Kapitoly článku:
To se tam nevejde…
Při prvních jízdách jsem byla z C3 Elle nadšená. Nejsem typ člověka, který řídí novější auta denně, třeba to moje už slouží 18 let a opravdu se to nedá srovnávat. Byla jsem v počáteční euforii, když jsem po dvou dnech doma žadonila, aby bylo moje. Předek, respektive jeho velikost, mě ze začátku stále děsil, měla jsem strach vjíždět i do podzemních garáží, protože mě znervózňovalo, že nevidím, kde končí. S autíčkem a jeho obřím čumákem jsem se nakonec sžila, byť si stále myslím, že by „přehlednější“ tvary neškodily.
Hned po prvním dni jsem zjistila, že mi C3 při rozjíždění do kopce pomáhá. Prostě zůstane stát a počká, až přidám plyn a povolím spojku. Nesnáším rozjezdy do kopce, od teď jsem je ale milovala, protože mi to C3 zjednodušovala. Na popojíždění po městě je skvělá, jezdí hladce a řízení je plynulé, jenom to řazení pětistupňové převodovky mi přišlo méně přesné a docela hlučné.
Podvozek je překvapivě měkký a každá nerovnost na silnici pro mě byla příjemným zhoupnutím. Z mého pohledu tohle dost tlumily i již zmiňované měkké sedačky, protože ve volantu nějaké ty vibrace cítit byly. Ale je to zas o něco příjemnější, když nepřijede domů s bolavým pozadím, nebo ne?
Obrovský respekt jsem zprvu měla při průjezdech zatáčkami. I při nižších rychlostech poznáte, že se C3 dost naklání na stranu a jenom čekáte, že s ní skončíte na boku. Byl to samozřejmě jenom pocit částečně umocněný právě těmi velkými a širokými sedadly a měkkým polstrováním, o které se v zatáčkách prakticky nezapřete a za volantem lítáte ze strany na stranu. Komfort je jedna věc, pocit bezpečí však věc druhá a přijde mi, že se Francouzi více zaměřili na první aspekt.
Hodí se i mimo město?
Ale co teprve jízda po okrskách a po dálnici. Nejsem fanynka předjíždění, raději jedu pomaleji a táhnu se za řidičem přede mnou, než abych musela tyto nebezpečné anabáze absolvovat. To dělám opravdu jen v případě, že mám auto, které dokáže po sešlápnutí plynu ze sebe vydat pořádnou sílu. Které prostě táhne. No a to byl problém C3 - neuměla to. Nebo alespoň ne pod mým vedením.
Při každém zrychlování, jak na dálnici, tak po okreskách, bylo nejdříve cítit živost, pak jsme ale tu sílu z motoru tahali jako z chlupaté deky. Šlo to hodně, hodně pomalu. Dokonce byl moment, kdy jsem měla plynový pedál na podlaze a pořád si říkala, kdy už konečně předjedu toho šneka táhnoucího se přede mnou. Takže nějaké rychlejší zvýšení rychlosti od ní nečekejte, na to je její dvanáctistovka o výkonu 60 kW (82 koní) prostě slabá.
Od července se ale u nás naštěstí edice Elle nabízí také v přeplňované verzi o výkonu 81 kW (110 koní). To musí být jízda! Počítejte ale s tím, že si budete muset připlatit 35.000 korun.
Se zkoušeným motorem se nicméně držte raději ve městě, kde oceníte snadnější parkování. Obvykle s ním nemám nějaký větší problém, ale mám i své špatné dny, kdy parkuji třeba šestkrát. Za volantem C3 jsem si ale připadala jako mistryně. Je z ní docela hezky vidět ven, s volantem můžete otáček klidně malíčkem, a díky parkovacím senzorům jsem vždycky zajela napoprvé, s absolutním klidem a beze strachu, že uslyším ránu a následně budu mlátit hlavou do volantu se slovy „ proč zrovna já?“.
Spotřeba se po celou dobu držela na 6,2 l 100 km, což mi vzhledem ke spíše městskému provozu přišlo přijatelné. Jde to i níž, kolem „šestky“ se však budete pohybovat tak jako tak. Rodinný rozpočet vám tedy C3 nezruinuje, a když už jsme u těch peněz, nesmím zapomenout ani na pořizovací náklady. Základních 339.900 Kč za verzi Elle vypadá docela hrozivě, Citroën vám ale hnedka odečte 29.100 Kč, a pokud u něj necháte vaše staré auto, sundá dolů ještě dalších deset tisíc. Ale pospěšte si – tahle akce totiž bude platit už doslova jenom pár dnů!
Závěr
C3 Elle je roztomilé městské autíčko, které vyzařuje svou výjimečností. Nejedna z nás má ráda pozornost a tohle auto ji maximálně přitahuje. Co na tom, že se zkoušeným motorem o výkonu 82 koní nepatří mezi nejrychlejší, když má to, co my ženy často potřebujeme a vyhledáváme – styl! Na takové ty holčičí nákupu, odvoz dětí do školy, návštěvy kadeřnice, nebo jen tak na kafe s kamarádkou je prostě dokonalé. A nejedna sousedka odvedle vám ho bude závidět. Ženám to v něm prostě sluší!
Pokud vám barevná kombinace testovaného kousku nevyhovuje, můžete volit z dalších pěti odstínů, které Citroen nabízí. Všechny prvky v barvě cherry pink zůstávají na všech stejně, takže nemusíte mít obavy, že by tím C3 Elle ztratila své kouzlo. Dostanete také slušnou výbavu, včetně tempomatu, systému rozpoznávání dopravních značek nebo varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.
Připlatila bych si vlastně jenom za rezervní kolo (4500 Kč), parkovací senzory (7000 Kč) a kameru, kdyby však nebyla součástí balíčku za 33.000 Kč. Vzhledem k tomu, jak stylová C3 Elle vlastně je, jsou na zvážení i větší sedmnáctipalcová kola (stojí 17.600 Kč), v blatnících se ale neztratí ani základní šestnáctky, které se jako lité pouze tváří. Případný škrábanec o obrubník pak bude navíc daleko méně bolet.
Vaše Věrka :-)
Souhrn cen |
Základní cena vozu |
239.900 Kč (1.2 PureTech 68 Live/ 50 kW) |
Cena s testovaným motorem |
249.900 Kč (1.2 PureTech 82 Live/60 kW) |
Cena s test. motorem a výbavou |
309.900 Kč (1.2 PureTech 82 Elle/60 kW) |
Cena testovaného vozu |
344.900 Kč (1.2 PureTech 82 Elle/60 kW) |
Technické údaje: Citroën C3
Rok • stupeň výbavy
2018 • Elle
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 199 cm3
Nejvyšší výkon
60 kW (82 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
118 Nm při 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,2 s
Nejvyšší rychlost
168 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
300 l • 922 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 055 kg • 1 550 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,8 • 4,2 • 4,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 474 mm • 1 468 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
3 996 × 1 744 × 1 474 mm
Základní výbava: Šest airbagů, 16" kola a velkoplošnými kryty, 2x úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, zadní světla s 3D efektem, čalounění látka Curitiba s cherry pink prošíváním, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, LED denní svícení, rádio s bluetooth a USB, čtyři reproduktory, elektricky ovládaná boční okna, kožený volant, paket Bi-Color, pake Look - ELLE a další.
Volitelná výbava: Zadní parkovací senzory (7000 Kč), rádio Citroën Connect se 7" dotykovým displejem - zahrnuje automatickou klimatizaci, elektricky vyhřívaná, ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka (15.000 Kč), metalíza (13.000 Kč).