Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

40 komentářů

Ivan
12. června • 11:07

preco si kupia ludia radsej VW Citigo skoda ako napri v tej istej cene Kia Rio-,kto je aj s lepsou výbavou etc??
Volkswagen ťaží z predstavy že je to ceské auto skrátka ,že je to Skoda,pricom vsetko je v rezii Volkswagenu od koncepcie ceny výroby etc a tuto predstavu udrzuje v povedomí ludí...
to je najvacsia deviza takejto reklamy a ked toto VW-u vychádza roky ,nebojí sa kupovať ostatné značky predávať ich pod pôvodným nzvom ako napr Audi etc etc..
nedávno som si vyskusal VW Citigo vyrábaný v Bratislave že vraj so zlavou cca 11 000 eur a nemalo to ani zadné stahovanie okien ani len mechanické!! ale vie vplývať na mladých a to že riadio tam dali kvalitnejsie a ešte nemci robia autá s motormi,aby mali ťah preto aj dávaju resp vyrábaju TSI etc...a spotreb aby bola do tých 7-6.5 litrov..a že su predražené potom ešte posledný bič na zákaznikov je oblbovať predajcami,že aké je to výhodná kupa etc etc..skrátka nemci to vedia..preto maju aj VW také zisky!a že je záruka len do 60 000 km to je tiež vedlajšie..

Stanuska
29. června • 16:18

Citroen avizoval ,,lidovku,, to znamená cena na prvním místě,myslím že se mu to povedlo o dost více než jinejm ,,lidovkám,,.Za ten peníz jednoznačně nejlepší.

Ivo
19. května • 20:24

Test naprosto vystihuje zaměření tohoto vozu.Zatím se nemůžu podělit o jízdní zážitky apod,protže teprve ve čtvrtek jsi jdu pro něj.Ale jinak toto auto kupuji přesně pro účel,který byl konstruován.Do práce 25.km tam a 25.zpět.Jednou za rok slovensko a sem tam nějaký výlet,max.10000km za rok a z 80% okresky.Nic víc,nic míň a to nejsem důchodce.Akorát se jedná o dvojče Peugeot 301 1,2 ALLURE,nejvyšší výbava tohoto modelu.Díky akci tento výkend sleva ve výši 55000Kč,sleva dealera dalších 4000Kč,celkem 237000Kč.Hlavně není sleva ve splátkách,ale opravdu sleva.Záruku jsem dostal v akci 2+3/60000Km.Při splátkách na 6.let přeplatek 44000Kč.Žádná banka ti takový podmínky nedá.Určitě minimálně designově lepší než nový Logan a po slevách,které jsem dostal tak ve stejné výbavě jenom o 16000Kč víc.
Až něco nahoupu tak písnu;-)

kk
25. března • 16:59

ta robustnost je pravdepodobne len marketingovy blabol. Zrovna VTI motory maju viacere problemy pri startovani za nizkej teploty - vid citroen fora, kde sa to riesi.
Dokonca citroen odporuca pre VTI motory do benzinu pouzitie specialneho aditiva - co je trapne, uz len pri predstave, ze to ma jazdit po drsnejsich cestach mimo zapad

Jura
27. března • 10:12

To platí jen pro motory 1.4 a 1.6 VTi. 1.2 VTi má s těmito motory společný jen název. Motory 1.4 a 1.6 VTi byly vyvíjeny společně s BMW. Motor 1.2 VTi vytvořilo PSA samostatně a podle prvních ohlasů a diskuzí je to velice podařený motor.

Jura
27. března • 10:15

Jinak ještě doplním, že 1.6 VTi v C-Elysée je stará dobrá atmosférická "jednašestka" s upraveným časováním ventilů. Jedná se tedy o úplně jiný motor 1.6 VTi než je např. v C4, C4 Picasso nebo Peugeotu 308.

Petr
21. března • 18:13

Kdyz uvazim, ze to auto ma mene vykonu nez 55kW motor v Citigu ,tak je mi vselijak...

WinNatural
21. března • 20:23

... a z 1,2 TSI/77 kW v Ochcavii Vám není všelijak, když i Aveo může mít 85kW?

Tom
21. března • 22:12

A to Aveo to ma zakladni motor? Myslim, ze ne. I ta Octavia muze mit 132kW.
A co takova Laguna, Mondeo, 407 s 1,6?

WinNatural
24. března • 23:37

Ne, opačně, neporovnáváme základy. CITISTOP taky nemá základ 55kW, že? Protože, když se podíváme na základy, tak ona Ochcávia začíná na pouhých 63kW, přičemž se ji Schóda snaží všemožně tlačit do střední. To odpovídá u Avea druhému motoru a to se u něj bavíme o segmentu B, tedy úrovni Fóbie a k Ochcávii nám překáží ještě jeden výtvor :-(A ano, oněch 132kW je již něco jiného, přestože bych dal jednoznačně přednost sedánku Astra 1.6 125kW, který má sice o 10 koníků míň, ale nádherný design a výbava by mi to vrchovatě vynahradily.

Matt
21. března • 17:00

Mne však na aute vadia zadné opierky hlavy, ktoré ma od kúpy tohto auta odrádzajú. Je to dôležitý bezpečnostný prvok, a tie mini opierky sú úplne k ničomu, resp. ako keby tam ani žiadne neboli. Nech sa šetrí na výbave, to mi nevadí, ale bezpečnosť je prvoradá.

Lovap
21. března • 17:37

Toto je pravda. Tomu autu v prípade tých opierok nemali dať homologáciu.

jean
21. března • 16:52

Nechápem kritiku v každom teste, že to nemá čalúnenie na víku kufra. K čomu by to bolo? Mám to v aute, je to príjemné na dotyk pri zatváraní, lebo to v tých časoch bolo akože "prémiové vozidlo", tak dali lepší koberec ako do fábie, ale zas tak často kufor neohmatkávam :)

ctrl
21. března • 19:30

No já ji docela chápu. Jelikož mám obě ruce levé a navíc jezdím jako "čuně" tak si "náklad" dost často podá ruce s obložením kufru. Což v tomto případě bude lakovaný plech. Poškrábaný plast mi nějak nevadí, ale plech? Otázka zní jestli to řešit u auta za 230 000 že?

Jean
22. března • 13:07

Aha, tak to ma nenapadlo, jazdím cez nerovnosti pomaly

Muroň
21. března • 11:45

Výborný test! Snese srovnání s testem P. Jandy na Autoforu (taky krásně vystihl zaměření auta, byť se jednalo o P301 v naftě) a je to opak testu, kdy testér nepochopil cílovou skupinu potenciálních kupců (http://www.autoweb.cz/citroen-c-elysee-12-vti/)....
Pouze čas ukáže, zda se jedná o takový držák, jak ho výrobce prezentuje. Jestli ano, pak je to opravdu dobrý kauf - levné, jednoduché, poměrně prostorné auto, patřící řízením, řazením i motory (kromě HDI) do 90tých let. Ideální na "takové to naše domácí ježdění" (L. Dittrich není autorem tohoto spojení, ale oceňuji jeho použití), kdy se v něm přežije i jedna letní dovolená i s plaváním po dálnici. Mě by více lákala benzínová 1,6 řady TU dovážená z Argentiny, připomínka zlaté éry před downsizingem a emisní degenerací motorů. Jenže tenhle podvozek jí nebude stíhat.
Předpokládám, že bude neustále platit nějaký akční ceník. Bez něj by se C-Elysée začal nebezpečně blížit akčnímu ceníku Rapidu (v jakž takž srovnatelných výbavách a výkonech motorů) a Cruze, předražil by Fluenceho a na hony se vzdálil Loganu.

Lovap
21. března • 14:45

Stíhať podvozok podľa mňa bude. Inak: http://auto.sme.sk/c/6593505/test-ludovy-cit... ...
Je to síce diesel, ale je tam vo videu aj menšia "rýchlostná skúška" :-)

Muroň
22. března • 10:38

Test pana Chvály jsem viděl hned, když byl nový a líbil se mi. Mám pocit, že v něm říkal, že podvozek své přednosti ukazuje v rychlostech pod 90 km. V předchozím komentáři jsem to myslel tak, že silnější motor popř. rovnou chrochták má smysl pro častější dálniční jízdu či cestování v plné polní a právě na vyšší rychlosti není podvozek stavěný.

21. března • 9:57

Test je zajímavej, ale auto už ne. Motor 1,2, rádio s displejem někde dole, hnusný táhlo vnitřní cirkulace. A když by se tam kopla automatická klima, tak to bude drahý, ale laciný na pohled. To radši fluence, kterej má motor alespoň 1,6. Duální klimu, lidský rádio, atd a cenově je na tom podobně, respektive sem viděl skladovku techno feel za nějakejch 250, kde již je ta duál klima a motor 110k.

Zelí
21. března • 9:34

Jeden z nejlepších testů jaké jsem četl. Autor přesně vystihl o co u toho auta kráčí a i nechápavému to polopaticky sdělil. Toto auto má smysl koupit jen v nejlevnějším provedení. A to je přesně to co zamýšlel i výrobce.

Muroň
21. března • 12:20

Naprosto souhlasím, i když prodejce to asi vidí jinak. Výbava i motorizace jsou cenově odstupňovány tak, aby pro zázaníka mělo smysl si připlatit. To možná fungovalo u Thálií, která s nejvyšší výbavou byla pořád levnější než neakční Clio Grandtour a úplná holátka se moc neprodávala. Problém těhle dvojčat P301/C-Elysée je ten, že se silnějšími motory a aspoň střední výbavou začínají kolem 270k a to už cenová úroveň, kam občas spadají akční nabídky, slevy dealerů, skladovky a doprodeje aut nižší střední.

gogo2
21. března • 10:16

Zdarec všichni,
asi před týdnem jsem se vydal k Peugeotu prozkoumat, jak je to s nabídkou P301 (sesterský a prakticky identický model s C-El...) - zlákala mě totiž akce "bonus 30.000 za váš starý vůz vykoupený protiúčtem", což znamená že by tohle auto s motorem 1.2 a při výkupu mého stávajícího auta stálo 232.000 v prostřední výbavě (tj. hlavně s klimou - obecně asi ta nejrozumnější výbava). Na případné výkupní ceně jsme se celkem přiměřeně dohodli, nechal jsem si udělat kalkulaci na úvěr - z ní vyplynulo, že těch bonusových 30.000 není "rozpuštěných" ve splátkách, které by byly vyšší... Prostě paráda... Metalízu za 13 tisíc nepotřebuju, chtěl jsem bílou... Postě: Takovejhle kus auta, které snese leccos, ve slušné výbavě, s motorem, který mi stačí, a ještě se zbavím za celkem dobrých podmínek stávajícího auta... Jenže ouha - taková auta nejsou k dispozici, a to ani s tím motorem 1.6, který by byl o 20.000 dražší... Ta motorizace 1.2 v bílé by byla jedna jediná, u jinýho dealera, ale snad by prý dokázali dojednat, že jim to auto pro mě pustěj... Všechny auta, co maník viděl v systému, měla lepší rádio (nepotřebuju) a metalízu (nepotřebuju). Něco málo (pár tisícovek) by slevil, ale i tak by se cena auta vyšplhala o cca 16.000 výš... Takže leda auto do výroby, dodání 3 měsíce, mezitím ovšem nemusí platit akce s protiúčtem (a i výkupní cena by byla jiná)... Jedna věc je, že frantíci dokázali takovýhle auto vymyslet a zkonstruovat, ale ještě by se možná mohli naučit ho prodávat... U auta typu C-El / P301 hledí zákazník opravdu na cenu, nechce si nic vyšperkovávat... Ještě se mají od Dacie co učit, tam to má přesně opačný průběh: "Vy chcete metalízu? Vážně? Něco snad najdem..." nebo "Jasně, máme auta skladem, ani tam nejsou ty originál rádia za 5 tisíc, dáme vám tady nějaký naše za 2"... Takhle se prodávaj levný auta lidem, co jdou po ceně... A to nejsem prodejce Dacií!

Igor
22. března • 10:49

No neviem či ťa nechceli nalákať na skladnové auto:-O, ja som si 31.12.2012 objednal v Košiciach v H3 pri Hypernove presne testovaný typ C-Elysee 1,2 Vti + strieborná metalíza, vnútorné koberce + zástierky oboch náprav. Nič iné som nechcel. Čakal som 48 dní a auto som si bol prevziať v dohodnutej cene so zástierkamy ako aj vnútornými gumami v cene. Personál bol veľmi ústretový. Momentálne mám najazdených niečo cez 800km a priemerku od prevzatia auta to je asi 80% mesto 20% mimo 5,7litra. Auto je ešte v zábehu takže ho veľmi nenamáham, kde po 3000 km má spotreba klesnúť o vyše 0,5 l na 100 km. čiže som úplne spokojný. Tiež sa mi v predajni čudovali že chcem 1,2Vti no po jazde v peugeote s týmto motorom som zistil že je živý až až a spotreba je super, preto som sa rozhodol nepriplácať zbytočne za silnejší. Moje pocity z motora potvrdili i tieto testy. Inak cena vozidla u nás neviem ako v ČR je aktuálna k dňu objednania vozidla čiže v mojom prípade to bolo k 31.12.2012 a to bola uvádzacia cena.

Muroň
21. března • 12:10

Ano, mají strategii skladových zásob podobnou jako ostatní výrobci (metly, příplatková výbava, to vše se slevou, ale pořád o dost dražší než základ), protože se necítí jako úplný lowend. Jsou sami proti sobě, protože sami pod 300k nabízí slušně vybavené a mnohem modernější auta nižší střední (P308, C4). Takhle přitáhnou jen bývalé majitele starých Peugeotů (306 a možná i 405) a Citroenů (Xsara či ZX), kterým se stýská po komfortním odpružení, živých atmosférách a nevadí jim gumové řazení.
Ale podobně na tom byl Rapid - cenově se natolik blížil Octavii, že byl neprodejný a až teď s akcí potenciálně nejžádánějšího 1,2 TSi 63 kW s Fresh se prodeje začínají hýbat.

