Test: Citroën C5 Tourer 2,2 HDi - cesta cílem

Nová „cé-pětka“ dala zapomenout na svého poněkud úzkoprofilového předchůdce. Jak jezdí praktický kombík s naftovým motorem?
Seznam kapitol
  1. Důsledná evoluce, Miláček publika
  2. Uvnitř jako nikdy předtím, Volant stále s pevným středem, Vnitřní prostor uspokojí
  3. Dva dva je tak akorát, O dva válce méně, Pouze s „automatem“
  4. Je libo gaučink?, Zaostřeno na komfort, Závěr
  5. Kompletní fotogalerie

Důsledná evoluce

DS, CX, XM… to jsou mýtická písmena označující hydropneumatické legendy střední třídy. Neodmyslitelný přídomek „break“ pak značil jejich mnohdy ještě bizardnější odvozené varianty s karoserií kombi. Kdo by si nevzpomněl na svérázné vozy sanitní a pohřební služby odvozené z těchto typů? Plynokapalinové odpružení však vedle nadoblačného pohodlí představuje odpradávna i odvěký zdroj nedůvěry ve vznešené francouzské koráby. Paradoxní přitom je, že právě celá pružící soustava bývá na Citroënech pohříchu tou nejspolehlivější součástí.

Stará „cé-pětka“ byla přesně typem auta, které neurazí ale ani nenadchne - snad právě proto se také vyráběla dlouhých sedm let. Pokud ale v továrních halách a konstrukčních kancelářích viselo ve vzduchu něco jiného než silná vůně cigaret Gitanes, pak to bylo jasné poselství, že má-li se středně velký Citroën stát něčím víc než sympatickým exotem, musí na sobě pořádně zapracovat. A skutečně, více kontrastující generační výměnu byste v posledních letech ve střední třídě těžko pohledali. V pořadí druhá C5 je na trhu více než dva roky a spolu s ostatními obměněnými „céčky“ si brousí zuby na důstojnější příčky v prodejních žebříčcích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prestižní model značky Citroën v jeho stávající generaci jsme pro vás zkoušeli již několikrát, v případě zájmu si můžete přečíst testy verzí Citroën C5 Tourer 2,0 HDi, Citroën C5 2,0 HDi i srovnání verzí 2,0i a 2,0 HDi. Zájemce o naše zkušenosti s vozy první generace řady C5 odkazujeme třeba na zkoušku provedení Citroën C5 Break 2,0 HDi, kompletní seznam dosavadních testů strojů Citroën C5, ale nejen nich, najdete v přehledu testů. V tomto testu jsme se snažili prozkoumat taje a finesy mohutného kombíku se základní cenovkou nad jeden milion korun. Jezdili jsme obligátně se dieselovým motorem a interiérem „v plné palbě“.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Miláček publika

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě? Tohle heslo měli asi po dlouhá léta nad svými rýsovacími prkny vyvěšeno stylisté navrhující nové Citroëny. Pravdou je, že z této pomyslné filozofie se zrodilo mnoho nezapomenutelných aut, kterým ale nikdy nebyla cizí ani nezanedbatelná dávka kontroverze.

Aktuální „cé-pětka“ je z jiného těsta. O nějakém srovnávání se svojí neforemnou předchůdkyní je zhola zbytečné se bavit, protože tahle dvě auta nemají zvenku společného vůbec nic, to už by se spíš dalo hovořit o větší spřízněností s Xantií. C5 je se svými 4 829 mm délky pořádným kusem auta, působí nicméně úplně jinak než podobně velké „stejšny“ odvozené od Insignie nebo třeba Accordu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

No ano, tohle totiž není žádný předstíraný sportovec, nýbrž krásný konzervativní kombík klasických proporcí. Jejich vyváženost je opravdu znamenitá. Karoserie vypadá civilně, ale přesto je naprosto nezaměnitelná a hlavně mimořádně líbivá. Podobných aut je samozřejmě hodně, C5 se ale za víc jak dva roky výroby zatím nestihla ani trochu okoukat.

Seriózní ráz vozu určuje impozantní přední část s komplikovanými ostrými křivkami v okolí masky a hlavních natáčecích světel s LED diodami, hra na hrany pokračuje i na boku auta disponujícího hlubokými prolisy po celé délce kočáru. Jakkoliv je čelní sklo silně sklopené, postranní okna jsou pěkně veliká a umocňují neskrývanou majestátnost sebevědomě osvaleného kombíku. Klasicky tvarovaný zadek se snaží zahrát více na sportovní notu, když nabídne výrazné křidélko nad zadním oknem nebo po jedné hranaté koncovce výfuku na každé straně nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důsledná evoluce, Miláček publika
  2. Uvnitř jako nikdy předtím, Volant stále s pevným středem, Vnitřní prostor uspokojí
  3. Dva dva je tak akorát, O dva válce méně, Pouze s „automatem“
  4. Je libo gaučink?, Zaostřeno na komfort, Závěr
  5. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků