Test Chevrolet Lacetti WTCC: levný hot hatch?

Opel Kadett GSI. Přesně ten se mi vybavil při přebírání sytě modrého krasavce. Skrývá se za vzhledem ďabla skutečně ostrý vůz?
Test Chevrolet Lacetti WTCC: levný hot hatch?
Seznam kapitol
  1. Úvod, WTCC Ultra, Zpátky do minulosti
  2. Výkonem neurazí, Naměřená dynamika, Korejská houpačka,
  3. Nejlevnější hot hatch, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Výkonem neurazí

Žádný sportovní výfuk, žádné turbo, žádných 200 kobylek pod kapotou. Ani náhodou. Pod kapotou sídlí poctivá jednašestka z korejských dílen. Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 598 ccm nabízí 80 kW (110 k) při 5 800 ot./min. Maximální točivý moment činí 150 Nm při 3 600 ot./min.

Po nastartování se projevuje tichým a po vytočení chraplavým zvukem. Jako by dával najevo, že by potřeboval alespoň ostřejší vačku. Rozjezdy s ním jsou poklidné, do 2 500 ot./min. se vcelku nic neděje a Lacettiho srdce ožívá až v pásmu 3 500 - 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve městě s ním lze jezdit zlehounka, nebo si hrát na sportovce, ale pak se vystavujete riziku, že vám „nadržení” řidiči kdejakého vozu střední třídy dají lekci. Dynamika Lacetti je sice dostatečná a do 160 km/h zrychluje velmi ochotně, 110 koní je ale pořád jen 110 koní.

Na dálnici se mu líbí pohodová jízda stotřicítkou a na nějaké závodění je třeba zapomenout. Za to se během týdenního testu odvděčil průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km.

Naměřená dynamika

Zrychlení:

0-100 km/h: 10,4 s
0-120 km/h: 14,8 s
0-140 km/h: 20,8 s
0-160 km/h: 29,3 s

Nejvyšší dosažená rychlost: 190 km/h

Pružnost:

40 - 80 km/h: 2 st. 6,0 s; 3 st. 10,0 s; 4 st. 12,7 s; 5 st. 13,7 s
60-100 km/h:                   3 st.  8,4 s; 4 st. 12,8 s; 5 st. 14,8 s
80-120 km/h:                   3 st.  8,1 s; 4 st. 11,8 s; 5 st. 22,3 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně

1 –   50 km/h při 6 500 ot./min
2 –   90 km/h při 6 500 ot./min
3 – 130 km/h při 6 500 ot./min
4 – 175 km/h při 6 500 ot./min
5 – 175 km/h při 5 200 ot./min

Převody:

 40:   2 - 2800; 3 - 1900; 4 - 1400; 5 - 1100
 60:   2 - 4100; 3 - 2900; 4 - 2100; 5 - 1800
 80:   2 - 5700; 3 - 3900; 4 - 3000; 5 - 2300
100:                 3 - 4900; 4 - 3700; 5 - 3000
120:                 3 - 5900; 4 - 4500; 5 - 3600
140:                               4 - 5200; 6 - 4100

Korejská houpačka

Že je dnes Lacetti svými jízdními vlastnostmi takřka klasickým vozem, o tom jsme psali již v testu naftového kombíku. Korejská podvozková škola připomíná Francouze nebo Japonce z osmdesátých let, kdy se i sportovně laděná auta houpala jako kachna na hladině.

Při poklidné jízdě svou posádku odmění královským komfortem, při pokusu o utažení zatáčky se ale značně náklání. Na horizonty reaguje záď s klasickou nápravu nervózně, při losím testu se rozvlní více, než je dnes běžné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S vlastnostmi podvozku koresponduje rozvláčné řízení s přespříliš horlivým posilovačem a řazení, jehož přesnost nelze s německým srovnávat. Při pomalém poklidném řazení je to ideál, ale při sportovním řazení se dráhy hledají přece jen o něco déle než u špiček třídy.

Brzdy také nepobraly evropské míry. Dokáží sice s Lacetti flekovat, ale při opakovaném prudkém brzdění rychle ztrácejí na síle. Lacetti se podle nás hodí do rukou rozvážných řidičů, kteří jedou na spotřebu, nikoliv skutečných řidičů závodníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, WTCC Ultra, Zpátky do minulosti
  2. Výkonem neurazí, Naměřená dynamika, Korejská houpačka,
  3. Nejlevnější hot hatch, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

V mezinárodní výzkumné studii obsadila Toyota prvenství mezi automobilkami již po osmé.

dnes | AutoRevue.cz | 1 příspěvek
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků