Test: Citroën DS4 1.6 THP - kam až..?

Shimi  |  09. 02. 2012 19:57

Paradox jak sviňa. Design, hlavní zbraň celé řady DS, je na druhou stranu jejím zásadním hřebem do rakve. Je to přesně tak, jak testér píše. Pro "krásu" se musí trpět a celé je to jen hra na efekt. Jednoduše řečeno pozlátko. To ale samozřejmě neznamená, že si své kupce nenajde. Najde a já si o nich budu myslet své. Někdo se holt spokojí s málem a ještě za to tvrdě zaplatí.

Odpovědět  |   | 
k22  |  09. 02. 2012 23:16

"Někdo se holt spokojí s málem a ještě za to tvrdě zaplatí"

Tohle docela přesně sedí na naše Škůdkaře

Odpovědět  |   | 
Saj  |  10. 02. 2012 08:21

To víš že jo

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 02. 2012 21:36

Francouzský bordel na kolečkách. IMHO blééé...

Odpovědět  |   | 
R1S0  |  10. 02. 2012 03:14

"Kolik toho bylo napsáno na téma zadních okének, které nelze stáhnout. Opravdu to je tak veliký problém?"

ked sa pozriem na ten neskutocne ohavny spic na tych zadnych dverach,tak okienko vazne nie je vobec problem....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 02. 2012 17:51

Z toho plyne jediné auto mělo mít původně 3 dveře (tak jako DS3) a někdo si to na poslední chvíli rozmyslel. Proto nejdou otvírat zadní okna, proto ta špice na zadních dveřích, proto jsou ty zadní dveře celkově na dvě věci.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 02. 2012 08:03

1 - ''že DS4 je kvalitní vůz s velmi dobrým podvozkem''.
Mierne unahleny zaver? To sa uvidi az po 50.000km (a castokrat uz po 20.000).
2- ten vycnelok /presnejsie zobak/ na zadnych dverach je fakt ulet. Pojde okolo cyklista, otvoria sa dvere a spomenuty zobak ma medzi ocami. U chodcov detto. Divim sa ze v dnesnej dobe, ked sa robi neskutocny cirkus okolo takych detailov ako o pol centimetra vyssia kapota /bezpecnost/ im vobec taketo nieco preslo, to na aute nema co hladat!
3- k stahovaniu zadnych okien komentar naozaj netreba.
4- „pro krásu se musí trpět“. Tu len strucne: nemusi, ale na to treba pri navrhovani auta naozaj mysliet a neprehanat to s vinom.
atd, dalo by sa pokracovat.

Skratka a dobre, to auto treba kompletne prerobit smerom od stredneho stlpika dozadu (vratane toho zdeformovaneho boku nad zadnym kolesom), je to jednoznacne zle navrhnute. Design fail.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  10. 02. 2012 15:55

Když otevřeš jakékoliv dveře cyklistovi,který to švihá kolem auta natěsno(a přiznejme,jaká je šance,že zrovna otevřu dveře a bude mně objíždět cyklista, tj šance někde 0,0000001% , pak je jedno, jestli přední/zadní,namele si hubu pokaždé.Takže tu problém není,navíc žádná norma nepřikazuje,jaké má být zaoblení hrany dveří sm k sloupku B a C, takže pseudoproblém,že...

Odpovědět  |   | 
Ja  |  10. 02. 2012 09:24

Kdyby to toho nebo do DS3 s 200k soupli i nejakou variaci na DSG prevodovku tak bych se mozna nechal ukecat

Odpovědět  |   | 
asdf  |  10. 02. 2012 10:11

Já nechápu proč neudělali normální kupé. Má to bejt nástupce C4 3dv, k čemu je tam ta parodie na zadní vrata? Vždyť stejně nejdou použít

Odpovědět  |   | 
Plzen  |  10. 02. 2012 10:31

Vážený redaktore, kdyby bylo zpětné zrcátko výš, tak neuvidíš dozadu. Je to kvůli nízko položenému zadnímu oknu. takže opět daň za design.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  10. 02. 2012 11:51

Perfektní postřeh! Četl jsi vůbec článek??

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  10. 02. 2012 15:58

Jasně že nečetl,jinak by nepsal blábol

Odpovědět  |   | 
Milan  |  10. 02. 2012 13:01

Tohle auto je prostě zvláštní.. Má vzbuzovat emoce, ať už kladné či záporné, a to se mu daří.. Začínám si ale čím dál tím více myslet že to není auto pro čechy, kteří jako první u auta vidí objem zavazadlového prostoru, potom spotřebu, potom taky co si o tom myslí veřejnost, protože typický čech by si přece nemohl dovolit jezdit v něčem odlišném od "sousedovic okty"... V západním světě mnohem více vidí charakter auta, to jak na vás působí, design... Připomíná mi to jeden víkend strávený s Dodgem Nitro.. To auto mě neskutečně uchvátilo.. Mělo sice plastový a nepříliš kvalitní interiér, jízdní vlastnosti se starosvětskou zadní nápravou na 20palcových kolech nebyli příliš uspokojivé, hnmotnost byla opravdu velká, 4x4 téměř nepoužitelná, a navíc to auto dost žralo. Přesto jsem se do toho auta jednoduše zamiloval, ani nevím proč, jeho charakter mě prostě uchvátil a jen s těžkým srdcem jsem hol odevzdával zpět.. A takovýto pocit dnes už jen málokdy zažijete. DS4 vůbec není špatné auto, jen se na něj musíte dívat z trochu jiného pohledu.. Příplatek oproti běžné C4 je sice velký, ale obě auta mají, podle mého názoru, plnit jinou roli. C4 je rodinné auto, DS4 vidím spíše jako druhé auto do rodiny, nebo jako auto pro mladého člověka, kterému nebude vadit stahování zadních okének.. :) A řeči o francouzské nespolehlivosti si prosím nechte na VWčkářské povídačky v nejbližší hospodě..

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 02. 2012 13:52

to Milan: Vím jak to myslíš, ale je potřeba si uvědomit jednu zásadní věc. V republice, kde 70% obyvatelstva nedosáhne ani na 25.000,- průměrný plat, nemůžeš očekávat, že DS4 za 660.000,- bude plnit roli druhého auta v rodině nebo auta pro mladého drzka. Jasně, pár nadšenců se jistě najde, ale to je tak vše. Takže máš svým způsobem pravdu v tom, že to auto není pro čechy. No není, protože na něj prostě nemaj. A kdyby náhodou měli, tak si sakra rozmyslí, za co ty prachy utratí. A v tomto kontextu, rozuměj v komplexním hodnocení, je potřeba se na to dívat. Je to špatně? Podle mě ne. A co si budeme nalhávat, v komplexním hodnocení to auto stojí za starou bačkoru. Není ani praktický a ani sportovní, což se u auta s 200 kobylama pod kapotou tak nějak předpokládá. Takže co vlastně je? Hezký? No to je trošku málo, nemyslíš? Jeden příklad za všechny.

Citroen DS4 - 1.6T 147 kW - 660.000,-
Mazda 3 MPS - 2.3T 191 kW - 600.000,-

MPSo zadupe DS4 pod zem úplně ve všem, u mě osobně i v tom designu. Ten kontext komplexního hodnocení bude v čechách vždycky převažovat, tak to prostě je.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  10. 02. 2012 14:19

Díky za doplnění, souhlasím s tebou.. U mě osobně je DS4 nejslabším článkem rodiny DS. DS3 je bomba, podle mě nejlepší z malých "stylovek", DS5 je taky povedená, líbí se mi, ale vadí mi absence Hydractivu, je to auto postavené na menším základu, což je vždycky chyba. Ani já bych si možná nedokázal odůvodnit koupi DS4 a upřednostit základně vybavenou DSku před C4 v exclusivu.. Stejně tak to ale funguje i v případě DS5 vs. C5.. A je pravda, že na západních trzích na to zkrátka mají, aby si koupili auto za 660.000 jako druhé do rodiny. V ČR řada DS mít velký úspěch tak jako na západě mít ani nemůže, zvláště v případě, kdy české zastoupení chrlí do TV jen samé reklamy typu "do konce února bejjingo za 250.000"... Ale tak to zřejmě v ČR musí být.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  10. 02. 2012 16:20

tak zas nemůžeš DS4 srovnávat s magdou , zas tak špatně na tom frantíci nejsou

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 02. 2012 17:39

to asdf: Nemůžu? Ale ano a to srovnání je naprosto na místě. Na tomto příkladu je právě krásně vidět ta absurdita DS4.

Odpovědět  |   | 
Marketa  |  10. 02. 2012 14:27

Ahoj, koupila jsem pred tremi tydny DS4ku, 1,6 THP 200... jsem unesena.. asi navzdy.. A predstavte si, jeste jsem se nenabodla na dvere a ani se mi nechtelo vzadu stahovat okynka ) Suplovat MHD nehodlam, takze pasazery a jejich potreby vzadu neresim.. Auto to je vyjimecne, at si kazdy rika co chce, jak pise autor, kupovala jsem srdcem..

Pokud chcete vedet dalsi dojmy, napiste mi

xx
M.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  10. 02. 2012 16:02

Máš dobrý vkus, ať ti auto slouží. Prostě auto pro radost, kdo jej nechce nebo se mu nelíbí,ať si koupí příšerku Veloster,třeba

Odpovědět  |   | 
Marketa  |  10. 02. 2012 16:12

No mne prijde, po precteni nekterych prispevku do diskuze, ze je pisi chlapci,kteri maji v garazi Feldu a v nejdivocejsich snech touzi po Fabii 1,2 HTP..kde v zakladu budou mit pripravu pro radio a koberecek u ridice.. Vsichni se u DS4ky toci kolem zadnich dveri a stahovani oken..nic jineho diskutovat totiz ani nejde. Podvozek tuhy, sportovni, o vykonu auta nemluve..200 koni je trochu znat Brzdy vyborne! Zvuk motoru nadherny, klidne to reknu, tak jak to citim, je sexy Ja mam auto v max. vybave a neco malo navic, nevim, co vic si jeste prat. Jezdila jsem v hodne autech, i v totalnich strelach ale tohle je proste srdcovka, jen jsem si sedla, vedela jsem, ze je moje A penize? Kazda sranda neco stoji a tahle stoji za to! Ja nemam co vytknout..

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 02. 2012 18:05

to Marketa: Nic proti, ale máš pocit, že by testér drandil ve Felícii a v nejdivočejších snech toužil po Fábii 1.2 HTP? Já ten pocit nemám. A přesto na tom autě našel hafo negativ. Tak proč by je nemohli najít i chlapci v diskuzi? Ty naopak píšeš, že mu nemáš co vytknout a to nám jasně naznačuje jistou míru neobjektivity. Víš jak se to říká, každá mince má dvě strany.

P.S.: Ať ti auto slouží ke spokojenosti a hodně km bez nehody.

Odpovědět  |   | 
Marketa  |  10. 02. 2012 18:22

No to rozhodne nemam, pisu o chlapcich v diskuzi. Naopak, ten co psal recenzi popsal vsechno tak jak to citi on sam a rekla bych, ze jako jeden z mala celkem nezaujate. Jaka mira neobjektivity? Mam rozhodne s cim srovnavat. Nejsem zenska, co si sedla do prvniho auta a je z neho vyjevena Jen jsem chtela poukazat na to, ze se vsichni toci kolem zadnich oken a dveri.. Cetla jsem treba recenzi, kde autor psal, ze auta zacinajici na F nebrat.. to jsou pak recenze dost o nicem, ale jeden se toho chyti a pak uz to jede. Proc bych nemohla napsat, ze DS4ce nemam co vytknout, kdyz to tak vidim? Stahovaci okna, resp. nestahovaci mi nevadi a spicka na dverich taky ne A zbytek je bezva..

Kazdopadne diky jezdeni me bavi

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 02. 2012 18:36

asi tak neako. Všeobecne, napr. naftové motory najviac kritizujú majitelia benzínových, ktorí hadam s naftou ani nešli, niekto napíše, že francúz mi do domu nesmie, a pritom ani nevie, kde je francúzsko, a taliani su šrot, a pritom nevie ani to, že talianské motory su špička a montuje ich GM, suziky.... detto PSA ma ford aj volvo...... ale hlavna vec že je to všetko šrot. Ja keby som zháňal vlastne už tretie auto do rodiny, tak DS4-ku by som určite neobyšiel, a fakt by mi nevadili zadné okna ani dvere.

Odpovědět  |   | 
sgt  |  10. 02. 2012 18:26

Klobúk dole...

Odpovědět  |   | 
Marketa  |  10. 02. 2012 18:48

Presne tak. Priklad.. Rikam kamaradovi, ze jsem si koupila nove auto. On samozrejme chtel vedet jake, tak rikam, DS4..On..hm co to je? Rikam, Citroen. On..no fuj.. Pak jsem mu DS4ku ukazala na webu (jeste byla v salonu) a on mi rika, to ale neni Citroen, ze? Ja.. jo je.. On.. si delas pr.. tak mne svezes, ale stejne to bude sr.. Tak jsem ho svezla, vystoupil a rika.. To neni Citroen, resp. to neni to, co znam. Je to pecka a udelala jsi dobre.. Takze je to o tom..zkusit a udelat si nazor a nekopirovat neci nazory. Ja mam zkusenost s Volvem S60, Hondou 2000, Skodovkami (vsechny, i 1,8 Turbo), Peugeot, Mercedes (Vito dlouhe).. ale jezdila jsem i Trabantem Takze tak..

Odpovědět  |   | 
sgt  |  13. 02. 2012 08:54

staré známe: pokiaľ neuvidím, neuverím!

Odpovědět  |   | 
Jarda Lbc  |  11. 04. 2012 00:55

máte plnou pravdu... DS je cool

Odpovědět  |   | 
Homer  |  23. 05. 2013 20:44

Máš pravdu, ja mám tiež DS4 THP 200 a myslím si to isté čo ty. Predtým som mal Hondu Civic 8G, ktorú som po 4 rokoch vymenil za DS4, nakoľko som si ju proste musel kúpiť Teraz mám najazdených 20 tis. km a nemám žiadne výhrady, akurát rádio menené v záruke, ale také veci som riešil aj na Honde. Je pravda, že som mal pri kúpe zľavu 6 TEUR oproti cenníkovej cene, nakoľko to bol model so showroomu.

Odpovědět  |   | 
Jarda Lbc  |  11. 04. 2012 00:52

Mě mrzí, že Citroen u DS nenabízí jejich pérování, které je bezkonkurenční. aspoň DS4 a 5 si je zaslouží. Proto existuje i mnoho fandů Citroenu. Dnes je standartem jen u C6. Už i C5 lze koupit s obyčejným tlumičem. Velká škoda.

Odpovědět  |   | 
Communard  |  19. 03. 2013 21:17

Tento clanok pisali snad uplni diletanti.
Pan redaktor by si mal vstupit do svedomia. Pise uplne voloviny tam, kde by sa patrilo pisat k veci. Napriklad ta o tom motore THP 200.
Zdaleka to nie je rovnaky motor ako ten v DS3 racing. Ten v DS4 iny vykon (o 5kW menej), ma dual VANOS (ten v DS3R nie) kopu dalsich veci. A konecne, ma aj ine oznacenie.
To je fakt taky problem zistit si o aute, o ktorom idem pisat, aspon zakladne fakty?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 36 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A