Test Chevrolet Lacetti WTCC: levný hot hatch?

Opel Kadett GSI. Přesně ten se mi vybavil při přebírání sytě modrého krasavce. Skrývá se za vzhledem ďabla skutečně ostrý vůz?
Seznam kapitol
  1. Úvod, WTCC Ultra, Zpátky do minulosti
  2. Výkonem neurazí, Naměřená dynamika, Korejská houpačka,
  3. Nejlevnější hot hatch, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Chevrolet Lacetti je korejským dědictvím americké globální značky. Ta v Evropě zastupuje díky převzetí Daewoo především levné modely za dobrou cenu, řadí se tedy o stupínek níže než evropská jednička Opel, případně globální prémiovka Cadillac nebo evropská prémiovka Saab. Jaké je Lacetti coby konkurent v nabité nižší střední třídě automobilů?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

WTCC Ultra aneb ultra styling

Sportovní optické pakety jsou dnes v módě. Auta jsou sice stále rychlejší, silnice stále kvalitnější, ale pochopení lidu pro rychlost stále menší, takže skutečně sportovní auta začínají ztrácet smysl. Akcie sportovního vzhledu za takové situace naopak stoupají - když všichni jedou pomalu, je vítězem ten, kdo vypadá, že má sporťák a teoreticky by mohl jet rychleji než ostatní. Tato móda se nevyhnula ani Chevroletu a je to dobře, křivky těchto vozů svádějí k dodatečnému tuningu. Tentokrát se k němu čelem postavila sama továrna, která tak využívá slávy z okruhů v rámci poháru WTCC. Světlo světa tak spatřil Chevrolet Lacetti WTCC - vůz, který svým názvem i vzhledem nahání hrůzu, ale ve skutečnosti je běžným Lacetti s běžnými motory pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď testovaného Lacetti tak kromě předních světlometů s čirou optikou a drátěného výpletu přední masky ovládá sportovní nárazník s masivním spoilerem a předními mlhovkami. Pohled zboku odhaluje vajíčkovitý tvar pětidvéřového hatchbacku, sportovní mimikry zajišťují prahové nástavce. Že něco není v pořádku prozrazují malá patnáctipalcová litá kola. Ta přece ke skutečné ostrému vozu nepatří.

Záď je pak nejhezčí partií „vytuněného” Lacetti. Úzké páté dveře, masivní C sloupky, koncové svítilny podobné jako u menších modelů Seatu, mohutný zadní nárazník se sportovním výpletem v dolní části a jednoduchou koncovkou výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Lacetti v optickém paketu WTCC vypadá opravdu sexy a zaslouží si pozornost motoristů. Z tuctového hatchbacku se přes noc změnil ve (vizuálně) pravý hot hatch. Vzhledově vzdáleně připomíná Seat Leon Cupra, který platil na sklonku devadesátých let za nejkrásnější hot hatch Evropy.

Zpátky do minulosti

Kdo by čekal sportovní paket také na palubě, toho čeká nepříjemné vystřízlivění. Interiér je sympatický, ale americko-korejský v duchu value for money. Tedy tvrdé plasty,k osvědčené tvary a ergonomie Opelu.

Elegantní výplně dveří korespondují s dvoubarevnou palubní deskou. Tu tvoří šedý masiv a černá horní část. Tvary přístrojového štítu, případně volantu jsou vysoce konzervativní, také středový panel nese dnes již klasické geometrické uspořádání s jediným obloukem a provedením v imitaci matného hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poloautomatická klimatizace má dostatečný výkon, zatímco audiosoustava by vzhledem ke stylingu Lacetti mohla přitvrdit. Dojem z interiéru doplňuje kožený paket - volant a řadicí páka obšité kůží. Středový tunel nese kromě několika přihrádek také elegantní loketní opěrku s úložným boxem.

Přední sedadla hodnotím pozitivně vzhledem k jejich ergonomii. Nabízejí měkké sezení, příjemné boční vedení a spíše je lze nazvat gauči ze starých dobrých osmdesátých let, než moderními ratany v interiérech evropských konkurentů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na zadních sedadlech posádku čeká standardní prostor v nižší střední třídě, uskrovnit se budou muset dvoumetroví pasažéři, kterým hlava naráží do stropu, jinak je místa ve všech směrech dost. Samozřejmě, že ve třech vzadu již nastává pocit úzkosti. Sedadla jsou měkká a pohodlná, sympatické jsou také potahové látky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 275 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1 045 litrů. Jeho přístupnost je dostatečná, i když vysoká nákladová hrana a užší páté dveře odkazují o pár let nazpět. Jinak je vše v nejlepším pořádku.

Interiér Laceti působí příjemně a nenuceně. Pokud vám neschází moderna, zabydlíte se překvapivě rychle. Zastaralost lze totiž v některých případech přejmenovat na nadčasovost. To je i případ Lacetti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, WTCC Ultra, Zpátky do minulosti
  2. Výkonem neurazí, Naměřená dynamika, Korejská houpačka,
  3. Nejlevnější hot hatch, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků