Hm, moze byt celkom dobre auto na dlhe cesty. Par detailov mi tam vadi, napriklad ten volant, ale rozhodne zaujimave auto. Celkom sa mi to paci.
Zatim najeto 18 000 km od cervna a prvni vec, na kterou jsem si zvyknul a vyhovuje je prave pevny volant. Pri rizeni nevadi a obsluha tempomatu na leve strane je perfektni. Kdyz strucne vezmu +/-:+- sel jsem do benzinu a 1.6THP je velmi prijemny a hodne tichy, chyta se docela nizko, ale pro sportovni jizdu musis standardne za otackama (a 115kw zvlada klasicka TDi-cka s prehledem - sorry musel jsem si rejpnout)- razeni - velky pokrok oproti predchozi generaci - predni sedacky spicka- kvalita v interieru - automaticke zapnuti vnitrni cirkulace opravdu funguje, jak ma- pomer cena/uzitna hodnota (nakup "v akci" za 480 z velmi slusnou vybavou 17", USB, park asistent.....)-- odkladaci prostory - zastrelit toho, kdo je navrhoval. je jich dost, ale priserne male!- ovladani telefonu na modrem zubu (ergonomie, spolehlivost) a USB MP3 (zvladne klidne flashku 32GB, ale ceske znaky a ergonomie silena)Mozna jeste trochu k pocitu z auta, trochu mi chybi ten pocit lodi a nadaherne volneho prostoru stare gernerace Vyvazujete zase pocit kvality a motor.
Já mam uplně to samé i za tu samou cenu :-) No neberte to, kdyz je to tak výhodné. Po 10 tis. km prumer 7.8 l/100 km, ale jezdim hodne kratke trate. Na dalku ( dalnice + okresky + hory ) si to vzalo 6.3 l. Jinak pridam spis minusy. Jeden a dost zasadni je, že neni kam dat piti. Proste tam vubec nic neni. Jen v loketni operce a to je nepouzitelne. Nehlede na to je v operce i usb port. Neda se k nemu dostat a musis si vybrat, zda tam chces mit flash nebo plechovku. Prihradky ve dverich jsou ultra male a za jizdy nepristupne.
Já o té kaře uvažuju, jen nevím zda THP nebo HDi . HDi znám dobře z několika aut. THP jen z předvádečky Za kolik s tím jezdíš?
do 6,5 průměru se vlezu vždy ,občas 6,8 ale to je tempomat na 170
Ja ti môžem povedať, že s dvojlitrom HDi jazdím za 6,2 l (80% okresky, 20% mesto, 4-5 ľudia). Je to trocha viac ako som mal s Xantiou HDi (5,5 l), ale to bude asi tou pohotovostnou hmotnosťou 1,8t vs 1,5t a šírkou pneu 225 vs 185 ;-)
Co se tyce spotreby, tak se sluzebni 2,0 HDI (v automatu) mam dlouhodobou spotrebu 7, coz mi prijde vzhledem k stylu jizdy a velikosti auta slusny ;-)
1.6 THP 115 kWJa: prumerka dle pocitace 67km spotreba 7,7 lZena: prumerka 61 spotreba 7,2 lrealita bez vymsleni dle pocitace.....
Tie priemerky su pekne, ja ich mam okolo 45 km/h. Ale palubny pocitac je trocha optimista co sa tyka spotreby, udava o cca 0,3l mensiu ako je skutocna.
Uvazoval jsem nad C5tkou i pres stupidni volant diky kvalite zpracovani, sedackam a pohodli za jizdy. Nicmene pak jsem se docetl, ze Citroen ani do nejvyssi vybavy s navigaci neumi udelat tak zakladni vec jako USB a IPOD konektor, takze si to jeste overim u dealera, ale jinak Citroen vypada z nabidky. Fakt nebudu u auta kupovaneho 2011 menit nejake placky jak v minulem stoleti, to uz tam rovnou muzou davat gramofon. 3-[
hovoris o najvyssej vybave - je nutno povedat ze testovana verzia v tomto teste bohuzial nepredstavuje max vybavu vratane priplatkov. Je to preto, ze tam chybaju napr panoramaticka strecha, palubovka obsita kozou, celokozenne sedacky (rozhodne su inac tvarovane ako tie ktore boli v testovanom aute). Chyba tam aj tebou zminovane priplatkove audio vratane navigacie NaviDrive 3D. Ta ma USB aj AUX vstup,naviac ma slot na SD kartu (das 4/8/16 Gb ?) a pevny disk tusim 8Gb s funkciou Jukebox co ti umoznuje skopirovat akukolvek hudbu na harddisk a dane medium uz tam nikdy vlozit nemusis. Okrem toho to prehrava DVD cize filmy, koncerty atd v pohode (nevyhoda je ze len pri stojacom aute, cize ak v aute len cestujes a nezvyknes cakat tak nepouzitelne).
Kdyby si to cetl poradne cele, tak by jsi vedel, ze nemluvim o cenikovych polozkach, ale o tom jak tyto cenikove polozky v realu "funguji".
Jdou běžně koupit kabely, které to odblokují a pustíš to i za jízdy. Případně, pokud si zručný, můžeš si ho udělat. Je to připojené většinou ke spínači ruční brzdy. ;-)
USB je vždy KROMĚ navigace MyWay. Pokud dáš tu levnější navigaci (bez DVD přehrávání), tak tam je.IPOD konektor jako základní věc?? :-D:-D:-D (to je šílené, jak ten Jobs dokázal ty lidi tak zmanipulovat, kdo umí ten umí)
Přípojky na iPody umí kdejaká lepší automobilka a už delší dobu. Mají to přímo v nabídce výbavy. Audi, BMW to umí standardně už asi pět let.PS: Umí to i naše česká Škoda.
A? Já neříkal, že to neumí (vím to, že to umí) ale nevidím důvod požadovat to v základu a skoro se rozčilovat, že to tam chybí...Avšak po tom, co jsem si přebíral auto a prodejce mi vysvětloval každou blbost (tady se dávají CD, tady se pouští rádio apod.), tak lidi to asi chtějí
On tohle Jobs asi ani neplanoval, ale diky zaostalosti automobilek je zakoupeni velkeho hardiscoveho Classicu zdaleka nejpohodlnejsim a nejlevnejsim zpusobem jak pripojit rozumne mnozstvi hudby k audiosystemu v aute. A zakladni vec soude podle konkurence to asi je, protoze koncern, Ford, ale i dalsi konkurence (krome tradicne zaostalych Japoncu) to evidentne umi.
hmmm. ja povazujem auto za dopravny prostriedok. ked si chcem pozriet film, idem do kina. ked si chcem vypocut dobru hudbu (a kvalitne) tak idem na koncert alebo si to pustim na niecom ovela kvalitnejsom, nez je mozne do obycajnej plachovky vobec namontovat (mimo kamionu, a bez zmeny hlavneho urcenia toho dopravneho prostriedku). evidentne kazda automobilka ma zamerane na urcitu skupinu zakaznikov, ci su to uz pubertiaci "stale na prijme", chlapci/chlapy, ktori si nieco potrebuju dokazovat, dochodcovia (alebo skupina "v klobuku"), atd.napr. ked mozem odporucit, kup si ten ford :). prajem pekny den
A když toho v autě nacestuješ opravdu hodně, tak ti zbyde co? Jezdit bez hudby/rádia?Trošku hloupé, ne?Není lepší si prostě do auta pořídit slušnou aparaturu? Je, samozřejmě. A jsou automobilky, které to automaticky nabízí. Bang -)
preco hlupe?ja mam tiez rad,ked je v aute ticho... a to som kedysi bez hudby nevedel vydrzat...
I dobré rádio jde vypnout. ;-)
hlupe mi pride mat pracu, kde mi na cestovanie nestaci cd s mp3 (+- 12h) ;o)
Presne tak, holt ne kazda automobilka vyrabi auta pro obchodni cestujici, kteri travi dlouhe dny za volantem. Zjevne tim prichazi o tuny zakazniku:-D
Ukázka, jak z neschopnosti udělat ctnost. Co jiného od tebe čekat. B-]
Toper a problemy se ctenim, klasika;-)
Jó, jistě, šlo o tvůj neuvěřitelně vtipný příspěvěk. Já tomu řikám trapnost až za roh.
Topere Topere, blbej den, co? Ale tak aspon, zes ten vtip nakonec pochopil;-)
Těm tvým "vtipům" se mnohdy směješ jen ty sám...
Tyhle argumenty znam - vzdycky jsem je zatim slysel jen od loseru, ktery si tim, ze se ohani imaginarnim davem leci mindraky a dodavaji sebevedomi;-) Zacinam si rikat, jak dlouho jeste me tady budes bavit svym klaunovanim, nez si zase zmenis nick a zkusis to znovu, nejak desne neotrele;-) Dle stupnujici se zoufalosti a aktualniho se dovolavani podpory ostatnich bych rekl, ze uz to nebude dlouho trvatB-]
Chystáš se měnit nick, jo? No nevím, ale asi to budeš mít zbytečné. Tak vypatlanou hlavu s šikmýma očima půjde poznat pod jakýmkoli příspěvkem. B-]
Aha, takže pro tebe je celkově nesmysl vyrábět a prodávat MP3 přehrávače s pamětí. Protože na všecko musí stačit CD s pár MP3. Dobrý blábol.Víš, ono je to spíš o možnosti výběru hudby a nošení celé hudební knihovny v jedné malé krabičce. Zato ty musíš neustále přehrabovat v kopách CD, ládovat jimi changer, vypalovat je apod. Jako malý děcko. Snad z toho jednou vyrosteš, na to prostě nemá normální člověk čas.
Myslim, ze jsme tu uz nedavno resili u legendu, ale neda se to u C5 taky vyresit xcarlinkem nebo necim podobnym? Chapu nechut k cedeckum, ale nejaky workaround - byt u auta s touhle cenovkou principialne nepotesi - by to treba spravil. Mimochodem, pomijim design, ktery me osobne pripada hrozny, ale nekde ve Svajcu jsem tim jel coby taxikem, najeto to nic moc nemelo a ze bych v jedne vete zminoval "kvalitu zpracovani", to fakt ne. Neco tam vrzalo, k tomu divne zvuky zezadu, proste z meho pohledu typicky frantik.
Xcarlink je "zařízení" úplně k ničemu. Umíto leda tak dobíjet přehrávač a pouštět playlisty bez zobrazení ID Tagů. Zadarmo drahé.
Netusim, o jakem prehravaci mluvis, ja tam davam SD karty. Zobrazeni ID tagu neni problem xcarlinku, ale radia. Neumi-li to radio, logicky to nebude umet ani xcarlink. Je to proste prehravac, ktery rozsiruje moznosti prehravanych medii, neni jeho ucelem vylepsovat funkce standardniho radia. Obvykle se pripojuje na vystup na changer, takze pak funguje stejne, jako ten changer, z ceho vyplyvaji i omezeni (napr. pocet adresaru a jejich struktura). Dulezite je, ze se to jako changer skutecne i chova, tj. lze to ovladat tlacitky na volantu apod. Pro tebe zadarmo drahe, pro me naprosto idealni reseni v dane situaci.
Jistě, pro tebe je vrchol blaha se přehrabovat v kopách muziky označené TR01 až TR99.No, co jiného ti taky zbyde, když tvoje elektronika v autě nepobere nic složitějšího.
Toper a neschopnost cist podruhe:-D Hint pro intelektualne slabsi:"nejlepsi reseni v dane situaci" nerovna se "vrchol blaha" I kdyz, pro takove Topera, nakonec proc ne, zeB-]
Když to nejsi schopen vyřešit jinak, tak se nediv. A ono to jinak samozřejmě jde. B-]
Ja se nedivim, ani to neresim - ale vidim, ze ty z toho mas zase nerva:-D
Nerva? Směju se ti. B-]
Ja v tom jeste nejel, takze vrzani nemuzu posoudit, ale minimalne vizualne vypada C5 mnohem lepe zpracovana nez Mondeo, tam jsou ta lacina reseni videt uplne vsude. Po faceliftu se situace zlepsila, ale stale to neni uplne ono. V kazdem pripade ho samozrejme projedu pres prazsky testovaci okruh, pokud nevrzne tady, tak nebude vrzat nikde. :-D
No kdyz vrze ve Svajcu, tak good luck v Praze:-D Nicmene me nenapadlo, ze jako benchmark beres Mondeo, to pak uz dava smysl.
co viem, tak C5 bez navigacie ma USB aj AUX konektor v laktovej opierke. Ci to plati aj pri navigacii neviem, ale v cenniku sa zmienuje "(v případě objednání Navigace MyWay není vstup pro USB k dispozici)". Je to trocha nepochopitelne, no AUX by tam mohol ostat...
Navigace ma jak USB tak AUX vzdycky. Ono to neni o tom, ze by tam nebyl, ono je to o tom, ze ho Citroen neumi udelat. Proste implementace je naprosto nepouzitelna, USB klicenku zvlada do velikosti 4GB (za par let takovou ani nesezenu), u IPODu kurvi nazvy pisni a interpretu (zobrazi ti neco jako SCFGMTRT01, coz neni prilis informativni), Iphone nepripoji vubec a pokud pripojis HDD, tak z nej umi jen 999 souboru a indexuje je tricet minut po kazdem nastartovani auta! Proste zamestnavaji programatory jak noha. Takze se pujdu podivat jestli to stale plati (tohle je z rok stare uzivatelske zkusenosti) a nebo jestli to mezitim nevyresil novy firmware. Treba takovy Superb, kdyz byl novy vubec neumel SDHC karty (taky dobra ostuda), ale uz pul roku je po jednom z updatu umi.
Kam zmizela obvyklá tabulka s alespoň základními technickými daty? Takhle vím kulový a musím to hledat jinde. 3-[
Proč je na fotce motoru na jeho krytu označení HDi 16, když je to motor 2.2?
16 ventilu?
to naozaj clovek, ktory robil fotografie k tomuto textu neprisiel na to, ze fotografie sa so vstavanym bleskom nerobia? Aspon na tych fotkach interieru mu to mohlo docvaknut, ze tie fotografie vyzeraju totalne nahovno...hanba!!!
To by si chtel po ceskych internetovych magazinech moc, aby zamestnavali nekoho kdo zna aspon zaklady foceni...
genialny dizajn. ale francuzske auto nikdy
"...„sport“ hned vedle knoflíku nastavování světlé výšky. Mohu vás ujistit, že i při této volbě je zachována vrchovatá míra komfortu..."Tak s tim nesouhlasim. Měl jsem možnost se s hydractivem v nové C5 projet a rozdíl v komfortu je po přepnutí obrovský. Jak kdyby auto vůbec nemělo péra a tlumiče.
..péro nemá a tlumič nikdy nevidělo......trubko !!!!!!!!!!!
To smozřejmě vím, že kromě tuším nejlevnější verze nemá pružiny. Jen porovnávám schopnost "komfortu" s tím, co zná většina z nás.
Pera to sice nema, ale tlumice tam samozrejme sou :). Ono je docela legracni, kdyz je C5 v nejvyssi poloze, tak tlumice nefungujou a tak C5 hopsa jak splasena koza :). Coz je taky duvod proc je v ty poloze rychlost omezena na 10 km/h.
Jojo, rychlost je omezena do 10, ale myslim, že se v manuálu psalo něco ve smyslu, že by se v tomhle nastavení nemělo vůbec jezdit, že je to pro lepší manipulaci v případě výměny kola.
Jo jo, ale da se to pouzit i na prejezdy vetsich prekazek, kdyz je clovek opatrnej (tzn, rychlost tak 1 km/h). Ja to obcas pouzivam pri parkovani na vysokej obrubnik a dalsich situacich kde bych se s normalnim autem nedostal nebo riskoval poskozeni...To hopsani sem zaznamenal pri rozjezdu na kocicich hlavach. Ono prece jen chvili trva nez to klesne na nizsi polohu.
opravte si v článku ten nesmysl o dvou turbech. Tento motor má jen jedno jediné turbodmychadlo ne dvě ! předchozí 2,2 byla bi-turbo, tahle nová není. ;-)Jen verze 3.0 HDi V6 má dvě turba.
jj ..dvojnásobná šance, že se podělá
hlavně to vypovídá o kvalitě našich novinářů, kolikrát ani nevedědí jaký motor auto má, píšou nesmysly do článků nebo papouškují 100x omílané klišé, které v mnoha případech už dávno nejsou pravdivé:-/
da sa tento diesel rozoznat od benzinoveho motoru? B-]
neda ani nahodou. je to tiche, jazdi to ako benzin, a dokonca sa do toho aj tankuje benzin
Neda. Kazdy prece vi, ze "dneska uz se to nepozna".
to Brouk :-DZrovna dnes ráno jsem se docela zasmál, když jsme spolu s kolegou, který drandí v dehtu, odjížděli z práce. Palubák mi ukazoval -10°C. Schválně jsem čekal, až to nahodí. To bych ti přál slyšet. Jen jsem čekal, kdy se urvou silentbloky a ten motor mu vyzkočí z auta. Ale na druhou stranu to má výhodu v tom, že člověk nepotřebuje připlácet za masážní sedačky.
Moje řeč !!!Dneska ráno se mi v tý sedačce stará udělala....takže večer mám volno !!!!!!!
No jo, ale zase ma kroutak a nic mu to nezere. Ja uz jsem v teto veci smirlivej. Kdo chce kam, pomozme mu tam. Kdyby evropani vymysleli motor, ktery bude zrat jen 3 litry na sto s tim, ze bude davat kazdych deset sekund ridici facku do drzky, tak by to lidi kupovali. Jsem si jist. Na presdrzku by si rychle zvykli a "nic by to nezralo".
Tim bych si nebyl tak jisty - ropaky jsou tak popularni, protoze krome kravalu, se kterym se dieselista rychle srovna (viz nektere mistni diskusni vydunene mozky) je ta "facka" predevsim tem, kteri v aute nejedou. Soused si sice dava masaz, ale ja cucham ten hnus. Takze kdyby dostaval facku majitel, nevim, jestli by to kvuli spotrebe prekousl. Ale kdyby to auto davalo facky okolojdoucim...
Dneska ti nové dieslové auto kvůli EURO5 bez filtru pevných částic z továrny nepustí - takže už žádné kouření a saze.
Teorie pekna, praxe na silnici tomu ale neodpovida. Co nedodrbou automobilky, to promptne dorazi ciptuner.
Tady se teorie s praxi hodne rozchazi. A nenamlouvej si, ze ne.
A zkoušel jste jet někdy za dieselem bez zapnuté vnitřní cirkulace u klimatizace? Zjevně asi moc ne, co? :-/
Ježkovy oči "vyskočí" tam má být.
Tak zvenku uz to u Citroenu zvladli a vypadaji jako nemci, uvnitr stale bida a osklivost. Oproti naprosto hrozne minule generaci C5 s plysovymi sedackami, odpornym designem, levnou palubkou a ovladatelnosti parniku je to ale vyrazny posun k lepsimu. Nic jineho jim ale nezbyva, ze?
Mám přesně opačný názor :-)Vevitř zbývá ještě trochu pohodlí (i když rozměry to na předchozí generaci nemá, ta má dostatek místa na zadních sedadlech, nad nimi, i větší kufr), ale zvenku to začíná být nuda a šeď, jak běžné koncernové vozy. Přitom dříve si lidé kupovali Citroen právě kvůli jeho výjimečnosti. A když k tomu přičtu takové věci jako že chybí plynová vzpěra kapoty (předchozí verze měla), nejnižší motorizace je bez hydrauliky, nejvyšší zase bez možnosti manuální převodovky, navigace utopená dole ve středovém panelu (předchozí verze ji měla vepředu uprostřed pod sklem) - tak FUJ.
Ano, ta tyčka mne také mírně řečeno překvapila. Holt ořezávání nákladů (moje předchozí xsara, rok 1999 měla plynovou vzpěru). Souhlasím i s méně místem vzadu (naštěstí cestuju většinou za volantem). Ale jinak - královské svezeníčko. Nikdy jsem neměl pohodlnější auto. Po 70 tisících km mám průměrnou spotřebu 6,2 litru nafty na 100 km, strach z přemíry elektroniky se vytrácí, snad jedinou pihou na kráse je vysoká spotřeba kapaliny v ostřikovačích (a hlášení o jejím nedostatku už od chvíle, kdy jsou v nádržce 2 litry).
Předchozí generace sice má na zadních sedadlech dost místa, ale člověk tam sedí vzpřímeně jako na židli. Tímto konstrukčním fíglem se dá nadehnat pár litrů v kufru a dokonce věřím, že to i v naší "Octavia kombi" zemi pár aut navíc prodá, ale sedí se tam tragicky. Nejlepší zadní sedáky jsem měl v Accordu'93, kdy byl objem kufru ještě nezajímavý parametr, dalo se tam v sedě i pěkně prospat, od té doby jsem nic podobného nenašel, a to mám teď na místo vzadu opěvovaného Superba...
V tejto novej generácii je vzadu dostatok miesta čo sa týka šírky aj výšky. Pozdĺžne je to priemer, tiež v pohode za seba si sadnem bez problémov aj s menšou rezervou (so superbom sa to naozaj nedá zrovnávať).A čo sa týka pohodlia predných ako aj zadných sedačiek - v pohodlnejších som ešte nesedel ;-)
Nevím, vzadu jsem ve své v C5 za jízdy ještě neseděl, mám rezervované místo vlevo vpředu :-)Vzadu sedí děti a občas jiní příbuzní, zatím si nestěžovali, že by seděli moc nastojato jako na židli - i nad hlavou tam mají místa dost.Tvrdou lavici vzadu jsem nedávno zažil v nové Oktávce s maximální výbavou (kůže, vyhřívání) - to bylo jak sedět na dřevěné lavičce.A v Alhambře kterou jsem měl na kratší cestu půjčenou minulý týden (kvůli tomu že byla 7-mi místná) bych ci cesty přes republiku taky nedokázal moc představit - proti C5 hodně nepohodlné i na místě řidiče a na rozbité silnici extra porce zážitků navíc :-)).
Já neříkám, že jsou tvrdé, nebo příliš vysoké nebo tak něco, jenom prostě úhel opěradla sedačky vzhledem k silnici není moc komfortní, prostě si tam člověk "nelehne". Přední sedačky předchozí C5 hodnotím velmi kladně, tam jsem bez připomínek.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.