Test Citroën C5 2,0i vs HDI: s turbem nebo bez?

Citroën C5 je aktuálně žádaným vozem. Uvažujete o sedanu? Pak si u nás můžete vybrat mezi oběma dvoulitrovými verzemi.
Test Citroën C5 2,0i vs HDI: s turbem nebo bez?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Umělecké dílo, Nordický vzor
  2. Benzinový dvoulitr míří vysoko, Excelentně šetrný, zn. 2,0 HDI, Naměřená dynamika obou verzí
  3. Francouzská jízda, Za volantem hra na pocity
  4. Čechům se vyplatí benzin, Ceny, Technické údaje obou verzí
  5. Kompletní fotogalerie

Čechům se vyplatí benzin

Češi jsou podle nás motoristický národ. Přesto nejsme evropskými Kolumby, kteří by každoročně dobývali vzdálené končiny kontinentu. Vzhledem k našim výpočtům a dobrým zkušenostem s oběma motorizacemi se kloníme k benzinové verzi. Hovoří pro ni cenový rozdíl, vyšší kvalita jízdy a lepší dynamika.

Kdo se přesto považuje za Kryštofa Kolumba, měl by vážně uvažovat nad naftovbou motorizací. Pravdou je, že nafta se bude po letech prodávat dráže a kalkul s benzinovou motorizací může vést k nižší odprodejní ceně, až se svého francouzského miláčka budete chtít zbavit. Jaká je tedy naše rada? Do rodiny na vnitrostátní cestování určitě benzin, do služebních flotil připadá v úvahu nafta.

Citroën C5 2,0i se nabízí v námi testované druhé nejvyšší výbavě Dynamique od 669 900,- Kč vč. DPH, v nejdražší výbavě Exclusive pak šplhá na 769 900,- Kč vč. DPH.

Citroën C5 2,0 HDI satrtuje jak v druhé nejnižší výbavě Confort, tak v následující s benzinem srovnatelné výbavě Dynamique na 739 900,- Kč vč. DPH. Teprve nejvyšší výbava Exclusive šplhá na 839 900,- Kč vč. DPH.

Abychom byli spravedliví, zmíníme také možnost pořídit Citroën C5 1,6 HDI s kompaktním naftovým čtyřválcem od 659 900,- Kč vč. DPH, je třeba ale uvést, že jde o motorizaci pro vyloženě defenzivního řidiče. Umí se sice rozjet, ale pak se ztrácí výhoda nízké spotřeby.

Citroën C5 je podle nás novým hitem ve střední třídě a má aspiraci vážně zamíchat s prodeji v této třídě v České republice. A teď ještě sladká novinka pro milovníky automobilového února: námi testovaný Citroën C5 2.0i lze u vybraných prodejců pořídit od 609 900,- Kč vč. DPH, verzi 2.0 HDI již od 679 900,- Kč vč. DPH. Nabídka platí od začátku února do začátku března.

Technické údaje Citroën C5 2,0i

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním typu common-rail
    * Objem: 1 997 ccm
    * Největší výkon: 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 200 Nm při 4 000 ot./min
    * Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 210 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 12,0
          o Mimo město: 6,3
          o Kombinovaná: 8,4

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 510 kg
     * Užitečná hmotnost: 505 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 779 mm
    * Šířka: 1 860 mm
    * Výška: 1 451mm
    * Rozvor náprav: 2 815 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 439 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: nezjištěno

Technické údaje Citroën C5 2,0 HDI

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním typu common-rail
    * Objem: 1 997 ccm
    * Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. Rychlost: 204 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 7,5
          o Mimo město: 4,8
          o Kombinovaná: 5,8

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 608 kg
    * Užitečná hmotnost: 547 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 779 mm
    * Šířka: 1 860 mm
    * Výška: 1 451mm
    * Rozvor náprav: 2 815 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 439 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: nezjištěno

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Umělecké dílo, Nordický vzor
  2. Benzinový dvoulitr míří vysoko, Excelentně šetrný, zn. 2,0 HDI, Naměřená dynamika obou verzí
  3. Francouzská jízda, Za volantem hra na pocity
  4. Čechům se vyplatí benzin, Ceny, Technické údaje obou verzí
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek