Test: Citroën C3 Picasso 1.4 VTi - designová záležitost

Malé francouzské MPV působí na trhu už relativně dlouho, světová premiéra se odehrála na pařížském autosalonu v roce 2008, a za celou dobu se toho nic moc v případě C3 Picasso nestalo. Proč tedy znovu testovat všem dobře známý model
Seznam kapitol
  1. Color Concept: málo, ale hodně, Malý Prostorný Vůz
  2. Škoda spotřeby, Za volantem
  3. Cena!, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Citroën C3 Picasso se základním benzinovým motorem 1.4 VTi opravdu není žádnou významnou novinkou. Nakonec test tohoto modelu se na Autorevue.cz objevil už téměř před třemi lety a tehdy šlo prakticky o identické auto. No a dnes přinášíme další test opět v provedení s benzinovou jedna-čtyřkou. Proč to všechno? Říká se, že konkurence nikdy nespí. Dokonce bych řekl, že konkurence 25 hodin denně vymýšlí něco, čím by své soupeře překonala. Jak si tedy aktuálně vede malé Picasso na trhu? Má v současnosti stále co nabídnout?

Tohle byly ty nejzásadnější otázky, které jsem si kladl během tohoto trochu kratšího a také trochu opakujícího se testu, přestože by asi samotná automobilka raději viděla jako hlavní téma takzvaný Color Concept. Osobně jsem do testu šel s tím, že si vyzkouším, co přesně se pod těmito slovy ukrývá, jenže se tak nějak zjistilo, že nejde o nic zásadního, a kdybych měl pouze otestovat Color Concept jako takový, za pár řádku bych se s vámi rozloučil, protože by zkrátka nebylo o čem psát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C3 Picasso vypadá pořád velmi dobře. Design se hodně povedl.

Color Concept: málo, ale hodně

Citroën už nějakou dobu nabízí pro C3 Picasso verzi Color Concept. Ta obsahuje základní motor 1.4 VTi, dvě barvy karoserie, bohatý seznam prvků základní výbavy a pár paketů, respektive příplatkových věcí navíc. Kdo by si dal tu práci, zjistil by, že toto provedení odpovídá druhému stupni Tendance u standardního C3 Picasso. Je ale dražší a na první pohled nenabízí nic zásadního navíc, tedy až na pár detailů.

Zřejmě tím nejhodnotnějším prvkem, který je zahrnut do výbavy Color Concept, jsou sedmnáctipalcová litá kola, následují drobnosti typu chromových detailů, nárazníků v barvě karoserie a podobně. Seznam věcí vylepšujících design není malý, ale opět kdo je porovná s pakety Look u běžného Picassa, zjistí, že také zde je možné vše pořídit. Barevný koncept ovšem přidá barevné detaily – jmenovitě kryty zpětných zrcátek, boční lišty a kola. Vybírat můžete mezi testovaným vínovým odstínem nebo jedovatě zelenou. Standardem je bílý lak karoserie, za příplatek 13 400 Kč máte k dispozici také odstín zvaný „černá obsidien“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola, boční lišty a zpětná zrcátka, to je to hlavní, co vám přinese výbava Color Concept.

Je jasné, že se bavíme o několika málo detailech, takže se nabízí otázka, zda vůbec Color Concept stojí za to. Po testu vám mohu nabídnout zcela jednoznačnou odpověď. Ano, stojí to za to. Heslo o tom, jak kola dělají auto, myslím znají všichni. Barevné disky určitě nebudou pochuti každému, stejně jako ostatní barevné drobnosti, jenže Picasso ozvláštňují a auto tak v šedi běžného provozu vynikne díky úplným „prkotinám“ mnohem více, než byste si mysleli. A krom toho, řečeno úplně jednoduše, mně osobně se výsledek hodně líbí, stejně jako celkový design modelu C3 Picasso.

Malý Prostorný Vůz

V tuto chvíli jsme obsáhli všechno, co činí Color Concept Color Conceptem. Žádné další zásadní novinky na vás nečekají, takže pokud dobře znáte C3 Picasso, dále už číst nemusíte a přeskočte rovnou na závěr. Budeme totiž tak trochu opakovat, což samozřejmě nikdy není na škodu.

Test Citroën C3 Picasso 1,4i: půvabný krabicoid

Test Citroën C3 Picasso 1,4i: půvabný krabicoid

Citroën C3 Picasso je maximálně kompaktní MPV. Na délku měří 4078 mm, široké je 1766 mm a vysoké 1621 mm. Kompaktní je také rozvor náprav 2540 mm. Navzdory těmto mírám ale interiér rozhodně není malý a rozhodně nepůsobí nijak stísněně. Jako téměř u každého MPV, také zde se sedí relativně hodně vzpřímeně, vzadu pak narazí na problémy v oblasti kolen vyšší postavy (u takto malého auta nelze čekat zázraky). Tím ale veškeré výtky na téma interiéru končí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní sedačky jsou posuvné a po jejich sklopení vznikne rovná plocha. Za pozornost stojí výhled šikmo vpřed. 

C3 Picasso je výborné především ve dvou ohledech. Zaprvé to je variabilita a vůbec využití obestavěného prostoru. Bylo by trochu smutné, kdyby auto z kategorie MPV toto nenabízelo. Přihrádek je dostatek, zadní sedadla lze posouvat a samozřejmě také sklápět, a to do úplné roviny. Konkurence ovšem umí minimálně to stejné. Picasso ale nabízí s pozice řidiče skvělý výhled. Může za to dvojice předních sloupků, přičemž ten úplně první je doslova miniaturní. Výhled šikmo vpřed do zatáčky je prostě skvělý. Škoda, že pohled šikmo vzad dosti úspěšně kazí masivní zadní sloupky.

Pro úplnost ještě doplním, že v základním uspořádání pojme zavazadelník C3 Picassa 385 až 500 litrů v závislosti na tom, v jaké poloze jsou zadní sedačky. Určitě není třeba zdůrazňovat, že v poloze „zcela vpřed“ si do druhé řady sedne leda tak kojence s dětskou sedačkou. Maximální objem činí 1506 litrů. A co na to konkurence? Větší Opel Meriva zvládne 400 l, respektive 1500 l, Škoda Roomster, která je také větší než C3 Picasso, uveze 509/1585 l a nový Ford B-Max postavený nabídne kromě unikátních dveří zavazadelník o objemu 326/1293 l. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Color Concept: málo, ale hodně, Malý Prostorný Vůz
  2. Škoda spotřeby, Za volantem
  3. Cena!, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků