Test Citroën C3 Picasso 1,4i: půvabný krabicoid

111 komentářů

Ivan
17. října • 21:16

7 litrov kombinovaná spotreba je vela ...B-]

Miro
30. prosince • 13:51

Běžte už do prd..s evropskýma srač.. A ty všechny francouzký auta to je teda něco (chybí tu blijíci smail ) Zasralo to evropu, páč za moře se nedostali - nikdo by to tam nekoupil !!! Je to shit, jako celý WW koncern !!:-O

Kuca
9. října • 13:19

IMHO srovnávat c3 picasso s O Tour combi neni dobrý nápad. Ale když už se srovnává...
Bral bych také, kromě litrů, v potaz praktičnost a variabilitu interiéru, které může být pro některé (např. mě) rozhodující. A v téhle disciplíně malé pikaču jasně vítězí. Je opravdu příjemné mít nákladovou hranu kufru v rovině s podlahou, která plynule a ROVNĚ navazuje na sklopená sedadla. No a když k tomu přidam možnost sklopit opěradlo spolujezdce a že se tohle všechno vešlo do 4 metrů (bydlim v městě)... neni co řešit :-). Kufr nepoužívam jen na vození igelitek s dobrotama z kauflandu nebo (jako táta) vození kanystrů s naftou. V létě rád používam auto jako stan-obydlí no a velký box s kočkama se taky dává a vyndavá z kufru snáz bez nákl.hrany. Prostě třeba mě se frantíci trefili přesně do vkusu :-)

Zelí
10. října • 12:41

Naprostý souhlas. C3 je uživatelsky pro rodinu lepší. Design je super, jako všechny citroeny v poslední době. A spolehlivost pro rodinné použití bude v normě. Na tvém místě bych řešil jen jedno, jestli nejít třeba do picasa.

homer
12. října • 13:26

zapomněl jsi za svůj příspěvek přilepit ironickýho smajlíka

veto
9. října • 13:48

v tvojom pripade je potom najlepsi logan MCV, vo funkcnosti/cena nemoze mu konkurovat ani jedno z tychto aut

Kuca
9. října • 14:04

Počkej počkej. Já chci relativně malý variabilní a HEZKÝ auto. O velkým a (pro mě) ošklivym jsem se ani nezmínil ;-). Ne, vážně, logan MCV je sice fajn nabídka (zvlášť po faceliftu), ale manželka by mě asi zastřelila to přivezt domu :-). A popravdě c3 picasso mě učarovalo i designově...

rohYpnol
9. října • 14:58

Vidíš a mě zase přijde zbytečné vyměnit rovnou nakládací hranu a podobné stupidity za nesmyslně vysokou stavbu kastle. C3 Pic mi přijde opravdu jak krabice od bot. Já žádám auto, ne krabičku na kolech. Že variabilita a prostornost lze skloubit i s v podstatě normálním kombíkem, dokazoval P307(SW). Dnes je tu stále 308SW. Potíž pro mě ovšem je, že se podle mě 308SW docela dost nevyvedla. Ale i tak raději než tuto krabici.
Jinak podle mě ke všemu možnému naprosto stačí kombík nižší střední. Sklopné přední sedadlo má jestli se nepletu např. Mégane. 3 děti by mohly být jediný argument pro krabici... A to si stejně nejsem jistý, jestli se tam 3 dětské sedačky vedle sebe vlezou.
Ale proti vkusu... ;-)

Kuca
9. října • 17:32

V podstatě máš pravdu, ale.... Pro tebe je rovná hrana stupidita, pro mě ale vlastnost, která může rozhodnout. Pro tebe nesmyslně vysoká stavba kastle, pro mě vyšší posez a lepší výhled.... Že je kombík nižší střední taky praktický, neberu. Mam xsaru kombi a přestože má původ v 90tých letech, pořád se v ní krásně spinká :-). Když ale hledam kde parknout, ty 4 metry krabice od bot by se šikly... S meganem máš taky pravdu, moc povedený auto se sklopnym opěradlem spolujezdce ;-)

Radek Ondrášík
9. října • 15:05

No a pak jsou lidi, kteri si koupi auto, protoze ho proste chteji a neresi prakticnost. Proc by taky meli, kdyz maji treba 2-3 auta doma, takze si koupi auto s ne prilis velkym poctem kompromisu.Takze proto si lidi koupi treba Fiat500, kam nedaji nic a stoji to jako stredni trida..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
9. října • 15:15

Fiat 500 stojí tak možná jako střední třída stojící v bazáru :-))

Radek Ondrášík
9. října • 15:20

Tak stredni se da koupit i za 350tisic u Kie po novem roce :)

rohYpnol
9. října • 19:14

To jakože prodejci budou tak na plech, že ani nepoznají cenu a co si nadiktuješ, za to ti to prodají? Magentis nabízí za cca 480 000, jestli se nepletu. Jejich stránky jsou nyní takové zpola nefunkční...

Radek Ondrášík
9. října • 21:24

Magentis byl v akci za 350tis ;) proto rikam, ze po novem roce ;)

Zbynek
9. října • 12:53

Oh, ten desing (int/ext) je udesny a to povazuju za Citroen za jeden z vudcich designovych automobilek. Tady vsak bohuzel udelal Citroen krok zpet...

Peter75
8. října • 21:03

Mne osobne sa C3 Picasso zda velmi pekne a stylove. Bol som sa nanho pozriet a v interiery sa skutocne carovalo. Ten priestor na danej dlzke a sirke je bezkonkurencny. Navyse je to variabilne a clovek si moze vybrat ci chce viac miesta pre cestujucich alebo pre batozinu.
Vytahovanie konkurencie v podobe OI Tour nie je celkom fer. Octavia ma sice kufor pre kravu ale co z toho ked je zadna lavica podstatne menej pohodlna ako lavica v C3 Picasse. Navyse je v Citroene nezrovnatelne viac priestoru.
Dalsia vec je fakt, ze C3 Picasso nie je taka krava ako Octavka. Obe auta na ktorych jazdim maju 4,6 metra a pomaly mi to zacina v preplnenom meste liest na nervy. Dlzka 4.08 m pri C3 Picasso je teda tiez jedna z vyhod. Na dedine to mozno cloveku tak nevadi ale v meste sa lepsie jazdi s mensim autom a aj autobusovy posed je lepsi - vyhlad, vystupovanie, dvere nemusia byt take siroke atd.
Proti Octavke existuju este dva argumenty - slaba bezpecnost v zrovnani s Citroenom a velmi slaba motorova ponuka. Nezrovnatelna.

mates
9. října • 10:37

souhlas, nicmene koukam na to z pohledu zajmu o rodinne auto a z pohledu uzitneho prostoru pro dva dospele a dve male deti a kocar, kde me velikost a cenovka tohoto auta dost rozhodi kdyz se podivam co za mnohem mensi penize muzu mit, nic vic... kazdy at koupi to co se mu libi, nekdo uprednostni co nejekonomictejsi nakup ciste z v pohledu cena/uzitna hodnota/spolehlivost, nekdo kupuje i hodne srdcem apod., zakaznici jsou ruzni a zadny z nich neni spatny, dobrou volbu vsem...

Zelí
9. října • 8:34

Co se týká bezpečnosti, tak si dej na hlavu mokrý hadr. To, že malý prcek při testovacím nárazu dostane pět hvězdiček vůbec neznamená, že je v reálu bezpečnější než OI. V tomto případě je to obráceně. Nižší hmotnost, výrazně kratší deformační zóny znamenájí menší šanci na přežití v C3. Tolik pasivní bezpečnost a konec konců i aktivní je taky na straně OI. Takže asi tak.

Peter75
9. října • 18:03

V tomto sa ale velmi hlboko mylis. C3 Picasso je mozno prcek, ale vazi 1259 kg. Octavka ma mozno viac cca o 20-25 kg ale nehra to rolu. To znamena ze aj pri vzajomnom strete by cestujuci podla vsetkeho dopadli horsie v OI.
C3 Picasso stratil jednu hviezdu kvoli ESP..inak by mal 5.
Ako, chapem.. ta cena Touru je fakt dost dobra a komu staci zastarale auto tak nech si ho ma..voci gustu ziadny disputat.

jano
9. října • 13:44

no chcelo by to vyskusat c3 proti oI a potom to tu mozes riesit :-) o1 je stare auto a s bezpecnostou vo svojej triede nic moc

rohYpnol
10. října • 22:08

Zato C3 je výkřik poslední módy :-D

Zelí
9. října • 14:37

OI má velmi tuhý skelet (po nárazu v testu v pohodě otevíratelné dveře). Jediný bezpečnostní problém je kolize kolen s tvrdou částí přístrojové desky. Ve vzájemném střetu bych sázel na OI.

petr
9. října • 10:51

Ano i ne. Pokud se srazí auta stejné kategorie nebo pokud bouchnou do zdi, tak bude bezpečnější C3. Pokud se srazí C3 a Octavia, tak je výhoda většího auta s vyšší hmotností na straně Octavie. Takže záleží na podmínkách nehody.
Výhodou C3 je i lepší bezpečnostní výbava, Octavia I má jen přední airbagy s možností dokoupit boční, zatímco C3 Piccasso má v základu přední, boční i hlavové.V čem má Octavia Tour lepší aktivní bezpečnost ?

Zelí
9. října • 14:33

Lepší jízdní vlastnosti.

rtu
15. října • 6:22

... kravina

Skyline
9. října • 14:40

Jakkoliv si nedelam iluze o jizdni vlastnosti francouzske krabice, co te vede k pocitu, ze tragicka O1 je na tom lip? Ano, v roce 1997 to byl solidni prumer, ale dnes je to doslova usmevna popelnice. Kolik jsi s minipikacu najel, ze uz vis, ze je horsi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
9. října • 15:04

Obrovská boční plocha, vysoké těžiště a prakticky kolmé boky mluví sami za sebe. Myslet si, že autobus pojede líp než 10 let "starý" kombík mi přijde tak trochu naivní. Fyziku nelze ošálit. A to může mít C3 Picasso třeba stabilizační systém 367 generace postavený na windows7 :-D Nehledě na to, že C3 P jestli se nepletu, stojí na dnes již v podstatě minulé generaci C3, která se vyrábí skoro stejně tak dlouho, jako O1 :-D

Skyline
9. října • 15:07

"Myslet si, že autobus pojede líp než 10 let "starý" kombík mi přijde tak trochu naivní. "Uz jsi jel treba s S-maxem nebo Streamem, pane naivni?

rohYpnol
9. října • 15:30

Přesně jsem to čekal. S-max není C3. Proporce jsou zcela jinde. Základ S-Maxu je taky zcela jinde. Opakuji - pokud se nepletu, tak tahle krabička stojí na podvozku 9(?) let vyráběné C3ky. Takže nevidím jediný důvod, proč by to mělo mít lepší jízdní vlastnosti, než O1...

Skyline
9. října • 16:05

Aha, takze jsi to cekal, ale presto jsi psal, ze je naivni myslet si, ze krabice jezdi lip, nez kombi:-D:-D No jak myslis :-DTvuj argument lze velmi snadno otocit, protoze ja zase nevidim, proc by mela mit lepsi jizdni vlastnosti O1. Dal nema smysl diskutovat, protoze zjevne ani jeden z nas pikacu nejel a zatimco ja si nechavam rozhodnuti na chvili, kdy s C3 pojedu, ty a zeli uz mate zjevne jasno, ze to bude uplna hruza. Skodifkari uz jsou takovi B-]

rohYpnol
9. října • 19:11

Krabicí od bot rozumím C3 Picasso. Ne MPV obecně. Tady jsi mě asi trochu nepochopil. Proč by měla mít O1 lepší jízdní vlastnosti? No protože základ je +- stejný jako u C3 P, jen zkrátka lepší fyzikální proporce (oproti krabici od bot). Mě nejde o to tady shazovat C3. Má jiné přednosti. Jen mi šlo o to, že původní příspěvek o porovnání jízdních vlastností rozhodně není jen výkřik do tmy. Ale že jde o celkem očekávatelný výsledek. byť ano, v krabici od bot jsem ještě nejel ;-)

Skyline
9. října • 19:51

Me slo zase o to ukazat, ze puvodni prispevek vykrik do tmy je. Takovych vykriku, ze jizdni vlastnosti budou stat za houby, slo kolem Streamu i S-maxu dost. A to ani nikdo jako referenci nepouzil starou vrazdu, jakou je Tour. Ze jsi myslel pikacu nebylo poznat, protoze jako krabice od bot vypada i S-max a vice-mene vetsina klasickych MPV. A ohaneni se stejnym zakladem - no nevim, ale on je Touran nejak zasadne uzasny jen proto, ze ma stejny zaklad, jako A3? Nebo je hrozny, protoze ten stejny zaklad ma i hrozna O2?Proste Zeli placl hovadinu a ty se to snazis nesmyslnou extrapolaci vlastnosti ruznych aut obhajit, coz mi prijde smesne. Docela by me zajimalo, jestli bys uplne stejne obhajoval treba 12 let stary Hyundai.

Zelí
10. října • 12:36

Odmítám výplachy mozků s fordovským úžasným odladěním podvozků. Jenom těch novinářskejch keců a článků o úžasných zážitcích z řízení předchozího mondea a ve skutečnosti, když v tom jedeš a řídíš to tak zjistíš, že je to obyčejná, ničím se nevymykající kolíbavá, velká kára s příšerným, nejedoucím, poruchovým dieslem s odporným intreriérem, nefungující navigací a tak nemám žádné iluze o šílení, co se děje dnes kolem s-maxu a dalších fordovských aut. Ani nebudu plýtvat svým časem jako dřív, abych to osobně vyzkoušel. Prostě tomu nevěřím.

rohYpnol
10. října • 22:07

Fordy jezdí vakt dobře. Líbit se ti to nemusí. Že to vevnitř vypadá jak hifivěž od vietnamců, sedadla jsou jak ze žigulu, je věcí jinou. O preciznosti sestavení bych taky raději nemluvil. Rovnoměrné spáry v interiéru jsou metou nedostižnou (alespoň u kusu, se kterým jsem se setkal).

Skyline
10. října • 17:33

Minule mondeo neznam, ale predstavu o tve objektivite si lze krasne udelat dle spojeni "odmitam...uzasnym odladenim..." a "...priserny, nejedouci, poruchovy diesel, odporny interier a nefungujici navigace".Krome slova "kolibava", coz jeste nic-moc o podvozku nerekne si jse akorat vyblinkal na adresu veci, ktere s kvalitou podvozku souvisi asi tak, jako barva rtenky se zvukem letadla. Pokud z toho navic usuzujes na vlastnosti S-maxu, premyslim, jestli je vazne mozne, abys byl 12:36 zhuleny a ozraly jeste z patku, nebo jsi v lihu permanentne.

rohYpnol
10. října • 11:12

Základ je limitující. Pokud má vůz víceméně klasickou jednoduchou zadní nápravu, pak ať se konstruktéři snaží sebevíc, zázraky nedokáží. Nic proti, ale proporce S-Maxu jsou podle mě přecijen jinde než tahle krabička. Navíc Ford odladění umí. Citroen ještě nepředvedl kromě Hydractive nic extra. Navíc základ S-Maxu je prostě špička. C3 má do špičky malých vozů celkem daleko.
Na "...no nevim, ale on je Touran nejak zasadne uzasny jen proto, ze ma stejny zaklad, jako A3? Nebo je hrozny, protoze ten stejny zaklad ma i hrozna O2..." Asi moc nemá smysl reagovat. O2 má naopak velice dobré jízdní vlastnosti. Zrovna Touran je na tom taky velice slušně.
Jestli bych se tak zastával i 12 let starého Hyundai? To fakt netuším :-D. Ale v obecné rovině si myslím, že i takto "staré" neMPV vozy mají leší jízdní vlastnosti než dnešní průměrné MPV.

Skyline
10. října • 17:37

"Asi moc nemá smysl reagovat. O2 má naopak velice dobré jízdní vlastnosti. Zrovna Touran je na tom taky velice slušně."O2 a "velice dobre jizdni vlastnosti"? S cim to srovnavas? S Matizem?

rohYpnol
10. října • 22:03

Neznám nikoho (kromě Skyline), kdo by měl nějaké připomínky k podvozku O2. Jistě, Focus to není. Ale zbytek je buďto srovnatelný nebo horší. Touran má v podstatě jen handicap vyššího těžiště, ale základ byl ve své době velmi dobrý. Koneckonců, když jsem podle tebe tak mimo, tak mi sděl recenzi nějakého automobilového novináře, podle kterého by byly jízdní vlastnosti Octavie2 špatné :-D Upozorňuji předem, že hledat budeš asi dlouho.

Skyline
10. října • 23:28

Ano, hledat v Ceske republice novinare, ktery by si na vyrobky koncernu troufl rict pravdu neni snadne. Jsou, ale je jich malo. Kazdopadne je zjevne, ze sam nevis, jak bys svou "pravdu" podporil, protoze ohaneni se testy je vic, nez usmevne. Ja s O2 jezdim v praci, jezdil jsem i s O1 a projel jsem kde-co na to, abych si udelal obrazek o "kvalite" auta, kteremu soukrome rikam "velryba. Nicmene chapu, ze pro skodifkare bez relevantnich zkusenosti s jinymi auty je O2 uzasnym povozem. PS: sveho casu byla tusim v AutoTipu moznost ctenarskych testu O1. Na vyber byl ropak, 1.6 i 1.8T. Temer v kazdem testu TDi se psalo, ze "neni poznat, ze to neni benzin, tak je ten motor uzasne tichy". Verim, ze pro vidlaky s trabantem, pripadne S120 to musela byt skutecna lahudka, sednout si do auta nizsi stredni, ale ja se kralovsky bavil uz tehdy.B-]

rohYpnol
11. října • 10:17

Zase tady někdo vytahuje pohádky o podplacených novinářích :-D. Jasně, koncern podlplatil všechny novináře v ČR a proto jsou jejich auta o tolik dražší :-D:-D:-D. Já nemám na mysli plátky typu Autotip nebo Svět motorů. Když se ti nelíbí čeští novináři, fajn. Proč je tedy Octavia chválena i v zahraničí? Například Fifht Gear... Ale jasně, koncern podplatil všechny novináře světa. p. Koubek, p. Vaculík a další o autech nic neví, jsou to naprostí břídilové. Jedině Skyline odhalí tu "pravou" pravdu :-D

Skyline
11. října • 11:54

Precti si muj prispevek jeste jednou, ty podplacenej novinari:-D:-D Nemuzu za to, ze nemas zkusenosti na vlastni nazor a tak se zastitujes testy. Teoretik rohypnol, to je pane matros do diskuse:-D:-D

rohYpnol
11. října • 15:57

A jak jinak asi mám reagovat? Bys mi neřekl? Souhlasit, že :-D:-D:-D. Stejně jako ty píšeš, že jsi najezdil v O2 a blablabla... tak to stejné mohu napsat i já. A ty nemusíš věřit mě a já naopak tobě... Takže to je naprosto nepodstatné. Čili jediné, čím se lze ohánět, jsou testy (protože ty si může každý najít. Tak mi prosím najdi test (klidně i zahraniční), kde označují jízdní vlastnosti za špatné :-P. Ne, O2 totiž má velice dobré jízdní vlastnosti. Jenže ty to evidentně nejsi schopen skousnout. Nenabídls mi totiž ani jeden jediný argument, než JÁ jel, JÁ tvrdím, JÁ jsem spása B-] A stále se tu oháníš nějakým Autotipem... To ej jak napsat, že v Blesku psali... Ono jsou i seriózní automobilové plátky. Autotip a SM mezi ně rozhodně neřadím B-]

Skyline
11. října • 16:56

"Stejně jako ty píšeš, že jsi najezdil v O2 a blablabla... tak to stejné mohu napsat i já. A ty nemusíš věřit mě a já naopak tobě... Takže to je naprosto nepodstatné."Ale jdi ty brepto, realne zkusenosti jsou naopak to jedine podstatne. Jen o nich lze diskutovat. Pokud ja mluvim ze zkusenosti a ty jen blabolis vyctene "pravdy", pak zadna diskuse nema smysl. Asi jako kdyz by Casanovu poucoval panic o sexu. Toz si to svoje teoretizovani uzij a az se svezes, stav se a muzem si popovidat na urovni.PS: pokud ty obvykle v diskusich lzes a tedy predpokladas, ze se ostatni chovaji stejne, nechapu, co te vede sem vubec chodit. Zlepsujes si lhanim spatne sebevedomi? Je mi te lito.B-]

rohYpnol
11. října • 18:16

Jen namátkou - volný překlad pomocí google translate (http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsOnTheRoad/Skoda-Octavia-1.9-TDI-PD-Ambiente/209185/):
"...VW Group vozy vybavené 1,9-litru TDi motor vždy cítil překvapivě živý - Octavia tento není výjimkou. It's always ready to leap into a gap in the traffic or move away rapidly from a set of lights. Je vždy připraven vrhnout do mezery v provozu nebo rychle se vzdálit od sadu světel. And, for a diesel hatchback with no sporting pretensions whatsoever, our recorded 0-60mph time of 10.4sec is more than adequate. A pro motorové sportovní hatchback bez jakékoli nároky, naše zaznamenané 0 - 60 mph čas 10.4sec je více než adekvátní.In fact, a truer test of the Octavia's performance is the 50-70mph increment in top gear. Ve skutečnosti pravdivější test výkonnosti Octavia je 50 až 70 mph přírůstek při nejvyšším rychlostním stupni. This Octavia dismisses it in 9.0sec, which is a tenth quicker than the old-model Octavia 1.8 turbo vRS. Tento Octavia odmítá jej v 9.0sec, což je desetiny rychlejší než starý-model Octavia 1.8 turbo VRS. Yet, out on the open road, you often need to work the 103bhp engine harder than you would imagine. Přesto se na otevřené silnici, je často nutné pracovat 103bhp motoru těžší, než byste představit.That exposes its biggest drawback: a lack of refinement. Který odhaluje jeho největší nevýhodu: nedostatek vytříbenosti. Maybe we have been seduced by a new generation of high-tech diesel engines, but this 1.9-litre powerplant seemed particularly rough. Možná jsme byli svedena novou generaci high-tech dieselové motory, ale to 1.9-litr pohonné jednotky zřejmě především drsný. Not only did it have awkward harmonics, but there was plenty of vibration through pedals and gearknob. Nejen že jsou trapné harmonické, ale tam byla spousta vibrací pomocí pedálů a gearknob.With the independently suspended VW Golf Mk5 platform as a base, the engineers had the potential to challenge for class honours on ability alone. S nezávisle pozastaveno platformu VW Golf MK5 jako základ, inženýři, mohl být výzva pro třídu ocenění na schopnost samostatně. In simple terms – and unsurprisingly – it drives like the new Golf. Jednoduše řečeno - a nijak překvapivě - to disk jako nový Golf. That is to say with real ability but without the character to excite. To znamená s reálnou možnost, ale bez charakteru rozrušit.The benefits of a well-sorted multi-link rear suspension are immediately apparent. Výhody i-tříděné multi-zavěšení zadních kol je okamžitě zřejmé. No longer does the Octavia suffer from pitch, wallow or general flat-footedness. Už se Octavia trpí hřiště, válet nebo obecné ploché-footedness. It rides with real poise, the suspension dealing with all types of road surface in a quiet, well-controlled fashion. To jede s reálným klid, zastavení, které se zabývají všemi typy povrchu vozovky v klidné, dobře-kontrolovaným způsobem. The body control is generally very good, apart from over long-wave undulations, when the weight of the iron-block engine up front can set the car's nose nodding. Subjekt kontroly je obecně velmi dobrá, na rozdíl od dlouhé vlny-vlnění, kdy hmotnost železa-blok motoru vpředu lze nastavit auto nos přikývl.Even on the modest wheel/tyre combo of this middle-spec Ambiente-trim Octavia, there's decent grip, and when the level is breached, the car simply washes gently wide into understeer. Dokonce i na skromné kolo / pneumatika combo této střední-spec Ambiente-výbava Octavie, je tu slušné přilnavost, a když je porušena výše, auto prostě myje jemně široký do nedotáčivosti. Consequently, the Octavia is a useful ground coverer, and feels comfortable up to its high limits. V důsledku toho, že Octavia je užitečné zem coverer, a cítí pohodlně až do jeho vysoké limity..."
Ale vím, že to je jen ulpacená a neobjektivní redakce...Dále názor p, Koubka z redakce meziplynu (Test O2 Scout):
"...Nedošlo to ale tak daleko, že by se auto v zatáčkách nadměrně naklánělo, nebo kymácelo – pořád jezdí jako klasická oktávka. A to znamená, že jezdí v zásadě velmi dobře. Ano, podvozek částěčně pochází z minulého Golfu, ale to není žádná ostuda a Oktávka si svými jistými, nezáludnými vlastnostmi vysloužila hodně příznivců. Takže nebylo nutné dělat ani příliš mnoho změn..."atd.Naproti tomu náror Skyline:
jezdil jsem v O2 a jízdní vlastnosti jsou mizerné...Nepřijde ti to opravdu směšné až trapné?

Skyline
11. října • 19:31

Mit vlastni nazor mi smesne ani trapne nepripada. Uz to vzdej, teoretiku:-DB-]

rohYpnol
11. října • 21:07

Argumenty 0,000E-24 :-D:-D:-D Ale ok, tvůj názor ti neberu. Jen by mě zajímalo, kdy tě navštíví matka prozřetelnost. Myslím, že buď si ztratil soudnost, nebo jsi naprosto zadubený. Jen ty to nazýváš vlastním názorem. Ti co tvrdí, že holocaust nebyl, taky mají svůj názor B-] Das Ende

rohYpnol
11. října • 17:59

Jediné, co jsi předvedl, je chytání za slůvka. Nic víc. Argumenty opět 0,000000E-18 :-D Já nikde nepsal, že jsem v O2 nejel. Jenže k čemu mi bude, když ti napíši, že jsem jel v O2 a vzhledem ke konkurenci jsou dle mých reálných zkušeností jízdní vlastnosti příjemné? Ha? Proto jsem psal, že to je naprosto nepodstatné. Já osobně přecijen dávám přednost erudovaným odborníkům, kteří mají možnost širšího srovnání než já. A ano, světe div se, i odborníci jízdní vlastnosti Octavie považují za dejme tomu velmi dobré ve srovnání s konkurencí. Jenže ty se stavíš opět na vrchol lidské pyramidy :-D no možná ti časem dojde, že to místo je již obsazené :-D:-D:-D
Že ti je mne líto? To by mělo, protože čtení tvých příspěvků je velmi smutné B-]

prcka
10. října • 14:41

Ty jsi taky mimon. Citroena znas tak mozna z obrazku. Citron mel vzdy to nejkomfortnejsi ladeni podvozku ze vsech francouzu. Na uroven nemeckych vozu se da prirovnat pouze par sportovnejsich verzi jako xsara VTS,C4 VTS, Saxo VTS apod. Kdo kupuje Citroen tak proste musi chtit pohodli, ktere mu nikdo jiny v teto tride nenabidne! Kdyz uz neco kritizovat u PSA obecne tak to je razeni a jeho nepresnost, ktera je chronicka uz radu let. Zrejme si nepochopil zamer Citroenu a jeho aut...U citrona jde predevsim o pohodli, ne o spotovni jizdu!B-]

rohYpnol
10. října • 21:57

Dosáhnout pohodlí měkkostí podvozku nepovažuji za kulinářské umění. Na Hydractive podle mě v podstatě nikdo nemá, ale to je věcí jinou. Podvozek Xary, C2ky, C2ky, Saxa atd. prostě nic výjimečného nebyly, jen šedý průměr s odřenýma ušima B-] Když Citroen, tak s Hydractivem (takže buď C5 nebo C6) B-]

prcka
10. října • 23:29

Nenapadlo te, ze to bude asi spise vlastnost Citroenu bez hydractive? Ano jizdni vlastnosti nejsou sportovniho charakteru, ale pohodlna jizda je realita. Xsara je komfortneji ladena ve srovnani s O1 nebo GolfemIV v te dobe, ale neda se rici ze by byla spatna. Jde proste o naroky na pohodli a jizdu a ty jsou u kazdeho individualni. Svez se nekdy starou Xsarou a mozna mi das za pravdu. Ale jinak souhlasim, ze kdyz Citrona tak s hydractive.

rohYpnol
11. října • 10:25

Ale jo, ona to vlastnost je. Mě jen nepřijde jako dovednost udělat sice komfortní podvozek, který je ovšem přehnaně měkký. Jsou automobily, které i přes svůj komfort neztratily mnoho z agility. A to je podle mě umění. udělat podvozek, který bude tuhý a zároveň dokáže pohltit většinu nerovností, který pěkně utlumí rázy. Kdyby tohle Citroen někdy dokázal s klasickými tlumiči a pružinami, pak ani neciknu ;-)
Konkrétně Xara (ne VTS) bývá dokonce někdy označována, že její jízdní projev je záludný. Takže tu bych raději nevytahoval. Jinak samozřejmě pro normální jízdu je Citroen v poho, to neříkám že ne ;-)

mates
9. října • 11:37

spis by me zajimalo jestli existuje nejaky fundovany pruzkum toho co vlastne bocni a hlavove airbagy prinesly do realneho poctu zranenych/mrtvych a vztahu k moznym/odvracenym zranenim, kdyz laicky vezmu ze nemale procento havarek jsou celni narazy a to jeste asi v rychlostech od 60 vejs, tak je otazka jestli se tyto airbagy neprecenujou kdyz pri takovyhle prde ses sice na pohled krasnej ale s urvanejma organama....

bojler
8. října • 23:35

co to znamena "Vytahovanie konkurencie v podobe OI Tour nie je celkom fer"? todle i tamto ma svoje vyhody a zalezi, co je pro koho dulezitejsi. dvema lidem s malejma detma tour s klidem staci. dokud si nenavyknou na sezeni vys, trapit je to taky nebude. tour je uplne pro jinou cilovou skupinu nez todle nebo roomster (divam se, ze je cca o 20cm delsi). ja sem taky zvolil kompaktni MPV a spoustu tech argumentu beru. na druhou stranu - tohle zakazniky touru zajimat nebude. chcou po letech stravenych s ojetinou novy auto, pripadne presedlaji z prvni fabky. a ze by resili datum zahajeni produkce motoru? naopak, ja myslim, ze oceni spis starou rachotici TDI PD nez treba udajne nachylnejsi CR. preference nejsou objektivni a neni ukolem slovaku nebo kohokoli jinyho odkryvat je ostatnim "pomylenym".

Leon
8. října • 13:31

Chtěl jsem se zeptat pana Ondrašíka na trochu jiné téma, pokud je to možné. U jiné starší diskuse jste uvedl, že spolehlivost aut nejde posuzovat podle ADAC nebo TÜV. Z jakého důvodu? A kde brát tedy lepší kritéria o spolehlivosti aut? děkuji
Jinak ten citron se mi líbí, byl jsem se svézt o víkendu, až na to řazení to bylo pěkný auto, mně se líbí.

Petr
8. října • 18:26

Tato cisla jsou imo spolehlivejsi:
http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/pruzkum-spolehlivosti-v-cele-mazda-na-chvostu-jeep/9522

Radek Ondrášík
8. října • 14:17

Kdyz mame spatne udaje a ne dobre, tak rekneme, ze vysledky ze spatnych udaju jsou lepsi nez nic? Ja nevim, ale pro mne jsou spatne udaje vzdy spatne a pokud nemam dobre, tak mam proste smulu.Jinak TUV a ADAC neresi spolehlivost. TUV nebli report z DE STK hovori o poctu odhalenych vaznych zavad. Jenze vazna zavada je chybejici obvaz v lekarnicce, praskla zarovna ve svetlometu, stejne tak praskly predni kotouc. TUV navic neodhaluje ty zavady, ktere jsou pro nas neprijemne, tedy ty, ktere vuz zastavi na silnici. je to hodne o udrzbe majitele, o pripravenosti vozu na STK apod. Takze realne zavady typu nefunkcni elektronika, zadreni motoru apod. tyto statistiky neresi. Proto to nema se spolehlivosti nic spolecneho.ADAC je o necem jinem. TEn resi realne poruchy na silnicich, ale zase je tu ten problem, ze ne vsechny automobilky a ne vsichni prodejci vyuzivaji sluzeb ADACu. Takze z toho duvodu jsou to presne vysledky, ale z nepresnych cisel. Pokud napr. BMW s ADACem nebude mit uzavrenou smlouvu, tak se BMW v ADAC reportu temer nebude vyskytovat a bude to vypadat, ze je to super spolehlive auto. Jenze to nebude tou jeho dokonalosti, ale pouze tim, ze tam nejsou vysledky toho BMW.Ani jedna z techto statistik tak neresi spolehlivost jako takovou a srovnatelnost vysledku. Neco malo naznacuje, ale nic defintivniho.

rohYpnol
8. října • 16:53

"...TUV nebli report z DE STK hovori o poctu odhalenych vaznych zavad. Jenze vazna zavada je chybejici obvaz v lekarnicce, praskla zarovna ve svetlometu..." To je sice hezká myšlenka, se kterou musím souhlasit. Jenže to má také další hledisko. Operují s velkým počtem vozidel, de facto maximálním možným v dané zemi, protože na TUV musí každý. Takže se jedná o výběrový soubor, který se může přiblížit základnímu souboru. Tam se projeví převážně systematické chyby, neboť náhodné budou u všech modelů cca stejné. Prostě lze předpokládat, že v globále se o svá vozidla všichni starají +-stejně, že zodpovědnost co se obsahu lékárničky bude stejná jak u řidičú sedlajících VW, tak u Toyoty... Takže pojetí samo o sobě by smysl nedávalo při malém počtu vozidel. Takhle ale smysl má. Stejně tak vypovídací hodnotu.
U ADAC to také není jen tak. Každý rádoby znalý novinář se do statistik rád naváží a přitom neví, jak výsledky vznikly. A když něco nevím, tak je to špatnÉ, že...
Když to jsou čísílka vycucaná z palce, pak by mi ředitel planety :-D ještě mohl objasnit, proč se z valné většiny různé statistiky z různých zemí a různých zdrojů shodují. Nejde o to, kdo je první a kdo desátý. Excesy se najdou, ale ty statistiky prostě nelžou. Stejně tak jako průměrná mzda/plat (průměrný budo opravdu tolik; že ho většina lidí nedosahuje, je již věcí jinou) B-]

Radek Ondrášík
8. října • 17:07

k tomu TUV: samozrejme, ze ten vysledek o necem hovori. Ale treba bude auto, ktere ma vadu v tom, ze mu praska zarovka. Takze ve velkem vzorku se projevi toto jako velke procento zavad v TUV. A vedle bude auto, u ktereho v polovine pripadu vuci poctu prasklych zarovek umre motor. A nyni si rekneme co je lepsi. Auto s polovicnim poctem fatalnich zavad, nebo auto s dvojnasobnym poctem svym zpusobem banalnich zavad?co se tyka ADAC - no zde je obsah statistiky hodne jednoduchy a neni treba toto mystifikovat a snizovat se k hloupostem o tom, aby si nekdo zjistil obsah teto statistiky. Ten je velmi jednoduchy a jasny. Navic ani slovem jsem nenaznacil, ze jsou ta cisla vycucana z palcu. Jenom rikam, ze jsou to presne vysledky z neprensych cisel a ukazal jsem v cem je statistika ADACu spatna. Proste vyjadruje pouze vysledky ADACu a clenu automotoklubu, coz je cca 80% trhu. Jenze tech 20% to dost deformuje, obzvlaste proto, ze v nich jsou znacky, ktere pak dost vyrazne chybi v celkovem souctu.Proste pokud budu delat statistiku toho, kolik holek a kluku chodi do skoly a udelam to pouze pri telocvicku v klucicich satnach, tak ano poskytnu z informaci co mam presne vysledky, ale jaksi mi tam budou chybet ty holky, ze...To srovnani s prumernym platem je kravina naprosta. Tam je komplexni vzorek platu, proto je vysledek presny. U tohoto je problem v tom, ze ADAC pokryva jenom cast DE trhu a ne cely.A jinak kupodivu, kdyz se podivam na vyslekdy pojistoven s ohledem na pravdepodobnost poruchy, coz jsou cisla blize realite, pak jsou pomerne odlisna od toho, co presentuje TUV a ADAC. A kdyz se podivame treba na pocet servisnich zasahu vuci prodanym vozum u nektere automobilky, taky jsou ta cisla dost odlisna.Ale to uz vyzaduje skutecne se timto problememe trochu zabyvat. A necerpat z toho, co napise iDnes a Novinky, ze pane rohYpnol...

rohYpnol
8. října • 23:32

Ale treba bude auto, ktere ma vadu v tom, ze mu praska zarovka. Takze ve velkem vzorku se projevi toto jako velke procento zavad v TUV. A vedle bude auto, u ktereho v polovine pripadu vuci poctu prasklych zarovek umre motor.Takže k té žárovce: a ona všem praskne zrovna když budou na TUV, že? Opět opakuji - TUV nabízí v podstatě maximální možný vzorek. TUV nepostihne v podstatě ani vysypaný motor, ani prasklou žárovku. Stále jsem se nedozvěděl, proč jsou různé statistiky z různých zemí velmi podobné (abych nebyl špatně pochopen - nemyslím jen TUV a ADAC). A netvrďte mi, že mezi nimi nelze vyčíst značné shody.Tazateli bych doporučil vzít v potaz i tyto mnohými zatracované statistiky. Ne řídit se TUV, to ne. Ale projít si různé statistiky, od J.D. Power, přes TUV či rakouskou obdobu TUV. Osobně bych si pak stejně vybral takový vůz (resp. takovou značku), u které bych měl dobré reference na místně dostupný servis. Je totiž sice úžasné mít superspolehlivou Toyotu či Hondu (jen příklad), když máte v místě bydliště naprosto tupého a neochotného prodejce...Jinak čtu iZítra iVčera, iDnes neznám a Novinkou pro mě není nic B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
9. října • 13:45

TUV je blbost, opel astra H a opel zafira B su v podstate totozne auta, pricom zafira je v nemecku pouzivana ako druhe auto pre manzelku do supermarketu, zafira je v top prieckach a astra H je niekde v polovici.
Rovnako sportove auta su na vyssich prieckach koli malo najazdneych km

Radek Ondrášík
9. října • 8:11

Rohypnol: no vidite a Quality Report dlouhodobe ziskava Opel. Zvlastni co...Jinak, to ze TUV a ADAC neco naznacuje prece nevylucuji, nicmene nejsou to zadne statistiky spolehlivosti. A vysledky z ruznych zemi nejsou zdaleka tak stejne, jak se tu snazite naznacit. V takove FR jsou ty vysledky dost jine v IT taky apod.

rohYpnol
9. října • 10:20

Psal jsem, že excesy se najdou. Ale v obecné rovině tam shody jsou. Nicméně na závěru, že ADAC či TUV NAZNAČUJÍ něco o spolehlivosti bych se s váma shodl doslova. Já jen nesouhlasím s tím, že statistiky jsou jen plky. Tak to prostě není. Jestliže se mi ve všech možných statistikách objevují japonci v čele (což není totéž jako první!), pak i duchem chudý asi usoudí, že zřejmě budou celkem spolehlivé. Tím bych to uzavřel.

Radek Ondrášík
9. října • 11:05

Ne, ty stastiky nejsou plky, ony popisuji urcity realny sledovany stav s tim nemam problem. Problem je v interpretaci toho, co nam ukazuji. Nekdo rika, ze je to spolehlivost a stim ja nesouhlasim.

rohYpnol
9. října • 15:09

S tvrzením statistika (v podstatě libovolná dostupná) == spolehlivost bych také nesouhlasil. Nicméně za tím, že tyto statistikY (hlavně společné rysy mezi nimi) něco o spolehlivosti vypovídají, si stojím. Stejně tak, že tato čísla byla získána sběrem dat a ne funkcí random v Excelu B-]

Radek Ondrášík
9. října • 17:15

Dobra, co tato cisla vypovidaji? U TUV bych to jeste bral, protoze na TUV musi vsechna auta. Jenze u ADACu chybi cisla casti automobilek a to uz zasadne zkresluje vysledky. Pokud ADAC sbira data tak, ze obsluhuje 100% vozu audomoiblky A, ovsem jenom 90% automobilky B a treba 40% automobilky C, pak jsou vysledky sesbirany z praxe a z realneho provozu, ovsem jejich vypovidaci hodnota je pak nulova. Kdyby mel ADAC 100% od kazde automobilky, jsou to vysledky dobre, ale takto, kdyz od toho ma cast, od toho cast apod. a nevime ani jakou cast, jsou vysledky na nic.
U TUV je alespon v tomto smeru vse o necem jinem.

rohYpnol
9. října • 19:30

ADAC je jen kapkou v moři. Co lze obecně ze statistik vyčíst? No třeba to, že japonci na tom nebudou zle. Stále jsou na tom lépe než konkurence. Z TUV šlo např. vyčíst dramatický propad předchozí C5ky, kdy z ničeho nic propadl o desítky příček. Takže evidentně nějaký problém z výroby (asi začaly praskat žárovky :-D ). Dál že Citroen je na tom paradoxně lépe než Peugeot. Že Němci nejsou kdovíjaký zázrak (co se spolehlivosti týká). To jsou obecné věci. Když se člověk zaměří na konkrétní modely, pak se to dá rozpitvávat dále. Pokud je na tom totiž daný model zle, pak je to vždy špatně a je vhodné nalézt příčinu. Třeba P407 šel se spolehlivostí oproti P406 dolů. Údajně měl mít potíže s přední nápravou (jako zájemce bych si to rozhodně dál ověřil). Pak třeba že Octavia má průměrné roční nájezdy vyšší než mnohé automobily střední třídy, což asi bude znamenat to, že to jsou často služebáky. Pak také to, že Octavia v dehtu po Německém důchodi se 130 000 km bez servisky bude zaručená voňafka... A tak by se dalo pokračovat.

Leon
8. října • 21:21

díky za odpověd, jak se dostanu k číslům počtu servisních zásahů značek, to asi není v zájmu automobilek zveřejnovat, kor když se nějaká řada aut nepovede. nebo se to dá někde zkouknout? podle čeho byste se řídil při výběru auta vy?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
9. října • 8:48

Jenm bych dodal, že tzv. spolehlivé japonské auta měla ještě nedávno předepsaný servisní interval 15000km, takže se šikmookáčům autíčka stále točí v servise a mají je pod kontrolou (navíc stále za servis inkasujou a zákazník má paradoxně pocit péče). Zatímco VW přešlo na interval až 50 tisíc km. To naznačuje, jak jsou si automobilky spolehlivostí svých aut jisté. Dnes má VW na golfu intervaly až 60 tisíc km. Z toho lze nepřímo usuzovat jak interně automobilky vidí spolehlivost svých aut. Nakonec to potvrzují i statistiky spolehlivosti podle nájezdu, což je nejzajímavější statistika, která nejvýstižněji ukazuje spolehlivost motorového vozidla. Při nájezdu ned 100 tisíc km se spolehlivost japonců zcela vytrácí.

Skyline
9. října • 13:41

Jak si automobilky veri je videt ze zaruky. Delka intervalu vymeny oleje je skutecne vserikajici o tom, jak bude fungovat zbytek auta a "jak je si automobilka jista". Z ruznych pramenu se lze naopak docist, ze long life autum spise skodi a racionalni vysvetleni neni ani tak "vymenime to za 50k km, takze jsme kvalitnejsi" jako spis "zda se, ze i kdyz to vymenime az po 50k, do zaruky se auto nerozpadne a po ni naopak uplne, takze bud budou kacky za servis, nebo si od nas trouba koupi rovnou novou karu".Jak se spolehlivost japoncu vytraci po najeti 100k km by me vazne zajimalo - zdroje, zkusenosti, realita? Jsem zvedav.

petr
9. října • 9:54

Ta o Karkulce by nebyla ? Servisní interval VW je 30.000km/2 roky a musíš do něj lít drahý LongLife olej:
http://www.volkswagen.cz/servis/longlife/Tou statistikou nad 100tis km myslíš statistiku Dekry ? Pokud ano, tak při pohledu na střední třídu a kategorie 100-150tis. km to vypadá takhle:
1) Audi A4
2) Toyota Avensis
3) Mazda 6
...
10) VW PassatNo jo, jednoznačná nadvláda německých aut nad japonci :-D

Zelí
9. října • 14:32

Japonci nedělají služebáky. Ti se zaměřují na odborářské otroky co mají malý nájezd. Je to stejná sorta jako rendlíci a pažouti. Pravdou je, že otroků je v evropě hodně, je to masivní cílová skupina zákazníků.:-D:-D

Skyline
9. října • 14:50

Takze "sluzebak", kterym je zhusta Hnustr, fobia nebo O1/2 je neco jako uberauto pro skutecne sefy, zatimco ostatni jsou "odborarsti otroci" a na zminena uberauta nedosahnou?:-D:-D:-D:-D Ted jsem si vazne malem cvrknul, protoze tohle se jen tak nevidi:-D:-D:-D Ale jak uz jsem napsal pod jiny prispevek, dost to vysvetluje a dalo by se to rozsirit i na chovani na silnici ve vztahu k vlastnictvi poradneho "sluzebaku" z produkce skody:-D

Radek Ondrášík
9. října • 10:01

On ten VW ma opravdu i intervaly 50tkm/2 roky ;)A uprimne LL stoji dnes stejne jako obycejny olej. rozdil +- 50 kc na litru pri cene okolo 300-500 kc za litr je s ohledem an naklady na 1 km naprosto irelevantni.

petr
9. října • 10:19

Tak to by si měli zaktualizovat web.

Radek Ondrášík
9. října • 12:06

To vskutku meli. Na druhou stranu chyby na webech nejsou nic noveho.

Honza
9. října • 9:46

Dá se na to koukat i z druhý strany. Když VW předepisuje tak dlouhý intervaly, třeba tiše počítá s tím, že se jich to auto ani nedočká...:-D A pak můžou vykazovat statistiku, že mají v servisech málo aut...:-))
Jen tak na okraj, ke kterému lékaři budete chodit radši?
1. k tomu, který si vás bude zvát na pravidelné preventivní prohlídky 1x za rok
2. k tomu, který si vás bude zvát na pravidelné preventivní prohlídky 1x za pět let...?

Zelí
9. října • 14:14

Teď jsi trefil hřebíček na hlavičku. Ty auta jsou pro jinou skupinu uživatelů. Pokud najedeš 50-80tisíc ročně tak chodit každý čtvrtrok do servisu je otrava (vlastní zkušenost). Ti kteří najedou 10-15 tisíc, tak těm to možná i vyhovuje. Čili ty auta jsou pro jinou skupinu zákazníků.

Radek Ondrášík
9. října • 8:12

Leon: ja bych se ridil podle penezenky a toho, co se mi libi. Jinak bych se na nejake tabulky naprosto vykaslal.

dado
8. října • 13:13

fakt pekne auticko francuzom sa zasa nieco podarilo

mclown
8. října • 10:33

toto picasso je fakt humus, ale chvalabohu ze citroni spravili novu C3 ta je ozaj podarena a pekna

mates
8. října • 12:18

taxe priprav na to ze ten hnus budes potkavat cim dal casteji, takze to chce jeste cerny brejle nebo chodit ven jen v noci... 350 koliku za tohodle francouzskyho prcka, ufff, tak preju hodne stesti a at slouzi, proste Tour Combi za 290 to nebude :-)

Jura
8. října • 13:52

Koupit si teď Octavku tour může opravdu jen neuvážlivý člověk, protože dávat takové peníze za 11 let staré auto, je opravdu postavené na hlavu. A pro ty co si myslí že mají extra káru, když si koupí Octavku I, tak můžu říci, že nikdo nepozná jestli máte auto nové a nebo 11 let staré.

Zelí
9. října • 8:27

Pokud ti jde o prezentaci osobnosti tak doporučuju koupit si gallardo. Jinak OI je typický služebák, při soukromém používání a nájezdu 10-12 tisíc ročně majitele s přehledem přežije. To je samozřejmě pro uživatele velmi, velmi nepříjemné, protože mu stará nedovolí koupit si nové autí. A kdo by chtěl jezdit celý život v jednom autě, že. Je to prostě past. Lidi nekupujte to, už se toho nezbavíte. Když si koupí rendlíka nebo citróna tak i stará po čase pochopí, že se musí koupit jiné. Takže milí odbořáři-otroci, kteří chcete za svůj život vystřídat aspoň dvě auta, nekupujte si OI. Raději si připlaťte a kupte si např. C3.

Skyline
9. října • 13:58

:-D Vidim, zes jeste nevidel zadnou O1 z roku 1997:-D Tam bys totiz zjistil, ze pokud uzivatele "s prehledem prezije", bavime se tu o duchodcich nebo vazne nemocnych lidech. Pripadne povazujes dnesni S105 z konce 70. let za pohodova auta, hodna okomentovani "s prehledem jezdi i v roce 2009". No, proti gustu...:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
9. října • 14:26

OI z roku 96, kterou pán stále užívá má ABS, EDS, 2 airbagy, klimatizaci, kotouče na všech kolech, vše tzv. v elektrice, palubní počítač, výškově stavitelná sedadla .... čili všechno co není ani dnes u některých aut standartní, takže i dnes naprosto použitelné auto. A podotýkám, že vše za půl mega.

Skyline
9. října • 14:41

Vyjimka potvrzujici pravidlo.

Zelí
9. října • 14:17

V roce 2002 jsem prodal OI z roku 1996, která měla najeto cca 280 tisíc km, nikdy nestála v garáži. Pán ji má dodnes a v pohodě si s ní najel svých padesát tisíc km. Auto je stále negarážované. Nic tragického na ní není vidět.

Skyline
9. října • 14:44

Jinak jsem rad, ze jsem konecne pochopil, kde se v tobe nektere usmevne nazory berou. 6 let temer 50k rocne s O1, to se na cloveku proste podepsat musi. :-D

Zelí
10. října • 12:25

Tak každý nemůže prohánět vejrona po praze s nájezdem 8 tisíc km ročně. Někteří holt musí skutečně jezdit. Já se nestydím za to, že jsem takto ojel tři oktávie a momentálně se se značkou škoda už rozloučil. Ale nemůžu na ně říct nic špatného, těžký služebácký provoz zvládaly bez ztráty kytičky.B-]

Skyline
10. října • 23:32

Vsak ja nerikam, ze by ses za to mel stydet. Jen, ze jsou tim tve nazory vyrazne poznamenane. Jsi typ cloveka, ktery by uplne to stejne psal o Fordech, pokud by jeho firma mela Fikusy, nebo o Daciich, pokud by ojel tri Logany.B-]

mates
8. října • 16:58

jen premyslim v cem se lisi nova a stara fobie, je postavena na stejnem podvozku a nektery motory co tam davaj konkretne historicka 1,4 je starsi nez ona sama, cili nova fobie 1,416V je konstrukcne desetileta dama, alespon to nahradi mladistvym vzhledem.... :-D

mates
8. října • 14:18

proc? kdyz je moznost mit noveho toura v kombiku s paketem s klimou za slusnych 270, osvedceny nenarocny spolehlivy auto, ano konstrukcne starsi a bezpecnostne uz podprumerne, ale nejblizsi podobny kombik je o 60-70 vic a je tedy otazka zda chci tyto penize "navic" dat do napr. Megane co mi udela v podstate tutez praci ale hlavne budu pak kuuuul, nebo ty penize pouziju na provoz tohoto auta na x let dopredu.... proste nekdo mysli ekonomicky a nepotrebuje supr novinky, nekdo je naopak potrebuje aby nebyl za loosera, me je osobne naprosto putna jestli si nekdo mysli ze to neni novy, tim lip, alespon ho rano na parkovisti v pohode najdu... ale je pravda ze se lidi muzou otacet ze sem koupil ojetinu, to me nenapadlo, tywoe to je zpusob mysleni jako noha.... :-)

jano
9. října • 13:56

no ibaze v tom megane je daleko viac miesta na to si soudruhu jaksi zabudol ako tvrdi kolega kupovat 01 je fakt hovadina to si mozem kupit ojetinu za polovicu

Jura
8. října • 18:32

Pokud ale uvažujete takto, tak je mnohem výhodnější si koupit ojetinu. Protože určitě ušetříte více peněz. Jinak s tou cenou to není zas tak jak se říká v reklamě. A podle mého mínění je lepší koupit nové auto než "novou ojetinu".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mates
9. října • 9:16

vyhodnejsi jak pro koho, nekdo urcite nema problem si koupit s prominutim zaprdeny ojezdeny auto s nejasnou minulosti, netusi jak se k tomu puvodni majitel choval, do motoru nevidi, do prevodovky nevidi, je to bez vetsinou uz bez zaruky atd.... a kdyz uz, tak auto do jednoho roku stari, a pokud porovnam ceny O2 apod. v podobne zakladnejsi vybave, jsem na cene noveho Toura kdyz tady o nem piseme, v tento okamzik mi rozum veli ber radsi novy, ten klid misto leterie mi za to stoji, i za cenu ze za stejny penize jsme mohl mit vyssi vybavu a lepsi motor z nejaky ojetiny...

Skyline
9. října • 13:34

Libi se mi tve nazory, ktere nam o tobe mnohe prozradily:
- prdis v aute tak casto, ze mas proprdene sedacky a soucasne soudis ostatni dle tebe a ocekavas, ze jsou takova tedy i vsechna ostatni ojeta auta;
- sice clovek nevidi do toho, jak se k tomu predchozi majitel choval, nicmene z tveho prispevku je zrejmy despekt - tedy zjevne se k autu chovas jako prase a udrzba nic moc, coz nasledne opet promitas na vsechny ostatni;Takze ano, auto po tobe je proste proprdenej ojezdenej kram s nejasnou minulosti, nicmene jsou na trhu i jina auta. Napali-li se nekdo tim, ze koupi auto od tebe a tobe podobnych, ma samozrejme smulu.Je usmevne, ze povazujes koupi noveho, vyvojove termer 15 let stareho auta za "volbu rozumem" :-DPS: uplne te lituju, tvuj zivot musi byt naprosta hruza. V MHD si nesednes (proprdene sedacky), v letadle asi taky stojis, o restauracich a kinech ani nemluvim a jak prezivas v hotelech si predstavit ani nedovedu. Kdyz si vezmu, ze auto napr. po jednom majiteli realne ridili treba 4 lide a je to "proprdena ojetina" a delas z toho vedu (byt s prihlednutim k tomu, ze jsi asi sam hodne velke cune a tedy ten stav soudis podle sebe), pak predstava, ze sedas na misto, kde uz ten den sedelo lidi klidne 3x tolik, to uz se nejspis musis osypat, jeste nez vylezes z baraku, ne?

fantomas
19. října • 22:39

tak to sedne, 10 bodu z 9 rofl :D :D :D

Radek Ondrášík
8. října • 15:24

No problem vidim u toho Touru i v miste. Merim 188 cm, za mne si nesedne ani dite. To v tom Meganu si za sebe sednu i ja. A to je taky argument. Jinak se zbytkem souhlasim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
9. října • 8:17

Tak to je konečně potvrzený samotným Ondrášíkem. Je to schizofrenik. Typický případ rozdvojení osobnosti. Má pocit, že když řídí tak sedí sám za sebou.

Jorg
8. října • 21:38

Potom stačí kombik. A je po starostech. Měřím 186cm a za mnou je místa dost a dost. Někdy vozím otce /196cm) a žádnej problém. Po pravdě, když se dívám na tu děsivost, o který je článek a pak čtu, jak ji někdo srovnává s oktávií, tak se musím usmát. Jak se říká - ty má svatá prostoto.. :-)

jano
9. října • 13:50

coze???v oI ze je mista dost a dost???ja mam182 cm a za seba si nesadnem..teda sadnem len nemam kam kolena dat :-)kombik s tym nema nic spolocne razvor je tam rovnaky v 01 je vzadu miesto tak pre male deti.tak tu netrep hovadiny.

Skyline
9. října • 13:47

V Octavii I/Tour je za tebou mista "dost a dost"?:-D:-D:-D:-D Bud mas naprosto nestandardni posed a tak za tebou zustalo mista rekneme "dostatecne", nebo mas dost zajimave predstavy o tom, co znamena "dost a dost", pripadne tady klasicky skodifkarsky blabolis z cesty. Ja najezdil v O1 kombi ve 4 lidech peknych par tisic kilometru a za 186 cm vysokym kamaradem jsem si jakz-takz sedl jen diky tomu, ze ani on nesedel lip, nez jakz-takz. Druhy, 188 cm vysoky znamenal, ze jsme hrali sedaci tetris a tak chtel kazdy sedet pred/za tim tretim, ktery mel jen 178. Vzdycky, kdyz vidim tu desivost O1 a pak ctu, jak je v ni misto, tak se musim smat. Jak se rika - ty svata prostoto:-DPS: a to jsme meli auto uz s novym cernym interierem, kde byly predni sedacky "vybrane" a bylo tam tedy vic mista, nez v "sedych" verzich, ty musely byt pro vic lidi naprosty masakr.

mates
8. října • 15:32

souhlas, nicmene pro lidi co shani dostatecne prostorny auto pro dva dospely a dve maly a kocar deti je to stale zajimava volba, i pres sve stari, me proste ten zpusob premejsleni typu "co tomu reknou sousedi, budou si myslet ze to nemam novy" dostane, ovsem s vyjimkou nove fobie, tu bych si na dvur nepostavil i z tohoto duvodu, protoze by si asi mysleli ze sem se zblaznil a ztratil i posledni kousek vkusu... :-)

Radek Ondrášík
8. října • 15:38

No mam za to, ze bezny soused bude vice zavidet Tour, nez novy Rencek.

jano
8. října • 13:15

no hlavne ze tour combi na fakt nadherne auto :-)

mates
8. října • 13:47

tak tak, nekdo chce krasavce aby ho mohl omejvat a ukazovat pred hypermarketem nekdo uprednostni pravanta pred pozlatkem, a nekdo chce oboje a proto si koupi neco uplne jinyho, proste zalezi na vkusu kazdeho soudruhaB-]

Jaromír
8. října • 6:44

A proč je všude ve světě ukázována právě tahle a jedna zelená.

ja
8. října • 8:06

Protoze vsichni novinari testuji (samozrejme zcela nezavisle) to, co jim automobilka da. Takze vsude zelena barva (nazivo se mi celkem libila) a vsude 1.4VTi... Docela me to udivuje, protoze opravdu nestranne recenze predchozich modelu citroenu/peugeotu/BMW pely ody na 1.6 VTi a naopak u 1.4 VTi se zhodovaly na tom, ze nic moc.

Jura
8. října • 13:53

To nabyla 1.6 VTi, ale 1.6 THP

ja
8. října • 14:54

Ne ne, to byla chvala na atmosferickou 1.6 VTi i vsechny "turbo verze" THP.

Radek Ondrášík
8. října • 9:00

aha a ty "opravdu nestranne recenze" najde clovek jako kde? a ty zcela nezavisle testy jsou kde?Jinak testuje se to, co je k dispozici. Importer vycleni urcite modely a ty se testuji. To same se deje pokud se auta pujcuji od prodejcu. Takze vyber je vetisnou nulovy.

Doporučujeme

Články odjinud