Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Orlando od Chevroletu u nás patří k nejlevnějším sedmimístným automobilům, ale to není zdaleka jeho jediná deviza.
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Robustní a trochu tajemný, V hlavní roli interiér
  3. Prostor (až) pro sedm, Dětské sedačky
  4. Za volantem, Otázka „rezerva“, Na silnici, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Velký návrat

Koncem června jsme vás informovali o tom, že pro vás připravujeme test zajímavé novinky na našem trhu, sedmimístného Chevroletu Orlando. Nedočkavci se nyní dočkali. Vše důležité o tomto modelu jsme vám přinesli již dříve, proto tentokrát zanechme dlouhých úvodů a vrhněme se přímo na zkoušené auto. Snad s jedinou poznámkou: model Orlando vrací jihokorejskou automobilku Daewoo (ta na některých trzích včetně našeho prodává dnes své vozy pod značkou Chevrolet) do segmentu MPV, který vyklidila před několika lety s ukončením prodejů typu Tacuma. S ním však Orlando nesnese srovnání, je daleko lépe vybavené, prostornější a i přes svérázný styling také o poznání bližší evropským řidičům.

Tip 1: Kompletní představení modelu Chevrolet Orlando najdete na tomto místě
Tip 2: Ceny a popis výbavových stupňů modelu Chevrolet Orlando najdete zde

Nabídka verzí

Chevrolet Orlando je pětidveřové a již ve standardu sedmimístné MPV, jež hodlá u našich zákazníků bodovat především neotřelým, robustním designem a velmi zajímavou cenou. Dodává se ve výbavových stupních LS, LT, LT Plus a LTZ, doplňková výbava se podobně jako u jiných vozů dovážených z Asie omezuje prakticky jen na metalízu (+ 12 000 Kč) a klimatizaci (+ 15 000 Kč, jen pro LS, jinak v sérii) a pro nejdražší LTZ dodávané kožené čalounění (+ 28 000 Kč) a vestavěnou navigaci s barevným displejem a českým menu (+ 23 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Orlando, mladý talent v segmentu MPV

Standardní výbava základního provedení LS zahrnuje například stabilizaci ESC, šestici airbagů, denní svícení, dálkově ovládané centrální zamykání se sklopným klíčem, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, základní informační displej, rádio s CD/MP3 a vstupem AUX, tónovaná okna, výškově stavitelná přední sedadla a volant nebo élektrický posilovač řízení (pro diesely hydraulický). Verze LT se vyznačuje jiným čalouněním sedadel, maskou chladiče s chromovaným rámem, klimatizací, elektrickým ovládáním všech bočních oken, palubním počítačem, parkovacími senzory vzadu či mlhovkami. U varianty LT jsou klimatizace automatická a ráfky hliníkové, na palubě najdeme navíc vylepšenou audiosoustavu doplněnou vstupem USB. Prestižní provedení LTZ pak do vínku dostalo dešťový senzor, tempomat, chromované lišty okolo oken, sedmnáctipalcové lité ráfky, elektrické přiklápění vnějších zpětných zrcátek nebo vnitřní zpětné zrcátko se zatmavováním.

Zkoušený vůz

Ještě dodejme, že pro všechny výbavové stupně je k mání zážehový čtyřválec 1,8i 16V s výkonem 141 koní (104 kW) a v nabídce jsou také dvě verze vznětové jednotky 2,0 VCDi s výkonem 130 koní (96 kW), resp. 163 koní (120 kW). Slabší se dodává v kombinaci se stupni LS, LT a LT Plus, výkonnější je pak k dispozici pro LT Plus a LTZ. Automatická převodovka stojí 30 000 Kč a lze ji mít pouze s výkonnějším dieselem. A ke vznětovým motorům ještě jeden postřeh: za příplatek jen 7 500 Kč získáte navíc 32 koní, takže pokud z jakéhokoli důvodu trváte na „naftě“, tento příplatek doporučujeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ke zkouškám jsme měli k dispozici Chevrolet Orlando s nejvyšším stupněm výbavy a jediným dostupným zážehovým motorem. Jak jsme již předeslali v článku o přípravách tohoto testu, v době jeho začátku měl tento stroj najeto teprve 130 km, takže je jasné, že od takto syrového vozu nelze očekávat žádné dynamické zázraky. Ze stejného důvodu nebudeme nezajetý motor trápit ani dynamickými měřeními, nicméně v závěru článku najdete alespoň tabulku změřeného zpřevodování na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech.

Výbava a ceny:
Chevrolet Orlando 1,8i 16V LTZ
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
429 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH):
362 900 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano, elektrický
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, ESC
Centrální zamykání:
Ano, dálkové
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a přiklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., jednozónová
Autorádio:
Ano, na CD a MP3 a vstupy AUX a USB
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano
Xenonové světlomety:
Ne

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Robustní a trochu tajemný, V hlavní roli interiér
  3. Prostor (až) pro sedm, Dětské sedačky
  4. Za volantem, Otázka „rezerva“, Na silnici, A vystupujeme
  5. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2009
Stav: 57 393 km
Cena: 80 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2009
Stav: 93 224 km
Cena: 170 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 93 354 km
Cena: 196 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 138 157 km
Cena: 156 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 69 803 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 121 293 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků