Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Na svezení s vrcholně sportovním Citroënem DS3 Racing jsem se těšil od doby, kdy jsem jej poprvé uviděl na fotkách. Vypadá skvěle a navíc má motor s německými geny. Tohle by mohlo fungovat.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samozřejmě tvrdý
  2. 3,2,1… startujeme, Ale to je velká škoda…
  3. Podvozek jen tak pro srandu, Převodovka na úrovni, Design: efekt především
  4. Koupit nebo ušetřit, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Citroën rozšířením nabídky o božskou řadu DS na sebe upoutal nemalou pozornost. Nejmenší (tedy alespoň zatím) DS3 jsem si už párkrát vyzkoušel a velmi se mi líbila. Pravda, je trochu dražší, ale tak nějak člověk má pocit, že dobře ví, za co si připlácí. Design je parádní a to stejné hodnocení platí jak pro jedna-šestku VTi, tak pro 1.6 THP s výkonem 155 koní. V podstatě je tohle podle mého názoru jediné trochu smysluplné DS. Klíčky od DS4 mám pár dní na stole a je to teda pro mě jedno velké zklamání, ale o něm v plnohodnotném testu až za pár týdnů.

Právě zkušenosti s „obyčejnou“ DS3 měly hlavní podíl na tom, proč mě vrcholná verze Racing tak extrémně zajímala. Tak malé auto s motorem o výkonu 207 koní, vyšperkovaná karoserie, podvozek nižší o patnáct milimetrů a navíc všechno okořeněno omezenou produkcí, to musí být prostě „pecka“. Uznávám, že tenhle test nepatří k nejaktuálnějším, neb novinářský exemplář měl najeto už přes 20 000 km, ale alespoň vyzkoušíme, jak si stojí po důkladném zajetí. A věřte, že novinářské zajíždění je opravdu extrémně důkladné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën DS3 Racing se snaží upoutat pozornost za každou cenu. Křiklavá oranžová barva je nepřehlédnutelná.

Nebudeme dlouho otálet a rovnou vezmeme DS3 Racing na okresky. Přesně tam je tento model určen především a také předpokládám, že většinu z vás stejně zajímají jízdní vlastnosti vrcholné DS3 více než design.  

Samozřejmě tvrdý

Než jsme se ale po převzetí auta dostali na okresky, bylo nutné jet přibližně půl hodiny přes Prahu. Jak asi každý tuší, jízda ve městě pro DS3 Racing jednoduše není. Podvozek snížený o 15 milimetrů a přitvrzené tlumiče ve spolupráci s osmnáctipalcovými koly vás budou důkladně informovat o každé „kočičí hlavě“. Samozřejmě, tak už to prostě chodí. Nelze mít auto výborné na okreskách a zároveň komfortní pro městskou zácpu.

Mimochodem jasným dokladem o nevhodnosti do městského provozu byl rozbitý nárazník. Ten je už u standardní verze poměrně nízký, v tomto případě je navíc nastavený o přední spoiler. Sečteno a podtrženo, nad obrubník jej nedostanete, i kdybyste tisíckrát chtěli. Takže to chce být při parkování hodně obezřetný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ta lepenka vlevo dole dokazuje, že při parkování musíte dávat pozor. Jinak vám něco trochu upadne...

To aby se vám nestalo, že si spodek nárazníku trochu pošramotíte a efektní lízátko se na dálnici odporoučí k zemi. Kdo sleduje náš profil na Facebooku, ten ví, o čem je řeč. Pro všechny ostatní přikládám příslušný odkaz. Nerad bych ale, kdybyste si tohle všechno vyložili jako kritiku. Je to zkrátka holé konstatování. DS3 Racing za nic z toho nemůže. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samozřejmě tvrdý
  2. 3,2,1… startujeme, Ale to je velká škoda…
  3. Podvozek jen tak pro srandu, Převodovka na úrovni, Design: efekt především
  4. Koupit nebo ušetřit, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků