Test Citroen C5: král komfortu je zde

92 komentářů

Dragonland
11. února • 7:45

Konečně první autor který se trošku nebál napsat, že pekáče od schadewagenu nejsou "nadauta". Já osobně nejezdím v kufru, ani se každý druhý den nestěhuji, takže jediné "výhody" hnusů s boleslavi nepovažuji za podstatné ;-)

Cupi
17. listopadu • 21:52

Mám C5 z roku 2004 a plynové vzpěry mi pomáhají zvednout kapotu, dokonce 2. Kámoš má Xaru z roku 2003, má ji tam taky. Myslím, že se to u citroenu "nosí".

Fénix56
19. června • 4:38

čeče to je zas test:-D možná se Radek na své poměry snažil beru, ale když mrknu do starých časopisů na testy, tak takový Ing Otakar Gregora se nad takto napsaným testem musí smát:-P Auta nejsou držáky co bývaly, s novináři to však vzalo ještě rychlejší sešup:-/ ...trochu techniky a odbornosti by fakt neškodilo.

vašek
19. června • 11:20

A co konkrétně se Ti nezdá ? PS: Kdybys četl pozorně dočetl by ses, že to zatím není test.

sock
18. června • 7:58

Krásné auto, následník C6, jediné co bych mu vytkl- 5 dveře, myslím, že to je úspora na nepravém místě a mnoho lidí kvůli tomu sáhne po mondeu, mazdě6 či laguně:-(

pavel12
17. června • 22:19

autor píše, že se Citroen zřejmě zajel podívat do České republiky, ale já mám takovou zkušenost, že Francie nemá silnice taky "kdovíjaký". Několikrát sem projížděl Francii odshora dolů po obyčejých silnicích. A musím říct, že jak v počtu "vesnic", tak kvalitou je to tam podobný (ale Francie je velká, takže jak kde...). No možná proto jsou francouzská auta známa jako měkká, každopádně nemuseli jezdit sem, mají tam taky (aspoň na některých místech, a zvlášť v porovnání s německem) hrozný silnice :-).

Radek Ondrášík
17. června • 22:36

Máte pravdu, ostatně tankodromy naleznete i v bájném Německu, Švýcarsku apod.

Aveco
17. června • 16:31

Tak to co jsem zažíval s C5(vinuté pružiny) byla jen slast a komfort. Takové auto je jak dělané pro mě :-)). Pokud mohu srovnávat se Superbem pak dovolte abych vyjádřil sklamání nad naprosto nevýrazným designem a interiérem škody. Stejně tak, jako tu hrůzu začala fabia, Superb to jen dorazil. Čísla prodejů new Fabky hovoří jasně. Naproti tomu zthující a harmonická C5. Ta jen stojí a srdce mi bouchá jak kladivo. A že jsem si ji dlouho obcházel. Za volantem se cítím jako paša. Suverénně nejtišší diesel (jezdil jsem v 2.0HDi 100kW), podvozek co hladí jak prsty milenky, neuvěřitelně zmáknutek interiér a jeho kvalita. Příklad: šáhnu si na kapličku na přístrojovkou a ejhle, ona není měkčená,..... to je snad 2-hý airbag. To si opravdu zkuste. Jednoznačně tvrdím, a nemám nic proti škodovce, C5 je jednoduše úplně jinde. A to že má C5 jen 6 kvaltů, nemá 4x4 a haldex. Pardon, to mě vůbec nevadí. Škoda to pro mne zase projela. Twin či netwin, tím nic nezachrání......

admxx
26. června • 20:01

Naprosty souhlas. Taky jsem mohl vyzkouset tenhle model (a mam dost najeto i ve stare C5) a je vazne super. Dostal jsem se i do situace, kdy jsem musel velmi prudce brzdit a zatacet, takze zasahla elektronika a i pres to jsem si pri rizeni v teto situaci pripadal spise jako kdyz tocim volantem u pocitace a hraju hru. V C5 je to proste jiny svet, totalni izolace.
Interier je super, sedacky skvele. Ale sezeni v zadu uz neni co byvalo.

Antiautomat
17. června • 12:29

.....a zda nebude lepší vynechat při nákupu, jak to u francouzských vozů bývá, první dva roky výroby.....Keby len francuzskych
:-D:-D:-D

Peugeotak
17. června • 4:51

Díky za recenzi, mě teda přišla dost objektivní a v zásadě se shoduje s tím, co si o autu myslím i já. A téma vzhledu bude jistě ještě zajímavé, taky mě hne napadlo, že auto je už na první pohled designově tak "krásně univerzální", že se možná brzy okouká,,,na druhou stranu, A4 a A6 se taky neokoukala, přitom C5 si z nich jasně bere to nejlepší ;-) Jen nechápu proč mě stejný motor v 307 žere 8,1-8,5l, když jezdím víceméně stejně jako Ondrášik :-D tzn 180-200 dálnice 80 % a 20 % město...:-/

Máca
16. června • 22:39

já teda nevím pane Ondrášík ale jak koukám do ceníku nové C5 tak tam vidím pro český trh 2 benzínové motory a to 1.8 16V a 2.0 16V a jak již bylo zmíněno ve článku tak marně hledám 3.0 24v V6 :-(

Vlk
19. června • 23:37

kdyby se pan autor trochu informoval, zjistil by, že mnoho věcí, které Citroen dodává na trh obecně, nebudou dodávány do ČR buď vůbec, nebo alespoň v blízké budoucnosti. Benzín 3.0 se neuvažuje do ČR dodávat.

Jirka
16. června • 21:07

Nova C5 moc,moc pekna a opravdu se povedla.Skodovka se od citroenu muze jen Ucit..;-)

PetrQ
20. června • 15:07

zejména vyhlášenou francouzskou kvalitu zpracování... ;-)

Posraldescu
17. června • 7:25

Co se ma ucit? Spravnou instalaci kurvitek do elektroniky, nebo rizenou deformaci casti podvozku?

Childeater
16. června • 20:02

Pánové, jsem zklamán! ..:-O
Co je to za bordel, testovat C5 s vinutými pružinami? Kouzlo Citroenu je právě v zázračném podvozku, to je přece jeho největší devíza. Zajímalo by mě, zdali by test dopadl jinak, kdyby byla v testu C5 s hydraulikou. Kupovat si C5 s vinutými pružinami může dle mého soudu jen cvok.

Radek Ondrášík
16. června • 20:08

Protože i verze s klasickým podvozkem je v prodeji a není důvod se ji vyhýbat. Jelikož všichni konkurenti používají tradiční podvozek, je srovnání na místě. A kupodivu i při použití tradičního podvozku je C5 bezpochyby podvozkově to nejkomfortnější ve střední třídy. Při použití Hydractive, kterému se budeme věnovat v dalším testu, je vše ještě o něco dále. Celkově je pak auto, dle mého názoru, ještě mírně tišší v oblasti odhlučnění podvozku a samo, komfortnější.

Bugs
16. června • 21:30

No mozem len potvrdit, testovana C5 V6 2,7 HDi ma citelne lepsi komfort...:-P, navyse s uzasnym zatahom V6, kandiduje u mna na jedno z najlepsich aut v sucasnosti, vlastne momentalne ho vyhrava / neriesim auto za 3 mega /B-]

bojler
16. června • 17:17

Citroen C5 na mě opravdu zapůsobil a to již svým vzhledem. Působí neskutečně sympaticky, sportovně, vážně, elegantně a majestátně. A prej ze koza nema cim prekvapit..

Nimra
16. června • 16:57

To jste mi udělali radost, redaktoři Autorevue. Protože mezi těmito dvěma vozy momentálně hodně váhám. Oba dostatečně velké pro mé potřeby, Citroen má kladné body díky Hydractivu, Superb díky Twindooru. A teď babo raď.

vašek
16. června • 20:50

Twindoor je jen takový reklamní tah na zákazníky, ale v česku bude zcela určitě fungovat vždyť za cenu jednoho dostanete přece "dvě" auta :-)
Podle mě by bylo lepší udělat rovnou klasické páté dvěře - bylo by to levnější a taky by se majitel nemusel bát, že se v tom něco pokazí. PS: Až do těch Twindoorů někdo šťouchne na křižovatce to bude pěkně drahá oprava :-)

Nimra
17. června • 8:07

Ten reklamní tah mě tolik nebere - pro mě za mě místo twindooru by tam mohly taky být klasické páté dveře - jde mi o to, že jsem přivykl velkým pětidvéřovým vozům (což bohužel tato generace C5 není). A ostatních výrobců něco takového nabízí jen Mondeo (což je taky vážný kandidát), Laguna (jenže ta se mi subjektivně nelíbí - může být dobrá jak chce, nikomu ji neberu, je to záležitost vkusu) a Mazda 6 (tuším, nejsem si jistý, jenže ta u nás nemá servis - já vím, že je statisticky kvalitní, ale když se jako zákonem schválnosti něco pokazí, blízkost servisu sakra ocením).

Radek Ondrášík
16. června • 17:02

Sednout, projet, vyzkoušet a co vám více sedne, to koupit. Z pohledu komfortu bych bral jednoznačně C5. Pokud potřebujete často vozit někoho vzadu, tak Superb. Pokud chcete benzín, pak Superb, pokud naftu, tak C5. Pokud potřebujete často kufr a větší praktičnost kufru, pak Superb.

Nimra
16. června • 17:40

Superb jsem si už projel, subjektivně mi přijde tvrdý (jsem zvyklý jezdit v citroenech). Na novou C5 ještě nebyla příležitost. Bohužel jsem zmeškal starou pětidvéřovou C5 a naděje, že Citroen bude dělat čtyřv - i pětidvířko (tak jako to dělá Ford s Mondeem) je mizivá :-(

RS
16. června • 17:14

A pokud chcete kvalitni auto tak ani jedno.

Radek Ondrášík
16. června • 17:16

Kvalitní je co?

matuS
16. června • 19:48

kvalitne je, ze uz ked sa naozaj vynimocne nieco poserie, tak sa o teba v salone postaraju a daju ti adekvatne nahradne vozidlo, zatial co u citroenu ked ides v jednom roku 6ty krat do servisu, tak ako nahradne auto dostanes saxo 1.0i a prijimaci technik na teba pozera pohladom "ved je to normalne a co ine by ste cakali?"

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vlk
19. června • 23:40

To je věc servisu. Ten můj mi půjčuje C4, C5, C-Crosser

Radek Ondrášík
16. června • 19:53

No asi působíte tak, že si více nezasloužíte. Pokud vozíme naše Citroeny do autoráku, chování zcela korektní. Náhradní vůz v drtivě většině je C4 1,6 benzín a chování více než dobré.

mikes
19. června • 16:37

A nebude to ciste nahodou tim, ze vedi ze jste z redakce autowebu? ;-)

Radek Ondrášík
19. června • 16:47

já nejsem z redakce autowebu. A navíc o mém koníčku určitě neví.

DETEKTIV ŠTIKA
17. června • 7:39

To bylo zbytečný, ne? Že si tu kdekdo vylévá kdeco, to je smutnej fakt všech diskuzí, ale redaktor by měl bejt nad věcí. Si teda myslim já, no...

matuS
16. června • 19:57

ano, asi tak posobim :)
nastastie uz tam chodit nemusim...

Dano
16. června • 14:57

Celkom by ma zaujímalo, či testované auto malo bočné vrstvené sklá, vzhľadom na popisovaný akustický komfort. Ja mám C5 II kombi 1,6 hdi a veru na diaľnici pri 130-ke je potrebné zvýšiť hlasitosť rádia, aj keď v porovnaní s predchádzajúcou oktávkou sa mi to zdá subjektívne omnoho tichšie.

Radek Ondrášík
16. června • 15:05

C5 II je co? Současná generace, nebo pofaceliftová minulá generace?Jinak testovací vůz vrstvená skla neměl. to má tuším pouze u výbavy Exclusive.

jerry.hadr
17. června • 21:57

C5 I - 1. verze
C5 II - 1. facelift
C5 III - 2. facelift (v tomto testu)
to je snad jasne, ne?

Radek Ondrášík
17. června • 22:02

Omlouvám se, ale nepatřím mezi ty, kteří jeden model značí jako dva modely, když dostane FL. Prostě je to C5 před a po FL a pak C5 II.

lala
16. června • 15:41

Vrstvená skla jsou supr věc :-) Mám to v C4 Picassu a hluk je oproti verzi s normálními skly o dost menší

misha-typ
16. června • 14:54

nevim prostě se mi nelíbí ten předek a celková linie vozu, zadek pěknej :P
interier kromě sedaček vypadá dost fádně..

Swift2008
16. června • 12:20

To mám ve svém Swiftu místa o dost více...B-]

Radek Ondrášík
16. června • 13:00

To jste špatně pochopil. Vleze se tam i člověk co má 2 metry, ale holt bude mít blízko hlavy tu nepěknou věc.

Zelí
16. června • 13:00

To je druhá věc, na kterou musím reagovat. Pro tzv. luxusní limuzínu je místo vzadu zásadní veličina. Pokud je to tak jak popisuje r.p.O. (redaktor pan Ondrašík), pak C5 není luxusní limuzína. Luxusní limuzína střední třídy musí mít vzadu prostor královský. Tímto nemá proti supII šanci - bohužel.

Dusan
16. června • 17:39

"Luxusní limuzína střední třídy" je oxymoron aneb nesmysl. To je asi jako luxusni second hand nebo luxusni fast food. Luxusni limuzina jsou longove verze 7er, S-klasse, A8, Phaeton, rozhodne ne sranda auticko typu Superb nebo C5. U stredni tridy je naopak misto vzadu vcelku o nicem, protoze je vetsinu casu prazdne nebo obsazene detskou autosedackou. Superb je nesmysl, kde v samo o sobe nikterak prostorem interieru byl ochuzen ridic na ukor (neexistujicich) zadnich cestujicich.

Radek Ondrášík
16. června • 13:14

Nesouhlasím. Otázkou je využití daného vozu. Pokud potřebuji "limuzínu" střední třídy pro sebe, pak je prostor vzadu irelevantní údaj. Pokud pro více lidi, pak je to důležité. Je to tedy o preferenci zákazníka a není to obecný předpoklad. A ke královskému prostorou, ten začíná být maximálně u "L" verzí limuzín typu BMW 7, Audi A8 apod. Ve střední třídě není vzadu královský prostor nikde. Je pouze větší a menší. Bavíme se stále o relativně malých vozech ve srovnání s limuzínami.Takže ve finále si hledá každý to, co potřebuje. Jelikož já osobně jezdím v 99% případů sám, je mi místo vzadu volné. Na druhou stranu existují ti, kteří stabilně jezdí ve větším počtu, pak je pro ně důležitý prostor vzadu.

Zelí
16. června • 18:46

S tím nelze souhlasit. Má-li auto na délku 4,8metru tedy bezmála pět metrů, tak zprasit vnitřní řeěení tak, že je tam málo místa v podélném směru nelze takovému autu prominout. Auto se tím ocitá v outu.
Pokud potřebuji auto pro sebe a nepočítám, že budu někoho vozit, což se u těchto limuzin i předpokládá, koupím si něco jiného.
Pokud bychom přijali tento argument pak by bylo možno doporučit firmám, aby kupovaly pro tyto tzv. manažery jako flotilové vozidlo OI, kde je vpředu místa dostatek a vzadu málo, což nevadí, protože tam stejně nikdo nejezdí.

Radek Ondrášík
16. června • 18:50

Místa v podélném směru je tam dost, jenom ne tolik, co u některých jiných vozů s podobnou délkou. I když těžko říci, nemám to změřené, takže se tu bavíme jen subjektivně a to vy přece nerad.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
16. června • 20:24

Správně. Na konkurenčním webu auto.cz mají u testů i vnitřní rozměry změřené vždy standardně. To je dost dobrý porovnávací údaj. Lidské smysly jsou lehce ošálitelné, jak zjistili již v baroku. Takže tam např. zjistíte, že mondeoII je vevnitř zřetelně menší než passat II. MondeoI je menší vevnitř než OII apod. Takže pak ta beletrie v testech o královských rozměrech a následné sáhodlouhé diskuse jsou o ničem. Takže jsme zase tam kde jsme začali s tím hlukem. Měřit, měřit, měřit......

Commander
17. června • 20:40

S C5 jsem již měl možnost jezdit a vyzkoušet si i jak se sedí vzadu. To samé (sezení vzadu jsem si vyzkoušel i v Superbu II. Já mám 182 cm a neměl jsem ani v jednom autě absolutně problém. Kamarád se 190 cm si ale v Superbu narazil hlavu o strop...K takovému konstatování ani metr nepotřebuji B-]

Radek Ondrášík
16. června • 20:35

Měřené vždy standardně? Co to je u toho měření? Oni tam nikde neuvádí odkud pokud to měří a to je ten problém. Je to od pedálu, nad pedálem, pod pedálem. Je to po povrchu sedačky, nebo po nějaké přímce? Z těch čísel tam toho také moc nevyčtete. Opravdu dobré měření provádí jeden britský magazín, který má standardizované měření v přesně nastaveném systému sedadel a pak měří prostor.Navíc jejich měření je špatné v tom, že nerelfektuje posez pasažéra. Např. u nyní testovaného Citroenu C5 je uděláno vybrání v palubní desce, které umožní se daleko více přisunout dopředu, aniž máte pro nohy nedostatek prostoru. To např. v jiných vozech není, takže mohou mít pak od podlahy více místa, než tento vůz, ale díky řešení palubní desky budete mít reálně méně místa.Prostě prosté měření toho také moc neřekne, jsou to jenom čísla, která mohou něco naznačit, ale do reálu mají poměrně daleko. Ostatně to je také důvod, proč měření interiéru neděláme, protože nemá reálnou vypovídací hodnotu, tedy hodnotu, která jasně řekne, co se tam odehraje. Je to jako byste měřil délku zavazadlového prostoru, která by byla 2 metry, ale výška jenom 5 cm, asi by to moc dobrý kufr nebyl, byť by byl dlouhý a třeba i objemný.

Zelí
17. června • 21:02

Tomu se říká metodika. Vcelku mě v případě měření vnitřních rozměrů nezajímá jak to dělají, pokud dodržují jednotnou metodiku tak, aby vzájemně vzniklo porovnání. Takže vy si můžete v redakci autorevue stanovit metodiku vlastní a pak podle ní měřit. Tyto hodnoty ve vašich testech pak budou vzájemně porovnatelné.

Radek Ondrášík
17. června • 21:30

Toto mi připadá už absurdní. Co vás vlastně zajímá? Nějaká čísla, nebo reálná využitelnost? Např. kufr auta bude mít u jednoho vozu objem 1000 l a druhé 500 l. Do kterého naložíte více běžných věcí? Dle vás to bude to toho auta s kufrem 1000 l, protože je to metodikou změřené.Co když ten kufr bude mít rozměr 0,1*0,1*100 m = 1000 l. Druhý bude mít rozměr třeba 1x1x0,5 m. Takže kufr 1 má 1000 l objem, ovšem využitelnost v praxi je blízká nule. Druhý má objem poloviční, ovšem využitelnost bude více než dobrá a reálně do něj dáte více běžných věcí.To samé pak platí pro vnitřní prostor. K čemá vám je, že mezi podlahou a opěradlem předního sedadla je třeba 1 metr, když se díky tvaru palubní desky nepřisunete dopředu. Není pak lepší auto, které má např. jen 0,9 m s tím, že se díky tvaru můžete posunout blíže dopředu o třeba 20 cm a ve finále tak za sebou budete mít o 10 cm více místa, než u auta se špatným tvarováním palubní desky?Ono zkuste se přenést od strohých čísel k realitě. Čísla totiž zdaleka neřeknou, jak je tomu v reálu. Čísla si používejte někde ve výzkumném ústavu, kde 1 metr je 1 metr. Ale v běžném životě, resp. u aut jsou aboslutní hodnoty nic neříkající údaj o tom, jak to bude využitelné.

mikes
19. června • 16:33

"Není pak lepší auto, které má např. jen 0,9 m s tím, že se díky tvaru můžete posunout blíže dopředu o třeba 20 cm a ve finále tak za sebou budete mít o 10 cm více místa, než u auta se špatným tvarováním palubní desky?"Neni, protoze ten kdo bude sedet vpredu bude uz mit kolena pod bradou a sedacky se bude dotykat jen 10cm2 zadku, misto aby se mu stehna opiraly o sedak. Vybrani palubni desky je k nicemu kdyz pod ni nezasunete nohy - a to je zase ten rozmer, ktery se pocita, ale vam se nelibi nebo ho mate problem pochopit.BTW. v Autobildu ty rozmery taky meri, jsou to taky amateri co neumi pouzit metr?

Radek Ondrášík
19. června • 16:48

Znovu opakuji. Zajděte do Citroenu a zkuste si to vybrání, jak funguje v praxi. Žádné omezení tam není. Prostě vybrání přední části a sklon spodní části umožní sedět opravdu blízko palubní desky, aniž máte z nohou paragrafy. Ty nohy tam zasunete úplně v klidu, v tom je právě ten "vtip".

Zelí
20. června • 10:18

Pane Ondrašík,
vybrání v palubní desce před spolujezdce je i v OII, funguje to tak jak popisujete. Proto je např. v OII zásadně víc místa než ve Focusu II, který je v autorevue opěvován. Ve všeobecnosti, co se týká palubní desky, tak ta je v budoucnu odsouzena k úplnému zániku. Je v autě nějak navíc. Zůstala tam jako pozůstatek motorové kapoty. Tato informace je stará 35let a postupně k ní dnešní tzv. designéři (bohužel jen stylisté) aproximují.

mikes
20. června • 10:11

Pak opravdu nechapu proc mate takovy problem z toho mereni, jestli tam prostor je, tak ho prece musite i zmerit. Jestli tam neni, pak nenamerite a basneni o vybrani palubni desky je zbytecne (treba tam ten prostor fakt je, nevim, ale na zaklade pocitu se neda delat zavery u neceho co se da zmerit).

Radek Ondrášík
20. června • 10:31


Vy to nechápete, tak to zkusím vysvětlit polopaticky. Měření se nebojíme, pouze ta čísla nic reálného neřeknou. Řeknou jenom nějakou syntetickou délku vnitřního podélného prostoru, ze které nezjistíte, jak to bude v realitě. Zkusím to uvést na příkladu.
Takže budete mít místnost, která má u podhlady 4 metry a místnost, která má u podlahy 3,5 metrů. Když se podíváte na tato čísla, tak si řeknete, že ta místnost se 4mi metry bude prostornější.
V obou místnostech je pak stůl jehož hloubka je 1,5 metru (palubní deska). Takže stále tu vidíte 4-1,5 = 2,5 a 3,5-1,5 = 2 m. Stále máte pocit, že místnost o se 4mi metry je pořád prostornější. Ano je.Jenže stůl v místnosti 4 metry má pod deskou šuplíky a navíc má pod stolem desku, takže se pod stůl nemůžete klasicky zasunout a musíte sedět metr od stolu. V místnosti 3,5 je jenom stůl s deskou, takže se komfortně zasunete pod stůl, jak to tak bývá, v klidu natáhnete nohy a máte klid. Nemate v oblasti nohou zadnou ujmu v komfortu.A razem se vse meni. V mistnosti 4m, kde byl za stolem prostor 2,5 metru najednou sedi dany clovek a jelikoz se nemuze zasunout pod stul, tak vystupuje o metr za stolem a je za nim jenom 1,5 metru mista. Clovek, ktery je v mistnosti 3,5 metru je pekne zasunuty a zabira sotva pul metru za sebou. A tak ma za sebou taky 1,5 metru.A tim cely pribeh konci. Na pocatku tu byly mistnosti, z nichz jedna byla o pul metru sirsi, ale vlivem neergonomickeho tvaru stolu byl ziskan vysledny prostor jako u mistnosti o pul metru uzsi. A to same plati o autech. Samotne cislo delky prostoru nic nerekne, protoze tam muze byt mnoho fakturu, ktere vyrazne zmeni dispozice a vyuzitelnost (nejcasteji tvarovani palubni desky). Cisla proste jen neco naznacuji a davaji nejaky predpoklad, ale nejsou odrazem skutecnosti.Dobre do jde videt na autech vyssi stredni tridy se zadnim nahonem (bmw, mb...). Tyto vozy jsou velmi dlouhe, maji opravdu dlouhy rozvor ve srovnani s vozy stredni tridy, ale diky tomu, ze motor je az za napravou, maji ve finale mene vnitrniho prostoru, nez vozy s rozvorem o 10 cm mensim a delkou o 20 cm mensi. A pritom cisla jasne hovori, ze tomu musi byt naopak.

Zelí
19. června • 16:22

Diskuse asi už skončila. Byl jsem na cestách. Nicméně myslím, že na to se snad nedá ani nic říct. K tomu mi chybí racionální argumenty.
Tedy jinak. Vezměme oblíbený vůz pana Ondrašíka (nebo pana Jandy, teď opravdu nevím..) BMW 330d minulé generace. Přečtěmež si testy. Super. Sedněmež si do něj sami a vidíme, že auto je uvnitř nějaké malé. Obzvláště vzadu je to přímo zoufalé. To jsme v testu od redaktora v jeho nadšeném rykotu nějak přeslechli. Podívejme se na měření vnitřních rozměrů a ejhle, je to jasné, čísla nelžou auto je skutečně malé.
"Nezávislý" redaktor, mající auto zapújčené od dovozce k testování si nedovolí, obzvláště u prémiovek, něco kritizovat, aby dostal zapújčeno i příště. A právě tomu jest možno se vyhnout tímto měřením, nemusím natvrdo a naférovku napsat, že auto je uvnitř nevyhovující, v textu o tom pomlčím a v naměřených hodnotách si to vnímavější najdou sami.
Je to polopatistické jako na žurnalistické fakultě.

Radek Ondrášík
19. června • 16:40

Tak na BMW je založený kolega Janda. Ovšem 330D velmi kritizoval, on je takový antinaftový řidič, takže to vám nevyšlo. Navíc on BMW vlastní, nemá je od importérů, což opět mění váš názor. Navíc kritiky v testech máme více než dost, zkuste si je někdy přečíst. Automobilky (mimo jednu japonskou a jednu italskou) nemají s kritikou v testu problémy.Navíc mnoho vozů v testech máme půjčeny od "známých".Takže kritizujeme v pohodě.- ale k věci. Nikdy jsme nechválili vnitřní prostor, pokud tam není. Obecně ale platí, že aboslutní hodnoty jsou k ničemu, jelikož nic neříkají. Zkuste to prakticky - zajděte si k Citroenu, sedněte si na místo spolujezdce v nové C5 a zkuste se zaměřit na tvarování palubní desky. Díky tomu tvaru se dokážete bez problémů posunout dopředu opravdu hodně a ve finále i přes menší podélný prostor vůči Superbu, budete mít za sebou více místa. Možná to zní nelogicky, že auto s menší aboslutní hodnotou podélného prostoru může mít více místa pro nohy, že? Jenže to je právě o tom, že šířka opěradla, tvar a sklon zadní sedačky, tvarování palubní desky apod. dokáže dodat mnoho centimetrů.

Mirwald
17. června • 5:50

Priomiňte, ale já jsme ty měření kdysi dělal, takže plácáte - ostatně jako vždy. Není žádný problém to dělat +- u polohy hlavy řidiče.

TECH
16. června • 12:06

V článku se píše , že za celou dobu nebylo potřeba zesilovat rádio.Hmm, tedy nevím jak v C5, ale mi se rádio zesiluje s přibívající rychlostí automaticky a samo.:-D

Zelí
16. června • 12:52

Jako již po stopadesáté v reakci na ticho a hluk v kabině za jízdy žádám tzv. redaktory, aby provedli měření hlučnosti v ustálené rychlosti na shodné trase ve sledu 100-200km/h s dělením po 10km/h, protože básnické odstavce, které plodí redaktoři a které musíme my čtenáři přetrpět jsou zbytečné. Hlučnost v jednotlivých plechovkách se dá objektivně porovnat. Někdo s absolutním sluchem by třeba v c5 trpěl již ve 120kmh a jiný např. bourač hluchý z bušení pneumatického kladiva si užívá ticha i ve třístovce. Kam patří pan Ondrašík nebo jiný redaktor nám není samozřejmě známo.

Radek Ondrášík
16. června • 13:16

Proto je zde srovnání. Nebo snad nedokážete říci, zda je ve Š100 větší hluk, než např. v nové C5? Zde se nehádáme o tom, které auto je tišší o 1 dB apod. A díky tomu, že oni redaktoři najezdí mraky kilometrů v desítkách vozů poskládaných za sebou, dokážou subjektivně hodnotit. A ono testy jsou subjektivní kumulací pocitů redaktora, mimo přesně měřitelné pasáže. Ale pak nepotřebujete číst testy, ale stačí načíst tabulkové hodnoty.

Zelí
16. června • 18:40

My bychom si přáli u hluku ty přesně měřitelné pasáže. To je fyzikální veličina. Něco jiného je např. barevná kombinace přístrojové desky a kvality potahové látky, barevné podsvícení a bla, bla, bla.... tam samozřejmě jest to subjektivní pocit a práce redaktora.
Např. hlučnost na pracovišti měří hygiena práce a nedá na subjektivní vyjádření návštěvníka, který tvrdí, že je tam docela ticho nebo zaměstnance, který tvrdí že je tam nesnesitelný kravál.

Mirwald
16. června • 13:57

No právěže hodnotí subjektivně a vo to právě jde.Pro začátek by stačilo mít nějaký referenční kousek pokud možno rovné dálnice a změřit pro začátek alespoň na decibely při určité rychlosti třeba po 10 km/h.

Radek Ondrášík
16. června • 14:03

Jenže ono často nejde ani tak o absolutní hodnotu hluku, ale o to, jaký hluk to je. Ono nízká hladina hluku ve vysokém spektru působí daleko více nepříjemně, než např. vyšší hladina hluku ve středním pásmu apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
roberts
7. července • 15:01

Nektere zahranicni casopisy pouzivaji 2 kategorie na hodnoceni hluku - hodnota hluku (v dB) a dojem z hluku (kde auto s vyssi hodnotou hluku muze byt subjektivne prijemnejsi nez auto s nizsi hodnotou)

maskovacka
16. června • 22:51

přesně tak, aby bylo srovnání opravdu objetivní, musel by být hluk změřen nejméně v 10ti pásmech ( např 16 - 32, 32 - 64, 64 - 130, 130- 260, 260 - 520, 520 - 1050, 1050 - 2100, 2100 - 4200, 4200 - 8400, 8400 - 17000 ... vše Hz ) - a to i s rozlišením impulsního a stálého hluku .......
a ještě v rychlostech po 5 - 10 km/h ............................
a na různém povrchu .......................
pro všechna testovaná auta ......................... stejně ..........................
na něco takového by bylo pravděpodobně potřeba založit samostatnou redakci, která by se tímto objetivním měřením výhradně zabývala
nechcete si ji rovnou založit vy sami, pánové??? :)

Zelí
17. června • 21:07

Podle textu je vidět, že se dostáváme do odbornější debaty. Takže vy určitě víte, že impulsní hluk není v autě významný. Zajímavý je stálý hluk. Pro srovnatelnost by se muselo měřit na stejném povrchu nejlépe na stejném úseku. Měření v pásmech není problém, přenosný ruční přístroj to udělá během jedné jízdy pro získání představy o hluku uvnitř kabiny stačí měřit od 100km/h, kde jsou dnešní auta většinou dobře odhlučněna od většiny stálých ruchů a dále po 20 kmh např do 200kmh což je šest měření. Nic neřešitelného - otázka 2 hodin.

fredy
18. června • 9:42

no a mozu to merat na D2, Breclav - Brno.
Ktory model sa dostane pod 120 dB, je automaticky kral triedy :-D

Radek Ondrášík
17. června • 21:59

Ani toto měření nic podstatného neřekne, pouze nám prozradí absolutní hodnotu hluku. Jenže otázkou je, co vše se do ucha posádky dostane. Jsou zvuky, které jsou daleko nepříjemnější i při nižsí akustické hodnotě - dunění naftových motorů, svištění vzduchu kolem oken, než např. valivý odpor třeba pneumatik, který je sice také nepříjemný, ale nepůsobí tak otravně a násilně. Takže pak záleží z čeho ten hluk pochází, pokud se jedná o hluk ve středním pásmu toho, co člověk slyší je i vyšší hodnota pro ucho přijatelnější, než vysoké frekvence, hluk, nebo různé zvuky, které nejsou ustálené, ale jejich hodnota se pohybuje po nějaké sinusoidě.A jen podotknu - na těch 200 kmh to musíte někde rozjet. U většiny vozů je to otázka tak 1 minuty. Pro měření musíte vůz ustálit a aby bylo měření srovnatelné, je třeba, aby daná rychlost při měření byla vždy na stejném úseku - vliv na hluk má i povrch silnice. Takže reálně - kde chcete s tím autem v ČR těch 200 kmh legálně jet?

Radek Ondrášík
16. června • 12:15

A já tušil, že se to někomu nebude líbit. Kupodivu i C5 má automatické zvyšování hlasitosti s rostoucí rychlosti. Ale kupodivu, jde to dvěmi kliky deaktivovat :)A ještě dodám, že nepotřeba zvyšovat hlasitost nepramenila z toho, že při výjezdu jsem rádio pustil na plno a tím pádem bylo slyšitelné pořád.

Kubas
16. června • 8:34

Zajímalo by mě, jestli jste zkoušel navigaci pod předním sklem. S minulou generací to byl dost problém, protože přední sklo je z nějakého materiálu, který není gps friendly.
S tou poruchovostí možná první roky výroby, ale já mám 100 tis bez jediné závady.

vašek
16. června • 10:46

Mám C5 první generace konkrétně rok 2001 a bez problémů používáme navigace Navigon 5110, Nokia N95 a Garmin(typ bohužel nevím bo je kámošova, ale je cca 2 roky stará).

klasik
16. června • 11:41

Problemy robia len tzv. atermicke skla, ktore myslim nie su sucastou zakladnej vybavy, ale doplnkovej. Mozno mas klasicke sklo, take nerobi samozrejme ziadne problemy ani s GPS ani s antiradarom.

Kubas
16. června • 14:10

Ja mam F-S PDA N560 a je to silene. Ve vsech ostatnich autech mi funguje bez problemu. Dat to na stranu vubec nepomaha... :-( Externi antenu uz samozrejme nevyrabi... Proto se ptam...

Radek Ondrášík
16. června • 8:37

Zkoušel. Mio 720 a žádný problém jsem nepozoroval.

BigFoot007
16. června • 10:24

C4 a zrejme aj C ma pokovane skla, ma to svoje vyhody aj nevyhody, ale chip Sirf 3 by s tym uz nemal mat problem - to je aspon vseobecne vyjadrenie vyrobcov navigacii...

Dusan
16. června • 10:59

V tomhle maji vyhodu BTckove GPS moduly, umisti se proste pod zadni sklo a vetsinou neni problem, protoze special upravu ma jenom to celni.

klasik
16. června • 11:39

Staci to umiestnit okolo zrkadla na prednom skle, tam nie je sklo pokovane. Pouzivam to tak na C2.

Radek Ondrášík
16. června • 10:31

Pokovení nemají rády hlavně antiradary :);-)

Jirka
16. června • 10:18

Já mám zkušenosti s minulou C5 (druhá generace) a navigací Mio C520 a vše bez problémů, signál i po Praze v husté zástavbě zcela přesný.

Detektiv Štika
16. června • 7:48

Tohle jsem vůbec nepochopil:"a zapomenout nesmíme ani na Škodu Superb, která je u nás velmi sledovaným vozem, který může být srovnáván se vším od Ferrari, přes luxusní limuzíny typu Rolls-Royce, až po velkoprostorové vozy kategorií MPV."Srovnávat lze samozřejmě všechno se vším, ale o to asi v té větě nešlo, ne?

roberts
7. července • 14:55

Spis naopak, chapu to jako autorovu ironickou poznamku na fakt, ze Cesi radi porovnavaji Superb s cimkoliv

Joz
16. června • 9:36

Ja zase nerozumiem tomuto:"V posledních měsících se doslova roztrhl pytel s novými generacemi vozů střední třídy. Segment, který je v Evropě velmi důležitý a sledovaný tak získal nový Ford Mondeo, novou Mazdu 6, novou Hondu Accord, nedávno přišel i nový Mercedes-Benz C-klasse ... "Nebol tu nahodou "novy Mercedes C-klasse" uz davno predtym ako prislo nove Mondeo?

roberts
7. července • 14:56

Ne, Mondeo tady bylo drive nez C-Klasse

Radek Ondrášík
16. června • 9:45

Ten výpis není sestupně, nebo vzestupně tomu, kdy vůz přišel na trh. Je to výšet novinek zhruba za poslední rok v tomto segmentu.

Vavroch
16. června • 8:19

To vypadlo z hlavy nějakýho otrapy ne?

JK
16. června • 8:28

Kde nic není, ani smrt nebere......

Mirwald
16. června • 8:14

Asi tak - prostě ubohost ala Ondrašík.

Filip
16. června • 6:29

Nedokážu posoudit spolehlivost, stejně jako je jasné, že nabídka benzínových motorů potřebuje oživit. Nicméně musím říct, že stran designu je to francouz, který si mi po dlouhé době opravdu moc líbí.

Detektiv Štika
16. června • 8:05

Jo, vypadá dost dobře. Chybí mi zvláštní design všech předchozích citroenů, ale zdá se, že se posunula kvalita, tak bych se pak už třeba za pár let (až bude k dispozici starší za pro mě dostupnou cenu) nebál si ho koupit (měl jsem kdysi BX a stál mě fakt dost peněz...).

Doporučujeme

Články odjinud