Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

52 komentářů

vasek
18. ledna • 15:51

Tak by mne zajimalo, zda se v tom da spat... proc to nikdo v recenzich neuvadi... jak ma clovek vedet zda si ma nekde za morem pujcit, dle fotek to vypada, ze asi ne, i kdyz je uvedeno, ze jdou sedadla skoro do roviny....

Ivoš
25. května • 23:47

Sparka mám od března 2010. Výbava LS+ s motorem 1,0. Koupil jsem ho jako druhé auto. Dopadlo to tak, že první a větší auto (Daewoo Nubira 2,0 SX) jsem prodal (i když se slzou v oku) a nechal si Sparka jako jediné auto. Jak doba ubíhala, tak jsem koupil 15'' hliníkáče.
Co se týká cest, tak Sparkem jezdím všude. Tj. po celé ČR, 3 x cesta do Franci nad Marseille, z toho 2 x okružní jízda z ČR do Marseille přes Cannes, Monte Carlo, Turín, Ženevu do ČR. Spaní je obtížnější. Mám 193 cm a přítelkyně 175 cm...ta se vyspala krásně, já měl bolavý krk....ale to bylo způsobeno tím, že jsem měl hlavu opřenou o lednici:)
Takže suma sumárum Spark je neotřelé auto, které doveze všude při minimální spotřebě. Je jasné, že nemůžu čekat, že do mírného kopečka ve třech lidech, rakví na střeše a puštěné klimě pojedu 150km/h.... Obecně je to stylovka do města...spotřeba do 6l/100 km (v zimě nebo při puštěné klimě)...
Sparka jsem si zamiloval a i když bych si chtěl koupit Cruze SW, Sparka neprodám nikdy.

ivan
31. srpna • 11:05

ja som mal Matiz bolo v nom o tretinu viac miesta ako v Sparkovi a tento design sa mi
vôbec nepáči !!B-]

ivan
31. srpna • 11:04

ja som mal Matiz bolo v nom o tretinu viac miesta ako v Sparkovi a tento design sa mi
vôbec nepáči !!B-]

enrigo
22. března • 19:04

Mám Sparka od listopadu 2011 a několik postřehů: Měkké plasty, hrozí poškrábání, malá sedadla, tedy sedáky, mám 183cm a končí mi někde v polovině stehen. Po zakoupení mi tekla voda do zadní lampy a nikdo to nedokáza spravit, ani prodejce a přilehlý tkzv,.servis. Tak muselo nastoupit DODO neboli dodělej doma a už je to v pohodě. Nejhorší je rádio. Nepochopil jsem mini USB výstup a ještě k tomu na levé straně. Musel jsem koupi redukci na USB a ještě ji předělat do pravého úhle. Pokud flešku vrazíte napřímo, trčí do prostoru a překáží v řízení. Ještě divnější je Jack výstup na pravé straně rádia, jehož smysl jsem vůbec nepochil. Kdyby místo toho byl vstup na SD, ale to ne. Jinak Spark žere jak kyselina, a to se snažím jezdit jak nejúsporněji umím. No za ty prachy není možné šekat nějaké extrabuřty.

blekota
24. dubna • 3:42

No, ja pridam moju skusenost. Manzelka ma Sparka, pri rozhodovani o kupe miniauta sme volili v konecnom "rozstrele" medzi nim a Aygom. Musim povedat, ze Spark je celkom prakticke auto, oproti Aygu vyraznou vyhodou je otvaranie piatych dverí a nie len skla na zadnych dverach, cim je nizsie polozena hrana kufra. Zadne sedacky sa daju v pohode sklopit, zena v aute niesla rozobraty dvojmetrovy regal, vdaka nizkej hrane kufra to vsetko nalozila sama zozadu. Samozrejme, sedadlo spolujazdca musi byt tiez sklopene. Je mi jasne, ze v malom aute nemozno prevazat vzadu dospelych ludi na dlhsie vzdialenosti, ale co povazujem za vyhodu oproti Aygu, su plne funkcne okna na zadnych dverach, Aygo tam ma len vetracku. Plasty - neviem, nemam pocit, ze by boli nejako rusive, v kazdom pripade, zena mala v Sparku lepsi pocit v porovnani s plechmi dveri na Aygu. Co sa tyka USB vstupu - ja neviem, ona tam ma stale vrazene USB-cko, nezapocul som, ze by mala s niecim nejaky problem.
Predne sedacky - podla mna su operadla celkom solidne a naozaj sa v nich citim dobre, s tvojim nazorom na sedaky suhlasim, su relativne kratke, a to som nizsi ako ty.
Spotreba - no, opakovane to zena rata, auto sme kupili v novembri, takze je nove, este ani zabehnute, ale ako ratame, tak ratame, tak spotrebu mame od 5,2-5,5 v zime s drvivou prevahou jazdy po meste!!! Neviem, ci to je vela alebo malo, ale vzhladom na to, ze auto je nove, chodime po meste a je zima, to je vcelku prijatelna odchylka oproti hodnotam vyrobcu. Samozrejme, dufam, ze sa to este najazdenymi kilometrami zlepsi, teraz ich je menej ako 4000.
Mame 1 litrovu verziu motora, ale samozrejme, stvorvalec je stvorvalec, podla mna dalsia vyhoda oproti Aygu. Zvladli sme aj dialnicu s autom nalozenym lyzami a prislusenstvom na jednodnovu lyzovacku (bolo to komicke, lyze na prednom skle :-D), vystverali sme sa na posypany kopec k stredisku s niekolkokilomterovym relat. prudkym stupanim, to vsetko s tym nalozenym autom, a nemal som pocit, ze by auto na dialnici alebo do kopca nestihalo. CO je vsak evidentne, vsimol som si uz pocas teplejsich dni koncom marca, ked som skusil klimu: ked je auto nalozene (zena mala vzadu nejaky cas ulozene zimne gumy po prezuti), tak po zapnuti klimy tomuto motoru pri nalozenom aute evidentne chyba vykon v nizsich otackach, pod 3000 otacok opat zacina slusne tahat. Ked nie je zapnuta klima, je to v pohode.
Mrzi ma tvoja zla skusenost a opravy, ktore si realizoval, my za tych 5 mesiacov (uvedomujem si, ze je to malo) sme nemali ziaden problem, auto jazdi, nic nebucha, nevrzga, vsetko je v pohode tak, ako ma byt a s autom vladne spokojnost. Do tej miery, ze kym som predtym a priori odmietal mat doma chevrolet ako prve rodinne auto, teraz tomu malu sancu davam. Neodradza ma po kratkej skusenosti so Sparkom uz kvalita, ale skor spotreba vacsich aut (Cruze v benzine, Orlando).
Pozri, nesoferoval som vela aut, auta kupujem na dlhe obdobie, nemenim kazde 2-3 roky, ja sam jazdim na 15 rocnom aute. Pre clovek, ktory jazdi na standardnom zaklade z druhej polovice 90 rokov, je Spark prijemnym prekvapenim. Vodici firemnych aut a ludia, co auta menia casto, budu tomuto autu vytykat vsetko mozne - pocnuc plastami, konciac neviem cim, lebo vsetko to uz videli niekde inde urobene nejako inac a mozno im to vyhovovalo lepsie. Kedze my sme konzervativni ludia, co auto kupuju zasadne v hotovosti, teda az vtedy, ked nanho stopercentne maju, tak hodnotime toto auto ako najlepsi voz, ktory sme za +/- dane peniaze mohli dostat. Takuto vybavu za taku cenu neponukol nikto. 4-valec, 6 airbagov, klima, autoradio s CD a USB, hmlovky atd. dostala zena za 7500E. Co bola vtedy konkurenciou nedostihnutelna cena. Pri tej vybave za tu cenu urcite nebudem riesit, ci som niekedy niekde videl lepsie plasty.
Takze rezultat - Spark je podla mna auto, ktore ti da presne to, na co ho kupujes: bude sluzit ako miniauto a tuto ulohu zatial velmi dobre plni. Podla mojho nazoru ide o prakticke miniauto s malym, ale dobre riesenym kufrom (v spojeni so zadnymi sedadlami), tato kombinacia umozni aj transport dlhsich predmetov (odskusane). Kym toto auto budes pouzivat na to, na co si ho kupil (najma doprava 1 alebo 2 osob najma po meste a v blizkom okoli), tak ide podla mojich doterajsich skusenosti o dostatocne zive a pohodlne auto, kde aj 1 litrovy motor je dostacujuci. Auto je nove (pol roka), zatial bez zavad, kultura jazdy je velmi dobra. Skratka, podla mna na trhu toto auto nema konkturenta v pomere cena/uzitkova hodnota za predpokladu, ze to auto o rok nebudes chciet predat, ako pisem, my mame inu tradiciu a dufam, ze zene bude dlho a dobre sluzit. Pri tejto cene a vybave a variabilite toho auta naozaj mam pocit, ze nema velmi dovod kupovat konkurenciu a naozaj dost som sa zadivil, ked som videl cenniky Up a Citygo. Skratka, v Sparku mas najlacnejsie auto s najlepsou vybavou a solidnou kvalitou spracovania. Spolahlivost ukaze cas, ale myslim, ze pri aute, kde za rok nenajazdis ovela viac nez 10 000 km, kde mas 4 valcovy atmosfericky benzinovy motor, otazku nejakej zasadnej nespolahlivosti nemas ani preco riesit.

Karel
28. května • 9:01

Vy píšete toto:
"Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec" takže ten motor má turbo a jen 111 n/m kroutící moment?

Standa
27. května • 17:04

Vybírali jsme malé auto do města a byli jsme jedni z prvních v ČR co se mohli svézt předváděcí verzí. Minimum požadované výbavy měla verze za 250tis což nebylo málo, ale auto vypadalo hezky. Nicméně při zkušební jízdě jsem byl hodně zklamaný. Auto se možná tváří jako MPV, ale zkuste si složit zadní sedačky kolik úkonů je na to potřeba. Design vnitřku vypadá hezky jen u nejdražší verze, jinak to vypadá jak nějaký plastový návrh tvarů, podle kterého se to má teprve vyrábět. Že jsou uvidět kusy plechy dveří a že u předních dveří si na rádoby kovovou výplň hrají nechutně levně vyhlížející plasty se mi taky nelíbilo. Hlavně se mi to nelíbilo u auta, kde prodejce argumentuje vyšší cenou, protože jde o "stylovku", od stylovky za skoro 300 tisíc bych si tedy představoval jinou kvalitu. Nakonec jsme při dalším vybírání dali přednost Suzuki Splash, která v jarní akci vyjde v plné výbavě podobně jako tenhle Spark v prostřední výbavě. O kvalitě zpracování, interiéru a prostornosti by si Spark mohl ve srovnání se Splashem nechat zdát. Za 200-220 tis by to bylo ok, ale v té jejich nejvyšší výbavě, jinak je to auto při srovnání s konkurencí při osobní zkušenosti nezajímavé.

ja-ne
26. května • 15:50

OKOPCENE SUZUKI SPLASH.:-O

OPC
25. května • 3:22

tak jako to auto se mi vůbec nelíbí to vypadá jak náká velká hlava děsný,to už je hezčí malý nový Mitsubishi colt FAKT čau;-)

Petr
25. května • 8:51

Tos koukal na svoji starou.B-]

Tomáš Marný
26. května • 22:51

Má pravdu, proti původnímu Matýzkovi je to hnus fialovej :-/.

F12
30. května • 14:24

Taky se mi nelíbí ale začínam si zvykat. ale lepší motor, palubka ok a docela slušně místa i vzádu je fajn.

Zelí
24. května • 22:35

Do GM musel emigrovat designér od fordu. Má to nezaměnitelný "kinetický" design. Aby si to tak redaktor spletl s fordem a měl pak ten nenapodobitelný, fordí pocit cukání ve volantu. :-D

Kuba Veselý (sk8pr)
25. května • 7:14

Ale má to i svoje rysy. Třeba ta prodleva v plynu. Přesně to samé má kalos mých známých :D

F12
30. května • 14:22

No jak to nemělo ty proměnný časování ventilů a sání a jestli to byl jen ten 12V tak to je fakt děs. To ty avea s 16V je jak nebe a dudy( jezdil sem v jednom tejdnu jak se starym motorem tak novym)

Miroslav Mrkvička
24. května • 17:49

.. Max točivý moment položený do 4200ot/min ... nevím ... sice papírových 60kW vypadá hezky ale auto které je koncipováno pro ženy do města je to mimo .....

lamal
24. května • 19:13

isiel si v tom uz ? videl si uz niekedy parametre 16V motoru hlavne malobjemoveho? vacsina ich ma max krutiak pri 4000ot, ja mam 2,0 16V a tiez ma max krutiak pri 4000ot a nemyslim, ze netahne od spodu :-)) moze mat pri 4000ot max ale v 2000ot uz moze mat 85% krutiaceho momentu...tomu sa vravi plocha krivka navyse to je lahke auto s kratkymi prevodmi, na takej 2ke 3ke to nebude mat motor problem pouzitelne rozhybat ako vacsina motoroch v malych autach...tiez pochybujem ze niekto v meste potrebuje aby mu to pri 1500ot lamalo krcne stavce

lamal
24. května • 19:15

to zrychlenie 0-100 za 12s je na 1,2ku velmi sympaticke aj to ze taha az za 6tisic...idealne auto do mesta na kazdodenne zmykanie :-D

Shimi
24. května • 22:48

Pravdu máte chlapci v podstatě oba. V rodině máme zkušenosti jako s druhým autem pro ženu s VW Polo 1.4 55kW a s Kia Rio 1.4 71kW. Když se ženy zeptám s jakým autem se ji jezdilo líp, tak jednoznačně řekne, že s Polem. Sice mělo jen 55kW, ale krouťák byl, teď přesně nevím, ale tuším nějakých 132Nm v 3800 ot./min. Rio má sice 71kW, krouťák podobný, nějakých 128Nm, ale až v 5000 ot./min. !!!! Což je pro ženskou naprosto nevyhovující. Zase na druhou stranu znám i takový, který se to nebojí poslat k 6000 ot./min., takže pro ty je to ideální motorizace. Takových je ale, podle mě, minimum.

lamal
24. května • 23:23

len v autach okolo 1tony to vacsinou nieje problem lebo ho rozhybu aj slabsie motory hlavne pri kratsich prevodoch...dych dochadza vacsinou vo vyssich rychlostiach nad 80km/h ale v meste som este nesiel na malom aute ktore by nevladalo od spodu...kia rio nieje moc male a lahke auto zrovna

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filip
25. května • 8:08

Ja mam jako druhe auto Corsu C s 1.0 12V a do mesta je to idealni. 43 kW a 85 Nm na papire vypada strasne, v praxi to s tim autem hybe jedna radost. Vzhledem k tomu, ze mam uplne holou verzi bez posilovace a klimy, tak se nikde vykon neztraci.
Je potreba akorat vychytat zaber spojky a pri rozjezdu lehce prohrabnou plyn, pak se obcas nestihaji Golfari :-) divit.
Vyrazne zrychluje priblizne do 120, pak se celkem trapi, ale na rovine tech 175 podle GPS da.Prave o Sparkovi jsem uvazoval jako o nahradnikovi za Corsu, ale po testovaci jizde asi vezmu Sandero. Do Prahy bude super, aspon mi nebude lito, ze mi to nekdo oboucha(a budu se citit jako James May). Za znacku se stydet nebudu. :-)

Nommo
12. prosince • 23:46

"Je potreba akorat vychytat zaber spojky a pri rozjezdu lehce prohrabnou plyn, pak se obcas nestihaji Golfari divit."Hlášky tohohle typu u těchto motorizací též žeru... :-)):-)):-)) Určitě bych se taky nestačil divit a to nejsem ani Golfar... ;-)

Shimi
25. května • 10:12

to Filip: Mě lidi, a teď to nemyslím nijak zle, jako ty hrozně fascinujou.:-) Prostě napsat o autě, který má pod kapotou 1.0 43kW a 85Nm, že to s tím autem "hýbe jedna radost" a že "výrazně zrychluje", to musí být člověk opravdu hodně nenáročný. Já si u těchto případů, páč v tom nejsi sám, vždycky říkám, co by asi tihle spokojení majitelé říkali, kdyby se třeba svezli s nějakou V6 nebo s V8. Nebo když už jezdíš s Corsou, tak třeba s GSičkem nebo OPCčkem. Prostě s něčím o čem se dá říct, že aspoň trochu jede. Já jsem asi trošku náročnější, abych použil takové synonymum. Ale jak jsem psal na začátku. Chápu, že jsou lidi, kterým to jednoduše stačí. Jen mě to vždycky pobaví.P.S.: Kdysi jsem vlastnil Corsu B s 1.2 33kW a bylo to celkem fajn autíčko na klidný dojíždění do práce, ale to je asi tak vše.

Filip
25. května • 10:35

Shimi, ja mam jako druhe auto Legacyho 2.5, protoze potrebuji auto na hory a dlouhe presuny Praha->Marseille. Jenze je rozezrany(kdyz jsem si ho kupoval, 2.0D se jeste neprodaval a na Subaru jsem mel opravdu vyraznou slevu, takze to byla defacto jedina mozna volba), v Praze je otrava s nim parkovat a neustale se bat, ze mi ho nekdo oboucha jako ted v lednu.S Corsou C GSi mam najezdeno opravdu hodne, bylo to me prvni auto, proto jsem na Corsy tak zatizeny. Mel bych ji dodnes, kdyby mi ji neukradli- za pojistne jsem koupil prave tu 1.0.1.0 jede dobre ve srovnani s HTP i 1.4 MPI. Ma hodne kratke prevody, takze opravdu jede slusne(tady to ber v relacich teto kategorie, oproti Legacymu je to snek). Prece jen je mi jeste dost pod tricet, takze se chci obcas vyblbnout. I s tim trivalcem nejsi rozhodne brzdou provozu, jen predjizdeni do kopce je obcas adrenalin, ten vykon tam chybi. Schvalne se v ni zkus projet, budes opravdu prekvapeny. Do Prahy neznam lepsi auto.
Samozrejme je to motorizace primarne pro duchodce, ale kdyz se s ni naucis jezdit(hlavne radit), tak ujedes i papirove silnejsim vozum.

Shimi
25. května • 11:26

Nejsi náhodou člen CorsaClubu?

Filip
25. května • 11:42

Nejsem, jak jsem rikal, pro me je ted auto vicemene sluha(teda pokud to neni nejaka raketa nebo opravdovy hothatch coz ani Legacy ani Corsa nejsou). Ale ty mas tu 1.6T nadhernou...zavidim:-)
Jestli budou letos odmeny, prodam Legacyho(zacina se kazit) a vyberu neco z trojice Corsa OPC, Clio RS anebo Megane 3 RS. Dojizdeni do Francie nastesti konci, takze dalnicni expres uz nepotrebuju.

Shimi
25. května • 13:46

Jéé díky, to nemuselo být :-D Jinak nad OPC jsem taky uvažoval, dostal jsem na obě varianty dobrou nabídku, ale GSi bylo nakonec o 100tis. níž, což rozhodlo. Ty to budeš brát jako fyzická osoba nebo na firmu? Páč ten rozdíl mezi prckama (OPC a Clio RS) a Meganem už je docela velký, počítám tak 200tis. No každopádně já preferuju spíš B-třídu (OPC, Clio RS, Ibiza CUPRA, atd.) je to malý, lehký a ku*va rychlý.P.S.: Říkáš, že se Legacy začíná kazit? Tak to moc často neslýchám, spíš naopak. Co mám kamarády, tak převážná většina max. spokojenost a neměnili by. A to s těma autama namotaj statisíce km.

Filip
25. května • 14:37

Shimi:
Bral bych to jako FO. S Meganem RS jsem mel moznost se projet v Moste a pak v serpentinach smerem od Zaluzi na Medenec a za ty penize rozhodne stoji, kolegove ve FoFo ST a Golfu R32 nestihali...prave oni me dokopali k tomu, abych si koupil hothatch...
No uvidi se, kolik vlastne bude penez...zatim vede Clio RS kvuli te dvoulitrove atmosfere.U Legacyho je to smula na kus, provazi me to od zacatku. Od ledna to byly totalne zvlnene nove kotouce, prevodovka, kde nesla radit ctyrka, nevracejici se spojkovy pedal a zavada v imobilizeru. Subo jsem kupoval prave s tim, ze je to superspolehlivy vuz a tohle me docela zamrzelo. Ale tak uz ma 160.000, takze na minoritni zavady uz ma narok. Klidne bych do nej sel znova.

Shimi
25. května • 15:11

to Filip: Jen pár postřehů k zamyšlení. Jestli nemáš kolem sebe někoho, kdo má jakoukoliv RS verzi od Renaultu, tak si někoho takovýho sežeň a zkus to sním u pivka probrat. Já nechci nějak snižovat kvality RS modelů, ale co mám možnost mluvit s klukama, kteří tyhle auta jezdí už nějakou dobu, tak ty reference nevychází moc dobře. Jde o to, že ty auta začínají být nespolehlivý dřív, než by bylo zdrávo. Další věc je ta, že pokud nekoupíš verzi CUP se samosvorem, tak to bude jen rychlý Megan, stejně jako ST od Fordu. A to bych se asi rozmýšlel jestli koupit MRS za 700t. nebo FST za 600t. Navíc znám jako bývalý majitel FFII a člen FocusClubu kluky co ST jezdí a to auto je nezmar. Podle mě je Focus ST momentálně za daný peníz jedna z nejlepších voleb, né-li nejlepší. Ale to je jen můj pohled na věc.

dtsmaniac
26. května • 8:43

Doufám, že mě někdo brzo v ST sveze. Nevěřím totiž, že by nebyl rozdíl oproti obyč. sociálním Focusům - s tím jsem měl možnost ject a jednoznačně nejhorší zážitek poslední doby, ve všem...

Shimi
26. května • 10:08

to dtsmaniac: Co to bylo za rok, motor, výbava, 5dv nebo kombi? A co se ti na něm konkrétně nelíbilo?

dtsmaniac
27. května • 15:30

Combi 1998/1.6TDCi, výbava nevim, je to služebák, má to manuál klimu, šílený sedačky s proužkama, CD rádio co hraje jak jezevčík od čongů, bakelitovej volant se stříbrnýma doplňkama, co odrážejí slunce do xichtu (skvělá fíčura :-D), otáčkoměr,...Co je blbě:
- odezva motoru: WTF!? Říkal jsem si po prvním svezení, že musí být něco rozbitýho. Druhý naše auto se chová naprosto stejně. Je to fakt něco šílenýho, v jakýmkoliv momentu člověk čeká tak 2s než se začne něco dít (ne na náběh turba tj. otáčky, ale aby se VŮBEC NĚCO stalo)! Několikrát mi to chcípne i na 1, v křižovatce když chci rychle zmizet, třeba.. do prudkýho kopce se nejde rozjet bez ručky, nedejbože v zatáčce tím nějak přiřizovat. Neskutečně seroucí, jízda je fakt za trest. Podle mě by ty odezvy šly nějak softwarově spravit a celkově motor poladit, ale to zde bohužel nelze (operativní leasing)
- řízení: absolutně nevíš, co to auto dělá, dá se sice ve 3 režimech nastavit síla s jakou musíš brát za volant, ale zpětná vazba pořád nikde. Pokud je to normální aneb "vítej v 21. století" pak jdu brečet do kouta
- podvozek: sice zadní víceprvek,ale jinak žádnej hit jízdníma vlastnostma to teda neni a pohodlím taky ne, tak nevim...
- celý mě to přijde jako taková ňáká divná nedomrlá neohrabaná krabice na kolech, podle mě ani tolik neváží, aby se to chovalo takhle debilně, fakt nevim..
- interiér: sociální hnus, drnčí plasty, není to pořádně odhlučněný, ve vyšších rychlostech se to neliší od koncernový nižší třídy...
- brzdy: kreténskej chod, blbě se dávkujou, absolutně snad brzdí dobře (zatím nebylo třeba; ťuk-ťuk)
- spojka: trochu imbecilní chod, ale na to si (snad) časem zvyknu (už to trvá celkem dlouho..)
- řazení: gumák, ale ještě to jde
- motor: nechávám na posledním místě, 66kW by ani tak nevadilo, jako to co s tím provedli kolem a kolem; viz výše. Zase musím uznat, že se nechá trochu líp točit než třeba PD. Chtěl bych se někdy svézt v lepším dieselu od nich, abych věděl. No a pak třeba v RS, protože to jestli nebude pecka, tak už nevim...
- chválim kufr, je sice menší než v octě, ale aspoň po sklopení sedaček vznikne rovná plocha (~1.8m na dýlku)Tak, a teď mě někdo řekněte, že jsem lopata B-]
Předchozí auta Oltcit, XM 3.0i, Omega 2.0 16V, Octa SDI, Fabka TDI, co všechno jsem řídil už nevím, ale nebylo toho úplně málo. Strašně rád vzpomínám na Omegu, ta mi vážně chybí, to bylo navzdory velikosti řidičsky dost sympatický auto.
(Jé mě by bavilo psát recenze :-D myslím, že po první by mi nikdo už žádný auto nepůjčil potom, co bych o něm napsal a nehodilo se do krámu, a né chvalozpěvy na jakejkoliv brak jako na auto.cz)

Shimi
27. května • 19:38

Vzhledem k tomu, že píšeš o 1.6TDCi a o leasingu, tak předpokládám, že to nebude r.v.1998, ale 2008, že? No jinak co na to říct, já jsem asi 5 let řídil úplně jiný auto než ty.:-D Motor nehodnotím, já měl 1.6 benzín a ten byl, v rámci svých výkonových možností, naprosto v pohodě. Ale co se týče podvozku, řízení a řazení, tak tam tomu autu nemám absolutně co vytknout. Snad jen dvě věci a to řazení zpátečky a celkem slabý brzdy. Interiér taky nebudu hodnotit, protože to je subjektivní věc, mně osobně se líbil a s vrzáním jsem problém neměl. A co se týče rádia, tak já tam měl obyč 6000CD a hrálo relativně slušně. Když to nějak shrnu, tak co jsem měl možnost řídit auta jiných značek, ať už koncern, francouze nebo japonce, tak v nižší střední co se jízdních dojmů týče jedno z nejlepších aut, né-li nejlepší.P.S.: ST a RS je jízdně úplně někde jinde, to se s klasickým Focusem nedá vůbec porovnávat.

dtsmaniac
28. května • 12:26

Jo sorry, 2008 samozřejmě :-D
Jednou jsem jen parkoval Focuse1, řek bych zrovna s tou 1.6i, a pamatuju si jen řízení, že mělo naprosto pohodovou odezvu, řazení jak v Megánu (viklajvant, sorry :-P), brzdy už nevím. Každopádně mě to auto hned nesedlo, asi bych si musel zvykat. Ale naprosto věřím, že starší generace byla opravdu auto, co se dobře chovalo, řídilo, narozdíl od moderních vysokozdvižnejch vozíků - zrovna mě při dnešní jízdě ještě napadlo, jak blbě se dávkuje plyn na tom našem. Prostě přijde mi to né jako plyn, ale jak rychle zamýšlí operátor pohybovati se. Má to pak 2 nevýhody: nedá se to řídit plynem, to už jsem psal, a blbě se odhaduje spotřeba, třeba když chci jet ekorun. Protože prostě pokaždý znamená stejná poloha plynu úplně něco jinýho, jinak vstřikuje atd.P.S.: doufám, že mi ST/RS brzo někdo půjčí na prohnání ;-)

lamal
25. května • 14:07

posledna corza nieje zrovna lahke auto skor je tazka jak mamut

lamal
25. května • 10:30

Shimi vzdy je to o tom na co si zvyknuty a aky mas standart, vtedy sa aj posuvaju tvoje hodnotenia, nieje hanba ked niekto este silnejsie auto nejazdil...na druhej strane ja jazdim aj silnejsie auta a okrem ineho aj motorky ale ked sadnem do nejakej 1,2ky malej skatule tak ma aj tak dokaze ocarit nejakym agilnym ci vitalnym zatahom...ked presadnem z mojho auta tak to vacsinou vsetko stoji a nejde ale staci si chvilu zvyknut a pocity sa upravia.. pri nasadnuti naspat je to zas nebe a dudy ale tak to chodi...no viem ocenit aj ovela slabsie auta, ktore su nejakym sposobom zabavne aj ked su slabe

lamal
25. května • 9:57

ja mam dost odjazdene na corze 1,2 ECO a to ma prosim pekne 33kw pri 4600ot to je jako diesel...klasicky 2ventil s tazkym zotrvacnikom a velkym zdvihom ale tah v nizkych otackach a hlavne pruznost je neskutocna na 1.2ku...inac je albucke ale to tych 80 to je neskutocne pruzne auto a napr akceleracia na 5ke 60-100 je posobiva tak isto aj 60-100 na 4ke v tomto parametre necha daleko vacsie kubatury
ja by som sandero nechcel nepaci sa mi a auto kt sa mi nepaci nechcem ani do mesta to by som si radsej zobral nieco v akcii a siel za predajcom a kupil nejakeho colta v zakladnej palbe alebo clio...hocico len sandero je otrasne

Filip
25. května • 10:41

Ja bych ho mel jako delnika- na sramech nezalezi, starat bych se o nej taky nemusel. A tezko mi ho nekdo ukradne-timto pozdravuju bl*a, ktery ted jezdi v moji GSi.
Ted maji akci Sandero 1.6 v plny palbe:-D za 199.990 v hotovosti. Oproti jinym autum je to zadarmo. Stejne by s nim jezdila hlavne pritelkyne, ta ma Clio 2, takze by to nebyla az takova zmena.

standa
24. května • 17:10

Který vznětový přeplňovaný motor spalije benzin o okt. č. 95?

Petr Doupal (Doupik)
24. května • 16:31

Děkuji, že fotograf vyfotil i přední sedadla a místo vepředu.
Blbci!!!

ToLa
24. května • 19:39

Mě teda mnohem více zajímá jak vypadá motor z vrchu než nějaká přední sedačka :-D

ivan
24. května • 16:03

Matiz bol a je ovela krajsí ako neokresaný spark shranatým tvarmi prestarlého starkého s kostami vypuklými z jeho postavy...
dali mu nový motor,vrr slapnem na plyn s vrtulou vzadku a jedeme...B-]

martan1981
24. května • 15:57

V texte pisete ze motor ma max vykon pri 6200ot a v tabulke je potom 5400ot. Tak teda ako to je? Dajte si to dokopy...

davpro
24. května • 13:34

Není to úplně špatné, ale cenově tedy dle ceníku dost nadsazené. Použitelnost kufru je minimální. Myslím, že relativně vybavená Thalie je mnohem lepší volbou.

Jan K
24. května • 13:44

Thalii manželce ?? Thálie a tenhle prcek se nedají a ani nemají srovnávat a ani si nebudou konkurovat, Thalie má velkej kufr (pro rodinu asi lepší), ale tenhle prcek je hlavně do města na nákupy, na popojíždění. V létě do Chorvatska bych v něm rodinu nebral, ale na ježdění po okrese super vozítko.

krtenek
24. května • 14:53

Prcek za takový prachy je SM. Za cenu okolo 200 k by byl přijatelný. Však ona půjde dolu.

jandaxx
24. května • 15:05

Šak to je cena nejlépe vybavené verze. Základ je za 194 00,- A někteří prodejci ho nabízejí za 184 900,-. To není tak špatný.

krtenek
24. května • 15:12

Tak to se omlouvám, blbě sem si přečet ten konec.

JiVi
24. května • 14:22

Thalie pro rodinu a s Thalii k mori? to je SM, ne?

jandaxx
24. května • 14:49

Nechápu, proč má někdo neustále tendenci, posuzovat auta podle velikosti a srovnávat, co největšího, se dá za co nejmenší peníze koupit. Je to takový "czech" syndrom.Na co Thalii, když je v rodině druhý velký auto. Na co Octavii, když ji nevyužiji a stačí mi vybavený auto velikosti / i kufrové Golfa.

jandaxx
24. května • 14:50

Za stejnou cenu......;-)

Doporučujeme

Články odjinud