vzdálenost od přechodu). Kromě toho ta MPV měla přístupnou páčku blinkrů a mnohem lepší výhled, díky čemuž zvládala zastavovat před přechody pro chodce a dávat přednost zprava.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 11:20

Srovnatelné SUV k tomuhle citroenu vic mista nezabere. Jestli do toho motáte auta o třidu větší, tak doufám, že stejně tak brojíte proti autům od střední třídy nahoru, dodávkám..dobře seřízená světla nikoho neoslňuj to je o lidech. Stejně tak špatné parkování - to je paradoxně často horší u malých aut. Ja nedavno lezl do auta od spolujezdce dík Puntu..

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  05. 05. 2017 11:42

Neexistuje na trhu SUV, které by buď při vnějších rozměrech nebylo uvnitř menší, nebo při stejné vnitřní prostornosti nebylo zvenku větší.
Jinak mi ale taky přijde absurdní psát tu hate na SUV a jejich řidiče. Prostý fakt je, že SUV jistý typ řidičů velmi přitahuje. Další prostý fakt je i ten, že spousta lidí se nechá zfamfrnět agresivním marketingem automobilek. Sám vím, že když jsem vybíral auto a přišel k dealerovi s požadavkem "prostorné rodinné auto", většina z nich mě byla schopná až militantně tvrdit, že jedině SUV je to správné.
Ale na druhé straně je to jako tvrdit (jak už tu někdo psal), že kdo se rád stříhá strojkem do hola nebo na krátko, je nácek.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 12:47

Prostornos v SUV je zas jiná debata a tady bych se nepřel, ale stejně bych to nechal na zvážení kupujících, jestli jim tato vlastnost vadí nebo ne a dle prodejů to vidím jasně. Každopadně ty chytrolíny, co mají neustále potřebují podsouvat svůj názor na to, co je nejlepší fakt miluju.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  05. 05. 2017 12:54

Jirka: "Srovnatelné SUV k tomuhle citroenu vic mista nezabere."

Petr: Neexistuje na trhu SUV, které by buď při vnějších rozměrech nebylo uvnitř menší, nebo při stejné vnitřní prostornosti nebylo zvenku větší.

Jirka: "Prostornos v SUV je zas jiná debata a tady bych se nepřel"

Tak jak? Chtělo by to trochu konzistence

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 05. 2017 14:49

Jaké konzistence ? suv ve stejne třídě velikosti zabere na parkovišti stejně místa jako MPV, kombi. Kolik každý nabídne místa posádce je jiná debata. Ta má poznámka byla v návaznosti na to, kolik SUV zabere mista na parkovišti. A k těm velkým SUV- Osobně bych to nechtěl, ale jel jsem q7 jako spolujezdec a na dlouhé trasy ideální. Na jizdu po měste to je otrava, ale to stejně tak BMW7, Mercedes S..

Odpovědět  |   | 
nathan  |  05. 05. 2017 10:05

Co ti Pánbůh přidal na tělesné výšce, to ti ubral z šedé hmoty mozkové, no

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  05. 05. 2017 09:26

Hmm ja jsem v tomto aute nedavno jel a prave s touto prevodovkou. Zrovna hrdy na to nejsem...
Tak zaprve to auto neumi radit z jednicky na dvojku. Nic vic k tomu nemam co dodat, po meste je to otrava.
Za druhe to neni tak tiche, jak pisete. Motor mozna, ale znytek auto nic moc. Zadni naprava se obcas dost ozve, nekdy ani nevite proc. Jindy zas funguje v pohode.
A protoze je to frqncouz, musi tam byt nejake nesmysly. V tomto aute je to napr. umisteni ovladqce stahovani okna na zadnich sedadlech. Kdo si tam sedne a opre si loket, stahne si okynko. A takovych veci tam je vic. Proate francouz.
Obecne se s tim da zit, ape vyhnete se ty automaticky prevodovce, je docela hrozna...

Odpovědět  |   | 
nathan  |  05. 05. 2017 10:07

Tys měl určitě ještě tu starou AP, jen sis toho nevšim. HDM Aisin je naprosto OK

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  05. 05. 2017 10:58

Už jsem tady jednou zkušenosti psal, tak jen stručně. Jako uřivatel C4GP po FL s 1.6HDI mám základní postřehy.

- auto je na svou třídu doopravdy neskutečně tiché a izolované od okolí, plati to i pro diesel
- 16" možná nejsou cool, ale díky "vysokým bačkorám" ještě přispívají k plavnosti jízdy
- podvozek jako takový je plavný, tichý nezáludný. Dvakrát jsem zažil krizovku a ve spolupráci s ESP dělal přesně to, co se od něj čeká. Podržel mě a auto jelo, kam se mu volantem ukázalo.
- zatáčkách se naklání, ale neodskakuje ani neuhýbá. Drží stopu.
- do třetí řady bych opravdu dospěláka neposadil, ale děti cca. do 15 let v pohodě.
- auto nenabízí bixenony. Naopak má jen slabší verzi, sice s natáčením, ale bez ostřiku a dálkového režimu. Ten i pak zajíšťují dálkové s H7. I proto jsem za ně nepřiplácel.
- ovládání infotaimentu je šíleně pomalé a nelogické - porovnávám se Škodovkou
- displej místo budíků je naopak bezva. Jen to jen o zvyku. Byl jsem nedůvěřivý, dnes už budíky považuju za přežitek.

Jako řidič máte dvě možnosti. Buď budete nadávat, že se auto houpe, nedá se s potěšením vodit po okreskách rychle apod. (důvodů, proč to auto nesnášet se také pár najde ), nebo se adaptujete na řidiče malého autobusu. Budete si užívat prostor a světlo všude kolem, ticho a klid a kochat se takřka nehlučnou plavbou krajinou. Já jsem se řadím k těm druhým a stojím si zatím, že na trhu není v podobné kategorii žádné jiné auto, které by tohle tak dobře umělo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 05. 2017 11:51

Jen k tomu "vodění po okreskách" - nevím, zda to typická rodina zrovna dvakrát ocení... Poblité děti a vzteklá manželka nejsou dobrým doprovodem sportovní jízdy.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  05. 05. 2017 12:38

Jednoduchá věc: před jízdou nedáš dětem a manželce tři dny žrádlo a nehrozí, aby Ti pak poblily auto, no.

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  05. 05. 2017 12:42

Já jsem stejného názoru. MPV má být tiché, prostorné, pohodlné. Může být i rychlé a výkonné, ale docela jistě ne sportovní. Až budu chtít auto pro zábavu, pořídím si nějakého prcka s nadopovaným motorem, utaženým podvozkem a nejlépe jen sedačkou pro řidiče.
Nicméně zatím si lepší zábavu užívám na kole a při běhání, takže dost ušetřím.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 05. 2017 20:17

Pročpak? S dobrým MPV a obutím se dá jezdit rychle a "sportovně" i po okreskách. Samozřejmě nejde o ježdění dveřma napřed nebo pálení gum, ale svižnou jízdu si lze užít i s mnoha MPV.

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  05. 05. 2017 21:38

Protože já jsem jiná nátura, než ty. A moje děti si taky raději užívají radost z jízdy na kole, než v autě. A 180 km/h jsem snad autem ani nikdy nejel. Proč taky? Vlastně jednou jsem to zkoušel (lehce přes 200)... přijde mi to stejná nuda jako když jedu svých 140 ale mnohem vyšší riziko a čas tím stejně nakonec moc neušetřím.

Když už mluvím o užívání si sportovní jízdy, pak je řeč o hledání a pilování té správné stopy, posadit si auto na čumák, poslat ho do oblouku, odhodit zadek, trefit ten správný apex a balancovat na hranici adheze při výjezdu ven... tohle bych fakt měl dělat s MPV??? Absurdní, aspoň teda pro mě. Ale je fajn, že trh nabízí, po čem je poptávka. Takže pro tebe by třeba byla Zafira Turbo nebo Touran s nějakým R-kovým podvozkem. Pro mě totálně nesmyslná auta, ale pro tebe asi fajn. A o tom to je. Kde je poptávka, je i nabídka.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 05. 2017 20:14

moje děti vymetání zatáček v serpentinách milují.
Manželka se začne ozývat až při rychlostech nad 180 tacho (cca 165 real).

Ale nemám rozevlátého Frantíka.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  05. 05. 2017 22:09

Tipuji...., hm..., asi Citroen 2CV ??

Odpovědět  |   | 
LOL  |  08. 05. 2017 09:28

samozřejmě, s přídavným spalováním.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 61 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A