Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Na svezení s vrcholně sportovním Citroënem DS3 Racing jsem se těšil od doby, kdy jsem jej poprvé uviděl na fotkách. Vypadá skvěle a navíc má motor s německými geny. Tohle by mohlo fungovat.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samozřejmě tvrdý
  2. 3,2,1… startujeme, Ale to je velká škoda…
  3. Podvozek jen tak pro srandu, Převodovka na úrovni, Design: efekt především
  4. Koupit nebo ušetřit, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Citroën rozšířením nabídky o božskou řadu DS na sebe upoutal nemalou pozornost. Nejmenší (tedy alespoň zatím) DS3 jsem si už párkrát vyzkoušel a velmi se mi líbila. Pravda, je trochu dražší, ale tak nějak člověk má pocit, že dobře ví, za co si připlácí. Design je parádní a to stejné hodnocení platí jak pro jedna-šestku VTi, tak pro 1.6 THP s výkonem 155 koní. V podstatě je tohle podle mého názoru jediné trochu smysluplné DS. Klíčky od DS4 mám pár dní na stole a je to teda pro mě jedno velké zklamání, ale o něm v plnohodnotném testu až za pár týdnů.

Právě zkušenosti s „obyčejnou“ DS3 měly hlavní podíl na tom, proč mě vrcholná verze Racing tak extrémně zajímala. Tak malé auto s motorem o výkonu 207 koní, vyšperkovaná karoserie, podvozek nižší o patnáct milimetrů a navíc všechno okořeněno omezenou produkcí, to musí být prostě „pecka“. Uznávám, že tenhle test nepatří k nejaktuálnějším, neb novinářský exemplář měl najeto už přes 20 000 km, ale alespoň vyzkoušíme, jak si stojí po důkladném zajetí. A věřte, že novinářské zajíždění je opravdu extrémně důkladné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën DS3 Racing se snaží upoutat pozornost za každou cenu. Křiklavá oranžová barva je nepřehlédnutelná.

Nebudeme dlouho otálet a rovnou vezmeme DS3 Racing na okresky. Přesně tam je tento model určen především a také předpokládám, že většinu z vás stejně zajímají jízdní vlastnosti vrcholné DS3 více než design.  

Samozřejmě tvrdý

Než jsme se ale po převzetí auta dostali na okresky, bylo nutné jet přibližně půl hodiny přes Prahu. Jak asi každý tuší, jízda ve městě pro DS3 Racing jednoduše není. Podvozek snížený o 15 milimetrů a přitvrzené tlumiče ve spolupráci s osmnáctipalcovými koly vás budou důkladně informovat o každé „kočičí hlavě“. Samozřejmě, tak už to prostě chodí. Nelze mít auto výborné na okreskách a zároveň komfortní pro městskou zácpu.

Mimochodem jasným dokladem o nevhodnosti do městského provozu byl rozbitý nárazník. Ten je už u standardní verze poměrně nízký, v tomto případě je navíc nastavený o přední spoiler. Sečteno a podtrženo, nad obrubník jej nedostanete, i kdybyste tisíckrát chtěli. Takže to chce být při parkování hodně obezřetný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ta lepenka vlevo dole dokazuje, že při parkování musíte dávat pozor. Jinak vám něco trochu upadne...

To aby se vám nestalo, že si spodek nárazníku trochu pošramotíte a efektní lízátko se na dálnici odporoučí k zemi. Kdo sleduje náš profil na Facebooku, ten ví, o čem je řeč. Pro všechny ostatní přikládám příslušný odkaz. Nerad bych ale, kdybyste si tohle všechno vyložili jako kritiku. Je to zkrátka holé konstatování. DS3 Racing za nic z toho nemůže. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samozřejmě tvrdý
  2. 3,2,1… startujeme, Ale to je velká škoda…
  3. Podvozek jen tak pro srandu, Převodovka na úrovni, Design: efekt především
  4. Koupit nebo ušetřit, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků