TEST Citroën C3 Elle 1.2 Pure Tech 82: Když holka řádí!

Citroën C3 v edici inspirované ženským časopisem Elle nebude nejvyhledávanějším artiklem mužů. Tentokrát jsme to tedy udělali trochu jinak – do auta jsme posadili mladou slečnu a nechali ji sepsat její vlastní pocity. Pánové, přizvěte dámy k monitorům!
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Povedený design
Pohodlná sedadla
Slušná spotřeba
Komfortní podvozek
Starosti
Náklony v zatáčkách
Mimo město chybí výkon
Méně přesné řazení
Vysoká hrana kufru
8  /10

Jsem typická žena. Na řeči, kolik má auto koní, jaký objem má jeho motor, jaký čas zabere zrychlení z nuly stovku, reaguji slovem – auto. A občas se mi stane, že ráno nasedám do jednoho a večer, kdy mě vyzvedává jiné, ani nevím, že se něco změnilo.

Tím se nechci dotknout ostatních dam. Najdou se i takové, které tohle všechno „žerou“ a není jich málo, já jsem ale případ první. Ovšem, když se mi dostala do ruky kráska, o které si dnes budeme povídat, spadla mi brada. Něco takového totiž jenom tak nepřehlédnete!

Skoro se mi splnil sen

Už od mala jsem snila o tom, že budu mít růžové auto. Přehnané, já vím, ale tu barvu prostě miluji. A ani po více než osmi letech, co mám řidičák, se na tom nic nezměnilo. Pak přišel ten moment, kdy mi přivezli Citroën C3 v edici Elle, která vznikla ve spolupráci se stejnojmenným ženským časopisem. Už to napovídá, že auto je přednostně určeno pro dámy, hlavně tedy díky jeho designu. K mému vysněnému autu má hodně blízko.

Nových Citroënů C3 se prodalo sto tisíc. Jaký je zájem o nárazníky Airbump?

Nových Citroënů C3 se prodalo sto tisíc. Jaký je zájem o nárazníky Airbump?

Na první pohled jsem si zamilovala jeho barevnou kombinaci bílé a šedé, kterou korunují růžové detaily v odstínu cherry pink na různých částech karoserie. Nejdříve zaujmou lišty kolem mlhovek, které tvoří asi tu nejvýraznější část netypického zbarvení. Dále ji najdeme i na prvcích airbump, kde je lemována jedna z jeho částí, a pak také vzadu u postranního okénka.

Neskutečně roztomilá mi přijde hliníková plaketa s nápisem ELLE na předních dveřích a nemůžu nezmínit vícebarevné provedení střechy, kde také nezapomněli zakomponovat růžovou barvičku. Celkově tohle auto působí hravým dojmem, líbí se mi jeho zaoblený tvar. Je malé, buclaté, avšak s obrovským čumákem. Mně předek připadal doslova obří a možná mi zprvu i trochu naháněl hrůzu. Lépe řečeno představa, jak s tímhle budu někde parkovat…

Už jen nasednout

Karoserie je opravdu promyšlená, zastoupení růžové barvy není přehnané a dodává jí jemnou ženskost. A stejně tak je to uvnitř. Po prvním nasednutí jsem si připadala jako v ráji. Měla jsem pocit, že jsem si právě sedla doma do křesla. Sedačky jsou široké, pohodlné a neskutečně měkké. A díky jejich šedo - černému čalounění, které je zdobeno růžovým prošíváním, do celého prostoru auta krásně zapadají.

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Lemování palubní desky je rovněž kouzelné, dodává interiéru svěžest a šmrnc, čalouněná část je pak samostatnou kapitolou. A podívejte se na ta madla dveří! Tohle se prostě dneska moc často nevidí. Zaujaly mě výdechy ventilace a celkově zaoblené tvary kokpitu, který díky tomu působí elegantně. Nechybí kožený volant s praktickými tlačítky pro ovládání rádia, displej multimediálního systému a přihrádka pod ním, kde se vleze vše, co běžně nosíte po kapsách.

Co bych ovšem vytkla, je dosti omezený prostor k odkládání věcí ve dveřích, přestože to tak na fotkách nemusí vypadat. A také ovládání většiny úkonů. Vše řešíte přes displej, takže i nastavení klimatizace jsem se za jízdy musela věnovat víc, než jsem chtěla. Klasická tlačítka, díky kterým zakrátko zvládnete vše po hmatu, bez nutnosti odtrhovat zrak od vozovky, jsou prostě lepší, navíc rychlost systému také není kdovíjaká.

Také ovládání zpětných zrcátek bych hledala spíše na dveřích a ne utopené kdesi u levého kolene. Obzvláště, když mám kousek na nárazníku nalepeného nervózního řidiče a potřebuji rychle zaparkovat zároveň s obrubníkem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Prostorově je Citroen C3 dostačující, i v zadní části jsem si sedla, aniž bych se cítila nepohodlně. Avšak zcela upřímně - zrovna u mě tohle hodnocení bude objektivní. Jsem malá a při svých 163 cm mi přijde dost místa téměř všude. I zde je hezky měkoučko, byť na dveřích už mi toho tmavého plastu přijde trochu moc. Tady totiž to úžasné madlo chybí. Také bych si představovala větší rozsah stahování zadních oken – vždyť i při maximálním otevření čouhá ze dveří ještě dobrá čtvrtina plochy skla!

Překvapil mě však zavazadlový prostor. Oceňuju háček na uchycení tašky s nákupem, protože přece jen nepotřebuji, aby se mi po cestě domů celá převrhla. C3 toho navíc slupne opravdu dost, v řeči čísel 300 litrů standardně a 922 litrů po sklopení zadních opěradel, což jde naštěstí velice snadno. Na takové ty holčičí nákupy je ideální, nedovedu si ale dost dobře představit, jak bych přes vysokou nakládací hranu soukala složený dětský kočárek…

Citroën C3 - rozměrové srovnání s vybranými konkurenty
Model Citroën C3 Kia Rio Peugeot 208 Škoda Fabia VW Polo
Délka [mm] 3996 4065 3973 3992 4053
Šířka [mm] 1749 1725 1739 1732 1751
Výška [mm] 1474 1450 1460 1467 1461
Rozvor [mm] 2540 2580 2538 2470 2551
Rozchod kol vpředu [mm] 1474 1518 1475 1463 1499
Rozchod kol vzadu [mm] 1468 1524 1471 1457 1483
Objem kufru min/max [l] 300/922 325 / 980 285/1076 330/1150 351 / 1125
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků