Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Na počátku dubna jsme vás informovali o příchodu čtyřdveřové verze Citroënu C4 na náš trh. Dnes je zde její test.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Citroën C4 sedan obecně, Nabízená provedení
  2. Na první pohled, Uvnitř, Zadní část
  3. V zajetí displejů, Na silnici, Závěrem
  4. Stručné technické údaje, Výbava a ceny, Převody, Zrychlení z 0 na 100 km/h
  5. Kompletní fotogalerie

Verze sedan je v modelové nabídce Citroënu obohacením o takřka nový vůz. Několik zásadních změn z typu C4 udělalo automobil zcela nové povahy a Citroën C4 sedan díky tomu dnes patří mezi největší vozy nižší střední třídy, přičemž svojí délkou překonává i některé vozy ze třídy střední. O přítomnosti tohoto modelu na evropských trzích se spekuluje již od začátku loňského roku, v půli roku 2007 bylo rozhodnuto, že C4 v provedení sedan bude k dostání i u nás. C4 sedan se od dubna 2007 vyrábí a prodává v Argentině, produkci zajišťuje výrobní závod v Palomar nedaleko Buenos Aires.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën C4 sedan obecně

Nový vůz zapadá do současných trendů koncernu PSA, kde Citroën hrál vždy úlohu producenta avantgardnějších verzí a Peugeot stál za výrobou vozů konvenčnějších. To lze pozorovat i na příkladu Citroënu C4 sedan, jenž je technologicky spřízněn s Peugeoty 307/308, o čemž svědčí tvarování skeletu karosérie včetně poněkud vpřed skloněných závěsů předních dveří nebo protiběžných stěračů. V interiéru je podobnost jasná zejména v páčkách pod volantem nebo panelech rádia a klimatizace a v jejich ovládání. Také Citroën C4 sedan nabízí elektronické prvky, v nichž koncern PSA často patřil mezi průpopníky, tedy například automatickou aktivaci výstražných světel při prudkém brzdění, zamykání vozu po rozjetí nebo samočinné stěrače a světlomety. Citroën C4 je pojat skutečně pokrokově, a to především v interiéru, ačkoli provedení sedan z něj na první pohled udělalo vůz o něco konvenčnější.

Nabízená provedení

Jak již tomu u vozů importovaných z velké dálky bývá, také sedan C4 je nabízen pouze v několika verzích a s omezenou možností individualizace pomocí příplatkové výbavy. Nabízí se pouze se dvěma „šestnáctistovkami“, zážehovou 1,6i 16V a vznětovou 1,6 HDI, přičemž obě dosahují shodného výkonu 80 kW a „nafťák“ točivým momentem vyšším takřka o 100 Nm. Díky tomu jsou dynamické vlastnosti obou vozů takřka shodné (HDI je přítom o 40 kg těžší), spotřeba paliva však nesrovnatelná, stejně jako pořizovací cena. Také výbavové stupně jsou dva, a sice Pallas a Exclusive. K nižší výbavě lze přiobjednat jen ESP (pouze pro HDI, + 20 000 Kč) a metalízu (+ 13 000 Kč), Exclusive můžete kromě toho obohatit o parkovací senzory vzadu (+ 10 000 Kč) a pakety Plus a Extra. Paket Plus za cenu 18 000 Kč přináší samočinné stěrače a reflektory (u zkoušeného vozu se zapínaly po každém nastartování), zatmavovací vnitřní zrcátko a šestnáctipalcová litá kola, Paket Extra za 24 000 Kč kromě zmíněného nabízí hands-free sadu Bluetooth.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základní výbava verze Pallas přitom zahrnuje třeba šest airbagů, automatické zamykání dvěří po rozjetí, ABS s rozdělovačem EBD a asistentem EBA, posilovač řízení s variabilním účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním ve sklopném klíčku, elektrickou regulaci zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD a ovládáním na volantu nebo zpětná zrcátka a otěrové lišty lakované v barvě vozu, ale také elektrické ovládání všech dveřních oken, palubní počítač nebo tempomat. Provedení Exclusive přidává vyhřívání zrcátek, automatickou klimatizaci s pylovým filtrem, zvláštním ventilátorem pro zadní sedadla a vestavěným osvěžovačem vzduchu, velurové čalounění nebo možnost poslechu nosičů s MP3. Základní Citroën C4 sedan s benzínovým motorem stojí 459 900 Kč, resp. 484 500 Kč v provedení Exclusive, za vznětový motor se v obou případech připlácí nezanedbatelných 69 500 Kč. Námi testovaný vůz měl zážehový motor a vyšší stupeň výbavy, dovybavený pouze metalízou.   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Citroën C4 sedan obecně, Nabízená provedení
  2. Na první pohled, Uvnitř, Zadní část
  3. V zajetí displejů, Na silnici, Závěrem
  4. Stručné technické údaje, Výbava a ceny, Převody, Zrychlení z 0 na 100 km/h
  5. Kompletní fotogalerie
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků