Kapitoly článku:
Výkonem neurazí
Žádný sportovní výfuk, žádné turbo, žádných 200 kobylek pod kapotou. Ani náhodou. Pod kapotou sídlí poctivá jednašestka z korejských dílen. Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 598 ccm nabízí 80 kW (110 k) při 5 800 ot./min. Maximální točivý moment činí 150 Nm při 3 600 ot./min.
Po nastartování se projevuje tichým a po vytočení chraplavým zvukem. Jako by dával najevo, že by potřeboval alespoň ostřejší vačku. Rozjezdy s ním jsou poklidné, do 2 500 ot./min. se vcelku nic neděje a Lacettiho srdce ožívá až v pásmu 3 500 - 5 000 ot./min.
Ve městě s ním lze jezdit zlehounka, nebo si hrát na sportovce, ale pak se vystavujete riziku, že vám „nadržení” řidiči kdejakého vozu střední třídy dají lekci. Dynamika Lacetti je sice dostatečná a do 160 km/h zrychluje velmi ochotně, 110 koní je ale pořád jen 110 koní.
Na dálnici se mu líbí pohodová jízda stotřicítkou a na nějaké závodění je třeba zapomenout. Za to se během týdenního testu odvděčil průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km.
Naměřená dynamika
Zrychlení:
0-100 km/h: 10,4 s
0-120 km/h: 14,8 s
0-140 km/h: 20,8 s
0-160 km/h: 29,3 s
Nejvyšší dosažená rychlost: 190 km/h
Pružnost:
40 - 80 km/h: 2 st. 6,0 s; 3 st. 10,0 s; 4 st. 12,7 s; 5 st. 13,7 s
60-100 km/h: 3 st. 8,4 s; 4 st. 12,8 s; 5 st. 14,8 s
80-120 km/h: 3 st. 8,1 s; 4 st. 11,8 s; 5 st. 22,3 s
Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně
1 – 50 km/h při 6 500 ot./min
2 – 90 km/h při 6 500 ot./min
3 – 130 km/h při 6 500 ot./min
4 – 175 km/h při 6 500 ot./min
5 – 175 km/h při 5 200 ot./min
Převody:
40: 2 - 2800; 3 - 1900; 4 - 1400; 5 - 1100
60: 2 - 4100; 3 - 2900; 4 - 2100; 5 - 1800
80: 2 - 5700; 3 - 3900; 4 - 3000; 5 - 2300
100: 3 - 4900; 4 - 3700; 5 - 3000
120: 3 - 5900; 4 - 4500; 5 - 3600
140: 4 - 5200; 6 - 4100
Korejská houpačka
Že je dnes Lacetti svými jízdními vlastnostmi takřka klasickým vozem, o tom jsme psali již v testu naftového kombíku. Korejská podvozková škola připomíná Francouze nebo Japonce z osmdesátých let, kdy se i sportovně laděná auta houpala jako kachna na hladině.
Při poklidné jízdě svou posádku odmění královským komfortem, při pokusu o utažení zatáčky se ale značně náklání. Na horizonty reaguje záď s klasickou nápravu nervózně, při losím testu se rozvlní více, než je dnes běžné.
S vlastnostmi podvozku koresponduje rozvláčné řízení s přespříliš horlivým posilovačem a řazení, jehož přesnost nelze s německým srovnávat. Při pomalém poklidném řazení je to ideál, ale při sportovním řazení se dráhy hledají přece jen o něco déle než u špiček třídy.
Brzdy také nepobraly evropské míry. Dokáží sice s Lacetti flekovat, ale při opakovaném prudkém brzdění rychle ztrácejí na síle. Lacetti se podle nás hodí do rukou rozvážných řidičů, kteří jedou na spotřebu, nikoliv skutečných řidičů závodníků.