Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Dodává se výhradně jako čtyřdveřový sedan. Nese hrdou americkou značku Chevrolet, tradiční americké jméno Malibu, ale vyrábí se v Jižní Koreji a s naftovými motory. Je toto Amerika? Možná. Je to ale hlavně alternativa.
Seznam kapitol
  1. Do celého světa, Globální koktejl, Diesel původem z Itálie, Zkoušený vůz
  2. Velmi slušná nabídka, Na první pohled pokrok, Na palubě zklamání
  3. Zavazadelník bez problémů, Za volantem se stylem, A startujeme, Jízda pod kontrolou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (109x foto)

Do celého světa

Jméno Malibu je v USA zaběhnutou značkou již od roku 1964. Sedan Chevrolet Malibu se ve své v pořadí již osmé generaci představil na jaře roku 2011 na autosalonu v Šanghaji a v Evropě pak ve Frankfurtu téhož roku. Jeho úkolem bylo nahradit na světových trzích jak střední řady Chevroletu v USA a Holdenu v Austrálii, tak zároveň i vozy této třídy z Jižní Koreje.

Chevrolet Malibu (1964): trochu jiná střední třída

Chevrolet Malibu (1964): trochu jiná střední třída

Tam koncern General Motors omezil působení původního jména Daewoo a nové Malibu nahradilo především model Daewoo Tosca a v Evropě pak neúspěšný Chevrolet Epica, stejně jako australský Holden Epica, přičemž šlo ve všech třech případech o jedinou konstrukci. Složité? Možná, ale i toto je globalizace.

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Pro zákazníky v USA se nové Malibu vyrábí v amerických továrnách GM v Detroitu a Kansasu. Mírně upravenými verzemi pak zásobují většinu ostatních zemí světa (má jich prý být přes 100) továrny v Jižní Koreji, Číně a Uzbekistánu.

Globální koktejl

Jako má být globální působení nového Malibu, podobně globální je také samotný původ tohoto vozu. S trochou nadsázky lze říci, že Američané v tomto případě postavili světové auto s německým podvozkem a italskými motory. Do stylistického ztvárnění se pokusil šéfdesignér Bryan Nesbitt vtisknout stylistická témata sportovního modelu Chevrolet Camaro včetně hranatého tvarování zadních světlometů a přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Malibu ve výbavě LTZ se standardními osmnáctipalcovými ráfky

Podvozek nového Chevroletu Malibu je modifikací solidního základu v podobě platformy GM Epsilon II, kterou používají také modely Saab 9-5 nebo Opel Insignia, s nímž Malibu sdílí také na milimetr shodný rozvor náprav. Také v této podobě se používají vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové závěsy vzadu.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

V USA a na dalších světových trzích je Chevrolet Malibu k dostání s širokou škálou motorů včetně zážehového čtyřválce 2,5i s výkonem 200 koní (147 kW), přeplňovaného dvoulitru s výkonem 262 koní (193 kW), šestiválce 3,0i V6 o výkonu 258 koní (192 kW) nebo hybridního provedení Chevrolet Malibu ECO s celkovým výkonem 195 koní (145 kW) a nálepkou „nejhospodárnější sedan Chevrolet všech dob“.

Diesel původem z Itálie

To v Evropě to máme s výběrem motoru podstatně jednodušší. U nás se začal prodávat Chevrolet Malibu vloni na jaře, a to výhradně s konvenčním zážehovým čtyřválcem s litinovým blokem, hliníkovou hlavou, objemem 2,4i, výkonem 167 koní (123 kW) a točivým momentem 225 Nm v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou, nebo automatickou skříní Hydra-Matic (v obou případech šestistupňovou).

Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Až s následujícím modelovým rokem se evropští zákazníci dočkali toho, po čem prahli nejvíce: alternativy v podobě vznětového motoru. Součástí úprav se stala modifikace nabízených verzí, přičemž výbavy zůstaly dvě, ovšem přeznačeny byly z původního LT a LTZ na LT+ a LTZ a zážehový agregát zůstal k dispozici pouze v kombinaci s automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při čelním pohledu si vzpomenete na Opel Insignia, zadní partie vám možná připomenou Camaro

Novinkou tak je vznětový čtyřválec s označením 2,0 CRDi a objemem 1 956 ccm, přičemž jde v základu o italskou jednotku Fiat 2,0 MultiJet představenou někdy před čtyřmi lety v Lancii Delta. Tento motor se pak uplatnil také v celé řadě dalších modelů značek Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel, Vauxhall nebo Saab.

Chevrolet Malibu 2.0 CRDi: první jízdní dojmy

Chevrolet Malibu 2.0 CRDi: první jízdní dojmy

Jde totiž o jeden z motorů, na které koncern General Motors získal práva v rámci nakonec neúspěšného projektu spojení GM – Fiat. Z tohoto vznětového dvoulitru s objemem 1 956 ccm pak GM vyšlechtil také svůj vyhlášený, dvojnásobně přeplňovaný čtyřválec Opel CDTi BiTurbo.

Chevrolet Malibu 2,0 CDRi LTZ
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)647 090 Kč (akce)
Cena základního provedení (vč. DPH)584 590 Kč (akce)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESC, BAS, TCS, HSA
Centrální zamykáníAno, na DO, bezklíčové
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže/vinyl
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelná bederní opěraAno, dvousměrně
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Do celého světa, Globální koktejl, Diesel původem z Itálie, Zkoušený vůz
  2. Velmi slušná nabídka, Na první pohled pokrok, Na palubě zklamání
  3. Zavazadelník bez problémů, Za volantem se stylem, A startujeme, Jízda pod kontrolou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (109x foto)
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků