Test: Citroën DS4 1.6 THP - kam až..?

31 komentářů

Communard
19. března • 21:17

Tento clanok pisali snad uplni diletanti.
Pan redaktor by si mal vstupit do svedomia. Pise uplne voloviny tam, kde by sa patrilo pisat k veci. Napriklad ta o tom motore THP 200.
Zdaleka to nie je rovnaky motor ako ten v DS3 racing. Ten v DS4 iny vykon (o 5kW menej), ma dual VANOS (ten v DS3R nie) kopu dalsich veci. A konecne, ma aj ine oznacenie.
To je fakt taky problem zistit si o aute, o ktorom idem pisat, aspon zakladne fakty?

Jarda Lbc
11. dubna • 0:52

Mě mrzí, že Citroen u DS nenabízí jejich pérování, které je bezkonkurenční. aspoň DS4 a 5 si je zaslouží. Proto existuje i mnoho fandů Citroenu. Dnes je standartem jen u C6. Už i C5 lze koupit s obyčejným tlumičem. Velká škoda.

Marketa
10. února • 14:27

Ahoj, koupila jsem pred tremi tydny DS4ku, 1,6 THP 200... jsem unesena.. asi navzdy.. A predstavte si, jeste jsem se nenabodla na dvere a ani se mi nechtelo vzadu stahovat okynka :-))) Suplovat MHD nehodlam, takze pasazery a jejich potreby vzadu neresim.. Auto to je vyjimecne, at si kazdy rika co chce, jak pise autor, kupovala jsem srdcem.. :-)Pokud chcete vedet dalsi dojmy, napiste mi :-) xx
M.

Homer
23. května • 20:44

Máš pravdu, ja mám tiež DS4 THP 200 a myslím si to isté čo ty. Predtým som mal Hondu Civic 8G, ktorú som po 4 rokoch vymenil za DS4, nakoľko som si ju proste musel kúpiť :-) Teraz mám najazdených 20 tis. km a nemám žiadne výhrady, akurát rádio menené v záruke, ale také veci som riešil aj na Honde. Je pravda, že som mal pri kúpe zľavu 6 TEUR oproti cenníkovej cene, nakoľko to bol model so showroomu.

ITTI
10. února • 16:02

Máš dobrý vkus, ať ti auto slouží. Prostě auto pro radost, kdo jej nechce nebo se mu nelíbí,ať si koupí příšerku Veloster,třeba;-)

Marketa
10. února • 16:12

No mne prijde, po precteni nekterych prispevku do diskuze, ze je pisi chlapci,kteri maji v garazi Feldu a v nejdivocejsich snech touzi po Fabii 1,2 HTP..kde v zakladu budou mit pripravu pro radio a koberecek u ridice.. Vsichni se u DS4ky toci kolem zadnich dveri a stahovani oken..nic jineho diskutovat totiz ani nejde. Podvozek tuhy, sportovni, o vykonu auta nemluve..200 koni je trochu znat :-) Brzdy vyborne! Zvuk motoru nadherny, klidne to reknu, tak jak to citim, je sexy :-) Ja mam auto v max. vybave a neco malo navic, nevim, co vic si jeste prat. Jezdila jsem v hodne autech, i v totalnich strelach :-)) ale tohle je proste srdcovka, jen jsem si sedla, vedela jsem, ze je moje :-) A penize? Kazda sranda neco stoji a tahle stoji za to! Ja nemam co vytknout..

sgt
10. února • 18:26

Klobúk dole... ;-)

Marketa
10. února • 18:48

Presne tak. Priklad.. Rikam kamaradovi, ze jsem si koupila nove auto. On samozrejme chtel vedet jake, tak rikam, DS4..On..hm co to je? Rikam, Citroen. On..no fuj.. Pak jsem mu DS4ku ukazala na webu (jeste byla v salonu) a on mi rika, to ale neni Citroen, ze? Ja.. jo je.. On.. si delas pr.. tak mne svezes, ale stejne to bude sr.. :-) Tak jsem ho svezla, vystoupil a rika.. To neni Citroen, resp. to neni to, co znam. Je to pecka a udelala jsi dobre.. Takze je to o tom..zkusit a udelat si nazor a nekopirovat neci nazory. Ja mam zkusenost s Volvem S60, Hondou 2000, Skodovkami (vsechny, i 1,8 Turbo), Peugeot, Mercedes (Vito dlouhe).. ale jezdila jsem i Trabantem :-)) Takze tak..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda Lbc
11. dubna • 0:55

máte plnou pravdu... DS je cool ;-)

sgt
13. února • 8:54

staré známe: pokiaľ neuvidím, neuverím! :-D

Shimi
10. února • 18:05

to Marketa: Nic proti, ale máš pocit, že by testér drandil ve Felícii a v nejdivočejších snech toužil po Fábii 1.2 HTP? Já ten pocit nemám. A přesto na tom autě našel hafo negativ. Tak proč by je nemohli najít i chlapci v diskuzi? Ty naopak píšeš, že mu nemáš co vytknout a to nám jasně naznačuje jistou míru neobjektivity. Víš jak se to říká, každá mince má dvě strany. ;-)P.S.: Ať ti auto slouží ke spokojenosti a hodně km bez nehody.

Marketa
10. února • 18:22

No to rozhodne nemam, pisu o chlapcich v diskuzi. Naopak, ten co psal recenzi popsal vsechno tak jak to citi on sam a rekla bych, ze jako jeden z mala celkem nezaujate. Jaka mira neobjektivity? Mam rozhodne s cim srovnavat. Nejsem zenska, co si sedla do prvniho auta a je z neho vyjevena :-) Jen jsem chtela poukazat na to, ze se vsichni toci kolem zadnich oken a dveri.. Cetla jsem treba recenzi, kde autor psal, ze auta zacinajici na F nebrat.. to jsou pak recenze dost o nicem, ale jeden se toho chyti a pak uz to jede. Proc bych nemohla napsat, ze DS4ce nemam co vytknout, kdyz to tak vidim? Stahovaci okna, resp. nestahovaci mi nevadi a spicka na dverich taky ne :-) A zbytek je bezva..Kazdopadne diky :-) jezdeni me bavi :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
10. února • 18:36

asi tak neako. Všeobecne, napr. naftové motory najviac kritizujú majitelia benzínových, ktorí hadam s naftou ani nešli, niekto napíše, že francúz mi do domu nesmie, a pritom ani nevie, kde je francúzsko, a taliani su šrot, a pritom nevie ani to, že talianské motory su špička a montuje ich GM, suziky.... detto PSA ma ford aj volvo...... ale hlavna vec že je to všetko šrot. Ja keby som zháňal vlastne už tretie auto do rodiny, tak DS4-ku by som určite neobyšiel, a fakt by mi nevadili zadné okna ani dvere.

Milan
10. února • 13:01

Tohle auto je prostě zvláštní.. Má vzbuzovat emoce, ať už kladné či záporné, a to se mu daří.. Začínám si ale čím dál tím více myslet že to není auto pro čechy, kteří jako první u auta vidí objem zavazadlového prostoru, potom spotřebu, potom taky co si o tom myslí veřejnost, protože typický čech by si přece nemohl dovolit jezdit v něčem odlišném od "sousedovic okty"... V západním světě mnohem více vidí charakter auta, to jak na vás působí, design... Připomíná mi to jeden víkend strávený s Dodgem Nitro.. To auto mě neskutečně uchvátilo.. Mělo sice plastový a nepříliš kvalitní interiér, jízdní vlastnosti se starosvětskou zadní nápravou na 20palcových kolech nebyli příliš uspokojivé, hnmotnost byla opravdu velká, 4x4 téměř nepoužitelná, a navíc to auto dost žralo. Přesto jsem se do toho auta jednoduše zamiloval, ani nevím proč, jeho charakter mě prostě uchvátil a jen s těžkým srdcem jsem hol odevzdával zpět.. A takovýto pocit dnes už jen málokdy zažijete. DS4 vůbec není špatné auto, jen se na něj musíte dívat z trochu jiného pohledu.. Příplatek oproti běžné C4 je sice velký, ale obě auta mají, podle mého názoru, plnit jinou roli. C4 je rodinné auto, DS4 vidím spíše jako druhé auto do rodiny, nebo jako auto pro mladého člověka, kterému nebude vadit stahování zadních okének.. :) A řeči o francouzské nespolehlivosti si prosím nechte na VWčkářské povídačky v nejbližší hospodě.. ;-)

Shimi
10. února • 13:52

to Milan: Vím jak to myslíš, ale je potřeba si uvědomit jednu zásadní věc. V republice, kde 70% obyvatelstva nedosáhne ani na 25.000,- průměrný plat, nemůžeš očekávat, že DS4 za 660.000,- bude plnit roli druhého auta v rodině nebo auta pro mladého drzka. Jasně, pár nadšenců se jistě najde, ale to je tak vše. Takže máš svým způsobem pravdu v tom, že to auto není pro čechy. No není, protože na něj prostě nemaj. A kdyby náhodou měli, tak si sakra rozmyslí, za co ty prachy utratí. A v tomto kontextu, rozuměj v komplexním hodnocení, je potřeba se na to dívat. Je to špatně? Podle mě ne. A co si budeme nalhávat, v komplexním hodnocení to auto stojí za starou bačkoru. Není ani praktický a ani sportovní, což se u auta s 200 kobylama pod kapotou tak nějak předpokládá. Takže co vlastně je? Hezký? No to je trošku málo, nemyslíš? Jeden příklad za všechny.Citroen DS4 - 1.6T 147 kW - 660.000,-
Mazda 3 MPS - 2.3T 191 kW - 600.000,-MPSo zadupe DS4 pod zem úplně ve všem, u mě osobně i v tom designu. Ten kontext komplexního hodnocení bude v čechách vždycky převažovat, tak to prostě je.

asdf
10. února • 16:20

tak zas nemůžeš DS4 srovnávat s magdou :-O, zas tak špatně na tom frantíci nejsou :-O

Shimi
10. února • 17:39

to asdf: Nemůžu? Ale ano a to srovnání je naprosto na místě. Na tomto příkladu je právě krásně vidět ta absurdita DS4.

Milan
10. února • 14:19

Díky za doplnění, souhlasím s tebou.. U mě osobně je DS4 nejslabším článkem rodiny DS. DS3 je bomba, podle mě nejlepší z malých "stylovek", DS5 je taky povedená, líbí se mi, ale vadí mi absence Hydractivu, je to auto postavené na menším základu, což je vždycky chyba. Ani já bych si možná nedokázal odůvodnit koupi DS4 a upřednostit základně vybavenou DSku před C4 v exclusivu.. Stejně tak to ale funguje i v případě DS5 vs. C5.. A je pravda, že na západních trzích na to zkrátka mají, aby si koupili auto za 660.000 jako druhé do rodiny. V ČR řada DS mít velký úspěch tak jako na západě mít ani nemůže, zvláště v případě, kdy české zastoupení chrlí do TV jen samé reklamy typu "do konce února bejjingo za 250.000"... Ale tak to zřejmě v ČR musí být.

Plzen
10. února • 10:31

Vážený redaktore, kdyby bylo zpětné zrcátko výš, tak neuvidíš dozadu. Je to kvůli nízko položenému zadnímu oknu. takže opět daň za design.

Zdeněk
10. února • 11:51

Perfektní postřeh! Četl jsi vůbec článek??

ITTI
10. února • 15:58

Jasně že nečetl,jinak by nepsal blábolB-]

asdf
10. února • 10:11

Já nechápu proč neudělali normální kupé. Má to bejt nástupce C4 3dv, k čemu je tam ta parodie na zadní vrata? Vždyť stejně nejdou použít 3-[

Ja
10. února • 9:24

Kdyby to toho nebo do DS3 s 200k soupli i nejakou variaci na DSG prevodovku tak bych se mozna nechal ukecat

Antiautomat
10. února • 8:03

1 - ''že DS4 je kvalitní vůz s velmi dobrým podvozkem''.
Mierne unahleny zaver? To sa uvidi az po 50.000km (a castokrat uz po 20.000).
2- ten vycnelok /presnejsie zobak/ na zadnych dverach je fakt ulet. Pojde okolo cyklista, otvoria sa dvere a spomenuty zobak ma medzi ocami. U chodcov detto. Divim sa ze v dnesnej dobe, ked sa robi neskutocny cirkus okolo takych detailov ako o pol centimetra vyssia kapota /bezpecnost/ im vobec taketo nieco preslo, to na aute nema co hladat!
3- k stahovaniu zadnych okien komentar naozaj netreba.
4- „pro krásu se musí trpět“. Tu len strucne: nemusi, ale na to treba pri navrhovani auta naozaj mysliet a neprehanat to s vinom.
atd, dalo by sa pokracovat.Skratka a dobre, to auto treba kompletne prerobit smerom od stredneho stlpika dozadu (vratane toho zdeformovaneho boku nad zadnym kolesom), je to jednoznacne zle navrhnute. Design fail.

ITTI
10. února • 15:55

Když otevřeš jakékoliv dveře cyklistovi,který to švihá kolem auta natěsno(a přiznejme,jaká je šance,že zrovna otevřu dveře a bude mně objíždět cyklista, tj šance někde 0,0000001%:-)) , pak je jedno, jestli přední/zadní,namele si hubu pokaždé.Takže tu problém není,navíc žádná norma nepřikazuje,jaké má být zaoblení hrany dveří sm k sloupku B a C, takže pseudoproblém,že...B-]

R1S0
10. února • 3:14

"Kolik toho bylo napsáno na téma zadních okének, které nelze stáhnout. Opravdu to je tak veliký problém?"ked sa pozriem na ten neskutocne ohavny spic na tych zadnych dverach,tak okienko vazne nie je vobec problem.... :-D

Petr
10. února • 17:51

Z toho plyne jediné auto mělo mít původně 3 dveře (tak jako DS3) a někdo si to na poslední chvíli rozmyslel. Proto nejdou otvírat zadní okna, proto ta špice na zadních dveřích, proto jsou ty zadní dveře celkově na dvě věci.

LOL
9. února • 21:36

Francouzský bordel na kolečkách. IMHO blééé...

Shimi
9. února • 19:57

Paradox jak sviňa. Design, hlavní zbraň celé řady DS, je na druhou stranu jejím zásadním hřebem do rakve. Je to přesně tak, jak testér píše. Pro "krásu" se musí trpět a celé je to jen hra na efekt. Jednoduše řečeno pozlátko. To ale samozřejmě neznamená, že si své kupce nenajde. Najde a já si o nich budu myslet své. Někdo se holt spokojí s málem a ještě za to tvrdě zaplatí.

k22
9. února • 23:16

"Někdo se holt spokojí s málem a ještě za to tvrdě zaplatí"Tohle docela přesně sedí na naše Škůdkaře;-)

Saj
10. února • 8:21

To víš že jo :-D

Doporučujeme

Články odjinud