Marek
21. března • 8:28

Rozhodně to je lepší jak nějaká stará jebka jako např. nějaký starý rezavý Megan!:-D

WinNatural
20. března • 23:57

Proč zrovna Leon?
Nešlo to srovnat s něčím jiným do 300 papírů?
Leon mě strašně zklamal. Těšil jsem se na něj, ale interiér je hrůza. Kolmá horní část středového panelu jako by řidiče "zavalovala" a neskutečně odřezává interiér od výhledu z čelního okna. Sedadla jsou příšerná, už jako nová působí vysezeně, žádné boční vedení. Exteriér sliboval prostě víc.
A jestli do 300 litrů něco jiného? Proč ne raději Fluence, Cruze, Elantru? Nebo autor dostal všimné od Srátu?

Michal
21. března • 10:50

:Kdo chce utratit 300 000 za naftovou motorizaci, ten by se měl před podepsáním objednávky vyzkoušet Seat Leon. Ano, sice nedostanete 506 litrů v zavazadelníku, nebudete mít pod kapotou ani naftový agregát ..."Kdo chce naftu, má si koupit benzínového Leona??? Moc tomu nerozumím :-/.

Muroň
21. března • 12:41

To je asi jediná slabina v testu. Zájemce o naftu s velkým kufrem (asi chce víc jezdit a něco vozit) se nebude rozhodovat, jestli si radši nemá koupit co nejnověší hatchback se základním benzínem. Zrovna to HDi pod 300k je docela bezkonkurenční nabídka pro někoho, kdo jezdí třeba denně 100 km (tam i zpět) do práce po horších cestách a občas potřebuje kufr.

will83
20. března • 23:16

Děkuji za povedený test dostupného auta, víc takových. Pokud bych si vybíral mezi Rapidem HTP a tímto, volil bych Citroena. Rapid má sice pohlednější design exterieru a celkově vytváří dojem lepšího zpracování, ale to je právě to, co umí VW a Škoda mistrně - vytvořit dojem kvalitně zpracovaného auta pod jehož skořápkou se skrývá obyčejné auto s průměrnou spolehlivostí a technikou (osobní letitá zkušenost). Díky tomuto dojmu jsou ceny Škody takové, jaké jsou. Citroen si na nic nehraje a mě osobně by stačil většinou jezdím sám a jednou za rok na dovolenou.....v klidu.

Michal
21. března • 10:48

Tohle auto má opravdu smysl jen v základu. V lepší výbavě a s lepším motorem už je cena podobná jako za C4, nebo v případě Peugeota za 308. Navíc jízdní vlastnosti "lowendů" jsou neporovnatelně horší.

plejtvak
20. března • 22:34

Bohuzel u vsech techto novych aut me totalne odrazuje jedna vec. Motor! 1.2 to je des a to co vymysleli u Dacie, obsah 0.9 to je zoufalost. Argumentovat spotrebou je nesmysl, kdyz pojedu 70 a prazdnej tak to ma smysl, ale kdyz budu chtit jet rychleji a jeste s rodinou tak to pojede za 10l protoze obsah se proste neda nahradit.

Alois
6. května • 23:58

Mám tříválec 1.2 VTi 60kw.. Do Chorvacka ve třech a plným kufrem po dálnici rychlostí 120-130 kombinovaná spotřeba 5.7l... mám najeto 20 000 a motor jede perfektně auto mám rok a půl.. v zimě nastartuje na poprve okamžitě.. jine auto a motorizaci bych už nechtěl..

Michal
21. března • 10:43

Ten motor 0,9 nevymysleli u Dacie, ale u Renaultu. A v Cliu jede víc než dobře B-].

řidič
22. března • 17:05

šak je to torbína :-))

baboon
21. března • 1:35

Souhlasím - známý má Logan 1,6 - něco přes sto koní a jede to slušně, a ani na spotřebu si nestěžuje ...

lolo z lesa
20. března • 23:35

obsah mozno aj hej, ale objem urcite nie :)

baboon
20. března • 20:30

Zrovna včera jsem si šel sednout a osahat Rapid Fresh.
Tohle je slušná konkurence, ten kufr plecháč by mi určitě nevadil, ale nějak mi ten 1,2 l připadá málo. Sice nejezdím dálnice, ani honičky, jen těch svých 80 - 90, ale měl bych pocit, že to musím dost "točit" ... Asi bych bral tak 1,6 - 1,8 ...

legnaw
20. března • 21:02

mne ty plech dost vadi... nevi nekdo jestli se da dokoupit alespon plastova kapotaz?

Karel  Antonín
20. března • 17:50

Zajímavá volba.

karel
20. března • 18:40

já bych tohle auto bral. Pohodlný, málo žere, když na to přijde, tak něco odveze. Víc člověk ani nepotřebuje

Doporučujeme

Články odjinud